تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 15

نام گفتگو: درخواست افزایش دوباره قیمت خودرو

  1. #1


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده درخواست افزایش دوباره قیمت خودرو

    درخواست افزایش دوباره قیمت خودرو
    در حالی که به نظر می‌رسید خودروسازان داخلی پس از کسب مجوز افزایش قیمت محصولاتشان در اواخر سال گذشته، به این زودی‌ها خواستار افزایش قیمت نشوند، دبیر انجمن خودروسازان خبر از درخواست شرکت سایپا برای افزایش قیمتی دوباره می‌دهد.
    اگرچه بحث افزایش قیمت خودرو هیچ‌گاه خوشایند مشتریان نبوده و نهادهای دولتی نیز سختگیرانه در این مورد رفتار می‌کنند، اما امسال با توجه به آنکه بحران تولید صنعت خودروسازی کشور را احاطه و اهالی صنعت را نگران کرده است، احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور باز هم قیمت خودروهای داخلی رسما افزایش خواهد داشت.
    این بار اما بحث، بحث «تولید» است و مشکلات داخلی و خارجی منجر به آن شده که خودروسازان، خواستار افزایش قیمت محصولات خود شوند.
    این در حالی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سال گذشته با افزایش قیمت خودروهای داخلی موافقت کرد و خبر داد که قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بالای 45 میلیون تومان، در دست خود خودروسازان است و افزایش قیمت مابقی خودروها باید با مجوز سازمان حمایت انجام شود.
    حال آن طور که دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید، گروه خودروسازی سایپا به عنوان دومین غول صنعت خودرو کشور قصد دارد دوباره درخواست افزایش قیمت محصولات خود را روی میز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بگذارد.
    احمد نعمت بخش اگرچه می‌گوید که فقط در جریان درخواست افزایش قیمت سایپایی‌ها است و خبری از سایر شرکت‌ها ندارد، اما به نظر بعید مي‌رسد در این اوضاع نابسامان فعلی تولید، دیگر خودروسازان به دنبال افزایش قیمت‌ها نباشند.
    به هر حال هم اکنون طبق آمار و اخبار منتشر شده، وضعیت تولید در صنعت خودرو کشور مناسب نیست و در همین ماه اول امسال، شاهد افتی حدودا 27 درصدی بوده‌ایم.
    در این مورد که چرا اوضاع تولید در سال جاری نابسامان شده و خودروسازانی که همواره رشد داشتند با افت روبه‌رو شده‌اند، دلایل مختلفی بیان می‌شود و در این بین، کارشناسان از «رشد هزینه‌های تولید» به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل یاد می‌کنند.
    به اعتقاد کارشناسان، تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات موجود بر سر راه انتقال پول و تامین قطعات خارجی، جای خاص خود را در ماجرای کاهش تولید خودرو دارند، اما موضوعی که هم اکنون در «داخل» از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و مانعی جدی بر سر راه تولید به حساب می‌آید، کمبود نقدینگی در صنعت خودرو است.
    به گفته فعالان صنعت خودرو، کمبود نقدینگی سبب شده خودروسازان نتوانند مطالبات قطعه‌سازان را سر وقت پرداخت کنند و در نتیجه قطعات موردنیاز با تاخیر به دست خودروسازان می‌رسد.
    آن طور که دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، وقتی شرکت‌های خودروساز نتوانند مطالبات قطعه‌سازان را بپردازند، آنها با مشکل تولید روبه‌رو می‌شوند و توانایی تامین به موقع قطعات را از دست می‌دهند و وقتی قطعه نباشد یا با تاخیر تامین شود، تاثیری مستقیم بر تولید خودرو می‌‌گذارد و نتیجه‌اش می‌شود افت تیراژ.
    احمد نعمت‌بخش تاکید می‌کند که یکی از دلایل اصلی کاهش تولید خودرو در سال جاری همین کمبود نقدینگی است که فشار آن به قطعه‌سازان نیز منتقل شده و آنها نتوانسته‌اند قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی را به حد نیاز تامین کنند.
    هرچند کمبود نقدینگی خودروسازان دلایل مختلفی از جمله کمبود تسهیلات بانکی و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی دارد، اما خودروسازان یکی از علل اصلی دیگر این موضوع را آزاد نبودن قیمت‌گذاری می‌دانند.
    آنها معتقدند چون دولت راسا در تعیین قیمت خودرو دخالت می‌کند و به خودروسازان اجازه قیمت‌گذاری نمی‌دهد، تناسب لازم میان «هزینه تولید» و «قیمت‌های تعیین شده» به وجود نمی‌آید و کمبود نقدینگی بیشتر خود را نشان می‌دهد.
    به گفته فعالان صنعت خودرو، عواملی مانند تورم عمومی، نوسان نرخ ارز، محدودیت‌های بین‌المللی و افزایش دستمزدها سبب شده که هزینه‌های تولید خودرو در کشور رشد کند و به حدی شود که مانند زخمی کهنه سر باز کرده و تولید را در اولین ماه امسال اساسی و چشمگیر کاهش دهد.
    آنها معتقدند با وجود مشکلات عدیده‌ای که تحریم‌ها به وجود آورده‌اند، اگر خودروسازان در داخل کشور حمایت شوند و با کمبود نقدینگی روبه‌رو نباشند، می‌توانند همچنان تولید خود را حفظ کرده و سرپا بمانند. حال از میان تمام راهکارهای موجود برای حمایت داخلی از خودروسازان، ظاهرا بحث «آزادسازی قیمت خودرو» بیش از سایر موارد، خوشایند خودروسازان است و آنها اعتقاد دارند اگر قیمت‌گذاری دست خود آنها باشد، می‌توان به جبران بخشی از هزینه‌های تولید امیدوار بود.
    در واقع حرف خودروسازان این است که وقتی هزینه تولید افزایش یافته، قیمت‌ها نیز باید متناسب با هزینه‌های مذکور رشد کند تا ضرر و‌ زیانی متوجه صنعت خودرو کشور نشود.
    در این مورد، عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان عنوان می‌کند خودروسازها مرتبا درخواست افزایش قیمت ارائه می‌دهند، که البته کلا روش اشتباهی به نظر می‌رسد و باید قیمت‌گذاری دست خود خودروسازان باشد.
    به گفته محمدرضا نجفی منش، وقتی تمام نهاده‌های ورودی با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند، نمی‌توان اجازه قیمت‌گذاری جديد نداد. وی تاکید می‌کند: اوضاع نقدینگی خودروسازان به حدی وخیم شده که یکی از دو خودروساز بزرگ کشور نتوانسته از آبان ماه تاکنون مطالبات قطعه‌سازان طرف قرارداد خود را بپردازد.
    نجفی منش با اشاره به اینکه هفته آینده در اتاق تهران بابت آزادسازی قیمت خودرو صحبت خواهد کرد، می‌افزاید: با توجه به شرایط فعلی و رشد هزینه‌های تولید، حداقل باید 10 درصد به قیمت خودروهای داخلی اضافه شود، که البته برای برخی خودروها باید رقم بیشتری در نظر گرفت.
    اظهارات عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در حالی است که نه مشتریان به راحتی با افزایش قیمت خودروهای داخلی کنار می‌آیند و نه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برخوردی سهل‌گیرانه در این مورد با خودروسازان دارد.
    مشتریان معتقدند همین حالا هم کیفیت خودروهای داخلی با قیمت شان متناسب نیست و طبعا نه تنها باید سطح کیفی خودروها افزایش یابد، بلکه قیمت‌ها نیز نباید رشد کنند.
    از آن سو سازمان حمایت نیز که به نوعی وظیفه تنظیم قیمت‌ها را بر عهده دارد، معمولا با ملاحظات خاصی اقدام به این کار می‌کند و با این شرایط باید عنوان کرد خودروسازان کاری دشوار برای اخذ مجوز افزایش قیمت محصولاتشان در پیش خواهند داشت.
    هرچند سازمان حمایت سال گذشته پس از کلی چانه‌زنی و ارائه سند و مدرک از سوی خودروسازان، با افزایش قیمت محصولات آنها موافقت کرد، اما شرطی برای آنها گذاشت و تاکید کرد اگر این «شرط» رعایت نشود، نه تنها افزایش قیمت دوباره‌ای طی آینده در کار نخواهد بود، بلکه قیمت‌ها نیز به حالت قبل بازخواهد گشت.
    شرط سازمان حمایت «افزایش کیفیت» بود و قرار شد خودروسازان در ازای افزایش قیمت، سطح کیفی محصولات خود را نیز رشد بدهند و حتی وزیر «صنعت، معدن و تجارت» نیز بارها بر این موضوع تاکید کرد.
    حال باید دید خودروسازانی که می‌خواهند درخواست افزایش قیمت خود را روی میز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بگذارند، آیا کیفیت محصولاتشان را مطابق با نظر مسوولان امر ارتقا داده‌اند؟
    چراغ اول روشن شد
    اما اگرچه هنوز رسما خبری رسمی از سوی سازمان حمایت در مورد درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولاتشان منتشر نشده، اما از آنجاکه سایپا چراغ اول را روشن کرده، قطعا سایر خودروسازان کشور نیز کم‌کم راه همکار جاده مخصوصی خود را در پیش خواهند گرفت تا برای جبران هزینه‌ها و بحرانی تر نشدن وضع تولید، قیمت محصولاتشان را بالا ببرند.
    اگرچه به گفته دبیر انجمن خودروسازان، فعلا فقط سایپا درخواست افزایش قیمت خود را آماده تحویل به سازمان حمایت کرده، اما چون پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) عملا فاقد سازمان بازاریابی و فروش بوده و سایپا اختیار آن را در دست دارد، احتمالا «درخواست افزایش قیمت» برای مجموعه محصولات این دو شرکت خواهد بود.
    البته پارس خودرویی‌ها با توجه به آنکه بیشتر محصولاتشان «لوکس» است، عملا خود اختیار تعیین قیمت این خودروها را در دست دارند، اما براي محصولاتی مثل تندر-90 هنوز هم باید برای افزایش قیمت مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را اخذ کنند.
    یکی از شرایطی که برای افزایش قیمت خودروهای داخلی حتما باید احراز شود، وجود شکاف و فاصله بین قیمت کارخانه و بازار آنها است و از آنجا که خودروهایی مانند پراید و تیبا و مگان و تندر-90 هم اکنون فاصله‌ای قابل توجه بین قیمت کارخانه و بازارشان به چشم می‌آید، احتمال افزایش قیمت آنها وجود دارد.
    به عنوان مثال هم اکنون شکافی حدودا دو میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار تیبا وجود دارد و اگر سازمان حمایت با افزایش قیمت آن موافقت کند، احتمالا نرخ بازار این خودرو پس از مدتی افت خواهد کرد. این تجربه قبلا نیز در مورد خودروهایی مثل مگان و ماکسیما موفق بود و موافقت سازمان حمایت با گران شدن نرخ کارخانه‌ای آنها سبب شد قیمت‌شان در بازار چند میلیون تومان افت کند.


  2. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Arbitrage به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    faranak_khoshghel (27 May 2012), haftsin (31 July 2012), MaZi Zo0M Z0oM (26 May 2012), Mgh122 (24 May 2012), mojtaba2741 (23 May 2012)

  3. #2


    زمان پیوستن
    14 Oct 2008
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    peugeot 206 sd v8
    گوشی موبایل
    hTC hd7
    نوشته‌ها
    87
    تشکر شده:
    36

    پیش گزیده

    100 البته که برای پراید خیلی کمه 20 تومن
    Don't follow me you will be captivity

  4. #3


    زمان پیوستن
    08 Jul 2011
    شهر
    رشت
    اتومبيل
    ماکسیما
    گوشی موبایل
    apple
    نوشته‌ها
    63
    تشکر شده:
    85

    پیش گزیده

    زماني که خودروهاي خارجي دوبرابر افزايش قيمت خوردند خودروهاي ساخت داخل نيز بايستي افزايش قيمت بخورند تا در بازار تعادل بوجود آيد.
    206 تيپ دو با شروع تابستان و منتفي شدن فاز دوم يارانه ها قيمت 19 ميليون تومان را خواهد ديد.
    از ديدگاه مردان: عشق به زن، تن او را خواستن و با او در آميختن است تن به تنش سائيدن در او فروبردن است.

  5. #4


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    زامياد درخواست افزايش قيمت داد

    گروه خودرو- نشست خبری دیروز زامیاد اگرچه قرار بود بر چرایی عدم پرداخت یارانه تولید خودروهای دیزلی به این شرکت، بپردازد اما پرسش‌های خبرنگاران و پاسخ‌های متفاوت مسوولان زامیاد سبب شد «نشست» جهتی دیگر به خود بگیرد و به سمت داستان شماره‌گذاری وانت نیسان برود.

    اگرچه گفته می‌شد پلیس شماره‌گذاری وانت نیسان را متوقف کرده و سبب شده 300 میلیارد تومان سرمایه زامیاد معلق بماند، اما قائم مقام این شرکت اعلام کرد زامیاد خود نخواسته وانت نیسان‌هایش شماره‌گذاری شوند، چون نمی‌خواسته وانت بدون ترمز ضدقفل تحویل مشتریان بدهد. آن طور که یحیوی اعلام کرد، پلیس در این ماجرا تقصیری نداشته است. در نشست دیروز اما عضو هیات مدیره زامیاد نیز حضور داشت و توضیحاتی در مورد داستان توقف شماره‌گذاری وانت نیسان و قیمت این خودرو ارائه داد. بهرام زبرجد عضو هيات مديره شركت زامياد با بيان اينكه توقف حدودا دو ماهه شماره‌گذاري وانت نيسان خسارات سنگين مالي را به زامياد وارد كرده به این نکته نیز اشاره کرد که خواب سرمايه، بالا رفتن هزينه‌هاي تامين مالي، هزينه‌هاي انبارداري، خسارت ديدن قطعات خودرو و هزينه‌‌هاي تعمير و نگهداري از جمله خسارات وارده به این شرکت در چند ماهه اخير است. وی با بيان اينكه خودروهاي دپو شده بعضا در فضاي باز نگهداري شده و احتمال وارد آمدن خسارت به قطعات آنها بالا است، خاطرنشان كرد: در كنار هزينه‌هاي انبارداري، هزينه‌اي نيز از ناحيه از بين رفتن و استهلاك قطعات ايجاد شده است ضمن آنكه قطعه‌سازان نيز بعضا مطالباتشان عقب افتاده و نمايندگي‌هاي فروش نيز به دليل عدم فروش خودرو دچار زيان شده‌اند. اين عضو هيات مديره شركت زامياد همچنين به مصوبه شوراي عالي استاندارد در خصوص نصب كيسه هوا اشاره و عنوان کرد که در اين مصوبه قيد شده كه استاندارد اجباري كيسه هوا بر روي خودروها از ابتداي برنامه پنجم اجباري مي‌شود. وی با بيان اينكه ما به عنوان خودروساز از سازمان ملي استاندارد استعلام كرده و آنها اعلام كرده‌اند كه اين مصوبه تنها مخصوص خودروهاي سواري است، خاطرنشان كرد: اما پليس مي‌گويد كه چون در مصوبه شوراي عالي استاندارد كلمه «خودرو» به طور عام آمده، مشمول تمام محصولات از جمله وانت بوده و تمام خودروسازان تا انتهاي شهريور فرصت دارند كه محصولات را به كيسه هوا مجهز كنند در غير اين صورت شماره‌گذاري آنها متوقف خواهد شد. وي ادامه داد: بنابراين ناهماهنگي ارگان‌هاي مختلف در اين موضوع‌ها مشكلات جدي را براي توليدكنندگان ايجاد مي‌كند به‌گونه‌اي كه ما نمي‌دانيم در شرايطي كه استاندارد به عنوان متولي امر وانت را مشمول استاندارد كيسه هوا نمي‌داند، پليس چگونه نظر مخالفي در اين خصوص دارد و اصولا وظيفه ما به عنوان خودروساز در اين خصوص چيست. این عضو هیات مدیره زامیاد در خصوص قيمت وانت نيسان اظهار كرد: در حال حاضر قيمت تمام شده توليد وانت نيسان 10 تا 15درصد افزايش يافته است ضمن اينكه شركت نيز اواخر سال گذشته افزايش قيمتي در اين محصولات نداشت. زبرجد همچنین افزود: درخواست افزايش قيمت را به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ارائه كرده‌ايم.

  6. کاربر زیر از دوست گرامی Arbitrage به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    moje90 (27 May 2012)

  7. #5


    زمان پیوستن
    04 Oct 2008
    شهر
    شیراز--بچه شهر
    اتومبيل
    ix35...تندر ...تیبا
    گوشی موبایل
    SE w810...SAMSUNG WAVE I
    نوشته‌ها
    2,612
    تشکر شده:
    3911

    پیش گزیده

    چه خبرشونه !!!!!!!! تو مملکت داره چی میگذره ؟؟؟ چرا باید ماشینای با این کیفیت پایین و ایمنی ناجور اینقدر قیمتشون بالا باشه ؟؟؟ انگار افزایش قیمت به دهنشون خیلی مزه کرده
    سایت آپلود عکس http://img4up.com/
    آسمان فرصت پرواز بلندی است
    قصه این است چه اندازه کبوتر باشی

  8. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی moje90 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Arbitrage (28 May 2012), MaZi Zo0M Z0oM (6 June 2012)

  9. #6


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    فارس گزارش می‌دهد
    پژو 206 کمیاب شد/افزایش قیمت ۹۰۰ هزار تومانی در بازار

    خبرگزاری فارس: توقف فروش نقدی پژو 206 طی یک ماه اخیر و تأخیر در تحویل آن باعث کمیاب شدن این خودرو در بازار و افزایش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت در بازار شده است.


    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توقف در فروش نقدی خانواده پژو 206 و 207 باعث افزایش قیمت این خودروها در بازار شده است. مسئول فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو در این مورد به فارس گفت: بیش از یک ماه است که فروش 206 متوقف شده و علاوه بر این، تحویل این خودرو نیز با تأخیر انجام می‌شود. وی در مورد دلیل این مسئله اظهار داشت: دقیقاً دلیل آن مشخص نیست اما ظاهراً استفاده از قطعات پژو 206 برای تولید رانا باعث ایجاد مشکل در تأمین قطعه 206 شده است. یکی دیگر از مسئولان نمایندگی ایران خودرو نیز در این مورد به فارس گفت: فروش 206 و 207 متوقف شده و مشخص نیست که این توقف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
    در عین حال، مسئول فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های ایران خودرو با اشاره به توقف عرضه پژو 206 از سوی ایران‌خودرو گفت: این مسئله باعث بالا رفتن قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار شده و در حال حاضر این خودرو با قیمت 17 میلیون و 300 هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.
    وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت پژو 206 تیپ 2 تا پیش از این در بازار حدود 16 میلیون و 400 هزار تومان بود و قیمت کارخانه‌ای این محصول 16 میلیون و 200 هزار تومان است. عبدالله بابایی معاون فروش ایران خودرو در این مورد به فارس گفت: فروش پژو 206 وقتی از سر گرفته خواهد شد که پاسخگوی تعهدات قبلی باشیم. وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود 300 دستگاه پژو 206 در ایران خودرو تولید می‌شود که با اتمام تعهدات قبلی، فروش مجدداً از سر گرفته خواهد شد.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر تحویل محصولات پژو 206 با تأخیر انجام می‌شود.
    بابایی همچنین با اشاره به تأخیر موجود در تحویل پژو 207 گفت: امیدواریم تعهدات قبلی ایران خودرو در مورد این محصول نیز به زودی اجرایی شود.
    این در حالی است که به گفته فعالان بازار، قیمت برخی محصولات پژو 206 طی یک ماه اخیر حدود 900 هزار تومان افزایش داشته است.
    به گزارش فارس، در حال حاضر پژو 206 تیپ 6 در بازار با قیمت 24 میلیون و 800 هزار تومان و تیپ 5 این خودرو با قیمت 21 میلیون تومان به فروش می‌‌رسد. همچنین هر دستگاه پژو 207 دنده‌ای در بازار 22 میلیون تومان و نوع دنده اتوماتیک این خودرو 27 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در حال حاضر هر دستگاه پژو 206 صندوق دار مدل V9 در بازار 25 میلیون تومان، مدل V8 حدود 19.5 میلیون تومان و مدل V20 این خودرو 17 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.
    بر اساس گزارش وزارت صنعت، در فروردین امسال 4 هزار و 975 دستگاه پژو 206 در ایران خودرو تولید شده که نسبت به فروردین سال گذشته هزار و 579 دستگاه کاهش را نشان می‌دهد.
    علاوه بر این، تولید پژو 206 طی امسال با کاهش چشمگیری نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ایران خودرو همراه بوده است.

  10. کاربر زیر از دوست گرامی Arbitrage به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    MaZi Zo0M Z0oM (6 June 2012)

  11. #7


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    سازمان حمایت با افزایش قیمت 4‌خودرو موافقت کرد
    با تصویب کمیته خودرو و تائید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت 4 خودروی ایرانی افزایش می‌یابد.
    به گزارش خبرنگار مهر، کمیته خودرو به تازگی در جلسات خود، افزایش قیمت 4 مدل خودروی ایرانی را مصوب کرده که بر این اساس، قیمت جدید سوزوکی و 3 کلاس مختلف پژو پارس مورد تائید قرار گرفته است. این قیمت‌ها که در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز به تائید رسیده است، بنا به درخواست شرکت ایران‌خودرو در کمیته خودرو، به تصویب رسیده و برای اجرا به نمایندگی‌ها ابلاغ شده است. بر این اساس، سوزوکی ویتارا اتوماتیک 2400 سی‌سی فول 58 میلیون و 274 هزار تومان، پژو پارس ELX سفارشی کلاس 5 سفارشی رنگ پایه خاکستری متالیک رنگ سفارشی سفید، بژ و تیره 22 میلیون و 113 هزار تومان، پژو پارس ELX سفارشی کلاس 6 رنگ پایه سفید، 22 میلیون و 366 هزار تومان و پژو پارس ELX کلاس 7 رنگ پایه سفید 22 میلیون و 952 هزار تومان به فروش خواهد رسید.


    http://www.mehrnews.com/fa/newsdetai...NewsID=1627435

  12. کاربر زیر از دوست گرامی Arbitrage به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    moje90 (16 June 2012)

  13. #8


    زمان پیوستن
    04 Oct 2008
    شهر
    شیراز--بچه شهر
    اتومبيل
    ix35...تندر ...تیبا
    گوشی موبایل
    SE w810...SAMSUNG WAVE I
    نوشته‌ها
    2,612
    تشکر شده:
    3911

    پیش گزیده

    واقعا متاسفم که ماشین ساخت ایران و با این کیفیت افتضاح باید اینقدر قیمت داشته باشه
    سایت آپلود عکس http://img4up.com/
    آسمان فرصت پرواز بلندی است
    قصه این است چه اندازه کبوتر باشی

  14. #9


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    میرآخرلو خبر داد:

    احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی/ فقط یک خودروساز درخواست افزایش قیمت داده است

    چکیده: مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: تعیین قیمت خودرو بر اساس آنالیز هزینه‌ها و قیمت تمام شده صورت می‌گیرد، بنابراین هر زمان که لازم باشد، افزایش قیمت صورت خواهد گرفت.
    شهرام میرآخورلو اظهار کرد: به طور کلی در صورت ارائه درخواست افزایش قیمت از سوی خودروساز، مدارک مربوط به ریز هزینه‌های تولید و آنالیز قیمت تمام شده دریافت شده و در صورتی که اسناد گویای عدم تامین سود مشروع خودروساز در تولید محصول مربوطه باشد، با افزایش متناسب قیمت موافقت خواهد شد.

    وی با بیان این که در حال حاضر تنها یک خودروساز درخواست خود برای افزایش قیمت محصولات را ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: با این حال مدارک ارائه شده از سوی شرکت زامیاد کامل نبوده و خواستار ارائه مدارک تکمیلی از سوی این شرکت شده‌ایم بنابراین پس از ارائه مدارک تکمیلی، آنالیز قیمت تمام شده صورت گرفته و جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو برای بررسی درخواست این شرکت برگزار خواهد شد.

    مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه برخی خودروسازان نارضایتی خود را از طولانی بودن روند بررسی درخواست‌های افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت و کمیته قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرده‌اند، تصریح کرد: ملاک عمل در بررسی درخواست‌های افزایش قیمت، تکمیل بودن مدارک ارائه شده است.

    میرآخورلو ادامه داد: درواقع ممکن است مدت زمان زیادی نیز از زمان ارائه درخواست افزایش قیمت بگذرد، اما خودروساز نسبت به تکمیل مدارک ارسالی اقدام نکند که در این خصوص قصوری متوجه سازمان نیست.

    وی تصریح کرد: طبق آنچه که به ما مربوط است، به محض تکمیل مدارک، پرونده به جریان افتاده و جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو برای بررسی درخواست‌ها تشکیل خواهد شد.

    پیش از این اعلام شده بود که ایران خودرو نیز درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به سازمان حمایت ارائه کرده است.


    منبع: خبرگزاری ایسنا



  15. #10


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    معاون بازاریابى و فروش ایران خودرو:

    تعطیلى یک هفته اى خطوط تولید ایران خودرو ، کذب است




    معاون بازاریابى و فروش ایران خودرو، تعطیلى برخى خطوط تولید ایران خودرو در هفته گذشته را تکذیب و در عین حال وجود برخى مشکلات در این خطوط را تایید کرد.عبداله بابایى در خصوص انتشار برخى اخبار مبنى بر تعطیلى یک هفته اى خطوط تولید ایران خودرو در هفته اول ماه رمضان ،بدلیل کمبود قطعه اظهار داشت: شاید در خطوط تولید برخى خودروها مشکلاتى وجود داشته باشد اما به هیچ عنوان تعطیلى خطوط تولید در کار نبوده است.وى همچنین در خصوص توقف برخى خودروها از دى ماه سال گذشته در پارکینگ ایران خودرو، بیان کرد: هیچ خودرویى را بیش از دو ماه در پارکینگ نگهدارى نمى کنیم زیرا براى ما به صرفه نیست.وى تصریح کرد ممکن است برخى خودروها بعلت کمبود دو تا سه قطعه مدتى در پارکینگ توقف داشته باشد اما این مدت هرگز بیش ازدو ماه نبوده است.
    براى تمام محصولات تقاضاى افزایش قیمت داده ایم
    بابایى با اشاره به افزایش هزینه هاى تولید و قیمت تمام شده محصولات از تقاضاى ایران خودرو براى افزایش قیمت تمام محصولات خبر داد و گفت:این امر به سازمان حمایت اعلام شده و منتظرتصمیم سازمان حمایت در این خصوص هستیم. وى همچنین ضمن رد واردات قطعه از چین بیان کرد: هیچ قراردادى با چین در این خصوص نداشته و نخواهیم داشت . معاون بازاریابى و فروش ایران خودرو تصریح کرد :شرکت هاى زیرمجموعه ایران خودرو و قطعه سازان همکار ساپکو نیز چنین قراردادهایى نداشته اند مگر آن که کیفیت بعضى قطعات تائید شود.

    منبع: روزنامه ابرار اقتصادی


  16. #11


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو اين هفته برگزار مي‌شود

    قيمت‌ خودروهاي داخلي افزايش مي‌يابد؟


    یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵





    مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو در هفته جاري خبر داد.


    شهرام ميرآخورلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: به احتمال زياد جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو هفته جاري برگزار خواهد شد.

    وي در پاسخ به اينكه در اين جلسه در خصوص قيمت كدام خودروها تصميم‌گيري خواهد شد؟ خاطرنشان كرد: درخواست‌هاي افزايش قيمتي كه تاكنون بررسي آن‌ها به پايان رسيده باشد، در كميته قيمت‌گذاري خودرو طرح و در خصوص آن‌ها تصميم‌گيري خواهد شد.

    مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اينكه آيا اين كميته با افزايش قيمت خودروها موافقت خواهد كرد؟ اظهار كرد: اصولا تعيين قيمت تمام محصولات براساس بررسي هزينه‌هاي توليد صورت مي‌گيرد؛ به‌گونه‌اي كه هر زمان كه بررسي‌ها نشان دهد توليد يك خودرو با توجه به قيمت آن فاقد سود مشروع براي خودروساز است، با افزايش قيمت ‌آن موافقت خواهد شد.

    به گزارش ايسنا، تاكنون شركت‌هاي سايپا، ايران خودرو و زامياد درخواست خود براي افزايش قيمت محصولاتشان را به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ارائه داده‌اند.

    پيش از اين دبير انجمن خودروسازان از عدم برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو براي بررسي پيشنهاد افزايش قيمت خودروسازان انتقاد كرده بود.

    احمد نعمت‌بخش گفته بود: كميته قيمت‌گذاري خودرو سرعت لازم را در برگزاري جلسات ندارد و به همين دليل خودروسازان در تحويل برخي از مدل‌ها به دليل مصوب نبودن قيمت نهايي آنها به مشتريان دچار مشكل شده‌اند.

    به گفته وي چنين برخوردهايي با صنعت كشور آن هم در سال حمايت از توليد ملي مناسبت نيست، زيرا در حال حاضر هزينه‌هاي توليد در صنعت خودرو به شدت افزايش يافته است و بايد تجديدنظري در قيمت محصولات صورت گيرد.

    http://isna.ir/fa/news/91051509293/%...A7%D8%A8%D8%AF

  17. #12


    زمان پیوستن
    19 Jul 2011
    نوشته‌ها
    566
    تشکر شده:
    1122

    پیش گزیده

    سلام به همگی
    قیمت خودرو چرا اینقدر بی نظم شده؟؟؟؟
    اصلا هر که به هر که شده................206 آخه کی فکر می کرد برسه به 21 تومان!!!!.............بعد این همه تو بوق و کرنا می کنند که شرکت پژو ورشکست شده...........من نمیدونم چه جوره که این کارخونه ورشکست شده و تو ایران همه چی امن و امان(206 هم که یه دفعه رفته رو مرز 21 اصلا فکر نکنید به خاطر تحریم پژو هستا.....اصلا............اینا همش بخاطر افزایش رضایتمندی و حقوق مردمه!)
    207 هفده میلیونی(تازه از نوع 207 نما) آخه باید بشه 28 تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......................... .........با این اوصاف کاملا مشخصه که پژو ضرر کرده یا ...؟
    یکی نیست که بگه آخه بابا یه دونه 206 و 405 دارین که سالهاست چینی شده........پس این دو تا که هیچ، می مونه یه دونه 207 که تا حدودی وابسته به پژو هست...............حالا با تحریم یه خودرو(207) اونم به یه دونه کشور تو دنیا(ایران)، کارخونه ای مثل پژو ورشکست می کنه!!!!!
    ............واقعا خنده آوره.



    خلاصه کلام اصلا وضع خوبی حکم فرما نیست ما دلمون رو صابون زده بودیم که فسیل هایی چون 405 از گردونه خارج میشن اما با این اوصاف این خودرو شده 17 تومان که هیچ ، می ترسیم دو روز دیگه آر دی و پیکان هم دوباره متولد بشن
    خودرو شده یه سرمایه یعنی امروز می گیری یک ماه بعد با چند میلیون!!! افزایش قیمت می فروشی.
    مطمئنا و مطمئنا اگه این اوضاع ادامه دار باشه همچنان در پی این افزایش قیمت مات و مبهوت خواهیم ماند!

  18. #13


    زمان پیوستن
    27 Apr 2012
    نوشته‌ها
    41
    تشکر شده:
    45

    پیش گزیده

    خودروسازان به تعطيلات تابستاني می‌روند

    گروه خودرو- در شرایطی که خودروسازان داخلی هم‌اکنون با کمبود قطعات و افت تیراژ دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی خطوط‌شان افت توليد دارد، آنها قصد دارند طبق روال سال‌های گذشته به تعطیلات تابستانی بروند و ظاهرا حدودا دو هفته‌ای از ترافیک جاده مخصوص خبری نیست.

    سایپایی‌ها و پارس خودرویی‌ها که این روزها درگیر تغییرات مدیریتی شده‌اند، از فردا به تعطیلاتی 13روزه می‌روند و ایران‌خودرویی‌ها نیز از 29 مرداد تا 10 شهریور به مدت 12 روز تعطیل خواهند شد.
    این در شرایطی است که به دلیل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران طی روزهای هفتم تا یازدهم شهریور ماه، پایتخت پنج روز تعطیل خواهد بود و با این حساب خودروسازان عملا از دوازدهم شهریور فعالیت دوباره خود را آغاز خواهند کرد.
    ظاهرا قرار است خودروسازان در این تعطیلات حدودا دو هفته‌ای خطوط تولید خود را به نوعی ریکاوری کرده و تعمیرات مورد نیاز را روی آنها انجام دهند. هرچند خودروسازان معمولا در تعطیلات تابستانی، کم و بیش تولید را ادامه می‌دهند، اما از آنجاکه امسال اوضاع فرق کرده و انبارها خالی از قطعات است، بعید به نظر می‌رسد در این دو هفته تعطیلی خودرویی تولید شود.
    در واقع می‌توان تعطیلات تابستانی و برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران را نوعی توفیق اجباری برای خودروسازان تعبیر کرد، زیرا این دو موضوع دلایل مناسبی برای عدم توليد محسوب می‌شوند.
    البته این بخش مثبت ماجرا است، حال آنکه تعطیلات حدودا دو هفته ای پیش رو می‌تواند کاهش تیراژ را بیشتر و بیشتر کرده و اجازه ندهد شرایط تولید به این زودی‌ها روند عادی خود را پیدا کند.
    طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده، تولید خودرو در کشور طی چهار ماه ابتدایی امسال حدود 38 درصد افت کرده و این افت سبب شده عرضه و تقاضا در بازار به هم بریزد و قیمت‌ها رشد کند.


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد