صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 20

نام گفتگو: BMW 523 2010

  1. #1
    زمان پیوستن
    15 Jul 2011
    شهر
    تهران - جردن
    اتومبيل
    2009 Mercedes Benz CLS350
    گوشی موبایل
    NOKIA 8800 art
    نوشته‌ها
    226
    سپاس
    137
    از ایشان 1,261 بار و در 238 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده BMW 523 2010

    سلام
    همونطور که دیگه همه میدونن سری 5 جدید هم اومده که زیباتر و خشن تر و با اپشن های بیشتر پا به ایران هم گذاشته
    این تاپیک رو باز کردم تا فقط درباره سری 5 جدید بحث بشه! البته به دلیل قیمت جدید که حداقل 40 میلیون افزایش داشته هنوز باید دقت زیادی کرد تا بتوید اون رو در خیابان ها مشاهده کنید و این اتاق معروف شده به به سری 7 کوچک
    مشخصات:
    در دو مدل 523 و 540 عرضه میشه که تا کنون 523 وارد ایران شده و به همین خاطر من فقط مشخصات 523 رو خدمتتون میزارم!
    سدان لوکس بزرگ
    موتور به حجم 3000cc و با تولید 204 اسب بخار و 24 سوپاپ
    و با گرداور 204 بر 6400 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 240 کیلومتر و شتاب صفر تا صد 2/8
    و ابعاد به ترتیب طول و عرض و ارتفاع 1464/1860/4899
    و وزن خالص 1725 و مصرف شهری جالب 6/10 و جاده 7!!!
    از امکانات بلند بالای ان میتوان به:
    سیستم های ترمز جلو و عقب دیسکی خنک شونده - DSC:ABS-DTC-CBC ترمز دستی الکترومکانیکال
    قفل مرکزی - ایموبیلایزر - سنسور تصادف - سیستم قفل و باز نمودن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید (Keyless go starter) - آژیر دزدگیر
    فرمان الکترومکانیکال - دکمه های تنظیم سیستم صوتی و ... روی فرمان تنظیم برقی با حافظه - گرم کننده فرمان و فرمان پذیری فعال
    کنترل اتوماتیک چهار گانه درجه حرارت
    رادیو و پخش CD با 6 بلندگو - چنجر - نمایشگر - بلوتوث - DVD - TV - Navigation
    تنظیم برقی صندلی های جلو - سیستم حافظه هماهنگ صندلی و فرمان و آیینه ها - عملکرد هوشمند پشت سری ها در هنگاه تصادف - گرمکن صندلی ها - قابلیت تنظیم گودی کمر
    تنظیم برقی آیینه ها - گرمکن آیینه ها - آیینه تاشوی برقی - شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه قطع کن - سانروف - پرده عقب (سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو Head-up display )
    چراغ های جلو زنون - روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها (Auto light) - چرخش نور در پیچ ها - سیستم شستشوی چراغ های جلو - تنظیم اتوماتیک شدت نور - چراغ های عقب LED طیفی - مه شکن جلو و عقب
    سنسور باران به همراه برف پاک کن اتوماتیک - سنسور پارک - دوربین دید عقب - کروز کنترل هوشمند - قفل نهایی - سنسور مه - دید در شب Night vision
    تجربه رانندگی:
    نسبت به اتاق قدیم هندلینگش بهتر شده ولی شتابش پایینه
    لذت رانندگی بیشتر شده و حس کلاسیک بودن بیشتر توش احساس میشه و اپشن هاشم خیلی بیشتر شده ولی من چون قبلا 530 داشتم زمان زیادی برای یاد گرفتن صرف نکردم
    فضای داخلی هم بیشتر شده
    سوالی بود درخدمتم


    فروش مصالح ساختماني

  2. 13 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ali-rajabi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    advance (16 September 2011),afshin_k (5 August 2011),ah504man (5 August 2011),ali1363 (4 August 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),dive2012 (1 October 2011),drnariman (6 August 2011),FL66 (5 August 2011),haftsin (5 August 2011),حسام 61 (5 August 2011),safasony (22 August 2011),vahid579 (18 April 2012)

  3. #2
    زمان پیوستن
    02 May 2011
    شهر
    طهــــــــــــران
    اتومبيل
    M3SNRT2010&206TU5-7.4.4
    گوشی موبایل
    SAMSUNG GALAXY SII i9100
    نوشته‌ها
    5,048
    سپاس
    12,393
    از ایشان 8,620 بار و در 3,352 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام علي آقا
    دستتون درد نکنه بابت تصاوير ، اطلاعات و ارائه تجربيات خوبتون
    فقط يه نکته مبهمي در رابطه با مشخصات فني اين خودرو وجود داره که چرا انقدر راندمان موتورش پايينه..!!؟؟
    البته درسته که مصرفش خيلي مناسبه ولي اين مقدار توان با اين حجم براي بي ام و اصلاً قابل قبول نيست
    3000 سي سي حجم فقط 204 اسب بخار قدرت..!!!
    چون بي ام و در توليد موتورهاي با حجم کم و توان بالا تبهر خاصي داره و معمولاً موتورهاي توليديش از نظر توان با موتورهاي حجيم تر مرسدس رقابت ميکنه ، مثل موتورهاي 3000 سي سي قبلي که تواني برابر با موتورهاي 3500 سي سي مرسدس داشت
    موفق باشيد

  4. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی FL66 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (5 August 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),haftsin (5 August 2011)

  5. #3
    زمان پیوستن
    06 Oct 2010
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    207
    سپاس
    238
    از ایشان 577 بار و در 176 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط FL66 مشاهده گفتگو
    سلام علي آقا
    دستتون درد نکنه بابت تصاوير ، اطلاعات و ارائه تجربيات خوبتون
    فقط يه نکته مبهمي در رابطه با مشخصات فني اين خودرو وجود داره که چرا انقدر راندمان موتورش پايينه..!!؟؟
    البته درسته که مصرفش خيلي مناسبه ولي اين مقدار توان با اين حجم براي بي ام و اصلاً قابل قبول نيست
    3000 سي سي حجم فقط 204 اسب بخار قدرت..!!!
    چون بي ام و در توليد موتورهاي با حجم کم و توان بالا تبهر خاصي داره و معمولاً موتورهاي توليديش از نظر توان با موتورهاي حجيم تر مرسدس رقابت ميکنه ، مثل موتورهاي 3000 سي سي قبلي که تواني برابر با موتورهاي 3500 سي سي مرسدس داشت
    موفق باشيد
    سلام فرنام جان. جواب سوال شما سادس!

    523i مدل پایه F10 هستش و مسلما BMW باید یه موتور 2300 براش در نظر بگیره با قدرت مثلا حدود 200 اسب و گشتاور حدود 230 تا 240 نیوتن متر. ولی BMW به جای اینکه یه موتور 2.3 یا 2.5 روی این مدل بذاره از یک موتور 3.0 لیتر Detune شده استفاده کرده تا تقریبا همون قدرتی رو که موتور 2.3 میده به دست بیاره ولی با گشتاور بیشتر تو دورهای پایین و میانی موتور (چون اطاق F10 سنگینه).
    این جریان در مورد مدلهای E90 هم صدق می کنه. مثلا 325i E90 سری اول موتور 2500 با قدرت 218 اسب و گشتاور 250 نیوتن متر داشتند. ولی چند سال بعد BMW یک موتور 3.0 لیتر Detune شده برای 325i در نظر گرفت که قدرتش همون 218 اسب قبلی بود ولی به جای 250 نیوتن متر در دور 2750، 270 نیوتن متر در دور 2400 تولید می کنه.
    این سنت برخی از کارخانهای خودروسازی است که از یک حجم یکسان قدرت و گشتاورهای متفاوتی برای انواع مختلف محصولاتشون تولید می کنند.
    مسلما اون موتور 3 لیتر که برای 523i F10 در نظر گرفته شده با موتور 3 لیتری که برای 530i E60 در نظر گرفته شده فرق داره. موتوری که برای 530 در نظر گرفته میشه باید یک موتور 3 لیتری پر توان باشه چون مدلش 530 هستش و تداعی کننده یک موتور 3 لیتر است نه یک موتور 2.3 لیتر.
    آخرین ویرایش به وسیله Beta_Berlina : 5 August 2011 در 02:35 AM

  6. 7 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Beta_Berlina به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (5 August 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),FL66 (5 August 2011),haftsin (5 August 2011),Senator (21 August 2011),vahid579 (18 April 2012)

  7. #4
    زمان پیوستن
    15 Jul 2011
    شهر
    تهران - جردن
    اتومبيل
    2009 Mercedes Benz CLS350
    گوشی موبایل
    NOKIA 8800 art
    نوشته‌ها
    226
    سپاس
    137
    از ایشان 1,261 بار و در 238 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام
    در جواب دوستمون بگم که اولا همیشه اعداد پشت ماشین نشان دهنده موتور ان نیست
    مثل 525 e60 2008 به بالا که حجم موتورشون 3000cc شده
    در ضمن این رو هم به خاطر داشته باشیم که بنز همیشه یک گام از بی ام و جلوتره و اساس کار هر کدوم متفاوت هستش
    یعنی بی ام و بیشتر به شتاب اهمیت میده ولی بنز به ارامش
    و همیشه قدرت موتور ملاک اسب بخار نیست
    مثلا در لندکروز VX با 4600cc حجم فقط شاهد 270 اسب بخار هستیم که این یعنی اساس کار بر چیزهای ذیگری چون تورک و ... هست و یا همین IX55 بنده با 3800cc فقط 264 اسب که در مقابل RX350 با 275 اسب بخار در جایگاه پایین تری قرار گرفته ولی تورک بسیار بالا و دور موتور پایین تری دارد
    در مدل C بنز هم مشاهده میکنید که C200 شتاب و قدرت به مراتب بیشتری نسبت به 320i داره!
    اما 523...!
    این مدل با در نظر داشتن استحلاک بسیار بالای اتاق E60 که از 3000cc اسب بخار معادل 270 رو تولید کرده بود که هنوز در این حجم کمتر سازنده ای تونسته این قدرت رو تولید کنه لذا به دنبال اون استحلاک و مخارج جانبی بیشتر میشد! و مصرف بنزین هم به خاطر تورک پایین تر و دور موتور بالاتر افزایش پیدا میکرد
    این بار برای جبران و حتی رقابت کیفی با بنز و سایر رقبا تصمیم به قدرت درعین حال استحلاک کمتر گرفت که این موضوع که نقطه ضعف به هیچ عنوان محسوب نمیشه(204 اسب بخار) رو با مدل 540 ارتقاع داد که شتاب معادل 4/6 رو تولید کنه
    اساس کلاس سری 5 خانوادگی با حالت اسپرت کلاسیک هستش که این بار در این کلاس یعنی 523 اصلاح شده و بیشتر به قابلیت هایی نظیر اپشن و ساسپنشن و هندلینگ کار کردند و کلی مسائل ذیگه که در مورد این اتاق که در فرصت های دیگه عرض میکنم
    به صورت جمع بندی میتونم بگم که این موتور 3000cc همان کار 2200cc سری E60 رو میکنه با راندمان و تورک بالاتر که در مدل E60 در اتاق 520 یک ضعف بزرگ محسوب میشد
    **************************************************
    چند وقت پیش که داشتم یک جاده باریک رو با این خودرو میپیمودم یک کامیون با نور بسیار قوی از جلو به سمت من در حرکت بود که من به هیچ عنوان جلو رو نمیدیدم
    اینجا بود که به پول و برندی که انتخاب کردید افتخار میکنید
    سیستم Head-up display (انداختن برخی اطلاعات راننده روی شیشه جلو رو گویند) به زیبایی با سیستم دید در شب ; جلو رو بدون نور مزاحم اون کامیون نشون داد و به صورت یک هشدار که به شکل مثلث روی شیشه نمایان شده بود ابر پیاده ای که در انتضار تاکسی در کنار جاده ایستاده بود رو مشخص و فاصله دقیق من رو تا ان ها معلوم کرده بود که اگر این سیستم نبود قطعا برای ابران پیاده ممکن بود اتفاقی رخ بدهد
    سوالی بود در خدمتم
    آخرین ویرایش به وسیله ali-rajabi : 5 August 2011 در 04:02 AM
    فروش مصالح ساختماني

  8. 9 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ali-rajabi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Ace (5 August 2011),advance (18 September 2011),ali1363 (5 August 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),dive2012 (1 October 2011),FL66 (5 August 2011),haftsin (5 August 2011),Senator (21 August 2011)

  9. #5
    زمان پیوستن
    06 Oct 2010
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    207
    سپاس
    238
    از ایشان 577 بار و در 176 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام دوست عزیز. در راستای حرفاتون چند تا نکته رو اضافه کنم:

    در ضمن این رو هم به خاطر داشته باشیم که بنز همیشه یک گام از بی ام و جلوتره و اساس کار هر کدوم متفاوت هستش
    اینکه مرسدس از بی ام وه جلوتر یا عقبتر باشه در حالت کلی درست نیست. مثلا F10 تو اکثر مقایسه برتر از W212 شناخته شده همونطور که سری 3 هم در اکثر نشریات برتر از C شناخته میشه.
    تو بعضی مقوله ها مرسدس برتری داره و بعضی دیگه بی ام وه.
    هیچ برندی نسبت به دیگری برتری مطلق نداره. در بعضی موارد Audi از BMW و Mercedes برتر هستش.

    در مدل C بنز هم مشاهده میکنید که C200 شتاب و قدرت به مراتب بیشتری نسبت به 320i داره!
    C200 برای رقابت با مدلهای 6 سیلندر کم حجم BMW ساخته شده نه 320i (گرچه 320i E46 از C200 Kompressor W203 از نظر دینامیک حرکتی برتر بود.)
    مقایسه یک موتور تنفس طبیعی با بک موتور کمپرسور معیار برتری حساب نمیشه.
    رقیب 320i مدل C180 کمپرسور هستش که با وجود کمپرسور بودن از 320i کم میاره.
    320i E90 هم 2 مدل داره یکی 150 اسب یکی 170 اسب.

    این مدل با در نظر داشتن استحلاک بسیار بالای اتاق E60 که از 3000cc اسب بخار معادل 270 رو تولید کرده بود که هنوز در این حجم کمتر سازنده ای تونسته این قدرت رو تولید کنه لذا به دنبال اون استحلاک و مخارج جانبی بیشتر میشد!
    موتور 530i E60 یک موتور با تورک بسیار بالا در تمام دورها هستش (ماکسیمم = 320 نیوتن متر در 2750)
    موتوری که تورک وسیعی در تمام دورها داشته باشه مستحلک به حساب نمیاد.
    این بحث استحلاک اطاق E60 هم من جایی ندیدم گفته باشه. بهتره مدرک معتبر هم براش ذکر بشه.

    در مورد 530i E60 فقط تا این حد بگم که در مقایسه با E350 W211 با حجم کمتر و مصرف کمتر شتاب و کشش اندکی بهتر ارائه می ده. این یعنی راندمان بالاتر. این هم مدرکش که در لینک زیر گذاشتم:
    http://www.tuningtalk.com/forum/view...40678#p1340678

    به صورت جمع بندی میتونم بگم که این موتور 3000cc همان کار 2200cc سری E60 رو میکنه با راندمان و تورک بالاتر که در مدل E60 در اتاق 520 یک ضعف بزرگ محسوب میشد
    520i E60 همون موتور 320i E46 روش نصب شده بود که 2200 سی سی و 170 اسب قدرت داشت و در تستهای معتبر به زمان 9.5 ثانیه رسیده بود که با توجه به وزن خیلی زیاد اطاق E60 بسیار زمان خوبی هستش و هیچ ضعفی نداره.

    با تشکر.
    آخرین ویرایش به وسیله Beta_Berlina : 5 August 2011 در 02:52 PM

  10. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Beta_Berlina به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Ace (5 August 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),FL66 (6 August 2011),vahid579 (1 September 2011),XELTEK (5 August 2011)

  11. #6
    زمان پیوستن
    15 Jul 2011
    شهر
    تهران - جردن
    اتومبيل
    2009 Mercedes Benz CLS350
    گوشی موبایل
    NOKIA 8800 art
    نوشته‌ها
    226
    سپاس
    137
    از ایشان 1,261 بار و در 238 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام
    اول خدمت دوست عزیز عرض کنم که من اگر جایی چیزی مینویسم فقط و فقط اون ماشین رو حد اقل 1000 کیلومتر رانندگی کردم یا داشتم(من 4 سال پیش 520i و تا پیرارسال 530i ترخیص 2007 سفارش برزیل داشتم!)
    پس اگر میخواهید که از استحلاک بی ام و مخصوصا 530 اون جایی رو نشونتون بدم بهترین منبع 2 سال سواری گرفتن از ماشین نه مشاهده مجله و اینترنت و ... که بعضی از دوستان حتی یک بار هم تست شخصی نگرفتن و فقط از روی همین اطلاع رسانی ها نظر میدن!!!!!!!!!!! همچنین هم اکنون 5 نفر از دوستان 530 دارن که همه از استحلاک بالا و خرج های جانبی بی ام و اگاهن ! البته شاید همه اشتباه میکنیم!؟در کل بی ام و در این اتاق جدید استحلاک رو مثل 750 به حداقل رسونده!
    درباره جلو بودن تکنولوژی بنز هم این ملاک نمیشه که چون به عنوان مثال 530 از E280 یا E350 بهتر راه میره و راندمان موتوریش بالتره پس E60 از w211 بهتر عمل کرده! بحث درباره راندمان موتور هم برمیگرده به اساس و منطق ساخت بنز که قطعا شتاب نیست و من هم E280 داشتم و هم S350 که در هیچ مدل ندیدم کسی صرفا دنبال شتاب باشه چون بنز به نیاز های دیگه از جمله کلاس و ... توجه کرده و شتاب در مدل های کوپه و اسپرت با قدرت نشون داده شده!
    اتاق C بنز هم درمدل C180 برای رقابت با 318 و یا 320 ساخته شده که یکی از بچه ها 2 سال پیش اورده بود و رقابت با 6 سیلندر ها رو C280 و C350 به عهده دارن نه اینکه یک ماشین 4 سیلندر در مقابل 6 سیلندر قرار بگیره!
    درصمن من نمیدونم چرا دوستان اشتباه میکنن میگن موتور ها یکی هستش
    ممکنه حجم موتور یکی باشه ولی هیچ گاه max turqe و ... در دو موتور از دو خودرو یکی نیست و درباره 520 هم من که 520 داشتم کمبود قدرت رو به وفور احساس میکردم و تورک پایین و کلی معایب دیگه که این مدل پایه هستش و کاملا همراه با ضعف هست و فقط مصرف خوبی داشت!
    درباره برتری F10 نسبت به W212 هم با تاق های قدیم بله ولی اتاق جدید که هنوز نیست و قیمت بالاتری داره به هیچ عنوان برتری نداره به جز مواردی که مربوط به اسالت بی ام و هستش...
    درضمن من اگر این حرف هارو میزنم به دلیل تجربه شخصی و نظرات کسانی که هر دو بند رو سال هاست سوارند
    در ایران به دلیل شرایط نامناسب کمک به استحلاک بالای بی ام و کرده و جوان ها بی یک دلیل بی ام و رو انتخاب میکنند...!
    ولی بی ام و هم جز بهترین ماشین هاست به خصوص همین F10 که واقعا راضی بودم از سواریش
    فروش مصالح ساختماني

  12. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ali-rajabi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    advance (16 September 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),dive2012 (1 October 2011),FL66 (6 August 2011),haftsin (1 April 2012)

  13. #7
    زمان پیوستن
    06 Oct 2010
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    207
    سپاس
    238
    از ایشان 577 بار و در 176 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    اول خدمت دوست عزیز عرض کنم که من اگر جایی چیزی مینویسم فقط و فقط اون ماشین رو حد اقل 1000 کیلومتر رانندگی کردم یا داشتم(من 4 سال پیش 520i و تا پیرارسال 530i ترخیص 2007 سفارش برزیل داشتم!)
    دقیقا منتظر بودم تجربه شخصیتونو مثال بزنید!
    یکی از اقوام ما W211 و E60 به طور همزمان برای مدتی داشت و میگفت که مرسدس بیشتر خرج دستش گذاشته! اینم یک تجربه شخصی متفاوت با تجربه شما!
    صحبت من اینکه تجربه شخصی ملاک درستی نیست. باید یک مرجع معتبر باشه که بر اساس اون قضاوت کنیم.

    پس اگر میخواهید که از استحلاک بی ام و مخصوصا 530 اون جایی رو نشونتون بدم بهترین منبع 2 سال سواری گرفتن از ماشین نه مشاهده مجله و اینترنت و ... که بعضی از دوستان حتی یک بار هم تست شخصی نگرفتن و فقط از روی همین اطلاع رسانی ها نظر میدن!!!!!!!!!!!
    نمی دونم چرا یه دفعه لحن صحبتتون عوض شد!
    چون شما BMW سوار شدید دلیل نمیشه بقیه پراید سوار شده باشن! (نیازی به فخر فروشی نبود!)
    اون BMW که شما داشتی من اصلا از هیچ چیزش خبر ندارم!
    یه نشریه معتبر آلمانی از منو شما خیلی بیشتر اطلاعات داره که نظر میده. اگه می خواید بگید از آلمانیها (که خودشون این ماشینارو ساختن) بیشتر میدونید که دیگه شایسته مدال هستید!
    حرف باید معتبر باشه با مدرک. در غیر این صورت میشه کوچه بازاری.


    البته شاید همه اشتباه میکنیم!؟
    شاید!!
    اگه قرار باشه ما ایرانیها مرجع قضاوت ماشین بشیم احتمالا سمند بهترین ماشین دنیا شناخته میشه!

    در کل بی ام و در این اتاق جدید استحلاک رو مثل 750 به حداقل رسونده!
    این کلمه ی استحلاک رو کلا شاگرد مکانیکا تو ایران باب کردن. هر ماشینی خوب باهاش رفتار بشه عمر زیادی می کنه. این نحوه رفتار متفاوت با ماشیناس که تجربیات فرق داره.

    درباره جلو بودن تکنولوژی بنز هم این ملاک نمیشه که چون به عنوان مثال 530 از E280 یا E350 بهتر راه میره
    پست بنده رو با دقت نخوندید. من هیچ وقت نگفتم شتاب ملاکه. من فقط گفتم از بعضی جهات یکی برتری داره و از بعضی جهات اون یکی. من گفتم برتری مطلق وجود نداره.

    اتاق C بنز هم درمدل C180 برای رقابت با 318 و یا 320 ساخته شده که یکی از بچه ها 2 سال پیش اورده بود و رقابت با 6 سیلندر ها رو C280 و C350 به عهده دارن نه اینکه یک ماشین 4 سیلندر در مقابل 6 سیلندر قرار بگیره!
    رقابت 4 سیلندر سوپرچارجر با 6 سیلندر تنفس طبیعی هیچ مشکلی داره. از خصوصیات موتور پر خوران اینکه می تونه با حجم بیشتر از خودش رقابت کنه. البته منظور من مقایسه C200 با 325 بود نه 330 و ...
    از اینها که بگذریم در شرایط برابر با حجم برابر برتری دینامیکی BMW در اکثر موارد کاملا مشهوده.

    نه اینکه یک ماشین 4 سیلندر در مقابل 6 سیلندر قرار بگیره!
    C180K W204 و 320i E90 هر دو 4 سیلندر هستن.

    درصمن من نمیدونم چرا دوستان اشتباه میکنن میگن موتور ها یکی هستش ممکنه حجم موتور یکی باشه ولی هیچ گاه max turqe و ... در دو موتور از دو خودرو یکی نیس
    دوستان اشتباه نمی کنن!!
    موتور 520i E60 از پایه همون موتور 320i E46 هستش. هر دو موتور 2200 6 سیلندر با 170 اسب قدرت در دور 6250 و 210 نیوتن متر گشتاور در دور 3500 هستن.

    درباره 520 هم من که 520 داشتم کمبود قدرت رو به وفور احساس میکردم و تورک پایین و کلی معایب دیگه که این مدل پایه هستش و کاملا همراه با ضعف هست و فقط مصرف خوبی داشت!
    520 مدل پایه E60 هستش و قرار نیست در حد 530 راه بره. در حد خودش توانایی قابل قبولی داره. بستگی داره با چی مقایسه بشه.

    درباره برتری F10 نسبت به W212 هم با تاق های قدیم بله ولی اتاق جدید که هنوز نیست و قیمت بالاتری داره به هیچ عنوان برتری نداره به جز مواردی که مربوط به اسالت بی ام و هستش...
    W212 اطاق قدیم؟
    W212 نسل جدید E و کلا جدید هستش. در ضمن ملاک برتری رو منو شما تشخیص نمی دیم کارشناسان معتبر این کارو انجام میدن.

    درضمن من اگر این حرف هارو میزنم به دلیل تجربه شخصی و نظرات کسانی که هر دو بند رو سال هاست سوارند
    در ایران به دلیل شرایط نامناسب کمک به استحلاک بالای بی ام و کرده و جوان ها بی یک دلیل بی ام و رو انتخاب میکنند...!
    ولی بی ام و هم جز بهترین ماشین هاست به خصوص همین F10 که واقعا راضی بودم از سواریش
    تو ایران اکثر مردم فقط دنبال فاکتور راحتی هستن و به دلیل خیابونهای ناهموار و ترافیک و شلوغی کسی دنبال پرفورمنس و هندلینگ نیست. برای همین از قابلیتهای BMW در ایران کمتر استفاده میشه و معمولا دنبال ماشینی با راحتی بیشتر میرن.
    آخرین ویرایش به وسیله Beta_Berlina : 5 August 2011 در 04:48 PM

  14. 7 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Beta_Berlina به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Ace (5 August 2011),ali_452006 (9 May 2012),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),FL66 (6 August 2011),meti_m (20 August 2011),mohajer_137860 (5 August 2011)

  15. #8
    زمان پیوستن
    15 Jul 2011
    شهر
    تهران - جردن
    اتومبيل
    2009 Mercedes Benz CLS350
    گوشی موبایل
    NOKIA 8800 art
    نوشته‌ها
    226
    سپاس
    137
    از ایشان 1,261 بار و در 238 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوست عزیز اول اینکه ماشین خوب سوار شدن نشانه شخصیت نیست پس من هیچ وقت فخر فروشی نکردم!
    واگر میگم که 2 سال 530 و یک سال 520 داشتم که میشه گفت از سری 5 3 سال سواری گرفتم به خاطر این هستش که میگم علاوه بر این که هر کسی میتونه این اطلاعات رو از اینترنت بخونه من تجربه شخصی هم داشتم
    پس حرف های من و دوستان من که اون ها خیلی بیشتر از من این ماشین ها رو وار شدن و امثال ما بهتر میتونیم درباره این خودرو بنویسیم تا کسانی که فقط به سایت مراجعه میکنن!
    درباره بنز هم هر کسی بنز و بی ام و رو سوار شده نظرش روی کم خرج بودن و بی استحلاکی بنز بوده
    و من ندیدم کسی از کم خرج بودن بی ام و نسبت به بنز صحبت کنه!
    مثلش هم بعضی از دوستان در این تاپیک و TT که بی ام و رو فروختن رفتن بنز خریدن و فقط از شتاب بی ام و محروم شدند و ر بقیه موارد احساس خرسندس از انتخابشون کردند که درست نیست اسامی رو بیارم!!
    درباره استحلاک هم اگر با فیزیک اشنایی داشته باشید به مجموعه ... گفته میشه و ممکنه شاگرد مکانیک ها رو شما برخورد داشتید هم حتما میگن!
    و استحلاک بی ام و رو هر کی داشته تایید میکنه چه در این سایت و چه در TT! من خودم برای یک سرویس دوره ای به عنوان مثال حدود 1000000 خرج کردم که این مبلغ برای بنز تقریبا به نصف میرسید!
    درضمن موثق بودن سایت ها رو هم بعضی قبول دارند و عده زیادی از بچه ها تناقض های بسیاری با واقعیت رو اشکار کردند!
    درباره بی ام و 520 هم نسبت به اتاقش ضعیفه و معایب زیادی داره که حتما در تاپیکش میزارم و من هم نگفتم قراره با 530 راه بره نمیدونم از کجا اومده
    موتورها هم در گرداور 200 الپست و در توان اسب بخار بر تن فرق دارند
    درباره W212 هم اشتباه نوشم منظورم w211 بود و جایی برتری 523 رو نسبت به W212 ننوشته! و مجله های معتبر فعلا روی کیفیت هر دو بحث میکنند و هنوز نظری ندادند
    درباره اینکه سایت اشتباه نمیکنه و من و عده زیادی که این ماشین ها رو به مدت زیادی داشتیم اشتباه میکنیم هم پاسخ ندم بهتره و ...
    از دوستان به خاطر عوض شدن بحث عذر خواهی میکنم و از این به بعد ادامه بحث رو فقط با پیام خصوصی دنبال میکنم چون موضوع BMW 523 هستش و
    فروش مصالح ساختماني

  16. 8 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ali-rajabi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (14 August 2011),advance (16 September 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),dive2012 (3 October 2011),FL66 (6 August 2011),haftsin (1 April 2012),mohajer_137860 (5 August 2011)

  17. #9
    زمان پیوستن
    15 Jul 2011
    شهر
    تهران - جردن
    اتومبيل
    2009 Mercedes Benz CLS350
    گوشی موبایل
    NOKIA 8800 art
    نوشته‌ها
    226
    سپاس
    137
    از ایشان 1,261 بار و در 238 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    از دوستان خواهش میکنم فقط درباره 523 بحث کنند و اتومبیل های دیگرو در تاپیک خودش دنبال کنند و مسائل حاشیه ای هم با PM
    ممنون
    فروش مصالح ساختماني

  18. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ali-rajabi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    advance (18 September 2011),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),dive2012 (3 October 2011),FL66 (6 August 2011),haftsin (1 April 2012)

  19. #10
    زمان پیوستن
    06 Oct 2010
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    207
    سپاس
    238
    از ایشان 577 بار و در 176 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    پس حرف های من و دوستان من که اون ها خیلی بیشتر از من این ماشین ها رو وار شدن و امثال ما بهتر میتونیم درباره این خودرو بنویسیم تا کسانی که فقط به سایت مراجعه میکنن!
    بحث مراجعه یا ... نیست. من فقط منظورم اینکه نظر کسانی که تجربه بیشتری دارن معتبرتره همین.
    من اگر بخوام دو تا ماشین رو با هم مقایسه کنم نمی رم از نمایشگاه ماشین سر خیابون یا از فک و فامیل بپرسم به جاش می رم دو تا Review معتبر از هر دو ماشین می خونم تا ببینم نظر اهل فن در موردشون چیه.


    و من ندیدم کسی از کم خرج بودن بی ام و نسبت به بنز صحبت کنه!
    ولی من دیدم! خب تجربه شخصی همینه دیگه. یکی ممکنه از یه ماشین بدی ببینه یکی خوبی. هر کی BMW داشته باشه لزوما پرخرج بودن رو تجربه نکرده و هر کی Mercedes داشته لزوما کم خرج بودن رو تجربه نکرده.
    البته به تجربه شما کاملا احترام می ذارم و نقضش نمی کنم ولی خب متفاوت با اونم اتفاق افتاده. من تو فرومهای خارجی عضو هستم و با مالکین BMW و Mercedes در ارتباطم و هیچ کدوم از ایرادایی که تو ایران از این دو ماشین می گیرن اونجا قبول ندارند. شایدم این ماشینهایی که به ایران میاد با اونایی که تو آلمان هست از نظر کیفیت فرق داشته باشه. (خدا داند!)

    مثلش هم بعضی از دوستان در این تاپیک و TT که بی ام و رو فروختن رفتن بنز خریدن و فقط از شتاب بی ام و محروم شدند و ر بقیه موارد احساس خرسندس از انتخابشون کردند که درست نیست اسامی رو بیارم!!
    درباره استحلاک هم اگر با فیزیک اشنایی داشته باشید به مجموعه ... گفته میشه و ممکنه شاگرد مکانیک ها رو شما برخورد داشتید هم حتما میگن!
    مشکل مشاوره دادن بچه های TT اینجاس که خیلیها بر اساس نظرشون ماشین خریدن و پشیمون شدن. چون تعصب معیار داوریشونه. (اینو در حالت کلی گفتم و منظورم ماشین خاصی نیست)

    درضمن موثق بودن سایت ها رو هم بعضی قبول دارند و عده زیادی از بچه ها تناقض های بسیاری با واقعیت رو اشکار کردند!
    بله درسته ولی تناقضهای تجریبات شخصی 100 برابر بیشتر از مراجع معتبر هستش. اینو حتما قبول دارید و همه می دونیم. چیزی که جالبه اینکه خود خارجیها که این ماشینهارو دارن و کاملا باهاشون آشنا هستن برای مقایسه و انتخاب ماشین بازم به نشریات معتبر مراجعه می کنند و برای خریدشون از نظرات اونها کمک می گیرن.

    درباره بی ام و 520 هم نسبت به اتاقش ضعیفه و معایب زیادی داره که حتما در تاپیکش میزارم و من هم نگفتم قراره با 530 راه بره نمیدونم از کجا اومده
    من 520 نداشتم ولی چند بار سوار شدم. نسبت به وزن حدود 1.5 تن و قدرت 170 اسب شتاب مناسبی داره. البته اینو قبول دارم که ماشین سریعی به حساب نمیاد ولی در حد 4 سیلندرهای هم وزن و هم قدرت خودش بهتر عمل می کنه.

    درباره W212 هم اشتباه نوشم منظورم w211 بود و جایی برتری 523 رو نسبت به W212 ننوشته! و مجله های معتبر فعلا روی کیفیت هر دو بحث میکنند و هنوز نظری ندادند
    کدوم مجله معتبر؟ من از برتری کلی F10 به W212 صحبت کردم از 523 یا مدل خاص چیزی نگفتم.
    نمی دونم شما از کدوم نشریات صحبت می کنید ولی:
    W212 و F10 بارها تست شدن و F10 بارها رتبه اول رو کسب کرده.

    نمونه اول:
    http://www.motortrend.com/roadtests/...n/viewall.html

    نمونه دوم:
    http://www.autoreview.ru/_archive/se...ECTION_ID=2048

    نمونه سوم:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/v...63.html?show=2

    اگه از 523i F10 نقدی پیدا کردم حتما تو این تاپیک اطلاع میدم.
    بازم شرمنده که بحث به حاشیه رفت.
    با تشکر.
    آخرین ویرایش به وسیله Beta_Berlina : 5 August 2011 در 06:22 PM

  20. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Beta_Berlina به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Ace (5 August 2011),ali_452006 (9 May 2012),arash_2006 (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),FL66 (6 August 2011)

  21. #11
    زمان پیوستن
    28 Nov 2005
    شهر
    مشهد
    اتومبيل
    KIA Rio
    گوشی موبایل
    WAVE(S8500) & GALAXY S2
    نوشته‌ها
    1,599
    سپاس
    10,907
    از ایشان 3,455 بار و در 1,193 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    خوبی مطالب آقای رجبی اینه که تجربیات خودشون رو هم قید میکنند که این از نظر من خیلی ارزشمنده!
    همیشه در آمارها و ریویها و تجربیات مختلف اختلاف هست و همیشه ملاک رو بر اکثریت قرار میدن!
    به عنوان مثال در مورد استحلاک اکثریت به خرج زیاد ب ام و در مقابل بنز واقفند! و نمیشه با تجربه شخصی یکی دو نفر اونو نقض کرد!
    چیری که آمار میگه اینه که خرج ها و استحلاک خودروهای ب ام و بیشتر از بنزه!
    البته اینایی که میگم در ایران صادقه چون به نظر من آقای رجبی کار درستی انجام دادند و خودرویی رو معرفی کردند که در ایران وجود داره! اینکه دیگران (خارجی) در شرایط و موقعیت های مختلف با ایران چی میگن نه اینکه مهم نباشه ولی زیاد برای ما کاربردی نیست!
    تفاوت فرهنگ و اقتصاد و نوع استفاده و آسفالت و جاده و شرایط سیاسی و گمرکی و ... همه اینها میتونه تاثیرگذار باشه!
    پس شخصا تجربیات عزیزان ایرانی رو بهتر و برتر از خارجی ها میدونم! (البته نه هر تجربه کوچه بازاری!!)
    شرمنده اگر پابرهنه پردیم وسط مبحث!
    به کسانی که پشت سرتان حرف میزنند بی اعتنا باشید، آنها به همانجا تعلق دارند!
    دقیقاً پشت سرتان!!

  22. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash_2006 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (14 August 2011),ali-rajabi (6 August 2011),behzadov (6 August 2011),FL66 (6 August 2011),haftsin (1 April 2012)

  23. #12
    زمان پیوستن
    15 Jul 2011
    شهر
    تهران - جردن
    اتومبيل
    2009 Mercedes Benz CLS350
    گوشی موبایل
    NOKIA 8800 art
    نوشته‌ها
    226
    سپاس
    137
    از ایشان 1,261 بار و در 238 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام
    ممنون از دوستان به خاطر الطافشون*
    امروز با 523 (البته میگم من اهل لایی کشی و درگ خیابانی نیستم و این درگ هارو برای اثبات بعضی مثائل با دوستان در جاهای خلوت میگیرم) ماکسیما رو گرفتیم که قاعدتا شتابش باید از 2/8 کمتر باشه که ماکسیما رو بگیره
    هندلینگش فوق العادست و داخلش که میشینی دوست نداری پیاده شی
    فقط سیستم Head-up display نزدیک به 10 میلیون پولش هست که روی بعضی از مدل ها که قرار نداره باید از قیمت خودور کم بشه(قابل توجه کسانی که تصمیم به خرید دارن)
    دوربین های کناری بسیار عالی عمل میکنن و صدای غرش موتور حتی از 530 هم دلنشین تره و از سری E60 کلا نرم تره!
    اگر قیمتش همون قیمت قبلش بود تو خریدش شک نمیکردم ولی 170 یه مقدار برای این ماشین زیاده!!
    البته نه اینکه ارزش نداشته باشه بلکه 170 برای موتور پایه منطقی نیست و ترجیح میدم همون S350 یا کاین رو بگیرم!
    در کل ماشین فوق العاده ایه و هیچ ایرادی توش ندیدم و با اینکه موتور پایست ولی کمبود نیرو احساس نمیکنید
    سیستم الکترونیکی ترمز پارک هم که کلا بی ام و در همه مدل های جدیدش داره کناره موس جاسازی میکنه مثل X3 2011 و فقط میتونم احسنت بگم به این ماشین
    مصرف هم که مثل C200 بنز میسوزونه و همونطور که گفتم دیگه شاهد استحلاک های پر خرج بی ام و نباید باشیم و شاید کم کم به بنز نزدیگ بشه!
    ولی انصافا S یه چیزززززه دیگست و حتی 750 هم نمیتونه رقابت کنه با این هیولای زیبا و کلاسیک !
    سوالی بود در خدمتم!
    آخرین ویرایش به وسیله ali-rajabi : 6 August 2011 در 09:58 PM
    فروش مصالح ساختماني

  24. 9 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ali-rajabi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (14 August 2011),advance (16 September 2011),ali1363 (6 August 2011),arash_2006 (7 August 2011),behzadov (6 August 2011),dive2012 (1 October 2011),FL66 (6 August 2011),haftsin (1 April 2012),Senator (21 August 2011)

  25. #13
    زمان پیوستن
    02 May 2011
    شهر
    طهــــــــــــران
    اتومبيل
    M3SNRT2010&206TU5-7.4.4
    گوشی موبایل
    SAMSUNG GALAXY SII i9100
    نوشته‌ها
    5,048
    سپاس
    12,393
    از ایشان 8,620 بار و در 3,352 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام علي آقاي عزيز
    البته بايد قبول کرد که کيفيت محصولات بي ام و در حال حاضر بالاتر از مرسدس بنزه
    ولي اين به اين معني نيست که مرسدس در توليد قطعات با کيفيت توانايي کمتري نسبت به بي ام و داره ، بلکه اين مشکل ناشي از افزايش حقوق کارگران اين کارخانه ست که چاره اي جز کاهش کيفيت و افزايش قيمت براي مرسدس باقي نذاشته
    مثلاً کلاس C مرسدس از نظر کيفيت در سطح پاييني نسبت به کلاس اين خودرو قرار داره يا در کلاس S پوشش سقف جير فقط بصورت سفارشي وجود داره ، در حاليکه در خودرويي چون لکسوس بصورت استاندارد وجود داره
    البته ما تجربیات ارزنده شمارو نداریم و این حرفا هم همش از روی شنیده هاست
    موفق باشيد

  26. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی FL66 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_2006 (7 August 2011),behzadov (6 August 2011),haftsin (1 April 2012)

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد