تبليغات در پيهالز



تبليغات در پيهالز



صفحه 5 از 7 اولاول 1234567 آخرآخر
نمایش نتایج 53 به 65 از 84

نام گفتگو: مشخصات فني نيسان ماكسيما

  1. #53
    زمان پیوستن
    16 Mar 2008
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    پژو206 كمري 2007
    گوشی موبایل
    نوكيا n95
    نوشته‌ها
    16
    سپاس
    0
    از ایشان 16 بار و در 8 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوست عزيز :
    اين ايرادي كه شما فرمودين ناشي از اينه كه رينگ ولاستيك اين ماشين مناسب اون نيست سريهاي اول اين ماشين مجهز به رينگ "16 بودن كه حداقل اندازه براي ماشيني به طول 5متره اما در راستاي كم كردن هزينها!!!!!رينگ اين ماشين به "15 تقليل پيدا كرد بعد از رينگ نوبت به لاستيكه كه بازم حداقل پهنا رو داره براي چنين اتومبيلي داره وباز استاندارد اون 215 كه در ماكسيما توليد ايران 205 از نظر امكانات به خودي خود چيزي كم نداره چون اصل اين اتومبيل اينفينيتي g35 مدل 99 2000 ولي در ايران باز حداقل امكاناتو داره كه بازم دارن كمترش ميكنن به طور مثال قبلا شيشه هاي اتومبيل علاوه بر رنگي بودن داراي فيلتر جاذب uv100% بود كه ميگن حالا فقط رنگين!!! اما پارس خودرو سال 83 يا 84 اقدام به پيش فروش تعدادي ماكسيما كرد كه به صورت تيپ 1 2 3 دسته بندي شده بودن كه سطح امكاناتشون از مدلهاي پايه كمي كامل تر بود مثلا تيپ 2 يا 3 بود كه يكي از اپشنهاش سان روف فابريك ماكسيما بود يا نوع تودوزي تمام چرم يا غيره در مورد اخرين سئوالت هم بايد بگم زوزه باد در هر اتومبيلي وجود داره ولي در ماكسيما چيزي كه بيشتر آزار ميده صداي لاستيك هاي اتومبيل و پيچيدنش توي اطاقه كه اونم گفتم ناشي از كيفيت بد لاستيكشه موفق باشي

  2. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی jazz master به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    سپندار مزد (4 April 2008),Raminium2001 (3 April 2008)

  3. #54
    زمان پیوستن
    22 Apr 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پرايد و رنو لوگان (E2 LP)
    گوشی موبایل
    Nokia 5800 XpressMusic
    نوشته‌ها
    2,249
    سپاس
    1,286
    از ایشان 2,588 بار و در 1,219 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    از پاسخت ممنونم. در مورد ترمز هم اگه میشه یه توضیحی بهم بدین. سیستمش، عملکردش و میزان رضایت کسایی که داشتند.

  4. #55
    زمان پیوستن
    16 Mar 2008
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    پژو206 كمري 2007
    گوشی موبایل
    نوكيا n95
    نوشته‌ها
    16
    سپاس
    0
    از ایشان 16 بار و در 8 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوست عزيز :
    از دوستاني كه دارنده ماكسيما بودن در زمينه سئوالاتت اطلاعاتي گرفتم كه در ادامه به اونها اشاره ميكنم ترمز اين خودرو 4چرخ ديسك مجهز به سيستمABS ودر كل براي چنين اتومبيلي با اين وزن وابعاد بدنه داراي عملكرد قابل قبولي هستن اما دوستان متفق القول در مورد ماكسيما دندهاي از مصرف و استهلاك بالا كلاچ اظهار گلايه داشته كه البته اين مسئله در صورت حركت با شتاب اوليه بالا وبه صورت پر گاز اتفاق مي افته مورد ديگه كه شما در سئوالت هم به اون اشاره كرديد در پيچهاي تند اگه كمي فرمان رو بي ملاحظه بچرخونيم به دليل سبكي عقب خودرو اكسل عقب كمي دچار گيجي شده و موجب انحراف عقب خودرو ميشه ونكته اخر اينكه ضمن پوزش از شما من در پست بالا پهناي لاستيك رو 205 ذكر كردم كه صحيحش 215 و بهترين سايز براي ماكسيما 225/55/r16 با لاستيكهاي ميشلنه موفق باشيد

    دوست عزيز 1مورد نسبتا مهم از قلم افتاده بود كه در اينجا به اون اشاره ميكنم متاسفانه در سانحه تصادفي كه براي يكي از دوستان اتفاق افتاده بود با وجود خسارت شديدي كه به جلو و بغل خودرو وارد شده بود هر جفت كيسه هواي سرنشينان جلو عمل نكرده بود!!!!!!!! كه اين مورد واقعا جاي تاسف داره
    آخرین ویرایش به وسیله nojex : 4 April 2008 در 02:34 AM

  5. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی jazz master به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    بهنام09 (4 April 2008),سپندار مزد (4 April 2008),Raminium2001 (4 April 2008)

  6. #56
    زمان پیوستن
    05 Feb 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    BMW 320i - sonata
    گوشی موبایل
    HTC Touch HD
    نوشته‌ها
    1,123
    سپاس
    1,362
    از ایشان 1,816 بار و در 772 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط jazz master مشاهده گفتگو
    دوست عزيز :
    از دوستاني كه دارنده ماكسيما بودن در زمينه سئوالاتت اطلاعاتي گرفتم كه در ادامه به اونها اشاره ميكنم ترمز اين خودرو 4چرخ ديسك مجهز به سيستمABS ودر كل براي چنين اتومبيلي با اين وزن وابعاد بدنه داراي عملكرد قابل قبولي هستن اما دوستان متفق القول در مورد ماكسيما دندهاي از مصرف و استهلاك بالا كلاچ اظهار گلايه داشته كه البته اين مسئله در صورت حركت با شتاب اوليه بالا وبه صورت پر گاز اتفاق مي افته مورد ديگه كه شما در سئوالت هم به اون اشاره كرديد در پيچهاي تند اگه كمي فرمان رو بي ملاحظه بچرخونيم به دليل سبكي عقب خودرو اكسل عقب كمي دچار گيجي شده و موجب انحراف عقب خودرو ميشه ونكته اخر اينكه ضمن پوزش از شما من در پست بالا پهناي لاستيك رو 205 ذكر كردم كه صحيحش 215 و بهترين سايز براي ماكسيما 225/55/r16 با لاستيكهاي ميشلنه موفق باشيد

    دوست عزيز 1مورد نسبتا مهم از قلم افتاده بود كه در اينجا به اون اشاره ميكنم متاسفانه در سانحه تصادفي كه براي يكي از دوستان اتفاق افتاده بود با وجود خسارت شديدي كه به جلو و بغل خودرو وارد شده بود هر جفت كيسه هواي سرنشينان جلو عمل نكرده بود!!!!!!!! كه اين مورد واقعا جاي تاسف داره
    البته باید در نظر گرفت که باز شدن airbag نباید در هر سانحه ای اتفاق بیفته . اساس تشخیص نیرو و جهتش به عهده 4 سنسور اصلی کیسه های هوا هستند و بنا بر شدت حادثه باز میشند . بعضی اوقات خرابی حاصل از یک تصادف خیلی زیاد هست اما چون بدنه خودرو ضربه رو جذب کرده نیروی شدیدی به سنسور ها وارد نشده .

    در مورد گیجی خودرو در پیچ ها حق با شماست . بنده در یک سفر به شمال کاملا همین موضوع رو در حالتی که راننده نبودم حس کردم . سبکی عقب ماشین و نیروی زیادی که به قسمت جلو وارد میشه سر پیچ ها باعث under steer شدید در ناحیه انتهای خودرو میشه .

  7. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی nojex به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Mr.Sina (5 April 2008),Navid_Aref (18 April 2008),Raminium2001 (5 April 2008)

  8. #57
    زمان پیوستن
    22 Apr 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پرايد و رنو لوگان (E2 LP)
    گوشی موبایل
    Nokia 5800 XpressMusic
    نوشته‌ها
    2,249
    سپاس
    1,286
    از ایشان 2,588 بار و در 1,219 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    برای این مشکل under steer کاری میشه کرد؟ آیا همون تعویض سایز لاستیک کفایت میکنه؟ (معمولا خیلی با تغییر سایز رینگ و افزایش اون موافق نیستم چون به نرمی و راحتی ماشین خیلی اهمیت میدم). در مورد اصطهلاک صفحه کلاچ هم جایی خونده بودم اصطهلاک خیلی پایینی داره مگر اینکه باهاش بد تا بشه.

  9. #58
    زمان پیوستن
    16 Mar 2008
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    پژو206 كمري 2007
    گوشی موبایل
    نوكيا n95
    نوشته‌ها
    16
    سپاس
    0
    از ایشان 16 بار و در 8 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    در مورد باز نشدن كيسه هوا تا حدودي با شما موافقم ممكنه حسگرهاي AIR BAG اون شتاب جانبي حداقل رو براي فعال شدن حس نكرده باشن ولي اون سانحه و اون خسارت جاي كمي تامل داشت اما در مورد پديده گيجي خودرو در عبور از پيچها اين به چند عامل بستگي داره 1 عدم تقسيم وزن نا مناسب جلو و عقب جلو خودرو سنگينه و نيرو موتور نسبتا زياده 2 نرمي بيش از حد خودرو و 3 ابعاد نا متناسب رينگ و لاستيك اما چاره كار براي تقسيم وزن كاري نميشه كرد بد نيست بدونينيد ماكسيما رو با BMW سري 5 مقايسه ميكنن كه به نظر بنده كاملا اشتباهه چون BMWسري 5 خودرو ايه كه تقسيم وزن در اون به صورت 50 50 صورت گرفته اينم به اين معنيه كه اتومبيل در عبور از پيچها مثل چسب به زمين چسبيده!! تا حدودي ميشه با كم كردن ارتفاع خودرو و تعويض فنرها با انواع سفت تر و افزايش پهناي رينگ و لاستيك اين وضعيت رو بهبود داد (اگر در شهر به ماكسيما هاي عبوري دقت كنيد معمولا ميتونيد ماكسيما هاي رو ببينيد كه سايز لاستيك عقبشون حداقل 3 سايز از لاستيكهاي جلو پهنترن )ضمن اينكه خودرو به صورت استاندارد در عبور از دست اندازها كمي باعث ازار سرنشينان عقب ميشه و نكته اخر اينكه اتومبيل به علت اينكه از خانواده اينفينيتي (I30) ميباشد از فنر بندي نرمي برخورداره و با فزايش اندازه رينگ و لاستيك چندان از اين نرمي كاسته نميشه ضمن اينكه اين خودرو در خاج از كشور با رينگ 16 و بعضا 17 اينچ ارائه ميشه كه در كشور ما براي كم كردن قيمت از رينگ 16 در ابتدا و 15 هم اكنون استفاده ميشه بد نيست بدونيد مزدا 3 كه به تازگي وارد بازار شده از رينگ 17" بهره منده و ماكسيما مدل 2008 به صورت استاندارد با رينگ 18 و به صورت اختياري با رينگ 19 با فنربندي اسپرت قابل ابتياعه موفق باشيد

  10. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی jazz master به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    ali14049 (28 April 2008),سپندار مزد (4 April 2008),Raminium2001 (5 April 2008)

  11. #59
    زمان پیوستن
    18 Oct 2005
    شهر
    تهران
    گوشی موبایل
    Nokia 8800
    نوشته‌ها
    862
    سپاس
    1,216
    از ایشان 1,265 بار و در 495 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط jazz master مشاهده گفتگو
    در مورد باز نشدن كيسه هوا تا حدودي با شما موافقم ممكنه حسگرهاي AIR BAG اون شتاب جانبي حداقل رو براي فعال شدن حس نكرده باشن ولي اون سانحه و اون خسارت جاي كمي تامل داشت اما در مورد پديده گيجي خودرو در عبور از پيچها اين به چند عامل بستگي داره 1 عدم تقسيم وزن نا مناسب جلو و عقب جلو خودرو سنگينه و نيرو موتور نسبتا زياده 2 نرمي بيش از حد خودرو و 3 ابعاد نا متناسب رينگ و لاستيك اما چاره كار براي تقسيم وزن كاري نميشه كرد بد نيست بدونينيد ماكسيما رو با BMW سري 5 مقايسه ميكنن كه به نظر بنده كاملا اشتباهه چون BMWسري 5 خودرو ايه كه تقسيم وزن در اون به صورت 50 50 صورت گرفته اينم به اين معنيه كه اتومبيل در عبور از پيچها مثل چسب به زمين چسبيده!! تا حدودي ميشه با كم كردن ارتفاع خودرو و تعويض فنرها با انواع سفت تر و افزايش پهناي رينگ و لاستيك اين وضعيت رو بهبود داد (اگر در شهر به ماكسيما هاي عبوري دقت كنيد معمولا ميتونيد ماكسيما هاي رو ببينيد كه سايز لاستيك عقبشون حداقل 3 سايز از لاستيكهاي جلو پهنترن )ضمن اينكه خودرو به صورت استاندارد در عبور از دست اندازها كمي باعث ازار سرنشينان عقب ميشه و نكته اخر اينكه اتومبيل به علت اينكه از خانواده اينفينيتي (I30) ميباشد از فنر بندي نرمي برخورداره و با فزايش اندازه رينگ و لاستيك چندان از اين نرمي كاسته نميشه ضمن اينكه اين خودرو در خاج از كشور با رينگ 16 و بعضا 17 اينچ ارائه ميشه كه در كشور ما براي كم كردن قيمت از رينگ 16 در ابتدا و 15 هم اكنون استفاده ميشه بد نيست بدونيد مزدا 3 كه به تازگي وارد بازار شده از رينگ 17" بهره منده و ماكسيما مدل 2008 به صورت استاندارد با رينگ 18 و به صورت اختياري با رينگ 19 با فنربندي اسپرت قابل ابتياعه موفق باشيد
    دوست عزیز ماکسیما از اول با رینگ 16 عرضه شده و الان هم رینگش 16 هست!
    در ضمن مزدا 3 هم رینگش 16 هستش!!
    در مورد باز نشدن ایربگ هم عرض کنم تو دفترچه مزدا 3 نوشته شده در چه تصادقاتی ایزبگ باز نمی شه!! رسیدم عکسش رو می زارم..

  12. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Mr.Sina به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    ali14049 (28 April 2008),amirvania (28 February 2012),nojex (5 April 2008)

  13. #60
    زمان پیوستن
    16 Mar 2008
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    پژو206 كمري 2007
    گوشی موبایل
    نوكيا n95
    نوشته‌ها
    16
    سپاس
    0
    از ایشان 16 بار و در 8 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوست عزيزم لزومي نداره عكس چيزيرو بزاري اينجا هيچكدوم از كاربرها كارشناس انومبيل نيستن فكر هم نميكنم هيچ كدام از دوستان چنين ادعايي داشته باشن phalls هم يه سايت عموميه و سايت تخصصي اتومبيل مثل road&track يا what car نيست و اطلاعاتي كه ردوبدل ميشه عمدتا از روي تجربه استفاده ويا نقل قول از مرجعي يا مجله تخصصي اتومبيله بنابرين امكان درج مشخصات اشتباه بعضا وجود داره در مورد مزدا3 حق با شماست بنده هم نگاه كردم سايز رينگ الياژي 16"با لاستيك 205/55 يوكوهاماست كه من به غلط 17 تايپ كردم اما ماكسيما در ابتدا 16 بود هم اكنون 15 اينچه ميتوني به صفحه اول اين تايپيك مراجعه كني يا اولين ماكسيما كه ديدي سايز رينگشو يه نگاه بندازي ضمنا دليلي نداره كه حسگرهاي شتاب كيسه هوا مزدا دقيقا مثل ماكسيما يا 1خودرو ديگه عمل كنن هر خودرو بر اساس مشخصات ديناميكي خودش برنامه ريزي ميشه بنابرين مقايسه مزدا 3 با 6 ايربگ و ماكسيما با 2 ايربگ چندان صحيح نيست (اگر قرار بود با هر ضربه ايربگهاي مزدا عمل كنن كه با 1تصادف هم بيرون خودرو آسيب ميديد هم داخلش!!)موفق باشي

  14. کاربر زیر از دوست گرامی jazz master به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    m-a-nod (17 January 2009)

  15. #61
    زمان پیوستن
    16 Mar 2008
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    پژو206 كمري 2007
    گوشی موبایل
    نوكيا n95
    نوشته‌ها
    16
    سپاس
    0
    از ایشان 16 بار و در 8 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    ضمنا من براي حصول اطمينان بيشتر و جلوگيري از ارائه اطلاعات اشتباه به ادرس اينترنتي كارخانه يعني www.parskhodro.ir مراجعه كردم اونجا هم ابعاد رينگ ولاستيك اين اندازها ذكر شده: 15x6-1.2jj براي رينگ و205/65r15 براي لاستيك درج شده نكته جالب تر اينه كه قبلا خودرو با لاستيكهاي 215 عرضه ميشد حالا سايز لاستيك به 205 كاهش پيدا كرده يعني هم سايز لاستيك خودرو سمند!!

  16. کاربر زیر از دوست گرامی jazz master به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    m-a-nod (17 January 2009)

  17. #62
    زمان پیوستن
    16 Feb 2008
    نوشته‌ها
    2
    سپاس
    0
    از ایشان 7 بار و در 2 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    فنر تعادل عقب نیسان ماکسیما (Rear Sway Bar)

    خودروی نیسان ماکسیما یکی از شناخته شده ترین و بهترین سیدنهای شرکت Nissan می باشد که از لحاظ فنی و هزینه ی نگهداری، کیفیت قطعات، ایمنی و طراحی جزء خودروهای مطرح دنیا می باشد که در نقاط مختلف دنیا با حفظ ترکیب و استیل اصلی و تغییرات جزئی به نامهای متفاوت عرضه می شود: در ژاپن با نام Nissan Cefiro در آمریکا با نام Infiniti I30 و در خاورمیانه با نام Nissan Maxima شهرت دارد.
    در حالیکه نیسان ماکسیما با ترکیب اتاق GV از سال ۲۰۰۱ روانه بازار جهانی شده، با گذشت ۷ سال هنوز هم از لحاظ فنی یکی از بهترین خودروهای سدان می باشد و در ایران با وجود واردات خودروهای روز در چند سال اخیر باز هم شاهد درخشیدن ماکسیما و محبوبتر شدن این خودرو در میان طیفی از خودروهای سدان می باشیم.
    با وجود این، خودروی نیسان ماکسیما دارای چند نقص عمده می باشد که در صدد شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها برآمده است.
    نقص فنربندی عقب نیسان ماکسیما:
    نیسان ماکسیما دارای نقص عمده در فنربندی عقب می باشد. چون در قسمت عقب سیستم تعلیق ماکسیما از اکسل یکپارچه استفاده شده و برای اتصال آن به بوش اکسل اطاق، اتصال ورق مانند بکار برده شده است، این ورق متصل کننده از انعطاف زیادی برخوردار بوده و در نتیجه در مسیرهای مارپیچ و یا مانورها، ایجاد گیجی و حرکت جانبی می کند که این حالت را بیشتر دارندگان ماکسیما به اشتباه سبکی عقب ماکسیما عنوان می کنند که در این حالت کنترل خودرو مشکل می شود و در صورتی که کمی دست انداز هم در سر پیچ وجود داشته باشد، موجب منحرف شدن و چرخیدن عقب خودرو می شود که بیشتر تصادفهای ماکسیما در نتیجه ی انحراف خودرو، اثبات کننده ی این مدعاست. همچنین این نقص، بصورت طبیعی باعث کم شدن طول عمر و در نتیجه پاره شدن بوش اکسل عقب ماکسیما نیز می شود. (ماکسیما دارای دو بوش بزرگ برای اکسل عقب در محل اتصال آن به اتاق خودرو می باشد که این بوشها بصورت کامل با اکسل تعویض می شوند و معمولا هم بصورت تکی در بازار کمیاب می باشند و در صورت پارگی آنها، باید کل اکسل عقب را که قیمت بالایی نیز دارد، تعویض کرد.)
    برای رفع این نقص، شرکت آمریکایی Stillen سیستمی با نام Rear Sway Bar طراحی کرده که بر روی اکسل عقب ماکسیما نصب می شود و در نتیجه پایداری خودرو را در سرعتهای بالا و مانورهای سنگین و همچنین در سر پیچها بطور چشمگیری بهبود می بخشد. با نصب این سیستم، بهبودی در هندلینگ ماکسیما به خوبی محسوس می باشد و همچنین عمر بوش اکسل هم بسیار طولانی خواهد شد.



    اطلاعات بیشتر:
    http://nissanmaxima.blogfa.com/



  18. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی air_or_empayer به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    ali14049 (28 April 2008),arash_viva_66 (7 November 2008),n@vid (28 April 2008),persia19191980 (25 November 2009),Raminium2001 (13 April 2008),Rapstar (13 April 2008)

  19. #63
    زمان پیوستن
    16 Feb 2008
    نوشته‌ها
    2
    سپاس
    0
    از ایشان 7 بار و در 2 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    New Bodykit for Infiniti I30 (Nissan Maxima) / Infiniti I35 / Nissan Cefiro .
    http://www.cardomain.com/ride/2412021

  20. کاربر زیر از دوست گرامی air_or_empayer به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Rapstar (13 April 2008)

  21. #64
    زمان پیوستن
    18 Aug 2007
    نوشته‌ها
    5
    سپاس
    0
    از ایشان 0 بار و در 0 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام به همه من تازه ماكسيما دندهاي خريدم ميتونين بگين چه نوع بنزين و چه روغن و چه فيلتري بايد استفاده كنم؟

  22. #65
    زمان پیوستن
    19 Jul 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Peugeot 206- Nissan Maxima
    گوشی موبایل
    Nokia N97-HTC Touch Viva
    نوشته‌ها
    933
    سپاس
    1,944
    از ایشان 2,653 بار و در 575 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام
    آيا تفاوت ماكسيماي دنده اي با نوع اتوماتيك فقط در گيربكس خلاصه ميشه يا به لحاظ امكانات هم داراي اختلاف هستند؟(صندلي برقي و ...)

  23. کاربر زیر از دوست گرامی n@vid به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    amirvania (28 February 2012)

صفحه 5 از 7 اولاول 1234567 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد