تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 21

نام گفتگو: کردستان عراق با خودروی شخصی

  1. #1


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده کردستان عراق با خودروی شخصی

    تصمیم بر این شد که برای نوروز سفری به کردستان عراق داشته باشیم که در طی سفری 10 روزه گزارشی رو از این سفر آماده کردم که شاید برای دوستانی که قصد این سفر رو داشته باشن یا دوستانی که تمایلی داشته باشن از این متطقه اطلاعاتی داشته باشن جالب باشه.
    برای عبور ازمرز ایران و ورود به خاک کردستان عراق با خودروی شخصی باید ابتدا خودروی کاپیتاژ بشه و سپس بدون نیاز به تعویض پلاک یا دریافت گواهینامه بین المللی از مرز عبور کرده و به راحتی در کردستان عراق رانندگی و سفر کنید.
    کاپیتاژ کردن خودرو در گمرک مرز هم امکان پذیره ولی شما می تونید برای تسریع کار در گمرک استان هم خودرو رو کاپیتاژکنید. این مرحله حدوده 2 ساعت نیاز داره.
    در حین خروج از ایران در لحظه خروج برگه کاپیتاژ توسط گمرک مهر میشه و موقع برگشت هم مهر برگشت می خوره. اعتبار کاپیتاژ 3 ماهه برای تردد در کلیه مرزهای زمینیه که قابلیت تبدیل به یکساله شدن رو هم داره.
    با توجه به خرابی سیستم مهر پاسپورت در ایران در روز 29 ام اسفند هزاران نفر پشت مرز در شلوغ ترین زمان تردد در سال مونده بودن که به همین دلیل بعد از باز شدن سیستم هم ساعتها برای خروج معطل شدیم و در کل 14 ساعت انتظار کشیدیم. در حالیکه در روزهای عادی کمتر از 1 ساعت برای عبور از مرز نیاز هست.
    خودروها در صف برای عبور از مرز




    بعد از ورود به خاک عراق همه چیز به سرعت پیش رفت چرا که تعداد کارکنان مرزی برای مهر ورود به 3 نفر افزایش پیدا کرد (در حالیکه در ایران 1 نفر بود). یکی دیگه ازدلایل افزایش سرعت تعداد بیشتر نیرو برای نظم بخشی به جمعیت بود که با وجود اتمام ساعت کاری برای عبور ایرانیها اضافی کاری بودن. مخصوصا اینکه روز اول عید هم کلا مرز از طرف عراق بسته می شد.
    بعد از عبور از مرز و مهر ورود کردستان عراق نوبت به پلاک موقت عراق می رسه که اون هم حدود 20 دقیقه زمان نیازداره و الیته پرداخت 50 هزار که پرداخت به تومان، دلار و دینار امکان پذیره.


    ویزای صادر شده 10 روزه هستش و فقط مخصوصه کردستان عراقه و ورود به استانهای غیر کرد جرم محسوب میشه و زندان طولانی مدت در انتظار خاطی خواهد بود. در واقع تردد مخصوصه سه استان کرد نشین سلیمانیه- اربیل ( هوولر) و دهوک هستش. تمدید ویزا به راحتی صورت میگیره و در صورت تمایل در خود شهرها امکان پذیره
    .
    نکته ای که لازمه گفته بشه اینه که دریافت پلاک و گواهینامه بین المللی برای تردد تاثیری نداره و مسئولین کرد عراقی فقط گواهینامه و پلاک ملی ایران رو به رسمیت می شناسن. خودروهای زیادی با پلاک بین المللی اومدن ک بازهم پلاک موقت عراق رو روی اونها زدن. البته گفته می شد مرز حاجی عمران با این پلاک میشه تردد کرد.


    خلاصه ساعت 2 شب بعد از نصب پلاک موقت سلیمانیه وارد کردستان عراق شدیم. در اولین ایست بازرسی بعد از مرز متوجه تفاوت با ایران خواهید شد. تفاوت اساسی و اصلی در اینه که در ایست بازرسی کسی به شما ایست نمی ده بلکه شما در هر صورت باید ایست کنید تا سرباز خودرو رو کنترل کنه و منتظر اجازه سرباز برای حرکت باشید. این برای همه یکسان بود
    .
    نحوه رانندگی کلا با ایران تفاوت داره. رانندگی در بسیار آرام و با حوصله انجام می گیره و در طول اقامت به ندرت شتاب گیری خاصی دیده شد. البته سبقت در محل ممنوعه به تعداد بالادیده میشه.


    نزدن راهنما برای تغییر جهت مساوی است با احتمال تصادف شدید
    .
    طبق عادت اکثر رانندگان قبل از رسیدن به سرعت گیر فلاشر رو روشن می کنن و بعد از عبور خاموش می کنن.


    هیچ یک از خودروها روی خط عابر پیاده نمی ایستادن. و جالب اینجاست دقیقا پشت خط سفید رنگ که یک متر قبل از خط عابر بود می ایستادن. در برخی از چهار راه چراغ راهنمایی نبود و فقط یک پلیس دستور حرکت می داد و جالب بود هیچ کس تخطی یا اعتراض نمی کرد. البته من 2 بار آدرس رو گم کرده بودم به اشتباه روی خط ایستادم که پلیس از اون طرف 4 راه یه چند تا بای بای به نشانه اعتراض بهم نشون داد
    !




    پلیس راهنمایی و رانندگی یا به زبان کردی ( هاتو چو) فقط در سطح شهر دیده می شه و اثری از اون در سطح جاده نیست.( فقط 3 بار دیده شد)
    کاملا مشخصه که وظیفه پلیس امنیت و راهنمایی رانندگی متفاوته چون در ایست بازرسی ها امنیتی هیچ گاه کارت و مدارک ماشین تقاضا نمی شد و وفقط پاسپورت ها برای ویزا بررسی می شد و همیطنور بلکعس راهنمایی رانندگی فقط مدارک رو چک می کرد و کاری به ویزا نداشت.
    در طول سفر رفت در تمامی ایست بازرسی ( که تعداد زیادی هم دارن) ویزاها با تمام احترام بررسی می شد و بعد از بررسی با جمله " سر چاو" ( روی چشمام ) یا " بخیر هاتن" ( خوش اومدید ) بدرقه می شدیم. گاها سوالاتی از این قبیل ایران خوبه یا اینجا یا حتی شوخی و غیره هم می کردن! در مسیر برگشت اما هیچ گاه مدارک بررسی نشد و با یک بفرمایید اجازه عبور می دادن که به نظر تغییر رویه داده بودن.
    در طی مسیر 3 بار بابت دودی بودن شیشه ازما توسط پلیس راهنمایی از ما سوال شد و حتی یکبار قصد گرفتن مدارک رو داشتن که بعد از اثبات اینکه فابریک کارخانه دودی بوده قضیه به خوشی تمام می شد.

    کلا دودی بودن شیشه ممنوعه و هیچ کدام از خودروها شیشه دودی نداشتن علت هم " اخلاقی" و " امنیتی " عنوان شد.

    عکس یا فیلم گرفتن از نیروهای امنیتی و پلیس راهنمایی رانندگی کلاممنوع و هیچ گاه قصد به این کار نکنید.

    از نظر بر خورد با ایرانی ها وضعیت خوب بود و از نیروهای امنیتی گرفته تا مردم عادی کوچه و بازار با احترام خاصی برخورد می کردن. مخصوصا افرادی که در زمان صدام در ایران پناهنده بودن از خاطرات خوب ایران یاد می کردن. البته از زیبا بودن تهران هم زیاد شنیدیم!

    سلیمانیه


    اولین شهر پیش رو پنجوین Penjwin است که بعد از عبور از اون 1 ساعت تا سلیمانیه باقی می مونه. جاده در ابتدای حرکت وضعیت مناسبی از جهت تابلو و خط کشی نداره که نیاز به دقت زیادی برای تردد هست. در نتیجه حتی الامکان سعی کنید در شب به اون نقطه نرسید.
    کم کم که به سلیمانیه نزدیک می شید وضعیت بهتر و بهتر میشه تا جاییکه جاده دو باندی میشه. ما با توجه به استراحتی که کردیم صبح زود به سلیمانیه رسیدیم که روز اول نوروز شهر ساکت و خالی بود.

    ما خیلی سعی کردیم به شب نوروز اونجا برسیم که به دلایلی که گفتم نشد.

    بعد از رسیدن به مرکز شهر بقایای جشن نوروز شب قبل هم ملاحظه شد!!
    طبق رسوم اون متطقه جشن شب نوروز حتما باید آتش روشن کرد و روز اول نوروز حتما باید به پیک نیک رفت!( طبق گفته بومی ها " حتی اگر سنگ بباره)--- به همین علت روز اول نوروز شهر کاملا تعطیل بود. و ما هم همراه با اونها سری کوه و دشت سر سبز اون منظقه زدیم!
    یه چیزی مثله سیزده به در ما.








    روز بعدی شهر کاملا باز شد و روال عادی شد. خرید سیم کارت
    عراقی بانام " آسیا سل" 7 دلار قیمت داره با 3 دلار شارژ اولیه و 2 دلار شارژ هدیه. برای خرید سیم کارت عکس 3*4 و پاسپورت الزامیه. اگر بادقت شهر رو بنگرید اسفالت صاف خودنمایی می کنه هر چند که بی نقص نیست. جدول کشی ها مرتب و بارنگ های یکدست و تمیز هم جالب توجه بود. سلیمانیه شهری ارام با جمعیت متوسط اما وسیعه که تقریبا هیچ ترافیکی نداره. فروشگاه های لوکس و خارجی در مرکز شهر جای گرفته و هایپرمارکتهای بزرگی هم در جای جای شهر قرار داره مراجعه کننده های زیادی همیشه در اون دیده می شدن. نرخ قیمتها از ایران بیشتر بود. مثلا مرغ کیلویی 4500 تومن گوشت 15000 تومان و الی آخر.
    محصولات ایرانی خوراکی دیده می شد که بیشتر از نوع لبنیات بود. مخصوصا ماست ایران که طرفدار زیادی داشت. شیر میهن هم از همه شیر های دیگه گرونتر بود! درکل بازار خوراکی در دست ترکیه و عربستان بود
























    بنزین سوپر لیتری 750 و معمولی لیتری 640 که به هیچ عنوان قصد ریختن بنزین معمولی رو نکنید



    از نظر نظافت هم شهر در وضعیت خوبی بود
    .






    یک کبابی در مرکز شهر


















    نانوانی 24 ساعته لو

    اش









    شیرینی فروشی

    شیرینی ایرانی بسیار محبوب بود. سنندجی ها اونجا شیرینی فروش های زیادی رو دایر کرده بودن



    در این هتل اقامت داشتیم. 4 ستاره بود و شبی 75 دلار پرداختیم.



    منظره شهر از هتل























    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  2. 62 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (2 September 2010), achachi (1 September 2010), afflatus (23 March 2011), ako7 (1 September 2010), alireza_sos (1 September 2010), amahdavi2004 (2 September 2010), amir eshghefarmon (1 September 2010), arash_2006 (3 September 2010), behesht1979 (20 September 2010), birak (1 September 2010), اینجانب (1 September 2010), احمدLX (1 September 2010), d@nial (1 September 2010), drnariman (1 September 2010), Erfan Hidden (15 October 2010), F@RSH@D rezayi (14 October 2010), farshad_1988 (3 August 2012), gilase_tanha2020 (15 December 2010), hamidkarimy (17 May 2011), imanrio (1 September 2010), JBF (20 March 2011), keyvan-GSM (1 September 2010), kian99 (21 February 2012), Lord of Darkness (4 October 2010), M.D. (2 September 2010), m3hrd8d (9 October 2010), mam127 (24 April 2012), masoud L90 (14 October 2010), MAziar KH (9 January 2012), mehdi 2010 (21 April 2011), mehdi pride (4 October 2010), mohajer_137860 (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), mohat5 (15 October 2010), moje90 (3 September 2010), mortezagipsy (23 March 2011), Mr.Sina (4 October 2010), nima_autol2001 (4 October 2010), Nomad (15 October 2010), سپندار مزد (3 September 2010), parti3000 (3 September 2010), PAYAM (1 September 2010), pedram_viper (1 September 2010), persia19191980 (1 September 2010), peymaan (2 September 2010), pouya-m (5 October 2010), PowerMode (1 September 2010), Rain Man 4498 (16 October 2010), ram1352 (1 September 2010), reza engine (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), saeid106 (1 September 2010), salar68 (1 September 2010), shahram2006_m (1 September 2010), shervin_bamaze (1 September 2010), sigma rainy (3 September 2010), sogoli (4 September 2010), swastika (1 September 2010), vahidbaq (3 May 2011), vroom (1 September 2010), XELTEK (5 September 2010), نيما 2 (5 September 2010)

  3. #2


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    جوجه کباب داغ روی مشعل زغالی بر روی میز شام رستوران








    حرکت به اربیل :
    اسم رسمی شهر اربیل هستش اما کردها به اون هوولر Hewler می گن و اونجا پایتخت اقلیم می دونن که بیشتر وزارت خونه ها و مراکز سیاسی و قدرتی در اون شهر مستقر شده.
    برای رفتن به هوولر میشه از شهر دوکان Dukan رفت که تا خود دوکان دو باندی هستش و از اونجا به بعد تبدیل به جاده کوهستانی دیدنی می شه. خود شهر دوکان یک سد داره و که ماهیگیری می کنن و همونجا براتون تو فر درستش می کنن که بسیار خوشمزست.















    تابلوی های راهنمایی به 3 زبان کردی عربی و انگلیسی بودن




    ورودیه اربیل




    در لحظه ورود به اربیل دیدیم یه کاروان عروسی کنار جاده تو یه منطقه سبز مشغول جشن هستن. که ایستادیم و پیاده شدیم. به محض اینکه متوجه شدن که ما ایرانی هستیم کلی تحویل گرفتن و گفتن بیاد با عروس و داماد عکس بگیرید
    !
    ماشین عروس ،.








    اربیل بسیار بزرگتر از سلیمانیه هستش و پلها و برزگراه های بزرگ مشخصه اونه. البته خبری از سخاتمان های بلند نیست. مراکز فروشگاهی . هایپرمارکتهای بزرگ مراکز اصلی خرید محسوب می شدن و خارج مراکز عموما مغازه زیاد دیده نمی شد.





    هتلی که در اربیل اقامت داشتیم


    ==



    بازار خودروی سلیمانیه
    :


    بازار خودروی کردستان عراق هم مثله ایران در هر شهر تفاوت داره به طور مثال بازار سلیمانیه با اربیل تفاوت داشت. ابتدا بازار سلیمانیه:

    بازار خودرو در دست 5 خودروساز عمده تویوتا – نیسان – شورولت – هیوندای و کیا بودو خودروهایی از میتسوبیشی- مزدا – هوندا – جمس- دوو – دوج -سامسونگ – کرایسلر انواع جیپ و فوردهم به صورت معدود بودن.

    تعداد معدودی پژو 307 و همچنین یکدستگاه سی 5 –سی 4 و یکدستگاه رنو مگان هم دیده شد.
    سوزوکی هم فقطویتارا ( 3 دستگاه دیده شد) و سوبارو هم اصلا نبود.
    خودروهای لوکس آلمانی هم به صورت بسیار معدود حضور داشتن که علت اون رو در ادامه می گم.

    خودروهای دست دوم اپل هم از دبی وارد می شدن. که بیشتر وکترا و امگا بودن.
    خودروهای تاکسی نوسازی شده کرولا و نیسان سانی بودن اما در کل تنوع تاکسی زیاد بود از آوانته تا مزدا323 و انواع دوو ، اپل و غیره.








    خودروهای کار وانت بار تویوتا هایلوکس در رقابت با نیسان ناوارا بود و 3 وانت بار چینی DEER – GONOW و یکی دیگه که کپی شورولت بود هم حضوری چمشگیری داشتن.



    درحین تردد در شهر تعداد زیاد کیااسپورتیج جلب توجه می کنه و کمی برای همه جالب بود.



    همچنین توسان با موتور 2 لیتری هم در هر کوچه و خیابانی به صورت زیاد قابل رویته
    .

    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  4. 39 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (2 September 2010), afflatus (23 March 2011), ako7 (1 September 2010), amahdavi2004 (2 September 2010), arash_2006 (3 September 2010), behesht1979 (20 September 2010), birak (1 September 2010), اینجانب (1 September 2010), d@nial (1 September 2010), drnariman (1 September 2010), farshad_1988 (3 August 2012), hamidkarimy (17 May 2011), hsein (3 July 2012), imanrio (1 September 2010), JBF (20 March 2011), keyvan-GSM (1 September 2010), Lord of Darkness (4 October 2010), M.D. (2 September 2010), mads_7454 (15 October 2010), mehdi pride (4 October 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), moje90 (3 September 2010), mortezagipsy (23 March 2011), Nomad (15 October 2010), OH_MSS (3 September 2010), PAYAM (1 September 2010), pedram_viper (1 September 2010), pouya-m (5 October 2010), PowerMode (1 September 2010), reza engine (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), sajjadnegaresh (28 November 2010), salar68 (1 September 2010), shahram2006_m (1 September 2010), sogoli (4 September 2010), swastika (1 September 2010), vahidbaq (3 May 2011), Validator (2 September 2010), XELTEK (5 September 2010)

  5. #3


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده



    تعداد تویوتا کرولا و شورولت اپترا
    Optra در این رده قیمتی هم زیاد بود.


    هیوندای الانترا هم بعد از اپترا و کرولا زیاد دیده می شد.
    اونطوری که مشخص بود از نسل جدید سراتو هم استقبال معمولی شده بود.از نسل قبلی سراتو یک دستگاه دیده شد.
    اما نکته اینجا بود که تعداد کمری و سوناتا بسیارکم بود و طوریکه ملاحظه شد خودروهای میدسایز کمتر مورد توجه بود.
    در قیمت های کمی بالاتر انواع مدل های جیپ ، دوج، هوندا هم در نمایشگاه ها حضور داشتن که به صورت جالبی ازشون استقبال نمی شد.





    در حالیکه سانتافه 3.5 2010 هم قیمت جیپ لایبرتی بود اما سانتافه بیشتر از جیپ بود
    سورنتو و مورانو تعدادی بودن و کلا در این رده شاسی بلند هم استقبالی نمی شد.
    در رده بالاتر که به رده لوکس هایی بنز و بی ام و می رسیدیم ( بالای 35 هزار دلار) اثری از این خودرو ها در خیابان نبود.چرا که علاقه زیاد مردم منطقه به SUV قضیه رو تغییر داده. در این رده قیمت پرادوو لند کروزر در رقابت پایاپای با شورولت تاهو و فورد اکسپلورر بودن. فورد اکسپیدشن و شورولت ساب یوربان هم محدود حضور داشتن.
    البته در SUV های گرانقیمت فورد حضور پررنگی نداشت و رقابت اصلی در ظاهر بین شورولت و تویوتا بود.
    شاید این عکس یکی از دلایلی باشه که کسی فورد نمی خرید! ( پاک شدن رنگ قطعات در نمایشگاه اصلی فورد).




    از لحاظ ظاهری واقعا محصولات فورد زیبا و جذاب بودن ولی بعد از نشستن به داخل هر یک از آنها و دیدن فضایی مملو از قطعات پلاستیکی بی کیفیت خریدار رو به خودروی با کیفیتی مثل پرادو سوق می داد
    !







    شورولت تاهو با توجه به سایز بزرگ به ( دو اتاق و یک تراس) معروف بود! قیمت این خودرو در بازار با موتور 5.7 لیتری حدود 47 میلیون تومن بود که چند میلیون از پرادو گرونتر یود
    .




    فورد اکسپلورر با قیمت 35 میلیونی به فروش می رفت




    نیسان پاترول که در مقابل لند کروزر جای نفس کشیدن پیدا نکرده بود
    ...


    این هم تصاویری از نمایشگاه های خودرو













    گزارش کانال
    Kurdsat از وضعیت مرز ایران و مسافرین




    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  6. 37 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (2 September 2010), afflatus (23 March 2011), ako7 (1 September 2010), alireza_sos (1 September 2010), amahdavi2004 (2 September 2010), arash_2006 (3 September 2010), behesht1979 (20 September 2010), birak (1 September 2010), اینجانب (1 September 2010), احمدLX (1 September 2010), d@nial (1 September 2010), drnariman (1 September 2010), farshad_1988 (3 August 2012), hamidkarimy (17 May 2011), hsein (3 July 2012), keyvan-GSM (1 September 2010), kian99 (21 February 2012), Lord of Darkness (4 October 2010), mads_7454 (15 October 2010), mohajer_137860 (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), moje90 (3 September 2010), mortezagipsy (23 March 2011), Nomad (15 October 2010), OH_MSS (3 September 2010), PAYAM (1 September 2010), pedram_viper (1 September 2010), PowerMode (1 September 2010), reza engine (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), salar68 (1 September 2010), shahram2006_m (1 September 2010), shervin_bamaze (1 September 2010), sjavanrooh (2 September 2010), swastika (1 September 2010), Validator (2 September 2010), vroom (1 September 2010)

  7. #4


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    در کل سفر بسیار خوبی بود، همه چیز با آرامش و امنیت توام بود، همونطور که به ما گفته بودند و توقع داشتیم اثری از جنگ و این حرفها نبود و کلا آمریکا وارد این منطقه نشده بود.

    نقشه حرکت از مرز باشماق تا اربیل

    آخرین ویرایش به وسیله afshin_k : 1 September 2010 در 12:49 AM
    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  8. 25 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Ace (1 September 2010), afflatus (23 March 2011), ako7 (1 September 2010), alireza_sos (1 September 2010), arash_2006 (3 September 2010), behesht1979 (20 September 2010), F@RSH@D rezayi (14 October 2010), hamidkarimy (17 May 2011), hsein (3 July 2012), imanrio (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), moje90 (3 September 2010), mortezagipsy (23 March 2011), Nomad (15 October 2010), OH_MSS (3 September 2010), سود انباشته (1 September 2010), pedram_viper (1 September 2010), PowerMode (1 September 2010), reza engine (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), salar68 (1 September 2010), shahram2006_m (1 September 2010), sogoli (4 September 2010), Validator (2 September 2010), vroom (1 September 2010)

  9. #5


    زمان پیوستن
    21 Jun 2009
    اتومبيل
    PC
    گوشی موبایل
    NR385E
    نوشته‌ها
    1,108
    تشکر شده:
    2523

    پیش گزیده

    سلام

    گزارش خوبی بود ، یکم بیشتر مراحل کامل رفتن به کردستان عراق رو توضیح بدید

    کاش عکس ها با کیفیت اصلی و thumbnail بودن ، بازم ممنون
    LEOPARD
    ایده ای دیگر در راه است ...
    پروژه پاور لپرد

  10. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی PowerMode به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), moje90 (3 September 2010)

  11. #6


    زمان پیوستن
    03 Mar 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    خدا بيامرز تندر خاكستري
    گوشی موبایل
    Nokia 6700 classic
    نوشته‌ها
    295
    تشکر شده:
    523

    پیش گزیده

    سليمانيه زيباست ولي..........من كه نجف و كربلا و كاظمين رفتم...
    بهداشت - قوانين - آسفالت - شهر ....افتضاح بود!!!

  12. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی saeid106 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), moje90 (3 September 2010), سود انباشته (1 September 2010), vahidbaq (3 May 2011)

  13. #7


    زمان پیوستن
    26 Mar 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    لوگان E2LP + پرايد + ريو
    نوشته‌ها
    1,734
    تشکر شده:
    4755

    پیش گزیده

    خیلی ممنون افشین خان. من قبلا تو پیام خصوصی در مورد سفر به کردستان از شما کمک خواسته بودم و شما مدت زیادی وقت صرف کرده بودید و راهنمایی جامعی کرده بودید.
    با توجه به کشورهایی نظیر عراق؛ ارمنستان، آذربایجان و ترکیه که میشه با ماشین شخصی هم به سفر رفت؛ هنوز هم اطلاعات جامعی در اینترنت نمیشه پیدا کرد. امیدوارم Phalls به مرجعی در این زمینه تبدیل بشه.

    با زبان فارسی میشه کارهای متداول رو در کردستان عراق انجام داد؟ مردم اونجا به انگلیسی آشنایی دارند؟

  14. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی reza engine به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), PowerMode (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), Validator (2 September 2010)

  15. #8


    زمان پیوستن
    16 Dec 2004
    شهر
    تـهران بــــــــــــــــــزرگ
    اتومبيل
    RENAULT MEGAN 2000CC
    گوشی موبایل
    now:NOKIA N70 & N79
    نوشته‌ها
    1,429
    تشکر شده:
    2120

    Smile سفر به کردستان عراق

    سلام و درود فراوان
    از جناب afshin_k تشکر میکنم که سفر به کردستان عراق را تشریح کردند و تجربیات سفر را بیان کردند.


    نقل قول نوشته شده توسط saeid106 مشاهده گفتگو
    سليمانيه زيباست ولي..........من كه نجف و كربلا و كاظمين رفتم...
    بهداشت - قوانين - آسفالت - شهر ....افتضاح بود!!!
    بلی دوست عزیزم قبلم که گفتم کردستان عراق(اربیل- سلیمانیه و...)قابل مقایسه با شهرهای جنوبی و شیعه نشین نیست و پیشرفت قابل توجهی در تمامی زمینه مشاهده میشود. از لحاظ امنیت(بمب گذاری و ترور) در حد بالاتری نسبت به کربلا و نجف و بغداد قرار دارد.

    نقل قول نوشته شده توسط afshin_k مشاهده گفتگو
    نکته ای که لازمه گفته بشه اینه که دریافت پلاک و گواهینامه بین المللی برای تردد تاثیری نداره و مسئولین کرد عراقی فقط گواهینامه و پلاک ملی ایران رو به رسمیت می شناسن. خودروهای زیادی با پلاک بین المللی اومدن ک بازهم پلاک موقت عراق رو روی اونها زدن. البته گفته می شد مرز حاجی عمران با این پلاک میشه تردد کرد.
    *برای رفتن به عراق از مرز زمینی حاج عمران واقع در پیرانشهر نیازی به اخذ هیچگونه ویزا نیست.
    *ولی برای رفتن به عراق از سایر خروجی ها مثلا فرودگاه امام خمینی (ره) بایستی ویزا داشت!!!!

    نقل قول نوشته شده توسط reza engine مشاهده گفتگو

    با زبان فارسی میشه کارهای متداول رو در کردستان عراق انجام داد؟ مردم اونجا به انگلیسی آشنایی دارند؟
    خوشبختانه اکثر مردم اربیل به زبان های کردی عربی فارسی انگلیسی یعنی 4 زبان به طور همزمان آشنایی دارند.
    آخرین ویرایش به وسیله سود انباشته : 1 September 2010 در 08:52 AM

  16. 8 نفر از کاربران ، از دوست گرامی سود انباشته به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (1 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), moje90 (3 September 2010), Nomad (15 October 2010), PowerMode (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), Validator (2 September 2010), گالیور (15 October 2010)

  17. #9


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    خواهش می کنم جناب سود انباشته

    نقل قول نوشته شده توسط PowerMode مشاهده گفتگو
    سلام

    گزارش خوبی بود ، یکم بیشتر مراحل کامل رفتن به کردستان عراق رو توضیح بدید

    کاش عکس ها با کیفیت اصلی و thumbnail بودن ، بازم ممنون

    در این مورد دقیقا منظورتون رو متوجه نشدم یعنی کارهایی که ایران باید انجام داد مد نظر شماست؟در هر صورت من این قضیه رو یکبار کامل اینجا می گم.

    برای عبور از مرز اول در هر صورت خودرو باید توسط گمرک ایران کاپیتاژ بشه. برای انجام این کار بهترین کار اینه که در گمرک استانی پیش از سفر کاپیتاژ انجام بشه که تو مرز وقت شما گرفته نشه.

    تو مرز 2 ساعت وقت گرفته می شه. برای کاپیتاژ کردن یا باید خود مالک حضور داشته باشه یا اینکه وکالت کاپیتاژ از مالک گرفته شده باشه.

    بعد از کاپیتاژ به سمت مرز خروجی که مشخصه هدایت می شید. بعد از مهر کاپیتاژ و مهر خروجی پاسپورت از روی یک پل که مرز ایران و عراق هستش عبور می کنید.

    وارد منطقه گمرک کردستان عراق که می شید یک بازرسی مختصر انجام می گیره. ویزا فروی صادر میشه و شما رو به محل گرفتن پلاک موقت عراق راهنمایی می کنن.

    اونجا مدارک کاپتاژ، برگه سبز سند خودرو، گواهینامه خودرو و پاسپورت از شما خواسته می شه بعد از پرداخت 50 هزار تومان و تحویل کپی مدارک ، پلاک موقت روی خودرو پیچ می شه.

    بعد از اون هم از گمرک کلا خازج می شید و وارد خاک کردستان عراق می شید. از اونجا به بعد همه چیز روشنه چون تو ایست بازرسی های که جلوی شما رو برای کنترل پاسپورت میگیرند ، می تونید در مورد مسیر سوال بپرسید. سرباز های نزدیک مرز عموما فارسی می دونن ولی اگر هم ندونن آدرس پرسیدن سخت نیست و متوجه می شن.



    ا زبان فارسی میشه کارهای متداول رو در کردستان عراق انجام داد؟ مردم اونجا به انگلیسی آشنایی دارند؟


    همونطور که دوستمون گفتن مشکلی از این بایت نخواهید داشت ولی در هر صورت تسلط بر فارسی و انگلیسی اینقدر زیاد نیست. ولی خوبه. انگلیسی رو بیشتر اربیل خوب صحبت می کنن مخصوصا فروشگاههای بزرگ.

    سليمانيه زيباست ولي..........من كه نجف و كربلا و كاظمين رفتم...
    بهداشت - قوانين - آسفالت - شهر ....افتضاح بود!!!
    من اون سمت ها نرفتم تا الان ولی پیشرفت در کردستان عراق بسیار چشمگیر و زیاد بوده. کاملا در آرامش شهر بزرگ شده و پیشرفت خوب بوده.

    از نظر رفتار با ایرانی ها هم فعلا تا الان در شرایط بسیار خوبی قرار داره. در بسیاری از فروشگاهها حتی آهنگ های ایرانی می شنوید یا حتی تاکسی سوار می شید هم به همین منوال.

    البته قضیه احترام به ایرانی کلا دو طرفه بوده چون وقتی سوال می پرسیدم خیلی ها ایران اومده بودن و اکثرا راضی بودن.

    یکبار داشتیم وارد یک مجموعه تفریجی بولینگ می شدیم. در حالیکه همه رو داشتن بازرسی می کردن وقتی فهمیدن ما ایرانی هستیم یکی از سرباز ها گفت اینها ایرانی هستن گشتن نمی خواد!
    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  18. 18 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abs206 (2 September 2010), amahdavi2004 (2 September 2010), arash_2006 (3 September 2010), birak (1 September 2010), imanrio (2 September 2010), M.D. (2 September 2010), mohammadrezaef (3 September 2010), Nomad (15 October 2010), سود انباشته (6 September 2010), PAYAM (2 September 2010), PowerMode (1 September 2010), reza engine (1 September 2010), rza_bgy (1 September 2010), salar68 (1 September 2010), shahram2006_m (1 September 2010), sjavanrooh (2 September 2010), Validator (2 September 2010), vroom (1 September 2010)

  19. #10


    زمان پیوستن
    09 Mar 2006
    شهر
    تهرون
    اتومبيل
    پژو 206 V8 SD
    گوشی موبایل
    Nokia
    نوشته‌ها
    1,903
    تشکر شده:
    3012

    پیش گزیده

    اطلاعات خوبي بود ولي اي كاش كمي درباره نقاط ديدني و گردشگري؛ نرخ كالاها (غير از خوراكي) و مسائل گمركي در بازگشت توضيح مي داديد؛ توضيحات در مورد خودروها خوب بود ولي فكر نمي كنم كسي بخواهد از آنجا با خودش خودرو بياورد.



    مردم دو گروهند: يا در دين با تو برادرند؛ يا در انسانيت با تو برابر

  20. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی amahdavi2004 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (3 September 2010), arash_2006 (3 September 2010), mohajer_137860 (3 September 2010), mohammadrezaef (8 September 2010), moje90 (3 September 2010)

  21. #11


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط amahdavi2004 مشاهده گفتگو
    اطلاعات خوبي بود ولي اي كاش كمي درباره نقاط ديدني و گردشگري؛ نرخ كالاها (غير از خوراكي) و مسائل گمركي در بازگشت توضيح مي داديد؛ توضيحات در مورد خودروها خوب بود ولي فكر نمي كنم كسي بخواهد از آنجا با خودش خودرو بياورد.
    در مورد ماشین توضیجاتی بود برای دوستان علاقه مند به خودرو که در این قوروم زیاد هستند و قطعا مثل خودم دوست دارن بدونن در کشورهای دیگه بازار خودرو چطوره.

    نرخ کالا قاعدتا از ایران ارزونتره ولی ارزش خرید نداره چون در بازگشت گمرک تمام کالا ها رو بازرسی می کنه و عملا گمرکی سنگینی گرفته می شه. برای خرید ارزان قیمت کالاهای الکتریکی "بانه" هست.

    در مورد گردشگری کلا افرادی وارد این منطقه می شن که دوست داشته باشن از یک کشور جدید دیدن کنن و با فرهتگ و رسوم اون منطقه آشنا بشن، حالا بستگی داره توریست از کشور مقصد چی بخواد، به هر صورت آثار باستانی زیادی نداره و مثلا شهر متروک و تاریخی که در مرکز ارلیب هست ارزش دیدن داره. کلا فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی هم هست.

    هفته پیش تو ماه رمضان و گرمای بالای 40 درجه که من رفته بودم کلی توریست اروپایی اونجا حضور داشتن که برای خود من جالب بود.

    برای دیدن این منطقه فصل بهار و نوروز موقع خوبی هست. البته باید طوری برنامه ریزی بشه که به ترافیک وحشتناک مرز روز قبل از عید نخورید.









    ضمن اینکه مرز روز اول عید از دو طرف تعطیله.
    آخرین ویرایش به وسیله afshin_k : 3 September 2010 در 04:59 PM
    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  22. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    amahdavi2004 (5 September 2010), mohammadrezaef (8 September 2010), سود انباشته (15 September 2010), PowerMode (4 September 2010), reza engine (3 September 2010), Validator (4 September 2010)

  23. #12


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    آخرین قیمت خودروهای ایرانی در سلیمانیه






    بقیه خودروها

    کیا اپیتما 2 لیتری و سراتو با موتور 1.6 عرضه می شن.




    ویتارا 6 سیلندره ( یابانی هم منظور مونتاژ ژاپنی بودنشه)

    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  24. 7 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    amahdavi2004 (4 October 2010), moje90 (4 October 2010), سپندار مزد (4 October 2010), PAYAM (4 October 2010), reza engine (4 October 2010), shervin_bamaze (4 October 2010), گالیور (15 October 2010)

  25. #13


    زمان پیوستن
    26 Mar 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    لوگان E2LP + پرايد + ريو
    نوشته‌ها
    1,734
    تشکر شده:
    4755

    پیش گزیده

    پژو روا 7900 دلار و در مقابل پژو 405 ایران 9000 دلار.

    بعد این بابا تو عکس روا سوار شده.

    یاد حرفهای سیامک انصاری در قهوه تلخ افتادم

    یا این بابا نمیدونه ماشین چیه و یا نمیدونه پژو روا چیه.

    (ببخشید بحث منحرف شد نتونستم جلوی خودم رو بگیرم)

    افشین جان لوازم یدکی این ماشین ها هم به همین ارزونی خودشون اونجا یافت میشن؟ چون من شنیدم الان بعضی ها زدن تو کار واردات لوازم ماشین از اونور. حتی یه بنده خدایی میگفت ماشین نو رو اوراق میکنند و قطعه قطعه قاچاقی میارن این ور مرز و چند برابر سود؟

    البته من 4 تا قالپاق 14 ریو پیدا کنم برام کافیه؟ همه تهران رو گشتم نبود که نیست.

  26. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی reza engine به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    afshin_k (4 October 2010), moje90 (4 October 2010)

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد