تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 8 12345678 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 99

نام گفتگو: صحبت با معاون مدیر پروژه ی موتور ملی(EF)

  1. #1


    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    تشکر شده:
    5735

    Arrow صحبت با معاون مدیر پروژه ی موتور ملی(EF)

    با سلام خدمت دوستان,

    با توجه به اینکه تاپیک EF7 در PHalls به برسی مشکلات این موتور می پردازد من تصمیم گرفتم نتیجه ی صحبت هایم را که امروز با معاون مدیر پروژه ی خانواده ی موتور ملی (EF) انجام دادم را اینجا قرار دهم.

    محور صحبت ها برای موتور EF7 که فقط با سوخت بنزین کار می کند و قرار است به زودی روی Soren و نصبش آغاز شود بود ولی از EF4 و EF7 توربو شارژ هم سوال کردم.

    نتایج در مورد EF7 بنزینی:

    1-در حالت گاز موتور کمی با بنزین مشکل دارد به دلیل تراکم بالا(خیلی خیلی کم) و این موتور تقریبا فقط مخصوص گاز است ولی با بنزین هم هیچ مشکلی ندارد و فقط در حالت بنزین جرقه کمی دیر تر زده می شود و مصرف سوخت کمی بالا است(در حد 0.2 لیتر در 100 کیلومتر نهایتا)
    2-موتور EF7 بنزینی بسیار پر قدرت تر خواهد بود!! یعنی حداقل قدرتش 115 اسب بخار است که ایشان به من گفتند حداقل 115 که تا 119 این ها هم می توانیم به راحتی و بدون مشکل برسانیمش ولی بستگی به هدف شرکت دارد که بخواهد قدرت را تا چه حدی برسانیم ولی این را مطمئن باشید حداقلش 115 است!
    3-موتور EF7 گاز سوز هنوز در حال تست است و درست است که روی اتومبیل ها نصب شده است ولی خب این هم یکی از مراحل آزمایشات نهایی است و برای همین بعضی مواقع فراخوان می دهند برای موتور چون اشکالات دراز مدتش نمایان می شوند و آن ها را رفع می کنند.
    4-موتور EF7 بنزینی بسیار ارزان تر از نوع گاز سوز آن خواهد بود و بنابراین قدرت رقابت محصول را با محصولات خارجی بالا تر می برد چون مثلا شما خواهید توانست Samand EF7 بنزینی را با ایربگ و کمربند های پیشکشنده و ... سوار شوید ولی با مثلا قیمت 16.7 میلیون تومان بخرید!
    5-گاز دست و پای موتور EF7 پایه گاز سوز را کمی بسته است و قدرت رقابت این موتور را کم کرده است و از تمام امکانات و ویژگی های موتور نمی توان استفاده کرد مگر اینکه فقط بنزین سوز شود.
    6-این موتور در زمانی که فقط بنزین سوز شود به راحتی می تواند با موتور های جدید با حجم های مشابه شرکت هایی مانند TOYOTA رقابت کند!!
    7-در حالت فقط بنزین سوز به راحتی می تواند جزو 5-4 موتور برتر جهان در حجم مشابه باشد!!
    8-در حالت بنزین سوز قابل رقابت با موتور های شرکت های بسیار بزرگی مانند BMW و Mercedes Benz و ... نیست چون آن ها اصلا قضیه ی ساخت موتور هایشان کــــــــــــــــــــاملا متفاوت است و خط تولید آن ها کاملا انعطاف پذیر است و اینطوری نیست که سالانه بخواهند از یک موتور مثلا 200 هزار تا تولید کنند و برای همین دستشان باز است و می توانند هر روز موتور را بهینه کنند پس اگر امروز EF7 برتری ای نسبت به یک موتور BMW با حجم مشابه داشته باشد طولی نخواهد کشید که آن موتور BMW از EF7 بهتر خواهد شد.
    ایشان گفتند شرکت BMW(از صحبت هایشان متوجه شدم برای مدتی در آلمان بوده اند چون خیلی خوب BMW را می شناختند و همیشه از BMW مثال می زدند) خط تولید موتور هایش را چون تعداد کمی تولید می کند(مثلا 50 هزار تا در سال طوری می سازند که بشود در یک بازه ی زمانی کم خط تولید را عوض کرد ولی ما و خیلی های دیگر مثل TOYOTA و ... کار دیگری کرده ایم و دستگاه های خط تولیدمان کاملا مخصوص ساخت موتور EF7 و یا TU5 ساخته شده اند چون تیراژ تولید در سال را می خواهید به زودی به 200.000 در سال برای هر موتور برسانیم.

    9-در حالت فقط بنزین سوز تراکم به 10.5 کاهش می یابد.
    10-ایشان حرف من را که VVT می تواند در ناک زدن تاثیر داشته باشد کاملا تایید کردند و گفتند الان در موتور EF7 اصلا و ابدا مشکل ناک نداریم ولی فقط بنزین مقداری ریج و جرقه ریتارد می شود که خام سوزی نداشته باشیم ولی در حالت فقط بنزین سوز دیگر مشکل ریج کردن را نخواهیم داشت.
    11-ایشان گفتند در حالت بنزین سوز میزان مصرف بنزین به حدود 4.9-4.8 در 100 کیلومتر و حتی کمی کم تر کاهش پیدا می کند!!(الان با EF7 پایه گاز سوز مصرف بنزین با سرعت 90 و دنده 5 حدود 5.2-5.1 است).
    12-کاتالیست موتور EF7 فقط بنزینی فرق می کند.
    13-فقط نسخه ی نرم افزاری ECU فرق خواهد کرد.
    14-کلا موتور EF7 فقط بنزینی دست مهندسان را کاملا باز می کند و موتوری بسیار بهتر از EF7 پایه گاز سوز خواهد بود.
    15-به دلیل اینکه گاز دست طراحان و مهندسان را برای استفاده از بیش ترین ظرفیت موتور بسته است ایشان کمی ناراضی بودند از این موتور و گفتند ما هنوز به بالاترین سطحی که انتظار داریم از این موتور پایه گاز سوز نرسیده ام و باید تغییرات خیلی کوچکی در آن ایجاد کنیم. این موتور پتانسیل بسیار زیادی دارد و هنوز انتظارات ما را برآورده نکرده است(اصلا منظورشان این نبود که موتور اشکال دارد و فقط منظورشان این بود که این موتور خیلی می تواند بهتر از این ها باشد)


    نتایج گفت و گو در مورد EF4:


    1-این موتور طراحی و تولید شده ولی متاسفانه به دلیل نا مشخص بودن وضعیت رانا فعلا روی اتومبیل نصب نمی شود.
    2-این موتور در حد و اندازه ی خودش بسیار پیشرفته است!
    3-باید برای این موتور مشتری پیدا شود...
    4-متاسفانه با اینکه ایران خودرو کلی جلسه و ... با پژو گذاشته ول یپژو اجازه نمی دهد این موتور را جایگزین موتور TU3A با تکنولوژی قدیمی کنیم!!
    5-سایپا هم اجازه نمی دهد و می خواهد موتور خودش که اصلا خوب نیست را روی S81 نصب کند!!
    6-دنبال یک مشتری خوب هستیم که این موتور را هرچه زود تر تولید و روی یک اتومبیل دیگر حتی خارج از ایران نصب کنیم

    ایشان خیلی دلشان برای این موتور می سوخت چون واقعا موتور خوبی است ولی حیف که وضعیت رانا فعلا مشخص نیست...

    نتایج گفت و گو در مورد EF7 توربو شارژ:


    1-تست های بسیار خاصی در ارتفاعات زیاد انجام شده
    2-ایشان از نتایج تست ها کاملا راضی بودند و گفتند این نتایج ایده آل ترین نتایجی بود که می توانستیم به دست بیاورید و خودمان فکر نمی کردیم اینقدر خوب و امیدوار کننده شوند نتایج.
    3-در حال حاضر روی چند دستگاه Soren ELX نصب است.
    4-برای نصب روی اتومبیل ها به صورت انبوه باید شاسی 405 تغییر کند.
    5-اواخر سال به دست مشتریان می رسد...
    6-موتوری کاملا بدون نقص و ایده آل خواهد بود.

    در صورتی که سوالی داشتید در خدمتم

    با تشکر از توجه شما.
    آخرین ویرایش به وسیله Warrior-- : 10 April 2010 در 07:25 PM

  2. 24 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Warrior-- به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    A-Ahmadi (10 April 2010), adolf1945 (10 April 2010), amahdavi2004 (11 April 2010), aquarium (11 April 2010), arash_2006 (29 April 2010), arman 321 (10 April 2010), behnam-86 (11 April 2010), ehsan.geg (10 June 2010), equinoxe (29 May 2010), Farshid_B (10 April 2010), farzad_Sh_2020 (10 June 2010), gigitall (14 April 2010), haftsin (11 April 2010), imanrio (11 April 2010), mads_7454 (30 May 2010), mani60060 (11 April 2010), mmamushy (10 April 2010), MoHaMaD Z (10 April 2010), mortezagipsy (11 April 2010), neda67 (11 April 2010), saeed4055 (10 April 2010), sjavanrooh (11 August 2010), smrh83 (5 May 2010), vahid.k (11 April 2010)

  3. #2


    زمان پیوستن
    05 Feb 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    ریو
    گوشی موبایل
    E-72
    نوشته‌ها
    228
    تشکر شده:
    780

    پیش گزیده

    با سلام

    از این مقاله و در واقع مصاحبتون خیلی ممنون
    برای خود بنده، خیلی جالب بود

    نکاتی مانند عدم بازاریابی مناسب برای محصول قبل از تولید، عدم برنامه ریزی صحیح تولید محصول، عدم شناخت بازار مصرف، محدودیتها، نقاط ضعف و قوت ، فرصتها و تهدیدهای محصول و رقبا و برخی نکات مهم دیگر همواره جزء اهم مواردی بوده که در صنعت و مدیران آن به آنها توجه نمیشود.
    والا چرا یک مدیر با این حالت ضعف، دلش به حال یک محصول خوب میسوزه و ناتوان ...

  4. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی A-Ahmadi به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_2006 (29 April 2010), imanrio (11 April 2010), mmamushy (11 April 2010), Warrior-- (10 April 2010)

  5. #3


    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    تشکر شده:
    5735

    پیش گزیده

    من حدود 30 دقیقه با ایشان صحبت کردم و به نظرم ایشان خیلی مدیر توانمند و حرفه ای در این زمینه بودند و اگر حرف هایشان را می شنیدید متوجه می شدید که ایشان مدام از تکنولوژی های خاص در موتور های BMW و شرکت های دیگر و اطلاعات بسیار تخصصی در مورد EF7 صحبت می کردند ولی راستش من همه ی آن ها را متوجه نشدم و فقط آن هایی را که متوجه شدم را توشتم (ببینید 30-25 دقیقه چقدر حرف زدیم و من کلا از این همه زمان همین 30-25 تا نکته را نوشته ام
    با اینکه قبل از اینکه با ایشان صحبت کنم منشی شان گفت که خیلی سرشان شلوغ است ولی در این 30 دقیقا هم اصلا با تندی برخورد نکردند و نگفتند الان کار دارند و باید بروند و کاملا و با آرامش تمام جواب سوال های من را دادند.

    ولی در مورد عدم بازاریابی مناسب و ... با شما موافقم و ایشان هم فقط در مورد EF4 نگران بودند چرا که واقعا دارد زمان رقابت را از دست می دهد...

  6. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Warrior-- به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    A-Ahmadi (10 April 2010), arash_2006 (29 April 2010), haftsin (11 April 2010), imanrio (11 April 2010)

  7. #4


    زمان پیوستن
    03 Dec 2008
    اتومبيل
    TONDAR90
    گوشی موبایل
    nokia E900
    نوشته‌ها
    923
    تشکر شده:
    643

    پیش گزیده

    این موتور همان موتور پیکان دولوکس است که ایران برای خرج کمتر اون را به دست موسسه آلمانی سپرده و اون موسسه موتور پیکان دولوکس را به شکل این موتور در آورده که موتوری بسیار خوب هست ولی من فکر کنم با بنزین با اکتان پایین نتونه کار کنه چون نسبت تراکمش بالاست وایجاد خودسوزی میکنه
    مشخصات فنی خودرو های روز
    http://todaycar.blogfa.com/

  8. #5


    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    تشکر شده:
    5735

    پیش گزیده

    ببخشید و با عرض پوزش...
    سنم جان شما که مدرکی نداری چرا همینطوری می گویی موتور پیکان است؟!
    لطفا اگر مدرکی دارید این قضیه را ثابت کنید چون تا این لحظه برای همه ی ما ثابت شده است که این موتور کلا پایه اش یک چیز دیگری است.

    پ.ن لطفا تاپیک را هم به انحراف نکشید, از مدیران تقاضا می کنم پست من و ایشان را پاک کنند.

    با تشکر

  9. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Warrior-- به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_2006 (29 April 2010), arash_viva_66 (15 November 2011), haftsin (11 April 2010), mads_7454 (30 May 2010), MoHaMaD Z (10 April 2010)

  10. #6


    زمان پیوستن
    09 Jun 2009
    شهر
    تهـــــران
    اتومبيل
    سمند ال ايكس
    گوشی موبایل
    Samsung Galaxy S
    نوشته‌ها
    978
    تشکر شده:
    1547

    پیش گزیده

    دلم واسه موتور EF4 سوخت
    ولي اون قسمتش كه گفته موتور S81 اصلا خوب نيست خيلي باحاله !!!
    راستي اميرجان ترمزهاي عقب توي EF7 + توروبوشارژ ديسكي ميشن يا نه ؟

  11. #7


    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    تشکر شده:
    5735

  12. کاربر زیر از دوست گرامی Warrior-- به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    arash_2006 (29 April 2010)

  13. #8


    زمان پیوستن
    03 Dec 2008
    اتومبيل
    TONDAR90
    گوشی موبایل
    nokia E900
    نوشته‌ها
    923
    تشکر شده:
    643

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Warrior-- مشاهده گفتگو
    ببخشید و با عرض پوزش...
    سنم جان شما که مدرکی نداری چرا همینطوری می گویی موتور پیکان است؟!
    لطفا اگر مدرکی دارید این قضیه را ثابت کنید چون تا این لحظه برای همه ی ما ثابت شده است که این موتور کلا پایه اش یک چیز دیگری است.

    پ.ن لطفا تاپیک را هم به انحراف نکشید, از مدیران تقاضا می کنم پست من و ایشان را پاک کنند.

    با تشکر
    مدرک خاصی ندارم ولی استاد من جناب آقای مهندس روستا یکی از اعضایی هستند که این موتور ا بررسی وتست کردند که فیلمش را هم آوردند ونمایش دادند حجم موتور کاملا خودش هست در ضمن تمامی نقاط ضعف پیکان برطرف شده مثلا روغن کاری *نسبت تراکم پایین را بالا بردند*شکل اتاق احتراق را تعویض کرند که سیلندر بهتر پر میشود وهمچنین نیروی احتراق مستقیما به سر پیستون برخورد میکند*کم شدن قدرت پیکان به دلیل اینکه میل لنگ مستقیما به روغن درون کارتل میخورد که کمی اتلاف قدرت داشت که با گذاشتن نردبانی برطرف شده*اویل پمپ سمند پر قدرت شده اون هم به دلیل اینکه نیروی خودش را مستقیما از میل لنگ میگیره که دورش نسبت به اویل پمپ های معمولی 2برابر هست*تعمیراتش راحت شده چون در تمامی قسمت های موتور اطلاعات فنی مثل یاتاقان بندی حک شده سبک شده وزن موتور به دلیل استفاده از آلمینیوم ودیکر کارهای انجام شده
    مشخصات فنی خودرو های روز
    http://todaycar.blogfa.com/

  14. کاربر زیر از دوست گرامی sanam2008 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    abs206 (12 April 2010)

  15. #9


    زمان پیوستن
    21 Mar 2008
    شهر
    دزفول
    اتومبيل
    تندر 90 اي 2
    گوشی موبایل
    n95
    نوشته‌ها
    158
    تشکر شده:
    32

    پیش گزیده

    امیر جان درباره نصب گیربکس جدید چی گفت؟

  16. #10


    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    تشکر شده:
    5735

    Exclamation

    دوست من این موتور پیکان است؟!
    حجم موتور پیکان زیر 1600 سی سی است ولی این موتور 1648 سی سی است حجمش.
    در ضمن, شاید بشود 1000 موتور با حجم یکسان در جهان پیدا کرد!
    آیا این دلیل می شود که بگوییم همه ی این موتور ها از روی یکی از آن ها ساخته شده اند؟
    این موتور اینقدر پیشرفته است که نه موتور 206 که هنوز موتور نسبتا پیشرفته ای است و نه موتور اتومبیل های دیگری مانند Rio و Logan و ... قابل رقابت با آن نیستند آن وقت به نظر شما می شود موتور پیکان را تغییر داد و تبدیلش کرد به چنین موتور پیشرفته ای؟

    خواهشند بحث را به حاشیه نکشانید و اگر سوالی در مورد این موتور دارید بپرسید یا یک تاپیک باز کنید و این موتور را زیر سوال ببرید ولی اینجا این کار را نکنید چون هدف تاپیک به سمت چنین بحث هایی نیست.

    سعید جان, متاسفانه با اینکه تا اواخر صحبت ها یادم بود که در مورد گیرباکس بپرسم ولی آخر فراموش کردم
    وقتی قطع کردم 4-3 دقیقا بعد ناگهان یادم آمد و خیلی ناراحت شدم!!

    با تشکر

  17. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Warrior-- به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_2006 (29 April 2010), behnam-86 (11 April 2010), saeed4055 (10 April 2010)

  18. #11


    زمان پیوستن
    21 Mar 2008
    شهر
    دزفول
    اتومبيل
    تندر 90 اي 2
    گوشی موبایل
    n95
    نوشته‌ها
    158
    تشکر شده:
    32

    پیش گزیده

    در مورد تفاوت قیمت توربو شارژ با معمولی چیزی نگفت؟

  19. #12


    زمان پیوستن
    03 Dec 2008
    اتومبيل
    TONDAR90
    گوشی موبایل
    nokia E900
    نوشته‌ها
    923
    تشکر شده:
    643

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Warrior-- مشاهده گفتگو
    دوست من این موتور پیکان است؟!
    حجم موتور پیکان زیر 1600 سی سی است ولی این موتور 1648 سی سی است حجمش.
    در ضمن, شاید بشود 1000 موتور با حجم یکسان در جهان پیدا کرد!
    آیا این دلیل می شود که بگوییم همه ی این موتور ها از روی یکی از آن ها ساخته شده اند؟
    این موتور اینقدر پیشرفته است که نه موتور 206 که هنوز موتور نسبتا پیشرفته ای است و نه موتور اتومبیل های دیگری مانند Rio و Logan و ... قابل رقابت با آن نیستند آن وقت به نظر شما می شود موتور پیکان را تغییر داد و تبدیلش کرد به چنین موتور پیشرفته ای؟

    خواهشند بحث را به حاشیه نکشانید و اگر سوالی در مورد این موتور دارید بپرسید یا یک تاپیک باز کنید و این موتور را زیر سوال ببرید ولی اینجا این کار را نکنید چون هدف تاپیک به سمت چنین بحث هایی نیست.

    سعید جان, متاسفانه با اینکه تا اواخر صحبت ها یادم بود که در مورد گیرباکس بپرسم ولی آخر فراموش کردم
    وقتی قطع کردم 4-3 دقیقا بعد ناگهان یادم آمد و خیلی ناراحت شدم!!

    با تشکر
    دوست عزیر من میگم استاد من رفته اون را بررسی کرده
    در ضمن بحث خودروهای دیگر را وسط نکشید چون هنوز به لحاظ کارایی نه در حد206بوده ونه در حدلوگان دوست من این کارها را همگی آلمان انجام داده نه ایران فکر میکنید کلی خرج کردند که دوباره همون را تحویل بدن؟ تازه دوست من شما آیا ا به حال یه موتور ملی قطعه قطعه شده دیدید یا نه؟ چون اگر میل لنگش را ببینید مثل پیکان هست
    مشخصات فنی خودرو های روز
    http://todaycar.blogfa.com/

  20. #13


    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    تشکر شده:
    5735

    پیش گزیده

    گفت قیمتش هایشان آنقدر ها تفاوتی ندارند.
    در واقع تفاوت قیمت را دقیق مشحص نکرد ولی از صحبت هایش متوجه شدم که حدود 700-600 هزار تومان تفاوت دارند.

  21. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Warrior-- به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_2006 (29 April 2010), haftsin (11 April 2010), saeed4055 (10 April 2010)

صفحه 1 از 8 12345678 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد