تبليغات در پي‌هالز





نمایش نتایج 1 به 3 از 3

نام گفتگو: بازدید هایی که خالی از لطف نیست حتما انجام بشن.(تيبا و تيبا 2)

  1. #1


    زمان پیوستن
    05 Apr 2004
    نوشته‌ها
    56
    تشکر شده:
    9

    پیش گزیده بازدید هایی که خالی از لطف نیست حتما انجام بشن.(تيبا و تيبا 2)

    بازدید هایی که خالی از لطف نیست حتما انجام بشن.
    چکاپ بالانس چرخا و سلامت رینگ ها و تاب نداشتنشون هست.
    الان یه دوست تازه تحویل تیبا 2 یی مون بنده خدا تحویل گرفته بود شرکت بی انصاف هر 4 چرخش رینگ تاب دار براش گذاشتن.
    مشکل داشت.
    تو تاپیک مشکلات بهش گفتم ببره بالانس و چکاپ تنظیم فرمون. بعد قضیه مشخص شده مال رینگاش هست که معیوب گذاشتن.
    خوب رینگ معیوب باشه میتونه تایرو خیلی زود خراب کنه.
    ---------------
    مورد دیگه که مهمه اینه همون اول تحویل حتما حتما چک بشه روغن ماشین کم نباشه .بارها بوده 1 2 لیتر روغن کم بوده. و این برا موتور صفر سم هست.
    --------------
    مورد دیگه خودم همیشه به دوستان توصیه میکنم فرصت کردن همون اوایل یه ضد یخ باکیفیت خوب مثل بهران یا ایرانول بگیرن 4 لیتری و یه محافظ رادیاتور مطمئن یا آب مقطر مطمئن (نه اب مقطر که اسمش اب مقطر باشه ولی TDS اون از آب شهرم بدتر باشه) بگیرن
    به نسبت 50 50 قاطی کنن .
    مثلا 1 لیتر ضد یخ بریزین تو ظرفی.یه لیتر محافظ. قاطی کنن.
    و سیستم رو که تخلیه کردن کلش رو با مخلوط 50 50 موادی که خودشون گرفتن پر کنن.
    طریقه انجامش و طریقه هواگیری توی تاپیک تیبا و مشکلات بارها توضیح داده شده.
    از چه نظر میگم این کار ترجیحا انجام بشه؟

    چون بودن دوستانی که همین کارو نکردن و بعد مدت خیلی کم توی سیستم زنگ دیده شده و ماشین زنگ زده و رسوب گرفته.
    حیفه.
    شرکت خیر ندیده ممکنه اب شهر اونم اب کویر بریزه تو ماشین جای محافظ .
    بعدشم ضد یخ ممکنه کم بریزن و یا بی کیفیت بریزن.
    دما و فشار موتور بالاست.
    جنس اشغال بریزن زود زنگ میزنه و رسوب میگیره
    بعدش سیستم بند میاد و رادیاتورم رسوب میگیره.
    بعدا اگه دیر بشه و سیستم زنگ بزنه
    حتی بعد این کارو بکنی دیگه همون هم دردسر میشه.
    چون اگه سیستم زنگ بزنه و بعد ضد یخ و محافظ بریزی.
    ضد یخ میزنه همه زنگا رو باز میکنه و بعدا ممکنه ماشین اب ریزی پیدا کنه به خاطر رسوب واترپمپ و خرابی واشرا و این موارد به خاطر همون رسوبا.
    یا ممکنه سیستم گرمایشی دیگه مثل قدیم کار نکنه.
    خرجی نداره این کار.
    ولی خارج طرف رو جمع میکنه
    من 3 ساله ذره ای زنگ سیستم نداره.
    اما بودن دوستانی که سر 300 تا سیستمشون زنگ داشته.
    ----------------------------------------
    دیگه بازدید برای آچارکشی هست که سعی بشه توی 1000 تای اول ماشین بره.زیر بندی چک بشه.
    ما یه دوست تیبایی داشتیم که میگفت تو چرخش صدا میده
    هی بهش گفتیم برو آچارکشی چک بشه.
    این موضوع مال 3 سال پیشه. اون دوست هم تحویلی من بود.
    خلاصه نرفته بود.
    تا سرویس 5000.
    سرویس 5000 سایپا که رفته بود. زیر چک کرده بودن.
    بهش گفته بودن یک اتصال محور فرمان کلا باز بوده
    یه دور دیگه اگه میچرخیده کلا ممکنه ماشینت از کنترلت خارج میشده.
    اینجور بهش گفته بودن.
    و خدا بهش رحم کرده بود.
    بازدید بالانس و چکاپ چرخ ها مهمه. تنظیم باد که فشار روی 33 باشه.
    رینگا تاب نداشته باشه.
    ---------------
    یه مطلب مهم دیگه بازدید بلبرینگ چرخ هاست.
    گریس نسوز باکیفیت براشون استفاده بشه و بلبرینگا با گریس نسوز عالی پر بشن.
    بعضی بلبرینگا رو شرکت خشک میبنده.
    بلبرینگ بدبخت که باید مدت ها کار کنه.
    سر 5000 نشده صدا میفته.
    الکی الکی خراب میشه.
    کاری که میتونست نشه.
    ----------------
    دیگه اینکه حدود 800 900 روغن و فیلتر عوض بشه.
    بعدشم هر 5000 روغنش عوض بشه.با فیلتر.
    -----------------
    واسکازینم مشهخصات بهترین کیفیتش توی تاپیک مشکلات و تاپیک تیبا مکرر گفته شده.
    بهترین و خاطرجمع ترین الان همون اسو اصلی فرانسوی هست که فلزیش بود کاملا خاطرجمع هست.ایرانخودروها دارن.
    البته الان پلاستیکی اماراتیش اومده و یا تقلبیش که اصلا حواستون باشه اشتباه نگیرید.
    من سالها پژو داشتم.باکیفیت ترین مورد مطمئن هست همین.
    البته قیمتشم بالاتره اصلیش.
    ولی توتال و الف و اینا توشون تقلب زیاده
    بودن دوستانی که تک و توک همین توتال ریختن و مشکل داشتن و مجبور به تعویض مجدد شدن.
    نمونش دوستمون در شمال که صحبتاشو میتونین تو تاپیک نیبا و مشکلات ببینین.
    ولی بعد که همین اسو رو ریختن کل مشکلاتشون حل شد اونم تو اب و هوای بدتر تو زمستون.
    ------------------
    دیگه توصیه میکنم همیشه بنزین سوپر بزنین. اگه نمیتونین حداقلش تو اب بندی سوپر بزنین.
    ------------------
    سعی کنین حتی المقدور توی ساعات داغ بیرون نبرین ماشینو و توی ساعات خنک برید.
    ماشینو یه کله تو جاده نندازین همین اول . ماشین تحت فشار هست این زمان.
    ترجیحا کولر استفاده نشه.
    حداقل توی سربالایی استفاده نشه .
    دور موتور و نحوه رانندگی در دوران اب بندی من 3 دوران و 3 فاصله زمانی تقسیم کردم 5000 تای اول رو
    که در هر دوره توصیه کردیم به دوستان در یه رنج دور موتور حرکت کنن.
    توی تاپیک موارد اولیه که خودتون ول گفتین این مساله اونجا توضیح داده شده.
    میتونین ملاحظه کنین.
    سلامت باشید
    التماس دعا


  2. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ra_ahmadi2000 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    PAYAM (9 December 2014), ra_ahmadi2000 (9 December 2014)

  3. #2


    زمان پیوستن
    12 Sep 2008
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    L90
    گوشی موبایل
    Xperia X10i
    نوشته‌ها
    290
    تشکر شده:
    198

    پیش گزیده

    دوستان متخصص در مورد مصرف تيبا هم بنويسيد که چقدر بايد باشه

  4. #3


    زمان پیوستن
    20 Jan 2015
    شهر
    رشت
    اتومبيل
    206 t5وmazda 3N
    گوشی موبایل
    Sony Z1
    نوشته‌ها
    263
    تشکر شده:
    31

    پیش گزیده

    درود
    من تيبا ندارم اما دوستم که يه صندوقدار گرفته ميگه ميانگين 9ليتر در 100کيلومتر بوده البته بيشتر تو مسيرش ترافيک سنگين هست.

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد