تبليغات در پي‌هالز





نمایش نتایج 1 به 12 از 12

نام گفتگو: رنو ایران را تحریم نمی کند!!

  1. #1


    زمان پیوستن
    24 May 2011
    شهر
    مشهد
    اتومبيل
    Nissan MAXIMA
    گوشی موبایل
    SG Gio
    نوشته‌ها
    2,308
    تشکر شده:
    4790

    پیش گزیده رنو ایران را تحریم نمی کند!!

    رنو درخواست تحريم ايران را رد كرد



    شركت خودروسازي رنو فرانسه درخواست گروه ضد ايراني اتحاد عليه ايران هسته اي را مبني بر خروج از ايران رد كرد. شركت رنو در پاسخ به نامه اين گروه آمريكايي اعلام كرد كه تحريم‌هاي بين المللي عليه ايران شامل صنعت خودروسازي نمي‌شوند و رنو همچنان به فعاليت‌هايش در ايران ادامه خواهد داد.
    شركت رنو فرانسه در حال حاضر شريك شركت‌هاي ايراني ايران خودرو، سايپا، توسعه صنعت خودرو و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) است. شركت رنو پارس نيز كه در سال 2004 ميلادي درايران تاسيس شد و دفترش در تهران است، با خودروسازان ايراني خودروي تندر 90 را در ايران توليد مي‌كند.
    رنو دومين خودروساز بزرگ فرانسه مالك 43.4 درصد سهام نيسان دومين خودروساز بزرگ ژاپن نيز است. رنو در حالي بر تدوام حضور خود در ايران تاكيد كرده كه پيش‌تر پژو سيتروئن بزرگترين خودروساز فرانسه در اقدام غير حرفه‌اي از توقف صادرات قطعاتش به ايران خبر داده بود.

  2. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mahdi13 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    alish_2006 (6 April 2012), arash_1982 (6 April 2012), masoud687 (7 April 2012), Mgh122 (6 April 2012), sepehr62 (6 April 2012)

  3. #2


    زمان پیوستن
    28 Aug 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    به زودي H30 کراس
    نوشته‌ها
    774
    تشکر شده:
    1017

    پیش گزیده

    در گذشته هم رنو با تولید محصولات با کیفیت و سختگیری در نظارت بر تولید محصولاتش در دیگر کشورها، وجدان کاری و شرافت خودشو نسبت به پژو ثابت کرده بود.

    این هم مثالی دیگر.

    فکر کنم با تداوم این تحریم 3 ماهه دیگه 206 های تولیدی 100 درصد ایرانی چینی میشه.

  4. کاربر زیر از دوست گرامی arash_1982 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Mehrdad_jafari89 (6 April 2012)

  5. #3


    زمان پیوستن
    10 May 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پيكاپ فوتون ديزلي 4X4
    گوشی موبایل
    Nokia Lumia 1020
    نوشته‌ها
    1,546
    تشکر شده:
    2067

    پیش گزیده

    البته آرش جان 100% چینی میشه!!!! ایران نمی تونه قطعات این ماشین رو تولید کنه....نه اینکه توانش رو نداشته باشه؟!!!! دقیقا بر عکس توانش رو داره و هوشش هم داره ولی خوب یکسری مسائل سیاسی باعث میشه که چینی های بی بته همه کاره صنعت کشور بشن!
    موفق و پیروز باشید.

  6. کاربر زیر از دوست گرامی Mehrdad_jafari89 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    arash_1982 (7 April 2012)

  7. #4


    زمان پیوستن
    29 Jan 2008
    شهر
    تهران
    گوشی موبایل
    HTC TyTN Pro II
    نوشته‌ها
    80
    تشکر شده:
    49

    پیش گزیده

    سلام

    البته باید یک نکته کوچک رو هم در نظر گرفتن و اون سهم هر کدام از این تولید کنندگان خودرو در بازار آمریکا می باشد (آمریکای شمالی) رنو در مقایسه باسایر تولید کنندگان بزرگ ژاپنی و کره ای و اروپایی رد بازار آمریکا اصلاً به حساب نمی آید حالا این شرکت رو شما از چی می ترسونید از حضور در بازاری که اصلاً در اون سهمی نداره؟ مسلما خودروهای سبک رنو که در حال حاضر در ترکیه بیشتر تولید می شوند می توانند درآمد بیشتری را از بازار ایران نسبت به بازار آمریکا به جیب رنو سرازیر کنند.
    ضمناً یادتون نره در بازار آمریکا همه چیز بر اساس قوانین سخت گیرانه تعیین می گردد ولی در ایران رنو می تواند نسبت به عقد قرارداد های ترکمچایی راحت اقدام کند.

    یا حق
    پیروز باشید
    با احمق بحث نميکنم و ميگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند.
    از حسود دوري ميکنم چون حتي اگر دنيا را هم به او تقديم کنم باز هم از من بيزار خواهد بود

  8. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mroveis به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    alborz2 (7 April 2012), mehdi_mi (7 April 2012), Mehrdad_jafari89 (7 April 2012), Mostafa United (7 April 2012)

  9. #5


    زمان پیوستن
    15 Oct 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    PRO CEE'D
    گوشی موبایل
    HTC Wildfire S
    نوشته‌ها
    1,536
    تشکر شده:
    3048

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mroveis مشاهده گفتگو
    سلام

    البته باید یک نکته کوچک رو هم در نظر گرفتن و اون سهم هر کدام از این تولید کنندگان خودرو در بازار آمریکا می باشد (آمریکای شمالی) رنو در مقایسه باسایر تولید کنندگان بزرگ ژاپنی و کره ای و اروپایی رد بازار آمریکا اصلاً به حساب نمی آید حالا این شرکت رو شما از چی می ترسونید از حضور در بازاری که اصلاً در اون سهمی نداره؟ مسلما خودروهای سبک رنو که در حال حاضر در ترکیه بیشتر تولید می شوند می توانند درآمد بیشتری را از بازار ایران نسبت به بازار آمریکا به جیب رنو سرازیر کنند.
    ضمناً یادتون نره در بازار آمریکا همه چیز بر اساس قوانین سخت گیرانه تعیین می گردد ولی در ایران رنو می تواند نسبت به عقد قرارداد های ترکمچایی راحت اقدام کند.

    یا حق
    پیروز باشید
    دقیقا همینطوره

    رنو که الان در دنیا و مخصوصا آمریکا اصلا جایی نداره ترجیح میده همین ایران و امثال ایران رو سفت بچسبه !

    نقل قول نوشته شده توسط arash_1982 مشاهده گفتگو
    در گذشته هم رنو با تولید محصولات با کیفیت و سختگیری در نظارت بر تولید محصولاتش در دیگر کشورها، وجدان کاری و شرافت خودشو نسبت به پژو ثابت کرده بود.

    این هم مثالی دیگر.

    فکر کنم با تداوم این تحریم 3 ماهه دیگه 206 های تولیدی 100 درصد ایرانی چینی میشه.
    تا همین ماه پیش پژو 206 با اینکه از سری اولین سال مونتاژش بیش از 10 سال میگذره از نظر کیفی با ال90 در یک رده بود

    ال90 یی که از سال 85 تازه شروع تولیدش بوده

    همچنین سال 88 ( آخرین آماری که اومد بیرون ) درصد داخل سازی ال90 با 206 در یک سطح بود ( 60 و خورده ای درصد )

    چیزی که هست مطمئنا پژو 100 چینی نمیشه !

    قطعاتی که میشه رو تو همین داخل تولید میکنن مثل قبل

    قطعاتی هم که نمیشه تولید کرد با واسطه میخرن به همین راحتی


    THE POWER TO SURPRISE


  10. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Mostafa United به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    alborz2 (7 April 2012), Mehrdad_jafari89 (7 April 2012), Mgh122 (7 April 2012)

  11. #6


    زمان پیوستن
    07 May 2011
    نوشته‌ها
    608
    تشکر شده:
    1740

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mroveis مشاهده گفتگو
    در ایران رنو می تواند نسبت به عقد قرارداد های ترکمچایی راحت اقدام کند.
    سلام
    با این اوصاف تحریم(که متاسفانه بیشتر از ... مردم رو متاثر کرده) صنعت خودروسازی برای اینکه گلیم خودش رو از آب بکشه مجبوره تن به یه سری مسائل بده. بقول شما قراردادهای ترکمانچای مانند. باز اینکه به رنو امتیاز بده و خودروی با کیفیت وارد کنه یا مونتاژ کنه بسیار بهتر از اینه که از صنعت چین یا کشورهای رده پایین کمک بگیره و یا به عنوان واسطه ازشون استفاده کنه. و یا بهتر از این هست که در آینده‌ی نزدیک خودروهای کره‌ای با قیمتی چند برابر چیزی که الان هست به دست مصرف کننده برسه.
    یادمون باشه که پوست رنو هم تا همین حالاش کنده شده و اصولا منافعش تا کنون بسیار کمتر از خودروسازهای آسیایی و اروپایی در ایران بوده. در هر صورت حضور رنو در بازار ایران در آینده به مثابه یک وزنه‌ی تعادل برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه‌ی قیمتها خواهد بود.
    موفق باشید.

  12. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی masoud687 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_1982 (7 April 2012), Mehrdad_jafari89 (7 April 2012)

  13. #7


    زمان پیوستن
    28 Aug 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    به زودي H30 کراس
    نوشته‌ها
    774
    تشکر شده:
    1017

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Mostafa United مشاهده گفتگو
    قطعاتی هم که نمیشه تولید کرد با واسطه میخرن به همین راحتی
    شما یا از قوانین تحریم بی اطلاع هستی یا واژه راحت رو بد معنی کردی.

    به همین راحتی؟؟

    آمریکا یا پژو دیوانه هست که از سود ناشی از فروش قطعات به ایران بی بهره بشن و سودش در جیب واسطه بره ؟؟؟؟ به نظر شما پژو اینقدر خنگ هست؟؟

    واسطه حق فروش قطعه به ایران رو نداره وگرنه طبق قوانین تحریم، واسطه هم تحریم میشه.

    اگر هم قاچاق باشه که قطعات با قیمت فوق العاده بالا به ایران فروخته میشه و یا ایران نمیخره یا قیمت ماشین رو بازهم بالاتر میبره.

    به همین راحتی هم نیست که شما تصور کردی.

  14. کاربر زیر از دوست گرامی arash_1982 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Mehrdad_jafari89 (7 April 2012)

  15. #8


    زمان پیوستن
    15 Oct 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    PRO CEE'D
    گوشی موبایل
    HTC Wildfire S
    نوشته‌ها
    1,536
    تشکر شده:
    3048

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط arash_1982 مشاهده گفتگو
    شما یا از قوانین تحریم بی اطلاع هستی یا واژه راحت رو بد معنی کردی.

    به همین راحتی؟؟

    آمریکا یا پژو دیوانه هست که از سود ناشی از فروش قطعات به ایران بی بهره بشن و سودش در جیب واسطه بره ؟؟؟؟ به نظر شما پژو اینقدر خنگ هست؟؟

    واسطه حق فروش قطعه به ایران رو نداره وگرنه طبق قوانین تحریم، واسطه هم تحریم میشه.

    اگر هم قاچاق باشه که قطعات با قیمت فوق العاده بالا به ایران فروخته میشه و یا ایران نمیخره یا قیمت ماشین رو بازهم بالاتر میبره.

    به همین راحتی هم نیست که شما تصور کردی.
    نمیدونم در جریان خرید ایران از کشورهای تحریمی به وسیله ی ارز ژاپن بودید یا نه ...


    THE POWER TO SURPRISE


  16. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Mostafa United به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    alborz2 (7 April 2012), Mehrdad_jafari89 (7 April 2012), Mgh122 (14 April 2012), mohammadrezaef (8 April 2012)

  17. #9


    زمان پیوستن
    28 Aug 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    به زودي H30 کراس
    نوشته‌ها
    774
    تشکر شده:
    1017

    پیش گزیده

    من خودم در شرکتی فعال هستم که ملزومات بسته بندی و نوعی گاز برای یکی از کالاهای تولیدی ما از کشور انگلستان میومد.

    شرکت انگلیسی هم در آسیا این ملزوم را فقط به ایران و هند میفروخت.

    پس از تحریم ایران، شرکتی هندی هم توسط شرکت انگلیسی از فروش ملزوم و گاز مخصوص به ایران منع شد.

    جالب هست بدونید هیچ کشوری در دنیا جز انگلستان به تولید ملزوم مورد نیاز ما نمی پردازه و خط تولید ما خوابیده.

  18. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash_1982 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mahdi13 (10 April 2012), Mehrdad_jafari89 (10 April 2012)

  19. #10


    زمان پیوستن
    12 May 2010
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    ريو
    گوشی موبایل
    SE C903
    نوشته‌ها
    163
    تشکر شده:
    237

    پیش گزیده

    اميدوارم محصولات ارزان قيمت رنو با قيمت مناسب و منطقي وارد بازار بشن
    ال90 و مگان در حد خودشون خودروهاي خوبي بودن
    مطمئنا اگر مسائلي همانند تحريمها و مافياي خودروسازي در ايران مطرح نبود انتخابهاي به مراتب بهتري ميتونستيم داشته باشيم
    ولي با توجه به جميع جهات,وجود يك خودروساز قديمي(هرچند نيمه ورشكسته!!!) در ايران ميتونه يك نكته مثبت باشه
    هرچي باشه بهتر از خودروهاي چينيه

  20. کاربر زیر از دوست گرامی phyniks به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    mohammadrezaef (14 April 2012)

  21. #11


    زمان پیوستن
    02 Mar 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    به نظر شما چقدر مهمه؟
    گوشی موبایل
    Galaxy Ace
    نوشته‌ها
    1,326
    تشکر شده:
    8463

    پیش گزیده

    سه شنبه 16 خرداد 1391
    رنو خودروهای جدید در ایران تولید می‌کند
    سایه سنگین رنو بر سر پژو

    گروه خودرو- در روزهایی که خودروسازان بزرگ دنیا به دلایلی چندان تمایلی به همکاری با صنعت خودرو ایران ندارند و آنها هم که هستند، ساز رفتن مي‌زنند، دومین خودروساز بزرگ فرانسه نه تنها قصد رفتن ندارد، بلکه مي‌خواهد بماند و سهم اش را در بازار ایران بیشتر و بیشتر هم کند.

    رنو که یکی از خودروسازان معتبر اروپا به شمار مي‌رود و اتفاقا دولت فرانسه نیز در آن سهم دارد، هم اکنون با تندر-90 در ایران شناخته مي‌شود، اما مي‌خواهد محصولاتی جدید را تولید کند تا مشتریان بیشتری در بازار بزرگ ایران بیابد و جای پایش سفت تر شود.
    اگر حضور کمرنگ چندین سال پیش رنو را در ایران لحاظ نکنیم، هم اکنون پنج سال از آغاز عرضه محصولات ساخت ایران رنو به بازار کشور مي‌گذرد و حال این شرکت فرانسوی مي‌خواهد هفته آینده خودروهایی جدید را که قصد تولید آنها در ایران را دارد معرفی کند، خودروهایی که روی پلت فرم معروف X90 ساخته شده‌اند.
    آن طور که رنوپارس (شرکت تامین‌کننده قطعات تندر-90 در ایران) خبر داده، رنو اواسط هفته آینده از نسل جدید خودروهای ساخت ایران خود رونمایی خواهد کرد، تا پس از تندر-90، چشم بازار به جمال دیگر رنویی‌های تولید داخل روشن شود.
    رنوپارسی‌ها البته هیچ توضیحی در مورد خودروهای نسل جدید خود نداده‌اند و تنها عنوان کرده‌اند این خودروها تولید ایران به حساب مي‌آیند. با این حال به نظر مي‌رسد رنو مي‌خواهد تمام خودروهایی که قابلیت تولید روی پلت‌فرم X90 را دارند، در معرض دید مشتریان ایرانی قرار دهد تا به این وسیله از برنامه‌های آتی خود برای ماندن در بازار ایران پرده برداری کند.
    به گفته یکی از اعضای هیات مدیره رنوپارس، خودروهایی که هفته آینده رونمایی مي‌شوند همان‌هایی هستند که بنا بوده طبق «قرارداد پلت‌فرم مشترک X90» در ایران به تولید برسند.
    وی تاکید مي‌کند که تندر-90 مدل SR، رنو ساندرو، R90 و وانت تندر از جمله این خودروها هستند و رنو قصد دارد آنها را طی امسال و سال آینده در ایران تولید کند.
    با توجه به گفته‌های عضو هیات مدیره رنوپارس، در واقع رنو مي‌خواهد بندهای فراموش شده قرارداد خود با خودروسازی ایران را احیا کند، وگرنه اتفاق چندان جدیدی رخ نداده و تنها قرار است پس از مدت‌ها تاخیر، به مفاد قرارداد معروف X90 عمل شود.
    آغاز داستان رنو در ایران
    اما بد نیست حال که رنو به فکر احیای بندهای قرارداد X90 افتاده، نگاهی بیندازیم به ماجرای ورود این شرکت به صنعت و بازار خودرو ایران.
    داستان رنو در ایران به نوعی با تندر-90 گره خورده است و با فاکتور گرفتن از حضور کمرنگ این شرکت در سال‌هایی دورتر، از اوایل دهه 80 آغاز مي‌شود.
    در آن دوران مسوولان وقت وزارت صنایع و سازمان گسترش، تصمیم گرفتند خودروسازی ایران را در مسیری متفاوت انداخته و روش «پلت‌فرم مشترک» را تجربه کنند.
    از دید مسوولان آن دوره، پلت فرم مشترک تنها راه تعالی و توسعه خودروسازی کشور بود و راهی جز این وجود نداشت.
    مذاکرات با شرکت‌های بزرگ دنیا آغاز شد، اما بسیاری از این شرکت‌ها حاضر به همکاری با خودروسازی ایران نشدند و در مواردی نیز شرایط سخت وزارت صنایع موجبات عدم این همکاری‌ها را به وجود آورد، تا سرانجام رنوی فرانسه ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را پذیرفت و حاضر به همکاری مشترک با خودروسازی کشور شد.
    با مذاکراتی که بین طرفین انجام شد، قراردادی مبنی بر همکاری مشترک میان رنو و خودروسازی ایران تنطیم و «X90» لقب اولین پلت‌فرم مشترک در خودروسازی ایران را نصیب خود کرد.
    طبق این قرارداد، قرار بود چندین خودرو بر پایه پلت فرم مشترک X90 به تولید برسد که اصلی ترین آن، لوگان یا همین تندر-90 فعلی بود. خودروسازی ایران آن روزها، در آستانه حذف گاو شیرده خود، «پیکان»، قرار داشت و وزارت صنایع مي‌خواست تندر-90 را جایگزین این یادگار انگلیسی کند.
    قیمت پایه در نظر گرفته شده برای تندر-90، شش هزار و 700 یورو بود که با فرض یورو 800 تومانی آن زمان، قیمت ساده‌ترین مدل تندر، حدود پنج میلیون و 400 هزار تومان از آب در مي‌آمد.
    این در شرایطی بود که به دلیل واکنش برخی نمایندگان و مسوولان دولتی، آغاز پروژه X90 که همان تولید تندر-90 بود، دو سال تمام به تاخیر افتاد و این موضوع، مقدمات نچرخیدن چرخ تندر را فراهم آورد.
    در واقع در طول این دو سال، مسوولان به جای آنکه شرایط تولید هر چه زودتر تندر-90 را مهیا کنند، به بحث و جدل با یکدیگر ادامه داده و هر کسی از ظن خود نسبتی را به قرارداد X90، روا داشت.
    برخی نمایندگان مجلس هفتم این قرارداد را، «ترکمانچایی دیگر» نامیدند و برخی دیگر نیز از آن به عنوان قراردادی استعماری یاد کردند.
    با پایان دولت هشتم و روی کار آمدن دولت نهم، علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن شد و همگام با نمایندگان مجلس هفتم، بر طبل مخالفت با قرارداد X90 کوبید.
    همین موضوع نیز سبب شد تا آغاز پروژه تندر، دو سال به تاخیر افتاد و اتفاقا در این دو سال، تمام ماجراها به ضرر قرارداد پیش رفت و چیزی جز حاشیه نصیب آن نشد.
    یورو گران شده بود و دیگر امکان تولید تندر ارزان وجود نداشت و کاری هم از دست هیچ کس بر نمی‌آمد.
    این در شرایطی بود که بالاخره، تندر-90 پس از کلی کش و قوس، ورود خود به خودروسازی ایران را در خردادماه 86 جشن گرفت و میهمان جاده مخصوصی‌ها شد.
    طبق توافقات حاصله، قرار بر آن شد که دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو به تولید خودروی مذکور بپردازند.
    همچنین شرکتی ایرانی – فرانسوی نیز با نام رنوپارس تاسیس شد و وظایف تامین قطعات تندر-90 بر عهده این شرکت قرار گرفت.
    اوایل، کار به خوبی پیش مي‌رفت و تندر-90 در فضایی آرام و بدون حاشیه به تولید مي‌رسید، اما هر چه پیش رفت، مشکلات بیشتری دامن این فرانسوی را گرفت و پس از مدتی، تولید آن با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شد.
    این موضوع در حالی بود که حدود 100 هزار نفر از مشتریان ایرانی برای خرید تندر-90، ثبت‌نام کرده بودند، اما با گذشت ماه‌ها، بسیاری از آنها موفق به دریافت خودرو خود در زمان تعیین شده، نشدند و این ماجرا مدت‌ها به اصلی‌ترین سوژه خودروسازی ایران تبدیل شد.
    اگرچه ایران خودرو و پارس خودرو بالاخره پس از کلی تاخیر، موفق به انجام تعهدات تندر خود شدند، اما مشکلات تولید تندر نه تنها به آنها اجازه پیش‌فروش‌های گسترده را نداد، بلکه تیراژ بسیار پایین آن، از تندر خودرویی گران در بازار ایران ساخت و نرخ آن را بیش از دو برابر پیش‌بینی‌های اولیه کرد.
    در واقع در دو سالی که بر سر آمدن و نیامدن تندر، کش‌وقوس وجود داشت، قیمت «یورو» جهشی اساسی را تجربه و این موضوع در کنار مسائلی دیگر از جمله تحریم‌ها و مشکلات مالی خودروسازان داخلی، سبب شد تندر همچنان که از نامش بر مي‌آید، تقریبا هیچ‌گاه رنگ آرامش را به خود نبیند و به پرحاشیه‌ترین محصول صنعت خودرو ایران تبدیل شود.
    در عين حال ورود آن به بازار توجه بسياري از خريداران خودرو را به خود جلب كرد كه عموما از كيفيت آن راضي بودند.
    حال با این تجربه‌ای که بر تندر گذشته، رنویی‌ها مي‌خواهند دیگر محصولات تحت قرارداد پلت‌فرم X90 را نیز در ایران تولید کنند، آن هم در روزگاری که محدودیت‌های بین‌المللی شدیدتر شده و نرخ یورو نیز به بیش از سه برابر زمان عقد قرارداد افزایش یافته است.
    با این حال، برخی کارشناسان معتقدند این اقدام رنو مبنی بر تولید محصولات جدید در ایران، مي‌تواند به معنای قدرت نمایی مقابل هموطن معروف اش یعنی «پژو» باشد، پژویی که هم اکنون حدود 40 درصد بازار ایران را در اختیار دارد و فعلا رقیبی هم در برابرش نمی‌بیند.
    حال اقدام رنو در احیای مفاد قرارداد X90 را مي‌توان نوعی هشدار این شرکت به پژو قلمداد کرد، زیرا وقتی رنو در این اوضاع سیاسی ایران و در حالی که شرکتی دولتی محسوب مي‌شود، صحبت از ماندن و تولید خودروهای جدید در ایران مي‌کند، قطعا برنامه‌ای بلندمدت و هدفدار برای خود ترسیم کرده و احتمالا نقطه عطف این برنامه، گرفتن یقه پژو در بازار است.
    پژو نیز که این روزها شرایطی نامطمئن دارد و یک روز مي‌گوید مي‌رود و روز دیگر از ماندن مي‌گوید، شرایط مناسبی را برای حضور ایده‌آل رنو به وجود آورده و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این شرایط ناپایدار فرصتی مناسب برای رنو به حساب مي‌آید تا از زیر سایه هموطنش خارج شده و سهمی بیشتر را از بازار ایران نصیب خود کند.
    به اعتقاد آنها، اگر پژو حضورش را در ایران کمرنگ کند یا با همین وضعیت فعلی (عدم سرمایه‌گذاری و تولید محصولات قدیمی) ادامه بدهد و از آن سو رنو نیز موفق به پیاده‌سازی برنامه‌هایش شود، در آینده‌ای نه چندان دور معادلات بازار خودرو ایران به هم خواهد خورد و آنجا است که پژو سایه سنگین رنو را بر سر خود احساس خواهد کرد.
    ظاهرا رنویی‌ها با وجود اینکه دولتی‌ هستند و فرانسه نیز جزو پرچمداران تحریم ایران به شمار مي‌رود، روی بازار خودرو ایران حساب ویژه‌ای باز کرده و شاید حتی مي‌خواهد پژو را هم در آینده کنار بزند.
    این البته در شرایطی است که از دید کارشناسان، رنو با محدودیت‌ها و چالش‌هایی برای ماندن در ایران روبه‌رو است و مهم‌ترین آنها، مشکلات مالی است.
    آن طور که محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان عنوان مي‌کند، خودروسازان داخلی از 9 ماه پیش تاکنون پولی به رنوپارس نپرداخته‌اند و این موضوع علاوه بر اینکه با مشکلات مالی خودروسازان در ارتباط است، به محدودیت‌های ایجاد شده بر سر راه نقل و انتقال پول نیز مربوط مي‌شود.
    طبعا اگر وضع به همین گونه ادامه یابد، هر چقدر هم که عزم رنو برای ماندن و ادامه دادن در ایران جزم باشد، باز هم مشکلات و محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد برنامه‌های این شرکت تمام و کمال و سر وقت پیاده شود.
    این البته تنها مشکل پیش‌روی رنویی‌ها نیست و باید دید آنها تا چه حد در مقابل محدودیت‌های بین‌المللی مقاومت کرده و بر ماندن در ایران اصرار مي‌کنند.
    علاوه بر اینها، نوسان نرخ ارز (یورو)، آموزش قطعه‌سازان، مسائل مدیریتی در صنعت خودرو ایران و... نیز جزو دیگر چالش‌های رنو به حساب مي‌آیند که هر کدام داستانی جدا دارند. با این حال، رنویی‌ها نشان داده‌اند اهمیتی بسیار زیاد برای بازار ایران قائل هستند و به این راحتی‌ها آن را ترک نخواهند کرد و رونمایی از محصولات جدید ساخت ایران این شرکت، خود مهر تاییدی است بر این مدعا. حال باید به انتظار نشست و دید دومین خودروساز بزرگ فرانسه در نهایت چه سرنوشتی را در ایران به خود مي‌بیند و آیا مي‌تواند جا پای پژو بگذارد؟

    بسپاريم بر سنگ مزارمان تاريخ نزنند؛ تا آيندگان ندانند بيعرضگانِ اين برهه از تاريخ ما بوده ايم...!
    خسرو گل
    سرخي

  22. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohajer_137860 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    equinoxe (5 June 2012), mahdi13 (5 June 2012), masoud687 (5 June 2012), Mehrdad_jafari89 (5 June 2012)

  23. #12


    زمان پیوستن
    24 May 2011
    شهر
    مشهد
    اتومبيل
    Nissan MAXIMA
    گوشی موبایل
    SG Gio
    نوشته‌ها
    2,308
    تشکر شده:
    4790

    پیش گزیده

    گزارشي از شب رنو در هتل استقلال/ ساندرو پاييز سال آينده عرضه مي‌شود


    قرارداد ساندرو و پيكاپ تندر نهايي شده است. داستر در مرحله پاياني مذاكرات است. ساندرو سه ماهه چهارم 2013 يعني پاييز سال آينده وارد بازار خواهد شد. پيكاپ تندر زمستان امسال با ظرفيت بار 800 كيلوگرم عرضه خواهد شد. فيس ليفت تندر پارس خودرو از تير وارد بازار مي‌شود. فيس ليفت تندر ايران خودرو از 2014 وارد بازار مي‌شود. داستر نيز از 2014 در بازار عرضه مي‌شود. ون تندر در دست بررسي است. اين‌ها خلاصه‌اي از برنامه ديشب رنو در هتل استقلال بود كه مشتريان بازار خودرو كشور دوست دارند از آن اطلاع داشته باشند. اين اما براي حاضرين تازگي نداشت خاصه آنكه بسياري از آنها خود يك پاي برنامه‌هاي فوق هستند. با اينحال نگاهي به ليست حاضرين نشان مي‌دهد شب رنو از اهميتي بيش از اين‌ها برخوردار بود. قائم مقام سايپا، معاونت كيفي سايپا، رئيس اتاق بازگاني تهران، انجمن‌هاي سازندگان قطعات خودرو، خودروسازان و خدمات پس از فروش، مديرعامل پارس خودرو، مديرعامل توتال، معاون تندر90 ايران خودرو، عضو هيات مديره ايران خودرو، قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست و مديرعامل شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران بخشي از ميهمانان ديشب بودند. در ورودي سالن 8 خودرو مختلف بر پايه پلت فرم لوگان به نمايش گذاشته شده بود.
    شريك استراتژيك
    پيمان كارگر مديرعامل رنوپارس و رئيس اجرايي رنو در ايران ميزبان برنامه شب گذشته در اين برنامه از شراكت استراتژيك گفت. سخنان وي شايد مهم‌ترين بخش از شب رنو در ايران بود. شبي كه كارگر از شراكت گفت، از كار اساسي رنو در ايران، از اينكه رنو در ايران مي‌ماند و از شك‌هايش؛ شك در سرعت انجام پروژ‌ها. كارگر با اشاره به وضعيت جهاني اقتصاد يادآوري كرد ايران را در اولويت برنامه‌هاي رنو نگاه داشته و اولويت در ايران با توليد است و رنو پروژه‌ها را نه با سبد اصلي بلكه با داخلي سازي پيش خواهد برد.
    گزارش تيراژ
    در بخشي از برنامه شب گذشته مديرعامل رنوپارس نتايجي از مطالعات بازار اين كمپاني از بازار ايران را اعلام كرد. بر اساس تحقيقات رنو، ساندرو تا 100 هزار دستگاه در سال ظرفيت فروش دارد. تندر90 تا 180 هزار دستگاه و وانت حداقل 30 هزار دستگاه. به گفته وي ظرفيت فعلي 300 هزار دستگاهي رنو در پارس خودرو و ايران خودرو شامل موارد فوق مي‌شود و براي ساير مدل‌ها نياز به خطوط جديد است. كارگر خودروهاي وارداتي رنو را سبد بسيار كوچكي از برنامه ايران آن دانست و از برنامه فروش هزار دستگاه رنو در 5 مدل در سال 2012 براي واردات خبر داد.
    شب موفقيت
    جداي از مباحث صنعتي و اقتصادي، شب گذشته رنو در تبليغات توانست به موفقيت بزرگي برسد. اين كمپاني در شرايطي كه تقريبا همه خودروسازان جهاني بحث خروج از بازار ايران را دارند نه تنها رسما اعلام حضور كرد بلكه خود را فراتر از حضور تحميل كرد. شايد استقبال خوب مديران خودرو از برنامه فوق به همين دليل بود.

  24. کاربر زیر از دوست گرامی mahdi13 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    masoud687 (28 June 2012)

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد