تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 19

نام گفتگو: چرا تیرهای چراغ برق 5 تا سیم حمل می کنند؟!

  1. #1


    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,404
    تشکر شده:
    1683

    پیش گزیده چرا تیرهای چراغ برق 5 تا سیم حمل می کنند؟!

    سلام.
    چرا روی تیرهای برق تک فاز 220 ولت (آخرین مرحله قبل از اینکه وارد کانتر بشه) 5 تا سیمه و از دو تاش برای منازل برق گرفتن؟
    و اینکه چراغ ها دارای فوتوسل هستن یا اینکه دو تا از سیم ها مربوط به برق چراغ هاست و از طرف اداره برق خاموش روشن می شه؟

  2. کاربر زیر از دوست گرامی mortezagipsy به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    secretboy66 (18 November 2011)

  3. #2


    زمان پیوستن
    15 Oct 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    PRO CEE'D
    گوشی موبایل
    HTC Wildfire S
    نوشته‌ها
    1,536
    تشکر شده:
    3048

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mortezagipsy مشاهده گفتگو
    سلام.
    چرا روی تیرهای برق تک فاز 220 ولت (آخرین مرحله قبل از اینکه وارد کانتر بشه) 5 تا سیمه و از دو تاش برای منازل برق گرفتن؟
    و اینکه چراغ ها دارای فوتوسل هستن یا اینکه دو تا از سیم ها مربوط به برق چراغ هاست و از طرف اداره برق خاموش روشن می شه؟
    فکر کنم 3 فاز
    که به هر منزل یه فاز میدن
    3 فاز + 1 برای برق چراغ ها که منوال روشن خاموش میشه + 1 نول کلی


    THE POWER TO SURPRISE


  4. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Mostafa United به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash99ir (18 November 2011), mehdi_mi (19 November 2011), mortezagipsy (18 November 2011), saber2q (25 December 2012), secretboy66 (18 November 2011)

  5. #3


    زمان پیوستن
    01 Sep 2004
    شهر
    Tehran
    نوشته‌ها
    3,260
    تشکر شده:
    9621

    پیش گزیده

    سلام

    3 فاز يك نول و يك روشنايي معابر.

    براي منازلي كه آسانسور دارند و به هر دليلي نياز به برق سه فاز دارند هم كنتور و برق سه فاز مي دهند.
    ---

    -
    ما زنده به آنيم كه آرام نگيريم .... موجيم؛ كه آسودگي ما عدم ماست

  6. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی اصغر به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    ATOS (19 November 2011), mehdi_mi (19 November 2011), mil-i300 (18 November 2011), mortezagipsy (18 November 2011), secretboy66 (18 November 2011)

  7. #4


    زمان پیوستن
    18 Mar 2007
    شهر
    مشهد MaSHaD
    اتومبيل
    206SD - v8 LX 1.6 & سمند LX EF7/CNG
    گوشی موبایل
    Sony Xperia Z Ultra
    نوشته‌ها
    3,960
    تشکر شده:
    5540

    پیش گزیده

    ببخشید جدای این سوال...روی بعضی تیر ها و ترانس ها آنتن موجوده...می خواستم بدون اوون آنتن کارش چیه؟! پارامترهای سیستم رو ارسال میکنه؟!

  8. کاربر زیر از دوست گرامی mil-i300 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    secretboy66 (18 November 2011)

  9. #5


    زمان پیوستن
    15 Oct 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    PRO CEE'D
    گوشی موبایل
    HTC Wildfire S
    نوشته‌ها
    1,536
    تشکر شده:
    3048

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط اصغر مشاهده گفتگو
    سلام

    3 فاز يك نول و يك روشنايي معابر.

    براي منازلي كه آسانسور دارند و به هر دليلي نياز به برق سه فاز دارند هم كنتور و برق سه فاز مي دهند.
    یعنی موتور آسانسور ها فقط موتور 3 فاز هست ؟

    یا بخاطر جلوگیری از افت ولتاژ کل ساختمون یک فاز اضافه بهش میدن ؟


    THE POWER TO SURPRISE


  10. کاربر زیر از دوست گرامی Mostafa United به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    secretboy66 (19 November 2011)

  11. #6


    زمان پیوستن
    05 Apr 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    دوو سی یلو و موهاوی
    گوشی موبایل
    Apple Iphone 4 16Gb
    نوشته‌ها
    2,930
    تشکر شده:
    4008

    پیش گزیده

    موتور های قدرتی همه سه فازند

    و هیچ ربطی به افتا نداره

    چون کلا فاز ها ، هیچ ربطی به هم ندارند

  12. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی XELTEK به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mehdi_mi (19 November 2011), secretboy66 (19 November 2011)

  13. #7


    زمان پیوستن
    07 Mar 2005
    نوشته‌ها
    12
    تشکر شده:
    5

    پیش گزیده

    بله اون آنتن برای حمع آوری اطلاعات کنتورهای جدید است.

  14. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی شاشدل به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    epsi1on (19 November 2011), mil-i300 (20 November 2011)

  15. #8


    زمان پیوستن
    09 Mar 2007
    نوشته‌ها
    897
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط شاشدل مشاهده گفتگو
    بله اون آنتن برای حمع آوری اطلاعات کنتورهای جدید است.
    سلام دوست من.
    چه اطلاعاتی؟

  16. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی epsi1on به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mil-i300 (20 November 2011), secretboy66 (13 December 2011)

  17. #9


    زمان پیوستن
    10 Aug 2011
    شهر
    Rasht
    اتومبيل
    LOGAN
    گوشی موبایل
    SonyEricson Xperia Neu V
    نوشته‌ها
    1,057
    تشکر شده:
    3203

    پیش گزیده

    با سلام آون آنتن ها علاوه بر جمع آوری اطلاعات کنتور های جدید که دستمون فرمودند برای کنترل روشنایی معابر هم استفاده میشه . یعنی سیتم قدیمی فتوسل تقریبا داره کنار گذاشته میشه . اگه دقت کرده باشین الان قطع و وصل چراغهای روشنایی معابر در بیشتر نقاط شهر ارتباط چندانی با روشنایی هوا نداره و بر اساس ساعت هست یعنی صبح ساعت 6.5 خاموش میشوند . البته یه کار تحقیقاتی دیگه هم دارند انجام میدند . اون هم استفاده از لامپ و ترانس دو کنتاکت هست به ترتیبی که در ساعات اولیه شب تا چشم ها به تاریکی عادت کنه لامپ ها با قدرت 300 وات کار میکنند و بعد از تقریبا 2-4 ساعت از آغاز تاریکی که چشم ها به تاریکی عادت نمود و تردد در معابر کتر شد کنتاکت دوم با قدرت 150 وات وارد مدار شود که در معابر 50 درصد صرفه جویی در برق انجام خواهد پذیرفت که یک قدم بسیار بزرگ در کاهش مصرف برق است .

  18. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash99ir به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    astiak (31 December 2011), epsi1on (10 December 2011), mortezagipsy (11 December 2011), PAYAM (11 December 2011), rza_bgy (11 December 2011), secretboy66 (13 December 2011)

  19. #10


    زمان پیوستن
    09 Mar 2007
    نوشته‌ها
    897
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط arash99ir مشاهده گفتگو
    با سلام آون آنتن ها علاوه بر جمع آوری اطلاعات کنتور های جدید که دستمون فرمودند برای کنترل روشنایی معابر هم استفاده میشه . یعنی سیتم قدیمی فتوسل تقریبا داره کنار گذاشته میشه . اگه دقت کرده باشین الان قطع و وصل چراغهای روشنایی معابر در بیشتر نقاط شهر ارتباط چندانی با روشنایی هوا نداره و بر اساس ساعت هست یعنی صبح ساعت 6.5 خاموش میشوند . البته یه کار تحقیقاتی دیگه هم دارند انجام میدند . اون هم استفاده از لامپ و ترانس دو کنتاکت هست به ترتیبی که در ساعات اولیه شب تا چشم ها به تاریکی عادت کنه لامپ ها با قدرت 300 وات کار میکنند و بعد از تقریبا 2-4 ساعت از آغاز تاریکی که چشم ها به تاریکی عادت نمود و تردد در معابر کتر شد کنتاکت دوم با قدرت 150 وات وارد مدار شود که در معابر 50 درصد صرفه جویی در برق انجام خواهد پذیرفت که یک قدم بسیار بزرگ در کاهش مصرف برق است .
    سلام.
    اون آنتنهایی که فرمودید برای جمع آوری اطلاعات مصرف هست؟ یعنی دیگه مامور برق برای قرائت نمیاد ؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید...

  20. کاربر زیر از دوست گرامی epsi1on به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    secretboy66 (13 December 2011)

  21. #11


    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,404
    تشکر شده:
    1683

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط arash99ir مشاهده گفتگو
    با سلام آون آنتن ها علاوه بر جمع آوری اطلاعات کنتور های جدید که دستمون فرمودند برای کنترل روشنایی معابر هم استفاده میشه . یعنی سیتم قدیمی فتوسل تقریبا داره کنار گذاشته میشه . اگه دقت کرده باشین الان قطع و وصل چراغهای روشنایی معابر در بیشتر نقاط شهر ارتباط چندانی با روشنایی هوا نداره و بر اساس ساعت هست یعنی صبح ساعت 6.5 خاموش میشوند . البته یه کار تحقیقاتی دیگه هم دارند انجام میدند . اون هم استفاده از لامپ و ترانس دو کنتاکت هست به ترتیبی که در ساعات اولیه شب تا چشم ها به تاریکی عادت کنه لامپ ها با قدرت 300 وات کار میکنند و بعد از تقریبا 2-4 ساعت از آغاز تاریکی که چشم ها به تاریکی عادت نمود و تردد در معابر کتر شد کنتاکت دوم با قدرت 150 وات وارد مدار شود که در معابر 50 درصد صرفه جویی در برق انجام خواهد پذیرفت که یک قدم بسیار بزرگ در کاهش مصرف برق است .
    همون سیستم فوتوسل چه مشکلی داشت؟
    الآن خیلی جاها به خصوص بزرگراها می بینم مثلا سر ظهر چراغ ها همه ردیف روشنه.
    باز اگه فوتوسل استفاده می شد بر اساس نور محیط روشن می شدن...

  22. کاربر زیر از دوست گرامی mortezagipsy به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    secretboy66 (13 December 2011)

  23. #12


    زمان پیوستن
    10 Aug 2011
    شهر
    Rasht
    اتومبيل
    LOGAN
    گوشی موبایل
    SonyEricson Xperia Neu V
    نوشته‌ها
    1,057
    تشکر شده:
    3203

    پیش گزیده

    با سلام
    فتوسل ها دارای کیفیت مناسبی نیستند و سوختن توشون زیاده .
    فتوسل ها دارای کیفیت مناسبی نیستند و دقتشون پائینه .
    فتوسل ها دچار خاک گرفتگی میشن و باید هر چند مدت تمیزشون کرد یعنی نگهداریشون سخته .

  24. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash99ir به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mortezagipsy (13 December 2011), PAYAM (12 December 2011), Rain Man 4498 (12 December 2011), secretboy66 (13 December 2011)

  25. #13


    زمان پیوستن
    03 Sep 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پژو پرشیا + ABS
    گوشی موبایل
    Sony Ericsson Aino
    نوشته‌ها
    2,612
    تشکر شده:
    6438

    پیش گزیده

    دوستان گرامی ، سپاس از توضیحات کامل اساتید . بنده مجدداً استدعا دارم از ارائه اطلاعات غلط به دوستانتان جداً خودداری نمیید . اگر جواب سئوالی را نمیدانید هیچ اشکالی ندارد که به آن پاسخ ندهید .

    به طور کلی شبکه فشارضعیف هوایی ( 400 ولت ) دارای 5 ردیف هادی میباشد که به ترتیب از بالا به پایین به شرح ذیل است :
    1) نول
    2) فاز شب
    3) R
    4) S
    5) T
    تیرهای فشار ضعیف مطابق استاندارد مدون شده وزارت نیرو ( مصوب سال 1342 ) دارای ارتفاع 9 متر میباشند .
    مصرف کنندگان خانگی با توجه به نوع و میزان مصرف میتوانند از این شبکه انشعاب تکفاز یا سه فاز دریافت نمایند . به طور کلی با توجه به وجود مصرف کننده های سه فاز ( آسانسور ، چیلر ، پمپ و ... ) در ساختمانها میتوان از اشتراک 3 فاز استفاده کرد .

    دوستی فرموده بودند که موتورهای قدرت کلاً سه فاز هستند : این حرف از پایه اشتباه است . درست است که موتورهای سه فاز قدرت بیشتری دارند اما علت اصلی استفاده از موتور سه فاز مصرف بسیار پایین آن در قدرتهای زیاد است .

    و اما داستان آنتن !!!!! :
    دوست گرامی من :
    ای کاش دقیقاً مشخص میکردید که آنتن را در کجای شبکه مشاهده کرده اید . به طور کلی ما بر روی هیچ تیر برقی آنتن نصب نمیکنیم و تنها بر روی تعداد بسیار بسیار کمی پست 20 کیلوولت اقدام به نصب آنتنهای FM کرده ایم . کاربرد این آنتنها تنها جهت استفاده دیسپاچینگ جهت انجام عملیات مانور است . این طرح از 5 سال پیش شروع شده که متاسفانه به خاطر مشکلات تحریم تجهیزات فعلاً متوقف شده است .
    روشنایی معابر همچنان از طریق فوتوسل و تنها در تعداد بسیار محدودی از معابر ( به طور آزمایشی ) توسط رادیو انجام میپذیرد . اما همانطور که دوستان گرامی فرمودند مشکلات فوتوسل در این حوزه بسیار زیاد است .

    اگر سئوال دیگری هست در خدمت هستم


  26. 13 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Farbod.E به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    achachi (17 December 2011), arash99ir (17 December 2011), arman 321 (17 December 2011), astiak (31 December 2011), Aurora (8 July 2012), اینجانب (17 December 2011), epsi1on (17 December 2011), masoud687 (22 December 2011), mil-i300 (18 December 2011), Mr.Hossein (26 August 2012), n@vid (26 August 2012), reza364 (17 December 2011), XELTEK (17 December 2011)

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد