تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 16

نام گفتگو: گرم کردن ماکسیما

  1. #1


    زمان پیوستن
    04 Apr 2004
    شهر
    tehran
    گوشی موبایل
    nokia 6600,nokia 6630
    نوشته‌ها
    9
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده گرم کردن ماکسیما

    سلام ماشین من وقتی کولر روشنه و یا تو سربالایی هست شدیدا گرم میکنه ، ضمنا رادیاتور آب رو هم 3روز پیش تو تعمیرگاه مرکزی عوض کردم ولی هنوز مشکل پابرجاست
    میتونید کمک کنید تا راه حل پیدا شه

  2. #2


    زمان پیوستن
    28 Nov 2008
    شهر
    karaj
    اتومبيل
    111
    گوشی موبایل
    nokia e5
    نوشته‌ها
    409
    تشکر شده:
    379

    پیش گزیده

    هر دو ترموستات و فن رو چک کنید
    معمولا از ترموستات هاست
    اگه بهش نرسی رادیاتور میترکونه

  3. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی persia19191980 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    FL66 (11 September 2011), mohammadrezaef (11 September 2011)

  4. #3


    زمان پیوستن
    29 Oct 2014
    نوشته‌ها
    7
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    سلام من ماکسيما دارم اول صبح که روشن ميکنم يه صداي مياد از موتور مثل صداي شير آب در حد چند دقيقه بعدش خوب ميشه مشکلي داره يا نه؟

  5. #4


    زمان پیوستن
    24 May 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    MAZDASPEED CONCEPT LINE ELEVEN
    گوشی موبایل
    SonyEricsson U1i
    نوشته‌ها
    2,012
    تشکر شده:
    5993

    پیش گزیده

    با سلام.
    البته شبیه صدای شر شر آب هست و از پشت داشبرد شنیده میشه.
    علتش بر میگرده به هوا گرفتن مدار سیستم خنک کننده موتور.در حالت موتور سر قبل از روشن کردن موتور چک کنید که مخزن حاوی مایع خنک کننده موتور به چه میزانی مایع خنک کننده داره؟
    همچنین درب رادیاتور رو هم باز کنید و مقداری از مایع خنک کننده بهش اضافه کنید.تا کمبودش جبران بشه.

    توجه:
    به هیچ عنوان به مدار سیستم خنک کننده آب خالی اضافه نکنید و همواره از مایع خنک کننده موتور یا محلول ضد یخ و آب خالص استفاده کنید.

    اگر تابحال مایع خنک کننده موتور رو تعویض نکردید و مدل ماشینتون قبل از سال 90 هست نسبت به تعویض کل مایع مدار سیستم خنک کننده موتور اقدام کنید.

    یا حق ...!



  6. #5


    زمان پیوستن
    29 Oct 2014
    نوشته‌ها
    7
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    سلام من و اول صبح ماکسيما رو روشن ميکنم صداي خيلي زيادي ميده انگار بم شده نميدونم از کاتاليز ماشينه که پر شده؟اخه چند روز پيش داخلش يه توري داشت صدا ميداد جوش دادم واسه صداش فقط ولي نميدونم پر شده يا نه از کجا بدونم اگه توشو خالي کنم مشکلي پيش نمياد ؟صداش بيشتر نميشه لطفا بگين مدل 82 کارکرد 280000هزار تا

  7. #6


    زمان پیوستن
    24 May 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    MAZDASPEED CONCEPT LINE ELEVEN
    گوشی موبایل
    SonyEricsson U1i
    نوشته‌ها
    2,012
    تشکر شده:
    5993

    پیش گزیده

    با سلام.
    دوست گرامی کاتالیست کانورتور وظیفه اش کاهش حجم گازهای سمی ناشی از احتراق سوخت از محفظه احتراق و در مسیر گارهای خروجی از موتور قرار دارد.
    این قطعه بسیار مفید هم بر خلاف تفکر اشتباه اکثریت مردم،عمر مصرف داره و بعد از اون زمان،میبایست که با نمونه جدید جایگزین شود.
    متأسفانه خیلی ها این مورد رو اطلاع ندارند و درواقع با اتمام عمر مصرف این مبدل کاتالیستی یا اقدام به برداشتن اون نموده،یا اقدام به شکستن اجزای داخلی آن که به شکل لانه زنبوریست نموده تا به اصطلاح خودشون نفس ماشین باز بشه و شتابگیری ماشین بهتر بشه.این کار باعث افزایش صدای خروجی از منبع اگزوز هم شده و گاها در داخل خودرو هم بگوش میرسد.
    عمر این مبدل های کاتالیستی هم در کشورهای اروپایی با توجه به کیفیت استاندارد سوخت اون کشورها با توجه به نظرات کاربران که بطور سطحی بررسی کردم در حدود 100-150 هزار کیلومتر میباشد.حالا فرض کنید که با وضعیت بنزین های نه چندان با کیفیت 4-5 سال اخیر،کاتالیست خودروهای ما بمراتب طول عمر کمتری دارند.
    ضمن اینکه استفاده از اکتان بوستر ها و مکمل های سوخت افزایش دهنده عدد اکتان بنزین و شستشو دهنده باک و انژکتور شور هایی که داخل باک ریخته میشه هم از عمر کاتالیست ها می کاهد.
    اگر که داخلش رو تخلیه کامل کنید مشکلی خاصی از جهت مشاهده پیغام خطا یا کارکرد بد موتور نخواهید داشت،در عوض اندکی مصرف سوخت خودرو بیشتر،میزان آلایندگی گازهای سمی از خروجی اگزوز بیشتر و صدای خروجی اگزوز نیز بم تر و بلند تر میشود.

    یا حق ...


  8. #7


    زمان پیوستن
    29 Oct 2014
    نوشته‌ها
    7
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    سلام خسته نباشين من وقتي ماشين ماکسيما رو روشن ميکنم اول صبح چند دقيقه که کار ميکنه خوبه ولي دور موتورش مياد پايين ريپ خفيف ميزنه خوب ميشه و دوباره ميزنه بعد چند دقيقه راه برم خوب ميشه يا مثلا بعد از 5 يا 7 ساعت خاموش باشه روشن ميکنم يه کم ريپ خفيف ميزنه ديگه بعدش خوب ميشه لطفا بهم بگين اصلا آب کم نميکنه و آمپرم بالا نميره لطفا توضيح کامل بدين ممنون

  9. #8


    زمان پیوستن
    20 Jan 2015
    شهر
    رشت
    اتومبيل
    206 t5وmazda 3N
    گوشی موبایل
    Sony Z1
    نوشته‌ها
    263
    تشکر شده:
    31

    پیش گزیده

    دوست عزيز صافي بنزين را کي تعويض کردي؟
    شمع را هم چک کن.

  10. #9


    زمان پیوستن
    29 Oct 2014
    نوشته‌ها
    7
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    صافي بنزين عوض کردم شمع ها رو نکاه کردن گفتن خوبه متوسط هست

  11. #10


    زمان پیوستن
    24 May 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    MAZDASPEED CONCEPT LINE ELEVEN
    گوشی موبایل
    SonyEricsson U1i
    نوشته‌ها
    2,012
    تشکر شده:
    5993

    پیش گزیده

    با سلام.
    اگر از فیلتر هوای غیر اصلی استفاده میکنید نسبت به تعویض با نمونه اصلی اقدام کنید.و نسبت به شستشوی دریچه گاز و MAF Sensor نیز اقدام کنید.

    یا حق ... !


  12. #11


    زمان پیوستن
    29 Oct 2014
    نوشته‌ها
    7
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    سلام ببخشيد دو سوال ديگه داشتم يکي که وقتي استارت ميزنم يه صداي تق ميده از موتور نميدونم از زنجيرش شل شده يا چيزه ديگه هست از کجا بدونم زنجيرش شل شده ؟و فيلتر هوا نميدونم اصلي هست يا نه مشکل ريپ ماشين از سنسور دريچه هست يا نه؟ من قبلا دريچه گاز شستشو دادم با اسپري ولي کامل دريچه نه قسمت جلوش فقط به نظرتون يا از سنسور مپ هست يا نه؟ميشه هر دو مورد بيشتر توضيح بدين ممنون ميشم

  13. #12


    زمان پیوستن
    24 May 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    MAZDASPEED CONCEPT LINE ELEVEN
    گوشی موبایل
    SonyEricsson U1i
    نوشته‌ها
    2,012
    تشکر شده:
    5993

    پیش گزیده

    با سلام.
    دوست عزیز عموان زنجیر شل شده اصلا نباید مطرح بشه.چرا که :
    اولا-زنجیر تایم،سفت کن خودکار داره،تا بر اثر انقباض و انبساط فلزات که در دمای هوای گرم و سرد در فصول مختلف سال رخ میده،همواره میزان لقی بوجود اومده رو اصلاح کنه.
    دوما-کاهش دمای هوا در فصل زمستان هر گز باعث شل شدن زنجیر نمیشه.
    سوما-حتی اگر یک دندونه زنجیر تایم جایجا بشه عملکرد مستقیمی در کارکرد موتور خواهد گذاشت و عملا به همین خاطر از زنجیر تایم استفاده میشه که چنین معضلاتی بوجود نیاد.

    اما صدای تقی که میفرمایید در لحظه استارت شنیده میشه،اولا بفرمایید که گیربکس خودروی شما اتوماتیک هست؟
    اگر پاسخ مثبته مطمئن هستید که اون صدای تق مربوط به آزاد کننده دسته دنده در هنگام فشردن پدال ترمز نیست؟

    از سلامت دسته موتور ها اطمینان دارید؟

    قیمت فیلتر هوایی که خریدید چقدر بوده و از کجا خریدید؟

    اما در مورد ریپ زدن و کاهش دور موتور پس از چند دقیقه روشن کردن ماشین در حالت موتور سرد:

    چه بنزینی استفاده میکنید؟
    آیا عادت دارید که بعد از روشن کردن ماشین 5-10 دقیقه بزارید موتور درجا کارکنه تا به اصطلاح ماشین گرم بشه؟
    اگر پاسخ این سئوال مثبته باید عرض کنم اینکار اشتباه هست.زیرا موتور گرم شده ولی گیربکس و روغن گیربکس(در صورت دنده ای بودن خودرو واسکازین گیربکس)بموجب عدم انتقال دور موتور به گیربکس و از گیربکس به پلوس ها و چرخ ها،گرم نشده و باعث ایجاد تنش خواهد شد.
    بهترین کار برای گرم کردن موتور و گیربکس اینست که پس از روشن گردن موتور و کاهش خودکار دور موتور پس از 30ثانیه تا 1 دقیقه کارکردن درجا،اون رو در حرکت با سرعت کم و دور موتور پایین (زیر 3000rpm )گرم کنید.

    در مورد شستشوی MAF Sensor هم مربوط میشه به اولین سنسوری که بعد از محل قرار گرفتن فیلتر هوا قرار داره و از بالا یه سوکت اومده بهش وصل شده.(MAF = Mass Air Flow که گاها به اشتباه به اون سنسور اکسیژن نیز گفته میشود)

    از چه روغن موتوری استفاده کردید و به چه میزان؟در چه کیلومتری اون رو آخرین بار تعویض کردید؟
    آیا در هنگام استارت،خودرو براحتی با استارت اول روشن میشود یا به 2-3 بار استارت زدن جهت روشن کردن موتور نیاز دارد؟

    کلا هر گونه اطلاعاتی که ممکنه رو جهت راهنمایی بهتر و صحیحتر میبایست اعلام فرمایید.
    چرا که این روزها بسیارند افرادی که مشکلی در خودروی خودشون بروز میکنه،بعد به تعمیرگاه مراجعه میکنند و با مکانیک مستقبما در ارتباطند و حتی تعمیرکار هم ممکنه با خودرو 1 دور بزنه جهت تشخیص بخش معیوب،و تازه از دیاگ هم استفاده میکنه و کمک میگیره در این راه،و بعد از یکی دو روز که گفته میشه ماشین حاضره،میبینید فاکتور جلوتون گداشته و بعد که 1 دور با ماشین میزنید میبینید به پایان آمد این پولها،خودرو عیبش همچنان باقی است.

    اونوقت ما قراره بر اساس اطلاعاتی که شما عنوان میفرمایید بدون دیدن ماشین و سوار شدن و دور زدن باهاش و بدون اتصال دیاگ به خودرو تنها بر اساس گفته ها و مطالبی که شما بیان میکنید،علت عیب رو ایتدا مشخص و سپس نسبت به رفع آن راهنمایی های لازم رو ارائه بدیم...!

    یا حق ... !


  14. #13


    زمان پیوستن
    29 Oct 2014
    نوشته‌ها
    7
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    سلام /من فيلتر هواکش معمولي هست قيمتشم فکر کنم 10 تا 15 تومنه ماشين اتوماته گفته بودم ريپ ميزنه که اره اول صبح که دور موتور روي يه کنيم هست خوبه وقتي مياد زير يک ريپ خفيف ميزنه انگار گاز نميخوره در حد چند دقيقه خوب ميشه راستي هواي سرد اول صبح بخار مياد از اگزوزش يک يا دودقيقه بعدشم خوب ميشه /روغنشم دير وقتي نيست عوض کردم فکر کنم مگنتي هستش 300 کيلومتري راه نرفتم هنوز و در مورد استارت خوردن آره بار اول روشن ميشه هيچوقت دوبار نشده استارت بزنم هميشه اول استارت روشن ميشه فقط بعضي موقع گفتم که اول استارت که خورد همراه با تق ميخوره بعضي موقعها فقط. امروز اول صبح که روشن کردم يعد از يک دقيقه رفتم پشت چراغ قرمز ماشين تو d بود ماشين جلو عقب ميرفت روي nگذاشتم خوب شد اينم فقط اول صبح هست لطفا توضيح بدين ممنون ميشم ماشينم بالاي 2500000کيلومتر راه رفته دسته دوم گرفتم نيمدونم صداي تق از زنجير سفت کن هست؟ و چه روغن موتوري بريزم که نه سفت باشه نه شل باشه چه مارکي باشه؟
    آخرین ویرایش به وسیله امیر خانی : 25 January 2015 در 11:08 PM

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد