تبليغات در پيهالز




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 24

نام گفتگو: تقویت خودرو پراید

  1. #1
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده تقویت خودرو پراید

    سلام من یه پیشنهاد سری پیشنهادات برای تقویت این خودرو دارم توجه داشته باشید این پیشنهادات فقط برای آماده سازی خودرو برای کورس های خیابانی هست وهم برای اینکه گارانتی خودرو خراب نشه
    1-افزایش حجم موتور
    شما حجم موتور پراید را میتونید حداکثر تا 1460بالا ببرید قطر سیلندر پراید در حالت عادی 71میلی متر است شما میتونید از پیستون هایی استفاده کنید که در بازار هست مثل 206تیپ2یا پیستون اور سایز خود پراید یا اگر حجم بالاتر میخاید پیستون ریو خوبه ولی برای 206باید قطر سیلندر را 72برسونسد وبرای ریو 75

  2. کاربر زیر از دوست گرامی enginer03 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    safasony (12 June 2011)

  3. #2
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    2- افزایش حجم تراکم
    در این مرحله به دلیل افزایش حجم موتور نسبت تراکم شما بالا رفته که با توجه به بنزین ایران واستفاده خودرو در شهر موجب کوبش وخود سوزی میشه نسبت تراکم پراید در حالت استاندارد 9.7:1هست برای بدست آوردن نسبت تراکم جدید پس ازتراش سیلندر باید قطر سیلندر بعد از تراش را به توان دو برسونید ودر نسبت تراکم قدیم که یکی از کم کردید ضرب کنید (یعنی اگر9.7باشه یکی از کم کنیدتا بشه8.7)سپس تقسیم بر قطر سیلندر قبل از تراش که باید اونم قبل از تقسیم به توان دو برسونید سپس عدد بدست آمده را به اضاف یک کنید تا نسبت تراکم جدید بدست بیاد
    به عنوان مثال اگر شما قطر سیلندر پراید را به 72برسونید حجم مفید شما میشه 340.2CCکه باید اونو با 38(حجم تراکم پراید)جمع کنید بعد تقسیم بر38کنید نسبت تراکم شما به 9.95:1میرسه واگر قطر سیلندر را به 75برسونید حجم مفید سیلندر شما به 369.14میرسه که نسبت تراکم به 10.71میرسه
    برای افزایش حجم دو راه وجود داره:
    1-تراشیدن محفظه احتراق برای افزایش حجم تراکم مثلا اگر قطر سیلندر 72باشه باید محفظه را بتراشید تا حجم به39.10برسه
    2-کوتاه کردن کورس بوسیله استفاده از شاتون کوتاه تر : این کار را در بخش های بدی توضیح خواهم داد

  4. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی enginer03 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    safasony (12 June 2011),shervin_bamaze (12 June 2011)

  5. #3
    زمان پیوستن
    27 Sep 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    bmw 530i
    گوشی موبایل
    n80
    نوشته‌ها
    254
    سپاس
    118
    از ایشان 272 بار و در 73 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    اين دو روش که براي افزايش حجم اتاق تراکم گفتين به هيچوجه اصولي نيست و تقريبا يه کار سنتيه
    در روش اول تراشيدن اتاق تراکم خيلي بيشتر از اينکه سود داشته باشه ضرر داره.چون اين کار با دست انجام ميشه پس نميشه انتظار داشت که همه اتاق تراکم ها يک دست بشن و اين باعث ميشه کمپرس هاي مختلف رو در هر سيلندر داشته باشيم کمپرس پرايد هميجوريش ناميزان هست(هميشه به ياد داشته باشيم موتوري خوب کار ميکنه و بهترين عملکرد رو داره که فشار داخلي همه سيلندر ها يا همون کمپرسمون برابر باشه)
    از طرفي با تراش اتاق تراکم ممکنه جهت موج انفجار تغيير کنه و احتراق مخرب به وجود بياد که خيلي بد هست براي يک موتور
    اگه شاتون کوتاه تر از خود پرايد پيدا کردين که هيچ ولي اگه بخواين به وسيله کوتاه کردن کفه ها شاتون فابريک رو کوتاه کنيد که بايد بگم اين کار بسيار ابتداي هست و به هيچ وجه توصيه نميشه اين کار کمي مسخره به نظر ميرسه که از پيستون حجم رو زياد کنيم ولي دوباره از ميلنگ يا شاتون حجم رو کم کنيم
    يکي از راه هاي کم کردن اتاق تراکم استفاده از واشر سر سيلندر کلفت تر هست
    يکي ديگه از راه ها استفاده از پيستون گود تر هست که در ريو اين گودي رو داريم 206 رو نميدونم
    يک مسعله ديگه هم هست و اون نسبت تراکم پويا و ايستا هست
    اين اعداد و ارقام ممکنه رو کاغذ درست در بياد ولي در عمل يه اين عدد ها نميرسين
    پس اگه زير موتور رو ريويي کردين زياد نگران ناک زدن نباشيد
    تجربه شخصي : در موتور پرايد عرض ميکنم.اين موتور شامل ايرادات بسيار زيادي هست اگه با کمي خلاقيت بتونين اين ايراد ها رو بر طرف کنين به مراتب نتيجه ي بهتري ميتونين بگيرين تا اينکه بخواين فقط حجم موتور رو بالا ببرين

  6. کاربر زیر از دوست گرامی siavash_sg به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    enginer03 (8 August 2011)

  7. #4
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نظر خود من نصب کردن پیستون وشاتون ریو هست چون کورس دومتور یکی هست واندازه کپه ها هم یکی هست ودردسر تراشیدن وغیره را ندارم اما با پیستون ریو نسبت تراکم خیلی میره بالا ولی فکر کنم با توجه به یکی بودن بلوکه سیلندر پراید وریو بتونم از سر سیلندر 16سوپاپ ریو استفاده کنم که درجا قدرت97اسب بخار را از موتور میتونم بکشم بیرون اگه هم نتونستم روی سر یلندر خودم از سوپاپ های206استفاده میکنم

  8. #5
    زمان پیوستن
    27 Sep 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    bmw 530i
    گوشی موبایل
    n80
    نوشته‌ها
    254
    سپاس
    118
    از ایشان 272 بار و در 73 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سرسيلندر ريو ببندي که ديگه نميتوني انژکتور فابريک پرايد رو روش نصب کني
    شدني نيست
    شما وقتي که تغييري در ميل سوپاپ ندي با بزرگتر کردن سوپاپ فقط جلوي ورود خروج هوا رو ميگيري (رابطه مستقيم دارن و علت استفاده از سوپاپ کوچک تر ولي بيشتر مثلا در هر اتاق تراکم 4 تا همينه)
    در کل دنبال اينها نگرد تو اين موتور راه هاي زيادي هست که بخواي تقويت کني موتور رو
    کلي هم اشکال داره خود سر سيلندر که اگه بتوني اونها رو پيدا کني و بر طرف کني بسيار جواب بهتري ميگيري
    اينم بگم اگه سر سيلندر شما استاندار هست (يعني اندازه از کف 107.6 ميلي متر باشه و کف تراشي نشده باشه)با خيال راحت زير موتور رو ريويي کن و با واشر استاندار ببند سر سيلندر و هم 9 کيلو بکش+واشر سرسيلندر ريو 2 مدل داره يکي فلزي هست که خيلي نازکه تقريبا 0.5 ميل هست يکي هم معمولي و کاغذي هست از جنسي که فابريک خود پرايد هست اين کلفت تره.شما اينو ببند)
    به علت اختلاف تايمي که موتور داره هيچ وقت در عمل به اون مقدار نسبت تراکم نميرسيد
    آخرین ویرایش به وسیله siavash_sg : 8 August 2011 در 11:29 PM

  9. کاربر زیر از دوست گرامی siavash_sg به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    enginer03 (10 August 2011)

  10. #6
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوست عزیز وقتی از سوپاپ 206استفاده کنم میل سوپاپی را استفاده میکنم که لیفت بیشتری داشته باشه به هرحال وقتی دست به تقویت بزنی باید یه سری چیزها را بخورونی به موتور
    در مورد رسیلندر ریو منظور من به همراه مانیفولد ودیگر چیزها هست
    درضمن به فکر توربوشارژ هم هستم که میگن تو پراید جاش نمیشه درسته؟

  11. #7
    زمان پیوستن
    27 Sep 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    bmw 530i
    گوشی موبایل
    n80
    نوشته‌ها
    254
    سپاس
    118
    از ایشان 272 بار و در 73 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    پراید کلا 2 مدل میل سوپاپ داره که a101 و k305 هست از نظر لیفت هیچ فرقی با هم ندارن من خودم تاحالا میل سوپاپ برای پراید با لیفت بالا تر ندیدم مگر اینکه از میل سوپاپ ریسی استفاده کنید که اولا خیلی گرون هست و دوما به درد مصارف شهری نمیخوره و سوما کلا سیستم انژکتورتونو باید جم کنی بذاری کنار و از یک ای سی یو قابل برنامه ریزی و یا ادجستیبل استفاده کنی.بعد از اون مشکل فقیر شدن غلظت سوخت رو داری که مجبوری از تراتل های قوی و ریسی استفاده کنی(این همه درد سر داره نمی ارزه)
    یک راهنمایی: برای پراید سر سیلندر 1600 سی سی و 8 سوپاپ وجود داره که کانال هاش با استانداردش یکی هست فقط کمی گشاد تره و سوپاپ های بزرگتر داره بدرد کار شما میخوره و این همه هزینه نداره و خیلی ترو تمییز تر و ارزون تر از سوپاپ 206 در میاد برات
    همچنین سر سیلندر 16 سوپاپ تک میل سوپاپ هم داره که از نظر ظاهر کاملا شبیه سر سیلندر خودتونه ولی کانال هاش کمی فرق داره
    شما از همون نوع اول استفاده که که اتاق تراکم بزرگتری هم داره و دیگه نگران نسبت تراکم هم نیستی
    در مورد توربو هم باید بگم که جا شدن که جا میشه ولی من با موتور خود پراید توربو ندیدم ولی با موتور مزدا دیدم رو پراید توربو بستن

  12. کاربر زیر از دوست گرامی siavash_sg به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    enginer03 (10 August 2011)

  13. #8
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    خب این سر سیلندر مال چه ماشینی هست؟B6؟
    اگه نصبش کنم فکر کنم باید به فکر یه سری هدرز دست ساز باشم واگزوز درسته؟

  14. #9
    زمان پیوستن
    27 Sep 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    bmw 530i
    گوشی موبایل
    n80
    نوشته‌ها
    254
    سپاس
    118
    از ایشان 272 بار و در 73 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    بله درسته این موتور های بی6 که هم فورد داره هم مزدا منتها 8 سوپاپ هستن و از نظر ظاهر هیچ فرقی با خود پراید ندارن
    اون 16 سوپاپ تک میل سوپاپ ها هم هست ولی دردسر زیاد داره نری دنبالش بهتره

  15. #10
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    پس سرسیلندر b6بهتره چون پلیس نمیفهمه اونوقت قیمت چنده؟

  16. #11
    زمان پیوستن
    27 Sep 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    bmw 530i
    گوشی موبایل
    n80
    نوشته‌ها
    254
    سپاس
    118
    از ایشان 272 بار و در 73 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    پلیس که هیچ وقت نمیتونه به سر سیلندر شما گیر بده شماره موتور رو نگاه میکنه اگه موتور ماله خوده ماشین باشه مشکلی نداره
    قیمتش والا دقیق نمیدونم هر جا ممکنه یه قیمتی بدن و خیلی جاها هم موتور کامل میفروشن در حد 400 تومن هست موتور کاملش

  17. #12
    زمان پیوستن
    23 Sep 2011
    نوشته‌ها
    1
    سپاس
    0
    از ایشان 0 بار و در 0 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوستان ..........به طور کلی پراید ماشینی هست که تو کلاس طراحیش مسئله ارتقا وبهینه سازی در اون در نظر گرفته نشده و صرفا برای استفاده عادی وشهری آماده شده ..............هر گونه تغییری برای پراید معمولا به یه فاجعه منجر میشه !!!

  18. #13
    زمان پیوستن
    09 Oct 2010
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ندارم
    گوشی موبایل
    GALAXY s plus
    نوشته‌ها
    1,102
    سپاس
    884
    از ایشان 1,281 بار و در 661 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوست عزیز پراید های زیادی موجود هست که در شتاب گیری هیولا هستند این مشخصه که باید سیستم ترمز وتعلیق اون از حالت پراید خارج بشه

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد