تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 7 1234567 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 81

نام گفتگو: بررسی و مقایسه‌ی امکانات و قابلیتهای خودروهای 4wd ا

  1. #1


    زمان پیوستن
    08 Aug 2004
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Peugeot 206
    گوشی موبایل
    Samsung Galaxy Nexus - X11
    نوشته‌ها
    3,492
    تشکر شده:
    7926

    پیش گزیده بررسی و مقایسه‌ی امکانات و قابلیتهای خودروهای 4wd ا

    بررسی و مقایسه‌ی امکانات و قابلیتهای خودروهای 4wd


    آخرین ویرایش به وسیله d@nial : 18 January 2010 در 02:37 AM

  2. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی d@nial به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    fariborzjam (19 January 2010), mohammadrezaef (20 January 2010), natsihit (25 January 2010)

  3. #2


    زمان پیوستن
    30 Dec 2009
    شهر
    ايران 55
    اتومبيل
    توسان
    نوشته‌ها
    1,007
    تشکر شده:
    2720

    پیش گزیده بررسی و مقایسه‌ی امکانات و قابلیتهای خودروهای 4wd ا

    نقل قول نوشته شده توسط Galexy1985 مشاهده گفتگو
    بدون شک در بین SUVهای کوچک (کامپکت) موجود در بازار ایران بعد از تویوتا راو4،سوزوکی گرند ویتارا (اگر سر و تهش رو نزنند!) حرف اول رو میزنه و پس از اون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار میگیرند...



    در بین SUVهای متوسط (مید سایز) هم اگر رتبه اول و دوم رو به مورانو و پرادو اختصاص بدیم،بلاشک رتبه سوم از آن سانتافه خواهد شد و مقام چهارم نصیب سورنتو..!

    در بین SUVهای بزرگ (فول سایز) هم،تویوتا لندکروزر یکه تاز بازار هست و...

    و در نهایت،بازار داغ SUVهای لوکس که در احاطه بی ام دابلیو X3 و لکسوس RX350 قرار داره..البته X3 از لحاظ سایز جز SUVهاس کوچک و RX350 در زمره SUVهای متوسط اما لوکس! قرار میگیرند و به همین علت قابل قیاس با هم سایزهای خودشون نیستند...!


    با این اوصاف و با عنایت به میزان بودجه شما،پیشنهاد بنده "KIA Sportage" هست،در برتری اسپورتیج (از بخش طراحی گرفته تا...) نسبت به توسان شک نکنید!
    اصلا موافق نيستم با مدرك و دليل

    راو4 در ايران 4 سيلندربا موتور 2.4 ليتري و توان خروجي 168 اسب بخار بقيمت 53تا58 در 3 مدل درسايت ايرتويا ارائه ميشه در حاليكه قيمت 6سيلندرش در سايت تويوتا براي بازار آمريكا حدود 21هزارتاست و ويتارا 4WDهم موتور 4 سيلندر 2.4 ليتري با توان خروجي 166 اسب بخار در سايت سوزوكي قيمتش براي بازار آمريكا حدود 19هزار دلار است و قيمت توسان 2009 فول 4WDدر سايت هيونداي با6 سيلندر و2.7ليتري وتوان خروجي 175 اسب بخار براي بازار آمريكا21هزار دلار است .

    مطالب بالا نشون ميده اولا قيمت راو4 در ايران غير واقغيست وبايد هم قيمت توسان باشد اونم با توان خروجي كمتر و طراحي داخلي افتضاح (كه يك بار مثل من توش بشينيد شاخ در مياريد) و هيچ امكانات بيشتري هم از توسان بشما ارائه نميده.دوما با توجه به قيمت غيرواقعيش در بازار ايران از حوزه بررسي اين تاپيك خارج ميشه.

    ويتاراي ايراني هم با موتور ضعيفتر وبدون ESPوباايربگهاي كمتر وكيفيت اسمبل در ايران هيچ شانسي براي رفابت با توسان نداره.

    ضمنا دوستي كه داشتن l4رو دليلي براي برتري ويتارا مي دونن توجه داشته باشن حداكثر گشتاور خروجي موتور ويتار 183 نيوتن بر متره در دور موتور 4000 و توسان 241 نيوتن برمتره در همين دور موتور ضمنا حداكثر توان خروجي موتور ويتاراي ايران 140 اسب بخاره وتوسان 175 اسب بخار.بنابراين مسئله فقط داشتن اين قابليت نيست بلكه كاراييشه كه با توجه به موتور بسيار ضغيف ويتارا هيچ شانسي براي رقابت با توسان در اين خصوص نداره و اصلا بهيچ وجه هيچ برتري در آفرود بر توسان نداره .ضمن اينكه ويتارا وزني حدود 100كيلوگرم بيشتر از توسان داره.

    بنابراين وبتاراي ايران همه جوره هم موتور ضعيفتري از توسان داره هم امكانات كمتر و هم كيفيت اسمبل پايينتر.ضمنا هيچ كدوم از اين خودروها براي استفاده در شرايط صرف آفرود ساخته نشدن و اگر هم خريدار اونا پس از لذت در رانندگي شهري وجاده خواست به آفرود با شرايط معمولي (و نه حاد) هم سربزنه هيچكدوم برتري خاصي نسبت بهم ندارن و اگر در محيطي ويتارا موفق باشه شك نكنيد با توجه به مطالب فوق توسان موفق تر خواهد بود.

    در مقايسه توسان و اسپورتيج هم براي اطلاع دوستمون كه اين تاپيكو زدن بايد بگم من هم بين اين دو مونده بودم تا اينكه هر دورو از نزديك كنار هم در نمايندگي دوستم ديدم و يه دور زدم ونتيجه اين شد كه توسان رو با وجود اينكه حدود3 ميليون گرونتر بود انتخاب كردم:
    كيفيت متريال استفاده شده در تودوزيها و داشبورد و روكش صندليهاي توسان بهتره (مثل فرق بين پلاستيك و چرم)و توسان امكانات بيشتري داره:آخرين مدل توسان در حال حاضر در ايران علاوه بر گرمكن صندلي و سنسور عقب كه در مدل 2009 اسپورتيج موجود نبود داراي پورت AUXوUSB/iPadوهمچنين آينه بغلهاي تاشو برقيست.ضمنا در حال حركت متوجه شدم با وجود يكسان بودن سيستم تعليق هر دوماشين بدليل تفاوت در كيفيت قطعات استفاده شده يا هرچيز ديگري سيستم تعليق عقب اسپورتيج در دست اندازها تقه به مراتب ملموس تر وپر صداتري نسبت به توسان داره.همينطور وزن اسپورتيج 70 كيلو از توسان بيشتره كه موجب افزايش جزئي مصرف و كاهش جزئي شتاب ميشه.
    يادمونم باشه كه بازار دست دوم خودروهاي هيونداي در ايران باتوجه بفروش بالا وسابقه واعتباربيشتر نسبت به كيا از وضعيت بمراتب بهتري برخورداره.

    بنابراين اسپورتيج هم مثل ويتارا در هيچ وجهي دليلي براي برتري بر توسان نداره و توسان همه جوره از ويتارا واسپورتيج براي خريداري كه ازين خودروها دنبال استفاده اي هست كه ماهيت شاسي بلندهاي كامپكته سرتره.در آفرود هم عملكرد تقريبا مشابهي دارن.
    غمناك نبايد بود از طعن حسود اي دل......از فر وشكوه توست خير تو در اين باشد

  4. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی تك سوار به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Gold eagle (7 January 2010), PAYAM (8 January 2010), پاژن (18 January 2010)

  5. #3


    زمان پیوستن
    28 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    mercedes w203- mini
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,230
    تشکر شده:
    8512

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط تك سوار مشاهده گفتگو
    اصلا موافق نيستم با مدرك و دليل

    راو4 در ايران 4 سيلندربا موتور 2.4 ليتري و توان خروجي 168 اسب بخار بقيمت 53تا58 در 3 مدل درسايت ايرتويا ارائه ميشه در حاليكه قيمت 6سيلندرش در سايت تويوتا براي بازار آمريكا حدود 21هزارتاست و ويتارا 4WDهم موتور 4 سيلندر 2.4 ليتري با توان خروجي 166 اسب بخار در سايت سوزوكي قيمتش براي بازار آمريكا حدود 19هزار دلار است و قيمت توسان 2009 فول 4WDدر سايت هيونداي با6 سيلندر و2.7ليتري وتوان خروجي 175 اسب بخار براي بازار آمريكا21هزار دلار است .

    مطالب بالا نشون ميده اولا قيمت راو4 در ايران غير واقغيست وبايد هم قيمت توسان باشد اونم با توان خروجي كمتر و طراحي داخلي افتضاح (كه يك بار مثل من توش بشينيد شاخ در مياريد) و هيچ امكانات بيشتري هم از توسان بشما ارائه نميده.دوما با توجه به قيمت غيرواقعيش در بازار ايران از حوزه بررسي اين تاپيك خارج ميشه.

    ويتاراي ايراني هم با موتور ضعيفتر وبدون ESPوباايربگهاي كمتر وكيفيت اسمبل در ايران هيچ شانسي براي رفابت با توسان نداره.

    ضمنا دوستي كه داشتن l4رو دليلي براي برتري ويتارا مي دونن توجه داشته باشن حداكثر گشتاور خروجي موتور ويتار 183 نيوتن بر متره در دور موتور 4000 و توسان 241 نيوتن برمتره در همين دور موتور ضمنا حداكثر توان خروجي موتور ويتاراي ايران 140 اسب بخاره وتوسان 175 اسب بخار.بنابراين مسئله فقط داشتن اين قابليت نيست بلكه كاراييشه كه با توجه به موتور بسيار ضغيف ويتارا هيچ شانسي براي رقابت با توسان در اين خصوص نداره و اصلا بهيچ وجه هيچ برتري در آفرود بر توسان نداره .ضمن اينكه ويتارا وزني حدود 100كيلوگرم بيشتر از توسان داره.

    بنابراين وبتاراي ايران همه جوره هم موتور ضعيفتري از توسان داره هم امكانات كمتر و هم كيفيت اسمبل پايينتر.ضمنا هيچ كدوم از اين خودروها براي استفاده در شرايط صرف آفرود ساخته نشدن و اگر هم خريدار اونا پس از لذت در رانندگي شهري وجاده خواست به آفرود با شرايط معمولي (و نه حاد) هم سربزنه هيچكدوم برتري خاصي نسبت بهم ندارن و اگر در محيطي ويتارا موفق باشه شك نكنيد با توجه به مطالب فوق توسان موفق تر خواهد بود.

    در مقايسه توسان و اسپورتيج هم براي اطلاع دوستمون كه اين تاپيكو زدن بايد بگم من هم بين اين دو مونده بودم تا اينكه هر دورو از نزديك كنار هم در نمايندگي دوستم ديدم و يه دور زدم ونتيجه اين شد كه توسان رو با وجود اينكه حدود3 ميليون گرونتر بود انتخاب كردم:
    كيفيت متريال استفاده شده در تودوزيها و داشبورد و روكش صندليهاي توسان بهتره (مثل فرق بين پلاستيك و چرم)و توسان امكانات بيشتري داره:آخرين مدل توسان در حال حاضر در ايران علاوه بر گرمكن صندلي و سنسور عقب كه در مدل 2009 اسپورتيج موجود نبود داراي پورت AUXوUSB/iPadوهمچنين آينه بغلهاي تاشو برقيست.ضمنا در حال حركت متوجه شدم با وجود يكسان بودن سيستم تعليق هر دوماشين بدليل تفاوت در كيفيت قطعات استفاده شده يا هرچيز ديگري سيستم تعليق عقب اسپورتيج در دست اندازها تقه به مراتب ملموس تر وپر صداتري نسبت به توسان داره.همينطور وزن اسپورتيج 70 كيلو از توسان بيشتره كه موجب افزايش جزئي مصرف و كاهش جزئي شتاب ميشه.
    يادمونم باشه كه بازار دست دوم خودروهاي هيونداي در ايران باتوجه بفروش بالا وسابقه واعتباربيشتر نسبت به كيا از وضعيت بمراتب بهتري برخورداره.

    بنابراين اسپورتيج هم مثل ويتارا در هيچ وجهي دليلي براي برتري بر توسان نداره و توسان همه جوره از ويتارا واسپورتيج براي خريداري كه ازين خودروها دنبال استفاده اي هست كه ماهيت شاسي بلندهاي كامپكته سرتره.در آفرود هم عملكرد تقريبا مشابهي دارن.
    سلام به همه اللخصوص اقا ساسان گل
    اقا ساسان شما تو اون تاپیک تجربه سواری من از سانتافه هم همین قضیه رو بیان کردید!!!
    چرا واقع بین نیستید؟؟
    بنده نمیگم سوزوکی از توسان و ..بهتره ولی در زمینه افرود بدون شک برتری نسبت به توسان داره!!! حالا فرقی نمیکنه انجین توسان 2.7 باشه چون توسان 4l رو نداره!!
    ماشینهایی که از لحاظ افرود کامل هستند معمولا 4 گزینه رو در مورد دنده کمک دارند نه 3 گزینه!!!

    4گزینه فوق:
    2H: برای رانندگی در جادهای آسفالت معمولی ، دیفرانسیل عقب اکتیو

    4H:برای رانندگی در شرایط بارندگی و جاده های شنی و خاکی و به طور کلی وقتی لغزندگی زیاده ، هر دو دیفرانسیل اکتیو. همچنین اگر برای رانندگی در شیبهای طولانی ( چه آسفالت و چه خاکی)

    N:کمک دنده خلاص. یعنی دنده اصلی را در هر وضعیتی قرار بدید خودرو خلاصه و حرکت نمیکنه.این وضعیت برای نصب وینچ و .... کاربرد داره.

    4L: کمک دنده سنگین. برای عبور از شیبهای بسیار تند و عبور از گل و باتلاق کاربرد داره . هر دو دیفرانسیل اکتیو .

    4h=high rang gear
    4l=low rang gear
    ماشین شما یعنی توسان و اسپورتیج و سانتافه حالت 4l رو ندارند !!! یعنی اگر تشریف ببرید افرود و احیانا" قرار یاشه از یک تپه گلی و خاکی با شیب تند تشریف ببرید بالا به این حالت نیاز دارید!!! انجین ماشین شما هر چقدر هم که قوی باشه تا زمانی که 4l رو نداشته باشه یعنی هیچ!!!
    شما هنوز تو اون حالت با ماشینتون گیر نکردین که بدونید 4l تا چه حد برای تغییر وضعیت و نجات شما موثر هست!!!!
    توسان esp , ....داره قبول ولی رکن اصلی افرود رو نداره یعنی 4l شما میتونید با ماشینتون تشریف ببرید افرود ولی تا زمانی که به دنده کمک سنگین نیازی نداشته باشید!!!
    خود من افرود رو اول با 4l یاد گرفتم!!! پیشکسوتانی مثل شانلی - ناتسی هیت-swastika هم هستند که تجربه خیلی خیلی بیشتری دارند!!!که خوشحال میشم نظر این عزیزان رو هم برای شما و هم برای خودم بدونم
    البته اینها از دید من و معیارهای بنده هست
    آخرین ویرایش به وسیله mohammadrezaef : 7 January 2010 در 02:32 AM



  6. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    amirvania (8 May 2012), drnariman (7 January 2010), haftsin (31 January 2010), natsihit (7 January 2010)

  7. #4


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    ماشینهایی که از لحاظ افرود کامل هستند معمولا 4 گزینه رو در مورد دنده کمک دارند نه 3 گزینه!!!
    محمد جان ماشین کامل آفرود هم باید 4L داشته باشه هم موتورش قوی باشه! اگر یکی از اینها رو نداشته باشه خودروی آفرود محسوب نمیشه.

    الان در بازار اروپا ویتارای 1.6 هم نیست یعنی واقعا اون هم به صرف داشتن 4L می تونه ازکوه بره بالا؟
    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  8. کاربر زیر از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    swastika (7 January 2010)

  9. #5


    زمان پیوستن
    28 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    mercedes w203- mini
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,230
    تشکر شده:
    8512

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط afshin_k مشاهده گفتگو
    محمد جان ماشین کامل آفرود هم باید 4L داشته باشه هم موتورش قوی باشه! اگر یکی از اینها رو نداشته باشه خودروی آفرود محسوب نمیشه.

    الان در بازار اروپا ویتارای 1.6 هم نیست یعنی واقعا اون هم به صرف داشتن 4L می تونه ازکوه بره بالا؟
    سلام
    افشین جان خودت استادی
    ولی من فقط یک مثال براتون میزنم: وانتهای نیسان زامیاد چند اسب قدرت دارند؟؟ با همون موتور و اتاق به اون سنگینی میتوانند راحت 1.5 تن بار رو جا به جا کنند!!! علتش چیه؟؟ بنده علت این قضیه رو اول گیربکس و ضرایب گیربکس میدونم و بعد انجین و ...
    قضیه سوزوکی هم همینه !!!! سوزوکی تو انرود و مصارف شهری هیچ برتری نسیت به توسان نداره یه غیر از شکل ظاهری که سلیقه ای هست
    اما تو افرود به خاطر حالت متغیر گیربکسش خیلی بهتر از توسان عمل میکنه !!! این قضیه رو تو تست هم شاهد بودیم!!!!
    چون توسان فقط میتونه 4چرخ متحرک بشه نمیتونه روی 4چرخ مانور ضریب دنده داشته باشه ولی سوزوکی نه!!! سوزوکی نه تنها 4چرخ متحرک میشه بلکه میتونه روی 4 چرخ 2حالت مختلف ایجاد کنه!!!
    نتیجه میشه همون 4h و 4l که تعریفش رو تو پست قبلی نوشتم !!!!
    اون ویتارای 1.6 هم باید عرض کنم بله فقط به صرف داشتم 4l مطمعنا" افرودر عالی هست
    مثالی که امیر تو تاپیک سانتافه زد ::::> جیپ km که خودت میدونی کره ای هست 1800کیلو وزن داره و موتور فابریکش 1600 هست پس به نظر شما چون انحین ضعیفی داره تو افرود ضعیف هست؟؟
    خوبه خودت نتیجه تست اونروز رو به شفافی روز میدونی!!! تو اون تست سورنتو کل مسیر رو با 4h اومده بود بالا همونجایی که گیر کرد فقط و فقط 4l به دادش رسید و نجاتش داد خودم کل جریان رو دیدم و از خودش پرسیدم .
    من نمیخوام کل کل کنم ولی خودت میدونی تا از چیزی جواب نگیرم و علمی نفهمم تا اخرش پیگیر هستم!!!
    با تشکر فراوان از خودت و بقیه
    آخرین ویرایش به وسیله mohammadrezaef : 7 January 2010 در 02:57 PM



  10. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    natsihit (7 January 2010), swastika (7 January 2010)

  11. #6


    زمان پیوستن
    30 Dec 2009
    شهر
    ايران 55
    اتومبيل
    توسان
    نوشته‌ها
    1,007
    تشکر شده:
    2720

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mohammadrezaef مشاهده گفتگو
    سلام به همه اللخصوص اقا ساسان گل
    اقا ساسان شما تو اون تاپیک تجربه سواری من از سانتافه هم همین قضیه رو بیان کردید!!!
    چرا واقع بین نیستید؟؟
    بنده نمیگم سوزوکی از توسان و ..بهتره ولی در زمینه افرود بدون شک برتری نسبت به توسان داره!!! حالا فرقی نمیکنه انجین توسان 2.7 باشه چون توسان 4l رو نداره!!
    ماشینهایی که از لحاظ افرود کامل هستند معمولا 4 گزینه رو در مورد دنده کمک دارند نه 3 گزینه!!!

    4گزینه فوق:
    2H: برای رانندگی در جادهای آسفالت معمولی ، دیفرانسیل عقب اکتیو

    4H:برای رانندگی در شرایط بارندگی و جاده های شنی و خاکی و به طور کلی وقتی لغزندگی زیاده ، هر دو دیفرانسیل اکتیو. همچنین اگر برای رانندگی در شیبهای طولانی ( چه آسفالت و چه خاکی)

    N:کمک دنده خلاص. یعنی دنده اصلی را در هر وضعیتی قرار بدید خودرو خلاصه و حرکت نمیکنه.این وضعیت برای نصب وینچ و .... کاربرد داره.

    4L: کمک دنده سنگین. برای عبور از شیبهای بسیار تند و عبور از گل و باتلاق کاربرد داره . هر دو دیفرانسیل اکتیو .

    4h=high rang gear
    4l=low rang gear
    ماشین شما یعنی توسان و اسپورتیج و سانتافه حالت 4l رو ندارند !!! یعنی اگر تشریف ببرید افرود و احیانا" قرار یاشه از یک تپه گلی و خاکی با شیب تند تشریف ببرید بالا به این حالت نیاز دارید!!! انجین ماشین شما هر چقدر هم که قوی باشه تا زمانی که 4l رو نداشته باشه یعنی هیچ!!!
    شما هنوز تو اون حالت با ماشینتون گیر نکردین که بدونید 4l تا چه حد برای تغییر وضعیت و نجات شما موثر هست!!!!
    توسان esp , ....داره قبول ولی رکن اصلی افرود رو نداره یعنی 4l شما میتونید با ماشینتون تشریف ببرید افرود ولی تا زمانی که به دنده کمک سنگین نیازی نداشته باشید!!!
    خود من افرود رو اول با 4l یاد گرفتم!!! پیشکسوتانی مثل شانلی - ناتسی هیت-swastika هم هستند که تجربه خیلی خیلی بیشتری دارند!!!که خوشحال میشم نظر این عزیزان رو هم برای شما و هم برای خودم بدونم
    البته اینها از دید من و معیارهای بنده هست
    آقا سلام دوباره و آرزوي خوشي

    من يه سوال از شما مي كنم تا موضوع روشن شه:
    نتيجه فني استفاده از دنده سنگين در شاسي بلندها چيه؟
    آيا اين قابليت باعث نميشه با توجه به ضريب دنده تعريف شده راننده بتونه با توان خروجي و نيروي بيشتري ودور موتور بالاتر از محيط سخت پيش اومده رد بشه؟آيا با حركت با دنده سنگين با افزايش دور موتور سغي در استفاده از توان و نيروي خروجي بيشتر براي موتور جهت عبور ازموانع استفاده نميشه؟
    خب وقتي حداكثر توان خروجي وگشتاور يه ماشيني از يه ماشين ديگه كلي پايينتره اين دنده سنگين چي كار مي تونه بكنه؟دنده سنگين يه قدرت و توان و نيروي عجيب غير قابل پيش بيني براي موتور نمياره كه يه دفه از همه موانع رد شه بلكه اين افزايش توان و نيرو باتوجه به شرايط وخصوصيات فني هر موتوري يه حداقل و حداكثري داره كه تو اسپك ماشين مشخصه.
    تو همون تاپيك در مورد تيپ ترونيك توسان صحبت كردم كه باز هم ميگم اين قابليت ربطي به دنده سنگين نداره.ضريب تعريف شده دنده هاي توسان در تيپ ترونيك بنحويه كه با استفاده از دنده 1 و2 مي تونيد با ضريب تعريف دنده پايين صورت گرفته براي اين دو دنده از افزايش دور موتور ونيروي گشتاور خارجي براي عبور از موانع استفاده كنيد.
    همچنين ESPبسيار قابليت مهميه چه تو آنرود چه آفرود.اسمش روشه "كنترل پايداري ماشين بصورت الكتريكي".دربرخي شرايط مثل بارش برف سنگين درسته خاموش شه واز قفل ديفرانسيل استفاده بشه بهتره ولي در خيلي شرايط ديگه آفرود مثل حركت در شيب خشك بسيار بدرد مي خوره و خودش باتنظيم نيرو بين چرخهاي ماشين پايداري ماشين رو حفظ مي كنه كه توسان داره و ويتارا نداره.
    درانتها اينكه:
    1) وجود دنده سنگين رو يك شاسي بلند براي موفقيت در شرايط مختلف بسيار مهمه بشرطيكه اون شاسي بلند از قدرت وتوان و نيروي خروجي كافي براي عبور از شرايط مربوطه برخوردار باشه
    2)تيپ ترونيك ربطي به دنده سنگين نداره و ضريب دنده تعريف شده در اين قابليت براي پوشش ضعف گيربكس اتومات در بالابردن دور موتور در مواقع ضروريه
    3)ESPبسيار قابليت مهميه و در بسياري كشورها از اولين شرايط اجازه ورود يا توليد SUVهاست.
    4)موفقيت در آفرود در كنار قابليتهايي مثل دنده سنگين وكمك يا كنترل در شيب و....بستگي به قدرت ماشين-سطح ارتفاع از زمين-داشتن قفل ديفرانسيل-مهارت راننده و تجهيزات اضافي لازم مثل لاستيكهاي مخصوص هر محيط هم داره.
    4)نه توسان ونه ويتاراونه اسپورتيج ونه سانتافه وسورنتو آفرودر نيستن ولي توشرايط ساده ومعمولي آفرود موفقن ودر شرايط سخت به مواردي همچون تجهيزات اضافي و مهارت راننده احتياج دارن.

    تبادل اطلاعات با شما باعث شد برم دنبال كسب يه سري اطلاعات مفيد
    ممنون
    آخرین ویرایش به وسیله تك سوار : 7 January 2010 در 03:06 PM
    غمناك نبايد بود از طعن حسود اي دل......از فر وشكوه توست خير تو در اين باشد

  12. کاربر زیر از دوست گرامی تك سوار به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    پاژن (18 January 2010)

  13. #7


    زمان پیوستن
    23 Apr 2007
    شهر
    کرج
    اتومبيل
    هیوندای توسان- پژو 206
    گوشی موبایل
    سامسونگ B5702
    نوشته‌ها
    926
    تشکر شده:
    3822

    پیش گزیده

    اما تو افرود به خاطر حالت متغیر گیربکسش خیلی بهتر از توسان عمل میکنه !!! این قضیه رو تو تست هم شاهد بودیم!!!!
    چون توسان فقط میتونه 4چرخ متحرک بشه نمیتونه روی 4چرخ مانور ضریب دنده داشته باشه ولی سوزوکی نه!!! سوزوکی نه تنها 4چرخ متحرک میشه بلکه میتونه روی 4 چرخ 2حالت مختلف ایجاد کنه!!!
    نتیجه میشه همون 4h و 4l که تعریفش رو تو پست قبلی نوشتم !!!!
    اون ویتارای 1.6 هم باید عرض کنم بله فقط به صرف داشتم 4l مطمعنا" افرودر عالی هست
    مثالی که امیر تو تاپیک سانتافه زد ::::> جیپ km که خودت میدونی کره ای هست 1800کیلو وزن داره و موتور فابریکش 1600 هست پس به نظر شما چون انحین ضعیفی داره تو افرود ضعیف هست؟؟
    خوبه خودت نتیجه تست اونروز رو به شفافی روز میدونی!!! تو اون تست سورنتو کل مسیر رو با 4h اومده بود بالا همونجایی که گیر کرد فقط و فقط 4l به دادش رسید و نجاتش داد خودم کل جریان رو دیدم و از خودش پرسیدم .
    من نمیخوام کل کل کنم ولی خودت میدونی تا از چیزی جواب نگیرم و علمی نفهمم تا اخرش پیگیر هستم!!!
    با تشکر فراوان از خودت و بقیه
    هیچ کل کلی نیست داریم بحث می کنیم

    اون روز تو برف هیچ کس از 4L استفاده نکرد خود سورنا هم باپاژن استفاده نکرد.

    . حتی ویتارا چون اصلا نیازی نبود. حتی ساسان هم تا بالا اومدن رو auto بودو کلید 4wd رو نزد.

    سورنتو شهاب هم اصلا آپشن 4L نداشت و اون هم با Auto بالا اومد و اونجا گیر کرد حتی 4wd رو هم استفاده نکرده بود.

    بحثه من اینه که برای آفرودس بک یا حتی بالاتر خیلی به 4L نیاز نیست و اونجایی که 4L بخوای با ویتارا نمی ری باید با پرادو بری به عنوان مثال این عکس رو نگاه کن:

    این تپه رو مورانو با گیربکس CVT و اینکه 4L نداره بالا رفت حالا من بعید می دونم یک فرد عادی بخواد تپه با شیب سنگین تری رو بالا بره که به 4L نیازداشته باشه. روی این تپه توسان هم بالا میره ولی ممکنه سانتافه کم بیاره. در هر صورت همین تپه رو هم لندکروز سواراها نمیرن! بحث اینجاست



    یا درست حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن.

    ژرژ هربرت

  14. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی afshin_k به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    K-PAX (24 January 2010), khososi (7 January 2010), swastika (7 January 2010)

  15. #8


    زمان پیوستن
    30 Dec 2009
    شهر
    ايران 55
    اتومبيل
    توسان
    نوشته‌ها
    1,007
    تشکر شده:
    2720

    پیش گزیده

    محمد جان من هم در اون تست بودم و تمام مسير بالا رفتن رو با استفاده از ESPكه خودكار روشن بود وبدون استفاده از 4WDطي كردم و سورنتو هم پشت من حركت مي كرد. سورنتو آخرين ماشين بود و من يكي به آخر بافاصله چند متر.من براحتي از پيچ پرشيب يخي رد شدم وسورنتو موند.دليلش هم موقعي كه بالاسرش رفتيم هم بعدا خود راننده اعلام كرد اين نبود كه دندش در چه حالتي بوده يا قفل4چرخ روشن بوده ياخير چون ESPخودش در صورت نياز نيرو رو 50-50 بين جلو وعقب ماشين تقسيم مي كنه. دليلش اين بود كه ايشون لخظه اي در اون شرايط ايست كامل كرد.نمي دونم ماشيني از روبرو ميومد يا دليل ديگه اي داشت ولي من شاهد بودم و خود ايشون هم گفت كه ماشين ايست كامل داشت به خواست راننده بدليل بروز مطلبي و وقتي خواست دوباره حركت كنه اونم وسط پيچ وشيب به مشكل برخورد.اگر حدس شما درست بود من كه جلوي سورنتو حركت مي كردم هم حتما بايد مي موندم چون نه دنده سنگين دارم نه قفل4 چرخم روشن بود كه آقاي برخورداري از مجله بغل دست من بود وشاهد بود.
    پس قدرت و توان و نيروي خروجي مهمترين شاخصه موفقيته در كنار نحوه بكارگيري از قابليتها و تجهيزات مختلف هر خودرو بضرورت محيط پيش اومده
    آخرین ویرایش به وسیله تك سوار : 7 January 2010 در 03:29 PM
    غمناك نبايد بود از طعن حسود اي دل......از فر وشكوه توست خير تو در اين باشد

  16. کاربر زیر از دوست گرامی تك سوار به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    پاژن (18 January 2010)

  17. #9


    زمان پیوستن
    28 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    mercedes w203- mini
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,230
    تشکر شده:
    8512

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط تك سوار مشاهده گفتگو
    آقا سلام دوباره و آرزوي خوشي

    من يه سوال از شما مي كنم تا موضوع روشن شه:
    نتيجه فني استفاده از دنده سنگين در شاسي بلندها چيه؟
    آيا اين قابليت باعث نميشه با توجه به ضريب دنده تعريف شده راننده بتونه با توان خروجي و نيروي بيشتري ودور موتور بالاتر از محيط سخت پيش اومده رد بشه؟آيا با حركت با دنده سنگين با افزايش دور موتور سغي در استفاده از توان و نيروي خروجي بيشتر براي موتور جهت عبور ازموانع استفاده نميشه؟
    خب وقتي حداكثر توان خروجي وگشتاور يه ماشيني از يه ماشين ديگه كلي پايينتره اين دنده سنگين چي كار مي تونه بكنه؟دنده سنگين يه قدرت و توان و نيروي عجيب غير قابل پيش بيني براي موتور نمياره كه يه دفه از همه موانع رد شه بلكه اين افزايش توان و نيرو باتوجه به شرايط وخصوصيات فني هر موتوري يه حداقل و حداكثري داره كه تو اسپك ماشين مشخصه.
    تو همون تاپيك در مورد تيپ ترونيك توسان صحبت كردم كه باز هم ميگم اين قابليت ربطي به دنده سنگين نداره.ضريب تعريف شده دنده هاي توسان در تيپ ترونيك بنحويه كه با استفاده از دنده 1 و2 مي تونيد با ضريب تعريف دنده پايين صورت گرفته براي اين دو دنده از افزايش دور موتور ونيروي گشتاور خارجي براي عبور از موانع استفاده كنيد.
    همچنين ESPبسيار قابليت مهميه چه تو آنرود چه آفرود.اسمش روشه "كنترل پايداري ماشين بصورت الكتريكي".دربرخي شرايط مثل بارش برف سنگين درسته خاموش شه واز قفل ديفرانسيل استفاده بشه بهتره ولي در خيلي شرايط ديگه آفرود مثل حركت در شيب خشك بسيار بدرد مي خوره و خودش باتنظيم نيرو بين چرخهاي ماشين پايداري ماشين رو حفظ مي كنه كه توسان داره و ويتارا نداره.
    درانتها اينكه:
    1) وجود دنده سنگين رو يك شاسي بلند براي موفقيت در شرايط مختلف بسيار مهمه بشرطيكه اون شاسي بلند از قدرت وتوان و نيروي خروجي كافي براي عبور از شرايط مربوطه برخوردار باشه
    2)تيپ ترونيك ربطي به دنده سنگين نداره و ضريب دنده تعريف شده در اين قابليت براي پوشش ضعف گيربكس اتومات در بالابردن دور موتور در مواقع ضروريه
    3)ESPبسيار قابليت مهميه و در بسياري كشورها از اولين شرايط اجازه ورود يا توليد SUVهاست.
    4)موفقيت در آفرود در كنار قابليتهايي مثل دنده سنگين وكمك يا كنترل در شيب و....بستگي به قدرت ماشين-سطح ارتفاع از زمين-داشتن قفل ديفرانسيل-مهارت راننده و تجهيزات اضافي لازم مثل لاستيكهاي مخصوص هر محيط هم داره.
    4)نه توسان ونه ويتاراونه اسپورتيج ونه سانتافه وسورنتو آفرودر نيستن ولي توشرايط ساده ومعمولي آفرود موفقن ودر شرايط سخت به مواردي همچون تجهيزات اضافي و مهارت راننده احتياج دارن.

    تبادل اطلاعات با شما باعث شد برم دنبال كسب يه سري اطلاعات مفيد
    ممنون
    سلام و علیکم
    اقا ساسان بنده از توان خروجی موتور چیزی ننوشتم دارم از دنده کمک سنگین مینویسم دنده کمک سنگین یا همون 4l ضرایب گیربکس رو در هر 4چرخ سنگین میکنه!!! یک چیز خیلی ساده هست شما احتمالا" بعضی از تابلوهای راهنمایی رانندگی رو دیدید که نوشته شده با دنده سنگین حرکت کنید ؟؟ درسته؟؟ حالا یک مورسیه لگو میاد میگه انجین ماشین من 300 اسب بخار قدرت داره و به دنده سنگین نیاز ندارم!!! این درسته؟؟
    چیزی که شما نوشتید هم همین هست!!! من تو صفحات قبلی هم عرض کردم که منکر انجین قدرتمند توسان نیستم ولی چه فایده داره وقتی توسان نتونه از حداکثر قدرت انجینش توشرایط سخت استفاده کنه؟؟ ویتارا موتورش 2.0 لیتر هست و ضعیف ولی به موقع میتونه از همون موتور بیشترین پرقورمنسش رو بگیره و خودش رو نجات بده بحث من هم این هست نه esp و ... شما ماشینت خدای قدرت و امکانات ولی وقتی نتونی از اون قدرت درست و به جا استفاده کنی چه فایده داره؟؟
    برادر من موضوع این هست که توسان 4l نداره و ضعف خیلی بزرگی هست!!! همین قضیه باعث میشه بنده با توجه به نیازم و تفریحاتی که دارم فقط وفقط به ماشینهایی فکر کنم که 4l یا دنده کمک سنگین دارند!!!
    امیدوارم منظورم رو درست رسونده باشم


    نقل قول نوشته شده توسط afshin_k;781395
    هیچ کل کلی نیست داریم بحث می کنیم

    اون روز تو برف هیچ کس از 4L استفاده نکرد خود سورنا هم باپاژن استفاده نکرد.

    . حتی ویتارا چون اصلا نیازی نبود. حتی ساسان هم تا بالا اومدن رو auto بودو کلید 4wd رو نزد.

    سورنتو شهاب هم اصلا آپشن 4L نداشت و اون هم با Auto بالا اومد و اونجا گیر کرد حتی 4wd رو هم استفاده نکرده بود.

    بحثه من اینه که برای آفرودس بک یا حتی بالاتر خیلی به 4L نیاز نیست و اونجایی که 4L بخوای با ویتارا نمی ری باید با پرادو بری به عنوان مثال این عکس رو نگاه کن:

    این تپه رو مورانو با گیربکس CVT و اینکه 4L نداره بالا رفت حالا من بعید می دونم یک فرد عادی بخواد تپه با شیب سنگین تری رو بالا بره که به 4L نیازداشته باشه. روی این تپه توسان هم بالا میره ولی ممکنه سانتافه کم بیاره. در هر صورت همین تپه رو هم لندکروز سواراها نمیرن! بحث اینجاست



    افشین منظورت رو از auto واضح تر میگی؟؟ منظورت این هست که شهاب گیربکسش رو در حالت auto قرار دادره بود دیگه درسته!!؟؟ یعنی سورنتو حالت 4l نداره دیگه درسته؟؟ تا جایی که میدونم و از خودش سوال کردم گیربکس رو حالت auto بود ولی کمک رو تو اون قسمتی که گیر کرد مجبور شد بگذاره رو حالت 4l حالا منظورت رو از auto واضح تر بگو لطفا"
    ضمنا" حرفت رو قبول دارم و هر جایی هم به 4l نیاز نمیشه اما امان از اون روزی که به 4l نیاز پیدا کنید و ماشینتون نداشته باشه!!!
    ادیت : افشین شما که عکس ماشینهای افرود رو گذاشتی ای کاش عکس پژو که داره دنده عقب بالا میره رو هم میگذاشتی !!!!!!!
    آخرین ویرایش به وسیله mohammadrezaef : 7 January 2010 در 03:41 PM



  18. کاربر زیر از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    haftsin (31 January 2010)

  19. #10


    زمان پیوستن
    30 Dec 2009
    شهر
    ايران 55
    اتومبيل
    توسان
    نوشته‌ها
    1,007
    تشکر شده:
    2720

    پیش گزیده

    سوال من بي جواب موند
    چطور بفاصله چند متر جلوتر از سورنتو من بدون دنده سنگين و بااتكا به صرف ESPرد شدم ولي سورنتو موند؟!
    غمناك نبايد بود از طعن حسود اي دل......از فر وشكوه توست خير تو در اين باشد

  20. #11


    زمان پیوستن
    30 Dec 2009
    شهر
    ايران 55
    اتومبيل
    توسان
    نوشته‌ها
    1,007
    تشکر شده:
    2720

    پیش گزیده

    ممنون از توضيخاتتون ولي اين مطالب كه ميگيد مي دونستم وكاملا هم تاييد مي كنم ولي دو تا سوال كردم كه پاسخي نداديد:
    1)نتيجه اين دنده سنگين بر كجاي ماشينه كه شما ميگي حرفي از گشتاورنيرو و توان خروجي ماشين نمي زنم!!اين دنده كمك يعني يه افزايش نيرو توسط گيربكسه؟؟يعني يه موتور در كنار موتور ماشين بكار ميفته؟! لطفا بحث تغريف دنده سنگين و غيره رو كنار بذاريد چون همه اينجا مي دونن.مسئله ما در تعاريف نيست بلكه در اثر استفاده از دنده سنگينه.لطفا اثرش رو بگيد .
    2)چطور من بدون دنده سنگين با اتكا به ESP از پيچ رد شدم ولي سورنتو موند؟اگه مشكل سورنتو عدم استفاده از قابليت خاصي بودكه من ندارن پس چطوري بدون هيچ مشكلي و حتي يك بار هرزگردي چرخها رد شدم؟!
    ضمنا نقايسه وانت و جيپ با اين ماشيناي كامپكت درست نيست چون نوع ساخت و طراحي وانت براي حمل بار و جيپ براي موفقيت در آفروده.ماشينايي كه براي اينكه آفرودر باشن طراحي ميشن در مقابلش قابليتهاي آنرود رو ندارن ومشكلاتي مثل مصرف بالا و قدرت مانور پايين در آنرود دارن بجز آفرودرهاي قدرتمند و يالوكس مثل لندرودر يارنجرور يا هامر و....كه اصلا نه از نظر قيمت نه قابليت و توانايي قابل مقايسه بااين كامپكتا نيستن.شما برو يه پاژن با نصف قيمت اين كامپكتا بخر به خواستت برس ولي حوزه بحث يابد مشخص باشه.ما با SUVهاي زير 45تا در بازار ايران طرفيم كه خواست باز كننده اين تاپيك استفاده مرفه وباقابليت در محيط شهري وجاده اي و در كنارش تفريح جزئي در محيط آفروده وگرنه گفتم ماشينايي از رنج 2 ميليون تا 20-30تاهستن كه تو آفرود موفق ترن و در مقابل امكانات و فضاي داخلي و نرمي وشتاب و آپشناي توسان و اسپورتيج و ويتارا وسورنتو وسانتافه رو ندارن و مشكلات خاصي دارن كه قيمتشون انقد پايينه.
    آخرین ویرایش به وسیله تك سوار : 7 January 2010 در 04:22 PM
    غمناك نبايد بود از طعن حسود اي دل......از فر وشكوه توست خير تو در اين باشد

  21. کاربر زیر از دوست گرامی تك سوار به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    پاژن (18 January 2010)

  22. #12


    زمان پیوستن
    28 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    mercedes w203- mini
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,230
    تشکر شده:
    8512

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط تك سوار مشاهده گفتگو
    سوال من بي جواب موند
    چطور بفاصله چند متر جلوتر از سورنتو من بدون دنده سنگين و بااتكا به صرف ESPرد شدم ولي سورنتو موند؟!
    نقل قول نوشته شده توسط تك سوار مشاهده گفتگو
    ممنون از توضيخاتتون ولي اين مطالب كه ميگيد مي دونستم وكاملا هم تاييد مي كنم ولي دو تا سوال كردم كه پاسخي نداديد:
    1)نتيجه اين دنده سنگين بر كجاي ماشينه كه شما ميگي حرفي از گشتاورنيرو و توان خروجي ماشين نمي زنم!!اين دنده كمك يعني يه افزايش نيرو توسط گيربكسه؟؟يعني يه موتور در كنار موتور ماشين بكار ميفته؟! لطفا بحث تغريف دنده سنگين و غيره رو كنار بذاريد چون همه اينجا مي دونن.مسئله ما در تعاريف نيست بلكه در اثر استفاده از دنده سنگينه.لطفا اثرش رو بگيد .
    2)چطور من بدون دنده سنگين با اتكا به ESP از پيچ رد شدم ولي سورنتو موند؟اگه مشكل سورنتو عدم استفاده از قابليت خاصي بودكه من ندارن پس چطوري بدون هيچ مشكلي و حتي يك بار هرزگردي چرخها رد شدم؟!
    سلام
    شرمنده اون پست شما رو ندیدم و در نتیجه نتونستم بخونم
    1= اقا ساسان ما رو گرفتی؟؟ چرا حرف تو دهن بنده میگذارید؟؟ دوست عزیز بنده هیچ کجا اعلام نکردم دنده سنگین باعث افزایش قدرت میشه !!! پست بنده رو بخونید لطفا" , دنده سنگین باعث استفاده از گیربکس با ضرایب سنگین میشه !!!! این تعریف من از دنده کمک سنگین یا 4l هست
    4l باعث میشه که تو اون لیحظه خاص بیشترین استفاده رو از توان موتور و گیربکس داشته باشید!!!



    2=زمانی که 4 عدد از ماشینها از اون مسیر رد شدن اون مسیر تبدیل شده به خون ابه(گل و برف) که در نتیجه سورنتو بعد از شما با توجه به وزن بیشتر و اتفاقی که روی اون مسیر پیش اومده بود گیر کرد!!
    نکته1=در برف باید از بازی کردن با گاز خودداری کرد و سرعت ثابت داشت
    نکته 2= چیزی که من در رانندگی راننده سورنتو(شهاب) دیدم این بود که در برف با گاز زیاد بازی میکرد که کار اشتباهی هست همین بازی کردن زیاد با گاز و ...مسیر و ... باعث گیر کردن شهاب شد!!!! فکر کنم شما با این همه تجربه بهتر از من میدونید که تو برف نباید عکس العمل شدید نشون داد چون باعث انحراف و گیر کردن ماشین میشه!!! در نتیجه علت گیر کردن سورنتو :::>> نداشتن سرعت ثابت . بازی کردن بیش از حد با گاز که کاملا" از رد به جا مونده از چرخها معلوم بود و در نهایت هم بد شانسی!!!
    این جوابتون با استدلال من در پاسخ پست اولتون
    حالا بنده از شما سوال دارم===> شما که میدونید دنده سنگین و سبک چی هست لطفا" توضیحی در این مورد بدید
    فعلا" دارم در مورد law gear که فرموده بودید فکر میکنم و به فارسی معنی کردم که شد:
    law =قانون gear =چرخ دنده یعنی دنده قانون و هنوز هم منتظر توضیحات شما در مورد law gear هستیم!!!
    ممنونم
    top gear جان بفرمایید ماشین رو برای چه هدفی میخوان؟؟؟ بله با 45 تومن میشه پرادو 4 در 4 سیلندر مدل 2005 خرید
    آخرین ویرایش به وسیله mohammadrezaef : 7 January 2010 در 04:40 PM



  23. کاربر زیر از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    haftsin (31 January 2010)

  24. #13


    زمان پیوستن
    14 Feb 2008
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    کِــــریم آقا
    نوشته‌ها
    149
    تشکر شده:
    566

    پیش گزیده

    حرف من از اوّل این بوده که ماشین اتوماتیک اگر قراره آفرود بره، لازم داره دنده کمک داشته باشه.

    حرف آقا ساسان در مورد قدرت موتور بیشتر و تورک بیشتر توسان، صحیحه. ولی وقتی به کار میاد که شما جا داشته باشی با ماشینت دورخیز کنی و وقتی دور موتور رسید به 6000، اون موقع میشه گفت که توسان الان داره بیشترین قدرتشو در اختیار میذاره( که حسب اتفاق خیلی هم از ویتارا زیادتره).

    ولی توی آفرود، معمولا" جا برای دورخیز کردن نیست. پس شما هیچ موقع به ماکزیمم تورک نمیرسین. در نتیجه به یه مکانیزمی نیاز دارین که حداکثر تورک توی دور پایین تر در اختیارتون قرار بگیره( که همون دنده کمک باشه).

    این نیاز، توی ماشینای اتومات بیشتر نمود پیدا میکنه، برای اینکه توی منوال، اگر دیدین دور موتور افت کرده، نهایتا" با کلاچ گرفتن، تورک رو به صورت مصنوعی و مقطعی بالا میبرین. ولی توی اتوماتیک، نهایت هنر ماشین اینه که دور روی Stall قرار بگیره. با این حرکت، هم گیربکس مرخص میشه، هم ماشین از جاش تکون نخورده.

    اینا نظر من بود. کجاهاش به نظر اشتباه میاد؟
    Diagnosed with 4X4 fever



  25. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی swastika به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    khososi (7 January 2010), mohammadrezaef (7 January 2010), natsihit (7 January 2010), Shanli (11 May 2010)

صفحه 1 از 7 1234567 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد