تبليغات در پي‌هالز





نمایش نتایج 1 به 3 از 3

نام گفتگو: رادیسون cc200 و 250 cc

  1. #1


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    206
    گوشی موبایل
    Fujitsu-Siemens این
    نوشته‌ها
    97
    تشکر شده:
    52

    پیش گزیده رادیسون cc200 و 250 cc

    درود به عزیزان

    احتمالا با موتور سیکلتهای رادیسون از نزدیک روبرو شده اید . در آینده مسایل و توضیحات بیشتری در مورد این موتور سیکلت ارائه خواهم کرد اما در بخش اول سعی کردم مشکلات اصلی این موتور سیکلت رو به طور خلاصه در این پست مشخص کنم که دوستان در موقع خرید مد نظر داشته باشند :



    نکته : وقتی موتور رو میخرید حتما آچار کشی کنید ولی اگه میخواید از شر آچارکشیهای ماهانه خلاص بشید هر پیچی رو که تونستید زیرش یه واشر فنری بندازید و تمام.
    اونهایی رو هم که نمیشه واشر فنری بندازید کاملا سفت کنید و گوشه ای از نقطه تماسش با قطعه رو رنک بزنید.

    ترمز عقب دارای یه اورینگ تقریبا مربعی شکل هست که اگر پیدا کردید حتما 10 تایی تهیه کنید که لازمتون میشه و کم هم گیر میاد و همیشه هم نیست . این قطعه پرمشکلترین قسمت سیستم ترمز عقب رادیسون هست.

    قطعه پلاستیکی مدور زیر زنجیر الان موجوده و از این قطعه هم چندتا تهیه کنید که جزو موارد مصرفی هست و اگر زنجیر رو سفت بسته باشید به سه شماره خورده میشه پس زیاد لازم دارید .البته اگه راه حل اصولی برای این مسئله بخوایید در پستهای آینده به اون اشاره خواهد شد.

    مشکل بلبرینگ و توپی از مسایلی بوده که دوستان زیاد با اون مشکل پیدا کردند پس در اولین فرصت بلبرینگ عقب رو با نوع مرغوب تعویض کنید .

    مشکل کمک فنرهای معکوس جلو :
    اگر در دست انداز بدجور فرمون رو به بالا پرت میکنه معنیش این هست که فنر داخل اون بلند هست و باید با آزمون و خطا کم کم کوتاهش کنید تا بهترین حالت حاصل بشه .
    در حالت توقف کامل فرمان را با تمام قدرت به سمت بالا بکشید اگر احساس تقه ای کردید معنیش این هست که فنر داخل کمک کوتاه هست و باید برید اوراق فروشها و یه جفت فنر بلندتر از این فنر پیدا کنید و اون رو هم با روش آزمون و خطا کم کم کوتاه کنید تا حالت ایده آل رو بدست بیارید .
    اورینگ داخل کمک تا نشتی نداشته باشه یعنی سالمه و به حرف مکانیکهای بی تجربه گوش ندید و بیخود اورینگ تعویض نکنید .

    مشکل برق و ترانزیستور :
    اگر از روز اول خرید موتور سیکلتتون در دور بالا با ریپ زدن مواجه هستید برای خودتون خرج نتراشید . یه ترانزیستور دست دوم هوندا سی دی آی بخرید و جایگزین ترانزیستور موجود کنید و فیلترتون هم تقریبا باید سوراخ سوراخ کنید تا با انجام این دو عمل مشکلتون برطرف بشه و موتورتون به سرعت و شتاب واقعیش برسه .
    دهانه شمعتون رو تا جای ممکن بسته نگه دارید (تا جائیکه مصرفتون بالا نره و اینجین پس نزنه ) اینطوری بهترین قدرت و شتاب حاصل میشه .

    روغن ریزی :
    واشر سرسیلندر فابریک 250 اکثرا مشکل داشته و بعد از 2000 کیلومتر شروع به روغن ریزی میکنه و باید یه بار تعویض بشه تا دیگه مشکل روغن ریزی کلا حل بشه .
    انگشتی کنار پوسته سیلند یه اورینگ داره که اون هم نشتی میده . موتور سازای ناوارد یا طماع بهتون میگن بخاطر تعویض اون باید کل سیلندر باز بشه و حدود 20 تا 30 تومن ازتون اجرت میخوان که ابدا اینکار رو نکنید . یک مکانیک وارد به سی جی هم بدون باز کردن سیلندر اون اورینگ رو براتون ظرف 3 دقیقه با 5 تومن عوض میکنه و کل مشکل روغن ریزیتون حله .

    لرزش و صداهای حاصل از اون :
    همینه که هست کاریشم نمیتونید بکنید . اگه حوصله داشته باشید باید دونه دونه محل رو پیدا کنید با گذاشتن واشرهای لاستیکی نرم یا تیوب صداگیری کنید .
    جاپائیهای عقب بعد از مدتی همیشه به حالت باز خواهند بود که باید در قسمتی که خود جاپائیها واشر دارند به اون واشر فلزی اضافه کنید .

    زنجیر :
    کلا بهتر خواهد بود زنجیر رو با مارک مناسب اصلی تعویض کنید

    شارزر
    معمولا شارزرهای رادیسون زیاد شارز میکنن که باعث کوتاه شدن عمر باطری خواهد شد. اول کار بدین شارزرتون رو چک کنند و با مارک مناسب تعویض کنید.

    روغن :

    پیشنهاد میشه از روغنهای مخصوص موتورسیکلت استفاده کنید و در مورد رادیسون توصیه بنده تعویض اون در هر 500 تا 700 کیلومتر خواهد بود . (یادتون باشه لوازم داخل اینجین چینی هست و از لحاظ آلیاز ضیعیف بنابراین با تعویض سریعتر روغن از خرابی سریع اون قطعات جلوگیری کنید ).


    آخرین ویرایش به وسیله Duran : 17 March 2011 در 11:25 AM
    DURAN

  2. کاربر زیر از دوست گرامی Duran به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    arash_2006 (17 March 2011)

  3. #2


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    206
    گوشی موبایل
    Fujitsu-Siemens این
    نوشته‌ها
    97
    تشکر شده:
    52

    پیش گزیده









    DURAN

  4. کاربر زیر از دوست گرامی Duran به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    arash_2006 (17 March 2011)

  5. #3


    زمان پیوستن
    28 Nov 2005
    شهر
    مشهد
    اتومبيل
    KIA Rio
    گوشی موبایل
    WAVE(S8500) & GALAXY S2
    نوشته‌ها
    1,599
    تشکر شده:
    3456

    پیش گزیده

    توضیحات بسیار عالی و جامعی بود! فقط شاید بهتر باشه قیمت لوازمی که فرمودید هم بنویسید!
    شاید بد نباشه کمی در مورد مشخصات انجین اون هم بنویسید!(در صورت امکان با قیمت)
    با وضعیت فعلی بنزین باید کم کم به فکر یک موتورسیکلت برای رفت و آمدهای کوتاه بود...!
    با تشکر از تاپیک خوب تون
    به کسانی که پشت سرتان حرف میزنند بی اعتنا باشید، آنها به همانجا تعلق دارند!
    دقیقاً پشت سرتان!!

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد