تبليغات در پي‌هالز





نمایش نتایج 1 به 4 از 4

نام گفتگو: داغ شدن لنت های چرخهای جلو در لیفان 520

  1. #1


    زمان پیوستن
    26 May 2007
    نوشته‌ها
    6
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده داغ شدن لنت های چرخهای جلو در لیفان 520

    دوستان و ساتید محترم سلام
    چندی پیش احساس کردم سطح ترمز در ماشین لیفان 520 بنده بسیار پایین رفته و خوب عمل نمیکنه.به نمایندگی لیفان در رشت مراجعه کردم و دوستان سیلندر پمپ ترمز رو عوض کردند.فردا در حال تردد در شهر متوجه شدم سطح ترمز کاملا بالا(پدال ترمز تقریبا قفل شده) و چرخها شدیدا با لنت ها درگیرند و ماشین عملا در حالت ترمز مطلق است.به مکانیک نمایندگی زنگ زدم گفت از کاسه های عقبه و ترمز دستیت گیر میکنه.همزمانی این ایراد با تعمیر پمپ ترمز برام غیر قابل قبول بود اما تسلیم فرمایش ایشون شدم.مابقی تلاش ایشون جواب نداد پمپ نو بست از ترمز راضی نبودم پمپ رو پس دادم و با همون پمپ معیوب به یک بوستر ساز خارج از نمایندگی مراجعه کردم.ایشون بنده رو متقاعد کرد پمپ سمند ای بی اس رو ببندم منم قبول کردم اما دیروز متوجه شدم باز هم کاسه چرخهای جلو داغ شدند البته مثل دفعه گذشته ترمز ها مطلقا قفل نبودند اما درگیر شدند.امیدوارم اگر دوستی با این عیب مواجه شده و یا مدیران توانمند سایت کمکم کنند.
    بسیار ممنون میشم
    بهترین کتاب
    در زمینه تعمیر لوازم برقی منزل:
    آموزش 20 نوع تعمیر لوازم خانگی بزبان ساده
    مولف:آقای جعفرزاده
    www.kharabat.coo.ir

  2. #2


    زمان پیوستن
    04 Mar 2015
    نوشته‌ها
    1
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    شرکت سايپا غ±غµ خودروي جديد خود را با مشارکت دو شرکت چيني راهي بازار مي‌کند. مدير بازاريابي و فروش سايپا گفت: اين محصولات عبارتند از سراتو، تيبا غ²، پرايد غ±غµغ±، آريو کلئيوس،ريچ، سندرو و پادرا است

    حسن فروزان مهر مدير بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا در مراسم رونمايي از 4 محصول شرکت خودروسازي چانگان که در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي خودرو مشهد برگزار شده بود با اعلام اين خبر که امسال سايپا 15 محصول جديد را راهي بازار خواهد کرد، گفت: اين محصولات عبارتند از سراتو،تيبا 2، پرايد 151 ، آريو کلئيوس،ريچ ، سندرو و پادرا است .
    او با اشاره به اينکه با شرکاي چيني خود که شرکت هاي چانگان و برليانس هستند نيز محصولات H200، H320 ، V5 و CS را در دو مدل 75 و 35 و EADOهم توليد مي کنيم، گفت: مطابق برنامه‌ها نيو سراتو محصولي از شرکت کياموتور هم توليد و عرضه خواهد شد.
    مدير بازاري
    Sign up with Testking a+ certification ccna for getting incredible online prince2 foundation courses exam and lynn We also provide best Florida Institute of Technology and selftestengine with guaranteed success.

  3. #3


    زمان پیوستن
    20 Jan 2015
    شهر
    رشت
    اتومبيل
    206 t5وmazda 3N
    گوشی موبایل
    Sony Z1
    نوشته‌ها
    263
    تشکر شده:
    31

    پیش گزیده

    درود
    اميدوارم يک روز عمر ما قد بده مونتاز کاري شرکتهاي داخلي تبديل به ساخت حداقل 1 خودرو درست و حسابي بشه

  4. #4


    زمان پیوستن
    13 May 2005
    نوشته‌ها
    57
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    مشکل: کلاچ به راحتي پايين مي رود ولي دنده ها عوض نمي شوند
    توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار مي دهيد و پدال به زمين مي رسد. با اينکه پدال به زمين رسيده است ولي شما هنوز نمي توانيد دنده ها را عوض کنيد. اين مشکل در برخي خودرو ها ممکن است ناگهاني صورت گيرد و در برخي به تدريج.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    کابل اتصال کلاچ خراب شده است.
    کابل اتصال کلاچ قطع شده است.
    در مدار هيدروليک کلاچ روغن تمام شده است.
    در مدار هيدروليک کلاچ نشت وجود دارد.مشکل: تعويض دنده مشکل است
    توضيح مشکل: هنگاميکه موتور گرم است و دنده را عوض مي کنيد، احساس برخورد آهن در گيربکس مي کنيد. گاهي تعويض دنده خيلي مشکل مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روغن گيربکس کم شده است.
    روغن گيربکس کثيف شده است.
    در گيربکس مشکل دروني ايجاد شده است.
    سرعت گاز ندادن موتور خيلي بالا است.
    اتصالات CV يا U خودرو شما فرسوده شده اند.
    اتصال گيربکس از تنظيم خارج شده است و يا خراب شده است.مشکل: دنده کم کردن سخت شده است
    توضيح مشکل: با گاز ندادن، دنده اتوماتيک خودرو شما معکوس هاي ناگهاني مي دهد و روان کار نمي کند.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    اتصال گيربکس از تنظيم خارج شده است و يا خراب شده است.
    ميزان روغن در گيربکس درست نيست.
    در گيربکس مشکل دروني ايجاد شده است.
    مشکلي در موتور ايجاد شده است.
    در سيستمهاي کنترل گيربکس الکترونيکي مشکلي ايجاد شده است.مشکل: پدال کلاچ به نظر معمولي است ولي دنده نمي توان عوض کرد
    توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار مي دهيد ولي دنده را نمي توانيد عوض کنيد.سعي نکنيد که با زور دنده را عوض کنيد. اين مشکل معمولا ناگهاني صورت مي گيرد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    اتصال گيربکس گير کرده است.
    در گيربکس مشکل دروني ايجاد شده است.
    کلاچ ممکن است که رها نکند.مشکل: کلاچ سر مي خورد
    توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار مي دهيد و دنده عوض مي کنيد ، سرعت موتور زياد مي شود ولي سرعت خودرو تغيير نمي کند. بنظر مي رسد که کلاچ سر مي خورد و درست چسبندگي ندارد. سر خوردن بيشتر باعث آسيب رساندن به سيستم کلاچ مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    کلاچ بايد تنظيم شود.
    صفحه کلاچ فرسوده شده است.
    صفحه کلاچ روغني شده است.
    اتصال کلاچ گير کرده است.مشکل: دنده از جا مي پرد
    توضيح مشکل: تعويض دنده ها خوب انجام مي شود ولي با گاز دادن ، دنده از جا مي پرد و به وضعيت خلاص در مي آيد.اين مشکل به تدريج بد تر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    درون گيربکس مشکلي ايجاد شده است.
    اتصال گيربکس احتياج به تنظيم داردمشکل: صداي وز وز از جعبه دنده شنيده مي شود
    توضيح مشکل: هرگاه که در دنده جلو و يا عقب حرکت مي کنيد، صداي وزوزي شنيده مي شود. اين صدا هنگاميکه در حالت پارک يا خلاص هستيد شنيده نمي شود و با مدتي رانندگي، اين صدا از بين مي رود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روغن گيربکس خيلي کم است.
    روغن گيربکس کثيف شده است.
    در درون گيربکس مشکلي پديد آمده است.
    مبدل گشتاور خراب شده است.مشکل: از گيربکس صداي غير عادي شنيده مي شود
    توضيح مشکل: هرگاه که رو به جلو و يا عقب شروع به حرکت مي کنيد، صداي جيغي از خودرو به گوش مي رسد. با رانندگي بيشتر، اين صدا بيشتر مي شود. در حالت خلاص اين صدا شنيده نمي شود. مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روغن گيربکس کم شده است.
    روغن گيربکس کثيف شده است.
    دردرون گيربکس خرابي ايجاد شده است.
    مبدل گشتاور خراب شده است.
    فيلتر روغن کثيف شده است.
    فلايويل شل شده است و يا خراب شده استمشکل: چرخها در حين رانندگي لرزش دارند
    توضيح مشکل: در حين رانندگي، در فرمان احساس لغزش مي کنيد که بنظر مي رسد از چرخها منتقل مي شود. هرچه اين ارتعاشات بيشتر باشد، مشکل بدتر است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    چرخها به بالانس احتياج دارند.
    چرخها خورده شده اند.
    چرخ کج و يا خراب شده است.
    پيچهاي چرخ شل شده اند.
    قسمت هايي در فرمان خورده شده و يا خراب شده است.مشکل: لاستيکها در يک لبه بيش از لبه ديگر خورده مي شوند
    توضيح مشکل: متوجه مي شويد که لاستيکها در لبه دروني يا بيروني خيلي بيشتر خورده شده اند.لبه ديگر و مرکز خيلي سالم تر بنظر مي رسند.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    مشکلات ميزان فرمان، فاصله زياد بين چرخها.
    مشکلات ميزان فرمان،عدم موازي بودن .مشکل: لاستيکها در مرکز بيش از لبه ها خورده مي شوند
    توضيح مشکل: متوجه مي شويد که لاستيکها در مرکز خيلي بيشتر خورده شده اند ولي لبه ها خيلي بهتر بنظر مي رسند.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    فشار چرخ ها خيلي زياد است.
    چرخها به اندازه کافي جابجا نشده اند.مشکل: لاستيکها در دو لبه بيش از مرکز خورده مي شوند
    توضيح مشکل: متوجه مي شويد که لاستيکها در دو لبه خيلي بيشتر خورده شده اند ولي در مرکز خوب هستند.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    فشار چرخ ها خيلي کم است.
    چرخها به اندازه کافي جابجا نشده اند.مشکل: ريپ زدن موتوردر حال حرکت
    توضيح مشکل : روشن شدن موتور و حرکت آن بدون مشکل است ولي هنگاميکه سعي مي کنيد با سرعت ثابت حرکت کنيد، موتور بد کار مي کند. مشاهده مي کنيد که عملکرد موتور هنگاميکه گرم و سرد است متفاوت است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    اگر خودروي شما داراي کاربراتور است، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد.
    موتور ممکن است خيلي داغ شده باشد.
    تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار خيلي کمي کار کند.
    زمانبندي احتراق ممکن است غلط باشد.
    ممکن است مشکل احتراق وجود داشته باشد.
    ممکن است مشکلي در کامپيوتر کنترل کننده خودرو وجود داشته باشد.
    فيلتر بنزين ممکن است که گرفتگي داشته باشد.
    مبدل گشتاور در گيربکس ممکن است که در زمان صحيحي قفل نکند يا سر بخورد .
    ممکن است نشت در سيستم واکيوم وجود داشته باشد.
    موتور ممکن است مشکل مکانيکي داشته باشد.
    سوپاپ Egr ممکن است گير کرده باشد.
    اکسل ها ممکن است شل شده باشند يا خوردگي داشته باشند.
    انژکتور هاي سوخت ممکن است کثيف شده باشند.مشکل: صداي سوت آرام از موتور در حال کار کردن شنيده مي شود
    توضيح مشکل : موتور ممکن است که خوب کار کند يا با مشکل.معمولا به اين صدا هنگامي توجه مي شود که موتور مشکلي داشته باشد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    موتور جوش آورده است.
    سيستم اگزوز يا مبدل کاتاليتيک وصل شده است.
    خط واکيوم قطع شده است.
    نشت از يک وسيله واکيوم.مشکل: هنگاميکه به موتور گاز داده نمي شود، صداي کليک از آن شنيده مي شود
    توضيح مشکل : با گاز ندادن از موتور صداي کليک و برخورد فلز ضعيف شنيده مي شود.اين صدا با گرم شدن موتور بيشتر مي شود و هنگام حرکت معمولا شنيده نمي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    سوپاپ ها بايد تنظيم شوند.
    روغن موتور کم شده است.
    فشار روغن موتور پايين آمده است.مشکل: صداي تق تق از اگزوز
    توضيح مشکل : با فشار دادن پدال گاز، از اگزوز صداي تق تق مي شنويد. کار کردن موتور بنظر خوب مي رسد ولي مصرف سوخت بالا رفته است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    در سيستم واکيوم نشت وجود دارد.
    يک يا چند تا از انژکتورهاي خودروي شما نشت دارند.
    در اگزوز خودرو سوراخي پديد آمده است.مشکل: دود خاکستري از اگزوز
    توضيح مشکل: متوجه دود خاکستري از اگزوز در هنگام روشن کردن خودرو مي شويد. اين دود ممکن است که با گرم شدن خودرو کمتر شود. رنگ آن نيز ممکن است کمي به آبي بزند.اين مشکل با زمان زياد مي شود و ميزان دود، وخامت اوضاع را بيان مي کند.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    رينگ پيستون خورده شده.
    خوردگي بوش سوپاپ.
    خرابي بوش سوپاپ.مشکل: مصرف روغن بيش از حد معمول است و از اگزوز دود بيرون مي آيد
    توضيح مشکل : متوجه مي شويد که سطح روغن هنگام تعويض روغن بسيار پايين است .به نظر مي رسد که روغن توسط موتور سوخته مي شود. قدرت خودرو نيز کم شده است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    سيستم Pcv درست عمل نمي کند.
    موتور ممکن است مشکل مکانيکي داشته باشد.
    واشرهاي سوپاپ موتور ممکن است فرسوده شده باشند.
    رينگهاي پيستون موتور ممکن است فرسوده شده باشدمشکل: مصرف سوخت بيش از حد است و بوي زيادي از اگزوز مي آيد
    توضيح مشکل: متوجه مي شويد که يک باک بنزين مانند سابق دوام نمي آورد.اگزوز نيز بوي تخم مرغ گنديده مي دهد. احتمالا قدرت خودرو نيز کمتر از سابق شده است.اين مشکل به تدريج زياد مي شود تا به جايي برسد که خودرو ديگر روشن نشود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    اگر خودرو شما داراي کاربرانور است، دهانه آن يا درست تنظيم نشده است و يا درست کار نمي کند.
    موتور ممکن است مشکل مکانيکي داشته باشد.
    تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار بسيار بالايي کار کند .
    زمان بندي احتراق مي تواند غلط باشد.
    ممکن است مشکل در سيستم احتراق باشد.
    در کامپيوتر مرکزي کنترل خودرو ممکن است مشکلي ايجاد شده باشد.
    موتور ممکن است خيلي داغ شده باشد.
    يک قطعه کنترل آلودگي ممکن است درست عمل نکند.
    انژکتورهاي سوخت ممکن است نيمه باز مانده باشند.مشکل: بوي تخم مرغ گنديده از اگزوز به مشام مي رسد
    توضيح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوي بسيار بدي از اگزوز مي شويد.اين بو مشابه بوي تخم مرغ گنديده است. احتمالا مصرف سوخت خودرو شما نيز بالا رفته است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    در سيستم کنترل الکترونيک موتور اشکالي پيدا شده است.
    مشکل سيستم احتراق وجود دارد.
    تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است خراب شده باشد.
    موتور ممکن است که مشکل مکانيکي داشته باشد و يا موتور خيلي داغ شده است.
    مشکل: بوي بنزين زيادي از اگزوز به مشام مي رسد
    توضيح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوي بنزين از اگزوز مي شويد.اين بو ممکن است به حدي زياد باشد که فکر کنيد خودرو شما نشت بنزين دارد. احتمالا مصرف سوخت شما نيز بالا رفته است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    در سيستم کنترل الکترونيک موتور اشکالي پيدا شده است.
    مشکل سيستم احتراق وجود دارد.
    انژکتورهاي بنزين کثيف شده ان و يا گرفته اند.
    موتور ممکن است که مشکل مکانيکي داشته باشد.
    ممکن است نشت در سيستم واکيوم وجود داشته باشد.
    اگر خودرو شما داراي کاربراتور است، دهانه آن ممکن است گير کرده باشد و بسته شده باشد.مشکل: سرعت موتور زياد نمي شود
    توضيح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار مي دهيد، سزعت موتور کم مي شود.براي زياد کردن سرعت بايد خيلي کم پدال گاز را فشرد. قدرت کلي حودرو کم شده است.اين مسکل به مرور زمان بدتر ميشود. مشکلات احتمالي عبارتند از:
    فيلتر هوا ممکن است کثيف شده باشد.
    فيلتر بنزين ممکن است که با گل گرفته باشد.
    پمپ بنزين ممکن است که فرسوده باشد.
    زمان بندي احتراق ممکن است اشتباه باشد.
    آب ممکن است در بنزين مخلوط شده باشد.
    مبدل کاتاليتيک ممکن است وصل شده باشد.مشکل: با خاموش کردن خودرو، موتور همچنان کار مي کند
    توضيح مشکل: موتور خوب کار مي کند ولي نمي خواهد که خاموش بشود. بعد از اينکه براي مدتي رانندگي کرديد، سويچ را مي جرخانيد که موتور خاموش شود ولي موتور براي چند ثانيه کار مي کند. در ابتدا اين مشکل گاهي صورت مي گيرد و به تدريج بيشتر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    يک يا چند انژکتور بنزين نشت دارند.
    دور موتور در حالت گاز ندادن خيلي بالا تنظيم شده است.
    زمان بندي احتراق درست تنظيم نشده است.مشکل: با توقف سريع، خودرو خاموش مي شود
    توضيح مشکل: در حال رانندگي هستيد و همه چيز خوب است تا اينکه پا را از پدال گاز بر مي داريد و ترمز مي کنيد، در اين هنگام موتور مي لرزد و ممکن است خاموش شود. اين مشکل ناگهاني صورت ميگيرد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    يک مجراي ورودي سوخت و هوا نشت دارد.
    اتصال پدال گاز به موتور ممکن است احتياج به تعمير يا تعويض داشته باشد.
    در سيستم الکترونيکي کنترل موتور مشکلي ايجاد شده است.مشکل: در حالت گاز ندادن موتور روان نيست و يا وقتي سرد است با گاز ندادن خاموش مي شود
    توضيح مشکل: هنگاميکه موتور سرد است و شما پا را از روي پدال گاز بر مي داريد، موتور خيلي بد کار مي کند و گاهي نيز خاموش مي شود. با حرکت سريع موتور همه چيز بنظر مناسب مي آيد. اين مشکل به مرور زمان بدتر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    اگر خودروي شما داراي کاربراتور باشد، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد.
    در واکيوم سيستم مکش هوا ممکن است نشت وجود داشته باشد.
    دور موتور در هنگام گاز ندادن ممکن است درست تنظيم نشده باشد.
    ممکن است مشکلي در سيستم احتراق وجود داشته باشد.
    زمان بندي احتراق ممکن است درست تنظيم نشده باشد.
    در کامپيوتر کنترل کننده موتور ممکن است مشکلي پيش آمده باشد.
    سوپاپ Egr ممکن است خراب شده باشد.
    ممکن است در موتور مشکل مکانيکي پديد آمده باشد.
    انژکتورهاي بنزين ممکن است کثيف شده باشند.مشکل: قدرت موتور کم شده است
    توضيح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار مي دهيد، بنظر مي رسد که خودرو قدرت سابق را ندارد.ممکن است صدا و ارتعاشات عجيبي را نيز احساس کنيد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    فيلتر هوا ممکن است کثيف شده باشد.
    شمعها يا واير آنها ممکن است خراب شده باشند.
    ممکن است مسکل ديگري در سيستم احتراق باشد.
    ممکن است موتور مشکل مکانيکي داشته باشد.
    سيستم اگزوز ممکن است گرفته باشد.
    مبدل کاتاليتيک ممکن است گرفته شده باشد.
    فيلتر بنزين ممکن است گرفته باشد.مشکل: موتور ضعيف کار مي کند
    توضيح مشکل: با فشردن پدال گاز، موتور مانند سابق حرکت نمي کند.احساس مي کنيد که قدرت موتور کم شده است. اين مشکل بتدريج بدتر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    فيلتر هوا ممکن است کثيف شده باشد.
    شمعها ممکن است کثيف باشند و يا خورده شده باشند.
    کابل شمعها ممکن است خراب شده باشد.
    ممکن است مشکلي در سيستم احتراق وجود داشته باشد.
    فيلتر سوخت ممکن است گرفته باشد.
    آب ممکن است با بنزين ترکيب شده باشد.
    اگر خودرو شما داراي کاربراتور است، ممکن است پمپ شتاب يا مدار قدرت آن خراب باشد.
    مبدل کاتاليتيک ممکن است گرفته باشد.مشکل: موتور در حال حرکت جهش مي کند
    توضيح مشکل: موتور خوب روشن مي شود و حرکت آن نيز خوب است. هنگاميکه سعي مي کنيد تا با سرعت يکنواخت حرکت کنيد، موتور جهش مي کند و بد کار مي کند. متوجه مي شود که سرد و گرم بودن در عملکرد موتور تاثير دارد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    اگر خودروي شما کاربراتور دارد، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد.
    موتور ممکن است خيلي داغ شده باشد.
    تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار خيلي پاييني تنظيم شده باشد.
    زمانبندي احتراق ممکن است غلط تنظيم شده باشد.
    ممکن است در سيستم احتراق مشکلي پديد آمده باشد.
    ممکن است در سيستم کنترل کامپيوتري موتور مشکلي پديد آمده باشد.
    فيلتر هوا ممکن است گرفته باشد.
    مبدل گشتاور در گيربکس ممکن است در زمان غلط قفل کند يا ممکن است سر بخورد.
    ممکن است در سيستم واکيوم نشت وجود داشته باشد.
    موتور ممکن است مشکلات مکانيکي داشته باشد.
    سوپاپ Egr ممکن است باز مانده باشد.
    اکسلهاي حرکت ممکن است شل شده باشند يا خوردگي داشته باشند.
    انژکتور سوخت ممکن است کثيف شده باشد.مشکل: خودرو به بالا و پايين مي رود
    توضيح مشکل: با حرکت و عبور از روي يک دست انداز، احساس مي کنيد که خودرو چند بار بالا و پايين مي رود. اين مشکل معمولا تدريجي بدتر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    کمک فنرها فرسوده شده اند.
    اتصالات کمک فنرها شکسته است.مشکل: خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده مي شود
    توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه مي شويد که خودرو به يک سمت کشيده مي شود. اين مساله ممکن است جزئي باشد و ناديده گرفته شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    همه چرخها داراي فشار باد مساوي نمي باشند.
    چرخها تنظيم نيستند.
    يکي از ترمزها قفل مي کند و رها نمي کند.
    اتصالات فرمان و يا برخي از قطعات آن شل شده است.
    چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند.مشکل: خودرو به چپ و راست مي رود
    توضيح مشکل: در حرکت احساس مي کند که همواره بايد توسط فرمان، مسير حرکت را تنظيم کنيد. اين مشکل در سرعت هاي بالا بيشتر محسوس است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    خودرو بيش از حد بارگذاري شده است و يا بار در يک سمت آن بيشتر از سمت ديگر است.
    چرخها تنظيم نيستند.
    چرخ دنده فرمان از تنظيم خارج شده است و بايد تعويض شود.
    فنرهاي خودرو ضعيف شده اند.
    بلبرينگهاي چرخهاي جلو از تنظيم خارج شده اند و يا فرسوده شده اند.مشکل: فرمان حرکات جهشي انجام مي دهد
    توضيح مشکل: با حرکت آرام، متوجه مي شويد که فرمان حرکت جهشي انجام مي دهد. در هدايت خودرو مشکلي وجود ندارد. اين مشکل به تدريج بدتر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    تسمه فرمان هيدروليک شل شده است.
    روغن پمپ هيدروليک فرمان کم شده است.
    دور موتور در هنگام گاز ندادن خيلي کم است.
    پمپ هيدروليک فرمان مشکل دارد.
    اتصالات فرمان با چيزي برخورد مي کنند.مشکل: فرمان ارتعاش مي کند
    توضيح مشکل: فرمان در سرعت هاي بين 60 تا 100 کيلومتر در ساعت ارتعاش مي کند. اين لغزش به خودرو نيز منتقل مي شود. گاهي اين مشکل فقط هنگام ترمز گرفتن مشاهده مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روتورهاي ترمز خراب شده است.
    پيچهاي چرخ شل شده اند.
    چرخ ها از بالانس خارج شده اند.
    اتصال فرمان شل است.
    چرخ ها کج و يا خراب شده اند.
    چرخ ها خيلي خورده شده اند.مشکل: پدال ترمز ارتعاش مي کند
    توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، احساس مي کنيد که پدال ارتعاش مي کند. بنظر مي رسد که چيزي در حال جدا شدن است. اگر خودروي شما داري سيستم Abs است، اين مساله عادي است ولي در غير اين صورت اين يک مشکل است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روتورهاي ترمز خورده شده اند.
    اتصالات فرمان شل شده است.
    پيچهاي چرخها شل شده اند.
    چرخها از بالانس خارج شده اند.
    چرخها خراب شده اند.
    چرخها خيلي خورده شده اند.مشکل: ترمز ها کشيده مي شوند
    توضيح مشکل: با حرکت متوجه مي شويد که خودرو به يک سمت کشيده مي شود. ترمز شما ممکن است گرفته شده باشد، بدون اينکه شما مطلع باشيد. گاهي بوي سوختگي نيز به مشام مي رسد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    ديسک ترمز قفل کرده است.
    ترمز دستي رها نمي کند.
    يک قسمت در سيستم ترمز شکسته است و يا شل شده است.
    کفشک ترمز زنگ زده است.مشکل: يکي يا چند تا از ترمز ها قفل مي کند
    توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، خودرو به يک سمت شديدا کشيده مي شود. بنظر مي رسد که ترمزها در يک سمت خودرو خوب کار مي کنند و در سمت ديگر کار مي کنند. اين کشيده شدن فقط در هنگام ترمز گرفتن است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    لنت ها روغني شده اند و بايد تعويض شوند.
    لنت ها شل شده اند و بايد تنظيم شوند.
    سيلندر چرخ خراب شده است.
    بلبرينگ هاي چرخ جلو از تنظيم خارج شده اند.مشکل: ارتعاشات عرضي فرمان
    توضيح مشکل: متوجه ارتعاش عرضي در فرمان مي شويد، اين ارتعاشات هنگاميکه روي سطح ناهموار هستيد بدتر است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    چرخهاي شما ار بالانس خارج شده اند.
    فشار چرخها درست نيست.
    چرخها خورده شده اند.
    يک قسمت از اتصالات فرمان شل و يا خراب شده است و بايد تعويض شود.
    قطعات سيستم تعليق خورده شده اندمشکل: پدال ترمز با فشردن به زمين مي رسد
    توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، متوجه مي شويد که به راحتي به زمين مي رسد. ترمز نيز خيلي ضعيف عمل مي کند در اين حالت.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روغن ترمز خيلي کم است و يا وجود ندارد.
    سيلندر اصلي ترمز خراب است.
    در سيستم ترمز هوا محبوس شده است.مشکل: ترمز ها به سختي خودرو را متوقف مي کنند
    توضيح مشکل: فشردن پدال ترمز باعث توقف خودرو نمي شود . در هنگام ايست، ترمزها بايد خيلي محکم فشرده سوند تا خودرو را ساکن نگاه دارند. اغلب براي توقف خودرو احتياج به چند بار ترمز گرفتن است.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روغن ترمز خيلي کم است و يا تمام شده است.
    سيلندر اصلي ترمز خراب شده است.
    در سيستم ترمز هوا محبوس شده است.
    لنت هاي ترمز خورده شده اند و يا خيس هستند.مشکل: پدال ترمز خيلي محکم شده است
    توضيح مشکل:پدال ترمز خيلي سخت شده است و ترمز گرفتن کار دشوار . اين مشکل ناگهاني پديد مي آيد.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    بوستر ترمز شما خراب شده است.
    شيلنگ واکيوم بوستر ترمز نشت دارد و يا قطع شده است.
    در يکي از شيلنگهاي ترمز ، خم شدگي پديد آمده است که مشکل ساز است.
    پدال ترمز به چيزي گير مي کند و خوب نمي تواند حرکت کند.مشکل: قدرت ترمز به تدريج کم مي شود
    توضيح مشکل: همه چيز خوب کار مي کنيد تا اينکه شما در پشت ترافيک قرار مي گيريد و از ترمز زياد استفاده مي کنيد . در اين هنگام احساس مي کنيد که قدرت ترمز بتدريج کم مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    لنت هايي که براي شما نصب شده اند داراي کيفيت خوبي نيستند و بايد تعويض شوند.
    ترمز هاي شما بدليل قفل کردن داغ شده اند.
    ترمزها بدليل اينکه چيزي صد راه رسيدن هوا به آنها شده است داغ کرده اند.
    روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن صحيحي براي ترمز استفاده نشده است.
    لنت هاي شما روغني شده اند و بايد تعويض شوند.مشکل: ترمز خيلي پايين مي گيرد
    توضيح مشکل: پدال ترمز خيلي پايين مي گيرد و خيلي بايد آن را فشار داد . ترمز خوب عمل مي کند و فقط گرفتن آن خيلي پايين است. اين مشکل با هر بار فشردن پدال بدتر مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    روغن ترمز کافي نيست.
    مدار هيدروليک هوا گرفته است.
    لنت هاي ترمز خيلي خورده شده اند.
    بوستر ترمز خراب است و يا سوپاپ آن نشت دارد.
    روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن نامناسبي استفاده شده است.مشکل: پدال ترمز خيلي نرم شده است
    توضيح مشکل: هرگاه که پدال ترمز را فشار مي دهيد متوجه مي شويد که خيلي نرم و اسفنجي شده است . ممکن است با چند بار فشردن آن، دوباره مانند اول بشود ولي به محض بداشتن پا از روي آن مجددا نرم مي شود.
    مشکلات احتمالي عبارتند از:
    در يکي از شيلنگهاي ترمز نشت وجود دارد.
    در مدار هيدروليک هوا وارد شده است.
    روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن نامناسبي استفاده شده است.
    ترمز ها خيلي خورده شده اند.منبع: شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران
    آخرین ویرایش به وسیله shayan : 8 June 2015 در 12:48 PM

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد