تبليغات در پي‌هالز





صفحه 5 از 5 اولاول 12345
نمایش نتایج 53 به 61 از 61

نام گفتگو: ریپ زدن موقع کولر گرفتن

  1. #53


    زمان پیوستن
    10 Oct 2008
    شهر
    نصف جهان
    اتومبيل
    Logan E2
    گوشی موبایل
    Motorola
    نوشته‌ها
    491
    تشکر شده:
    899

    Exclamation

    نقل قول نوشته شده توسط XELTEK مشاهده گفتگو
    کولر تندر و هر ماشینی دیگه هیچ اثری روی دور موتور نداره !

    کولر هر اتومبیل به اندازه سه نفر روی تمام اجزای اتومبیل اثر میگذاره ( به غیر از تعلیق و جلو بندی و لاستیک ها )

    پس بنابر این احساس کردن ریپ و کمتر شدن کشش تا یه حد کمی هیچ موردی نیست

    البته تندر موتور خوب و قوی داره و همینه که احساس ضعف نمیشه !
    با سلام .
    تمامی کولرها روی دور موتور تاثیر داره (مگر اینکه مکانیکی نباشه-مثل کولر مزدا RX8)
    وقتی شما کولر را می زنید چه در سلو و چه در حرکت این استپر موتور هست که دور موتور را نگه و تنظیم میکنه .
    اصلا یکی از روشهای تست استپر هنگام روشن شدن کولر هست که اگه در سلو با زدن کولر موتور خاموش و در حرکت ریپ بزنه استپر خرابه !
    بعد این قضیه 3 نفر چیه ؟!!
    اگه وزن هر نفر و بگیریم 70 میشه 210 کیلو ! یعنی کولر مصرف را صدی 2.1 میبره بالا !
    تاریخ همیشه تکرار میشه !
    حواست باشه یزید زمونه نباشی

  2. کاربر زیر از دوست گرامی SeriousSam به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    rza_bgy (17 May 2010)

  3. #54


    زمان پیوستن
    20 Jul 2008
    نوشته‌ها
    144
    تشکر شده:
    58

    پیش گزیده

    منظور دوستمون اینکه که وقتی دور موتور مثلا رو 800 است و کولر رو روشن می کنید باز رو 800 می مونه هر چند نسبت به مقدار باری که رو موتور اضافه می شه فکر کنم گشتاور موتور بالا می ره ولی برآیند این نیرو ها طوری است که دور موتور رو شما تقریبا ثابت می بینید. البته تندر من که اینطوریه . در صورتی که تو بعضی از ماشینها برای اینکه قدرت ماشین رو خوب نگه دارند وقتی کولر روشن می شه ماشین کلی به دور موتورش اضافه می شه.

    من فکر می کنم اینی که دور موتور ثابت می مونه به برنامه ای که بهش دادن ربط داره شاید هم ماشین من خرابه نمی دونم

  4. #55


    زمان پیوستن
    09 Nov 2009
    شهر
    300 کیلومتر تا شیراز
    اتومبيل
    تندر 90 E2+LP
    گوشی موبایل
    Samsung I8910 Omnia HD
    نوشته‌ها
    700
    تشکر شده:
    538

    پیش گزیده

    سلام

    دوستان این عکسی رو که پایین گذاشتم یه نگاهی بندازید و بگید که کدوم لوله رفت هست و کدوم برگشت؟؟و اینکه میخوام لوله ها رو عایق کنم باید هر 2 رو دقیقا طبق مسیری که تو عکس نشون دادم عایق بشه؟؟



  5. #56


    زمان پیوستن
    26 Apr 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    تندر e2 slx
    گوشی موبایل
    Samsung Galaxy S5
    نوشته‌ها
    110
    تشکر شده:
    152

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط khalil-pz مشاهده گفتگو
    سلام

    دوستان این عکسی رو که پایین گذاشتم یه نگاهی بندازید و بگید که کدوم لوله رفت هست و کدوم برگشت؟؟و اینکه میخوام لوله ها رو عایق کنم باید هر 2 رو دقیقا طبق مسیری که تو عکس نشون دادم عایق بشه؟؟


    لوله قطور تر لوله ای هست که گاز رو از کندانسور میبره به سمت اواپراتور و روش شیر انبساط هست. شماره یک

  6. #57


    زمان پیوستن
    30 Jun 2005
    اتومبيل
    تندر 90
    گوشی موبایل
    نوكيا N73
    نوشته‌ها
    436
    تشکر شده:
    716

    پیش گزیده

    من پارسال بطور كامل از تندر كولر گرفتم آنهم در هواي فوق العاده گرم قم !!

    كولرش بخوبي جواب ميده و اصلا نيازي به كولر در روي دور 3 يا 4 نبود .

    قبل از اين پرايد داشتم وقتي از قم به تهران حركت ميكردم در سربالائيها مجبور بودم كولر را خاموش كنم تازه به تهران كه ميرسيدم ماشين ديگه اصلا راه نميرفت و آمپرش بشدت بالا ميرفت !!

    اما الان از قم تا تهران يكسره با تندر كولر ميگيرم و در تهران نيز ماشيتن هيچ افتي از خود نشان نميدهد حتي آمپر آب هم تكان نميخورد .

    اين مطالب در جواب دوستمون كه گفته بود كولر تنر از پرايد هم ضعيفتر است .

    اما راجع به شدت سرمايشي آن بايد بگويم در حد متوسط است . البته من ريسك نكردم گاز آنرا عوض كنم چون با وضع موجود فعلا راضي هستم و از طرفي ميترسم اينهمه خرجش كنم دوباره بشه مثل همان وضعيت قبل .

    فقط در مورد كولر تندر نكته اي كه خيلي آزار دهنده است اينست كه در دنده 2 ( مثل امروز ) يكدفعه ميخواهي با شتاب حركت كني ولي ماشين راه نميرود و در واقع وسط ترافيك بدجوري آبروي آدم را ميبرد .

    بنابراين به دوستان توصيه ميكنم در جاده هاي دو طرفه بخصوص در سربالائيها با كولر اصلا ريسك سبقت با لوگان را نكنند چون خيلي خطرناك است .

    ابتدا كولر را خاموش سپس سبقت بگيريد .



    اما در مجموع امروز درست يكسال است كه لوگانم را از ايرانخودرو تحويل گرفتم بسيار از آن راضي هستم و از رانندگي با آن واقعا لذت ميبرم .

  7. #58


    زمان پیوستن
    05 Apr 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    دوو سی یلو و موهاوی
    گوشی موبایل
    Apple Iphone 4 16Gb
    نوشته‌ها
    2,930
    تشکر شده:
    4008

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط SeriousSam مشاهده گفتگو
    با سلام .
    تمامی کولرها روی دور موتور تاثیر داره (مگر اینکه مکانیکی نباشه-مثل کولر مزدا RX8)
    وقتی شما کولر را می زنید چه در سلو و چه در حرکت این استپر موتور هست که دور موتور را نگه و تنظیم میکنه .
    اصلا یکی از روشهای تست استپر هنگام روشن شدن کولر هست که اگه در سلو با زدن کولر موتور خاموش و در حرکت ریپ بزنه استپر خرابه !
    بعد این قضیه 3 نفر چیه ؟!!
    اگه وزن هر نفر و بگیریم 70 میشه 210 کیلو ! یعنی کولر مصرف را صدی 2.1 میبره بالا !
    احسنت !

    تنظیم دور موتور درحالت سلو دقیقا" به عهده ی استپر هستش !

    اما دلیل اینکه استپیر تغییر موضع میده چیه ؟

    همون سه نفر اضافه هست که میگم

    کولر گرفتن مثل اینه که بدون فشار دادن پدال گاز تو یه شیب 7 8 درجه بخواید راه بیفتید !

    اون موقع هم استوپر به دادمون میرسه !

    در مورد مصرف هم من توی سیلو با یه باک تو ترافیک سنگین بدون کولر 380 تا 400 کیلومتر میرفتم اما با کولر امروز به مصرف مفتضح 300 کیلومتر با یک باک تو ترافیک سنگین شهری رسیدم !

  8. کاربر زیر از دوست گرامی XELTEK به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    SeriousSam (18 May 2010)

  9. #59


    زمان پیوستن
    10 Oct 2008
    شهر
    نصف جهان
    اتومبيل
    Logan E2
    گوشی موبایل
    Motorola
    نوشته‌ها
    491
    تشکر شده:
    899

    Post

    با سلام .
    در مورد استپر : 99.9 % کارش رو سلو هست
    ولی در هنگام هر گونه فشار به موتور باید بیاد و هوای ورودیو تنظیم و دور را ثابت نگه داره !
    مثلا در هنگام کولر و هیدرولیک و . . . با توجه به برنامه ریزیه انجام شده.
    یا وقتی شما کات آف می ری و 1 دفعه گازو رها می کنی

    نقل قول نوشته شده توسط red3 مشاهده گفتگو
    منظور دوستمون اینکه که وقتی دور موتور مثلا رو 800 است و کولر رو روشن می کنید باز رو 800 می مونه هر چند نسبت به مقدار باری که رو موتور اضافه می شه فکر کنم گشتاور موتور بالا می ره ولی برآیند این نیرو ها طوری است که دور موتور رو شما تقریبا ثابت می بینید. البته تندر من که اینطوریه . در صورتی که تو بعضی از ماشینها برای اینکه قدرت ماشین رو خوب نگه دارند وقتی کولر روشن می شه ماشین کلی به دور موتورش اضافه می شه.

    من فکر می کنم اینی که دور موتور ثابت می مونه به برنامه ای که بهش دادن ربط داره شاید هم ماشین من خرابه نمی دونم
    توی همه ماشین ها (انژکتوری ) به همین صورت هست .
    با دادن اضافه دور . دور را ثابت می کنند
    آخرین ویرایش به وسیله mehdizadeh04 : 18 May 2010 در 11:24 AM
    تاریخ همیشه تکرار میشه !
    حواست باشه یزید زمونه نباشی

  10. #60


    زمان پیوستن
    23 Nov 2007
    نوشته‌ها
    31
    تشکر شده:
    49

    پیش گزیده

    45000kmکارکردهe2lpدارم.موتور در حالت عادی بدون کولر ریپ میزنه.در دنده3و4دورموتور3000الی4000ریپ میزنه..(بدون کولر)استپر تمیزه،شمع تعویضه وفیلتر بنزن هم تعویض شده.کمک کنید اگه کسی مشکل مشابه داشته ومشکلش حل شده کمک کنه متشکرم.(دیاگ زدم نرم افزار کارخونهای روی ecuرایت شده).

  11. #61


    زمان پیوستن
    21 May 2007
    نوشته‌ها
    2
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    کسي نتونسته اين مشکل رو حل کنه؟

صفحه 5 از 5 اولاول 12345

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد