تبليغات در پي‌هالز





نمایش نتایج 1 به 4 از 4

نام گفتگو: کارکردن فن هنگام خاموش بودم ماشین

  1. #1


    زمان پیوستن
    12 Aug 2011
    نوشته‌ها
    17
    تشکر شده:
    3

    Question کارکردن فن هنگام خاموش بودم ماشین

    ببینید دوستان این مورد فقط متعلق به خودروهای کاربراتوری مدل قدیم یا کمتر از سال 83 هست .
    بعضیا میگن خوبه بعضیا که ادعاشون میشه چیزی میفهمن هم میگن بده اما من نضر هر دوشونو گذار میارم براتون :
    اول اینکه فواید کارکرد فن : بعد از پارک کردن خودرو چون نفوذ هوا بداخل موتو بعلت ایستادن ماشین قطع میشه حرارت جمع شده حتی امکان تغییر رنگ کاپوت هم پیش بینی میشه لذا کارکرد فن تویه این مرحله باعث کاهش حرارت میشه.
    دوم : اینکه با سرد شدن اب رادیاتور هوایی که توسط فن ها بسمت موتور پرتاب میشه خنکتر از درجه موتو خواهد بود.
    سوم : موقع استارت زدن ماشین بابالارفتن دما روبه رو نخواهید شد.
    و چند مورد جالب دیگه ....
    اما معایب :
    باعث سولفاته شدن زود هنگام باطری خواهد شد.
    اگه باطری شما زیاد هم عمر کنه یه سال.
    در بعضی موارد هنگام بکار انداختن کلیه تجهیزات برقی خصوصا در شب بعدار ایستادن و خاموش شدن خودرو چنانچه فنهای به حرکت در آیند بعلت کم بودن سطح شارژ باطری دیگر ممکنه اتومبیل قادر به استارت خوری مناسب نخواهد بود
    در بعضی جاها هم که ماشین زیر افتاب پارک کند بطور خودکار فنها شروع به چرخش ناخاسته می نمایند و پدر باطری رو در خواهند آورد.
    روش درست کردن اتوماتیک آنها هم به این صورت هست.
    که سیم منفی سفید واقع در افتاماتهای دوتایی فنها را که از برق بعد از سویچ تغذیه می شود قطع کردن به برق قبل از سویچ یا همان اتصال بدنه وصل نماید.. در این حالت باید بهتون بگم بقول ایرانخودرو به خودروی جدید خود خوش آمدید

  2. کاربر زیر از دوست گرامی meysam1221 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    FL66 (12 August 2011)

  3. #2


    زمان پیوستن
    02 May 2011
    شهر
    طهــــــــــــران
    اتومبيل
    M3SNRT2010&206TU5-7.4.4
    گوشی موبایل
    SAMSUNG GALAXY SII i9100
    نوشته‌ها
    5,048
    تشکر شده:
    8622

    پیش گزیده

    سلام دوست عزیز
    البته این مورد در 206 هم وجود داره و وقتی دمای موتور بیش از حد بالا بره شروع بکار میکنه ، البته با سرعت خیلی پایین و همانند 405 های سری قبل نیست که با دور کند کار کنه و انقدر آروم کار میکنه که صداش در نمیاد
    البته من تابحال ندیدم 206 دماش تا این حد بالا بره ، فقط ماشین خودم که پارسال یه مشکلی پیدا کرده بود ، دماش به یکباره میرفت تا محدوده قرمز (البته دمای واقعی موتور نبود) و در حالت خاموش هم فنش شروع بکار میکرد
    موفق باشید

  4. کاربر زیر از دوست گرامی FL66 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    gilase_tanha2020 (20 October 2011)

  5. #3


    زمان پیوستن
    18 Mar 2007
    شهر
    مشهد MaSHaD
    اتومبيل
    206SD - v8 LX 1.6 & سمند LX EF7/CNG
    گوشی موبایل
    Sony Xperia Z Ultra
    نوشته‌ها
    3,960
    تشکر شده:
    5540

    پیش گزیده

    آردی ما داشت این قابلیت رو!!! مدل 80 کاربراتوری... بعد از خاموش شدن موتور تا 3 مرتبه هم خاموش و روشن میشد. ولی بعد از یک سری جریان که نفهمیدم چی بود و موجب شده بود جعبه فیوز تو کاپوت که به رله فن ها وصله ، به کل با خوده فیوزها ذوب بشه... دیگه فن ها در حالت خاموش کار نمیکنن...سنسورش رو هم عوض کردیم بازم همینطوریه!! البته اینم بگم که قبلش بازم نمیدونم چی شده بود مدتی دور کم فن ها کار نمیکردد و آب تا محدوده 110 میرفت و ترموستات وارد مدار میشد و از اوونور فن ها روی سرعت بالا ( زمان روشن بودن کولر ) شروع بکار میکردن! بعد از این جریان آب به زور در تابستون با کولر روشن به 85 میرسه در زمستونم بین 70 تا 80 هستش... چیزه بدی نبود، رنگ کاپوت هم نرفته بعد از 10 سال! ( قضیه خرابی و تعویض جعبه فیوز ماله 3 سال پیش هستش )

  6. کاربر زیر از دوست گرامی mil-i300 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    FL66 (20 October 2011)

  7. #4


    زمان پیوستن
    12 Aug 2011
    نوشته‌ها
    17
    تشکر شده:
    3

    پیش گزیده

    ok!

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد