تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 15

نام گفتگو: تعمیر گیربکس مورانو

  1. #1


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    نوشته‌ها
    1,157
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده تعمیر گیربکس مورانو

    دوستان اگر امکانش هست یک مکانیک وارد که بتواند گیربکس این ماشین را تعمیر کند در تهران معرفی کنند.
    دنده ها بد تعویض میشوند و یک وقتهایی هم دنده را عوض نمیکند و دور موتور یک وقتهایی خود بخود کم میشود . نمایندگی با دیاگ تست کرده و کد خطا را پاک کرد ولی 100 کیلومتر نشده دوباره مشکل پیش امده طرف میگه گیربکس باید عوض بشه لطفا اگر تعمیرکار وارد میشناسید معرفی کنید .

  2. #2


    زمان پیوستن
    29 Jan 2009
    شهر
    رشت
    اتومبيل
    مزدا3 - پژو 206
    گوشی موبایل
    sonyericsson w900i & k850i
    نوشته‌ها
    441
    تشکر شده:
    620

    پیش گزیده

    سلام
    دوست عزیز تعمیر گیربکس اتوماتیک مورانو؟فکر نمی کنید ماشین رو بفروشید بهتر باشه و یا گیربکس رو عوض کنید.
    من فکر نمی کنم ماهر ترین مکانیک ها هم توانایی تعمییر گیربکی اتوماتیک رو داشته باشن

  3. #3


    زمان پیوستن
    14 Jun 2008
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    903
    تشکر شده:
    1798

    پیش گزیده

    فك نكنم تو ايران فعلا كسي از CVT سر دربياره مگر بعضي نمايندگي هاي آموزش ديده پارس خودرو كه اونام به نظرم وارد نيستن
    به نظر من عوض كردنش بهترين راهه

  4. کاربر زیر از دوست گرامی parsa s به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    mohammadrezaef (1 December 2009)

  5. #4


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    نوشته‌ها
    1,157
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده

    معمولا این قبیل ایرادها بخاطر اشکال در سنسور ها است و هزینه تعویض سیم کشی سنسور و سنسور با تعویض گیربکس 5 ملیون تومانی قابل مقایسه نیست . نکته در پیدا کردن مکانیک وارد است .
    کدام نمایندگی تعمیر کار واردتری دارد .

  6. کاربر زیر از دوست گرامی Glimpser به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    parsa s (1 December 2009)

  7. #5


    زمان پیوستن
    14 Jun 2008
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    903
    تشکر شده:
    1798

    پیش گزیده

    آره
    اين دوستمون بهتر از من گفتن
    اين قبيل اشكالات بيشتر به سنسور ها و .... مربوطه و ميشه گيربكس رو هم تعويض نكرد ولي بايد يه تعميركار ماهر پيدا كنين كه با سيستمهاي الكترونيكي كنترل كننده گيربكس ها آشنايي داشته باشه

  8. #6


    زمان پیوستن
    28 Jan 2008
    شهر
    Tehran
    اتومبيل
    206TU5
    گوشی موبایل
    LG G2
    نوشته‌ها
    1,462
    تشکر شده:
    4870

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Glimpser مشاهده گفتگو
    دوستان اگر امکانش هست یک مکانیک وارد که بتواند گیربکس این ماشین را تعمیر کند در تهران معرفی کنند.
    دنده ها بد تعویض میشوند و یک وقتهایی هم دنده را عوض نمیکند و دور موتور یک وقتهایی خود بخود کم میشود . نمایندگی با دیاگ تست کرده و کد خطا را پاک کرد ولی 100 کیلومتر نشده دوباره مشکل پیش امده طرف میگه گیربکس باید عوض بشه لطفا اگر تعمیرکار وارد میشناسید معرفی کنید .
    نمایندگی مرکزی شماره 7 و نمایندگی فرهت نیا تعمیر مورانو رو انجام میدن به نظر من مرکزی 7 بهترین جا برای حل مشکل شماست
    زیاد نگران نباشید

    الاغ بينوايي کرد عرعر
    چه ميخواهند آدمها ز يک خر
    خدايا پس چرا بختم کج افتاد ؟
    از اول ادمي با من لج افتاد

  9. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی alireza_sos به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Glimpser (1 December 2009), JBF (10 January 2011)

  10. #7


    زمان پیوستن
    28 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    mercedes w203- mini
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,230
    تشکر شده:
    8512

    پیش گزیده

    سلام
    دوست عزیز تو فروم معظم tt یکی از دوستان با ایدی nismo هم با گیربکسش مشکل پیدا کرده بود که مجبور به تعویض گیربکس شده بود , البته ماشین ایشون گارانتی داشت.
    شما که به نمایندگی رفتید متوجه نشدید کد خطا مربوط به کدوم قسمت میشد؟؟ چون اگر کد خطا رو میدونستید میشد حداقل متوجه شد ایراد از کجاست و راه حلی براش پیدا کرد
    من یک برقکار میشناسم که برنامه دیاگ مورانو رو داره!!! شاید اگر بهش مراجعه کنید بتونه کمکتون کنه ایشا.. که کار به تعویض گیربکس نرسه چون همونطور که دوستان فرمودند گیربکس مورانو cvt هست و مکانیزم خاص خودش رو داره و هر کسی هم نمیتونه تعمیرش کنه!!! از طرفی تا جایی که میدونم گیربکسش هم تو ایران نیست و باید سفارش بدید.
    امیدوارم مشکلتون حل بشه



  11. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Glimpser (1 December 2009), natsihit (1 December 2009)

  12. #8


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    نوشته‌ها
    1,157
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده

    گرفتن کد ها بدون نیاز به دیاگ
    http://www.nissanhelp.com/diy/common...des_read_2.htm

  13. کاربر زیر از دوست گرامی Glimpser به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    mohammadrezaef (1 December 2009)

  14. #9


    زمان پیوستن
    05 Dec 2008
    نوشته‌ها
    68
    تشکر شده:
    60

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Glimpser مشاهده گفتگو
    دوستان اگر امکانش هست یک مکانیک وارد که بتواند گیربکس این ماشین را تعمیر کند در تهران معرفی کنند.
    دنده ها بد تعویض میشوند و یک وقتهایی هم دنده را عوض نمیکند و دور موتور یک وقتهایی خود بخود کم میشود . نمایندگی با دیاگ تست کرده و کد خطا را پاک کرد ولی 100 کیلومتر نشده دوباره مشکل پیش امده طرف میگه گیربکس باید عوض بشه لطفا اگر تعمیرکار وارد میشناسید معرفی کنید .
    گیربکس مورانو مگه CVT نیست؟ تا اونجا که می دونم چیزی به اسم دنده در مورانو وجود نداره و در واقع دنده ها پیوسته هستن

  15. #10


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    نوشته‌ها
    1,157
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط padkin مشاهده گفتگو
    گیربکس مورانو مگه CVT نیست؟ تا اونجا که می دونم چیزی به اسم دنده در مورانو وجود نداره و در واقع دنده ها پیوسته هستن
    ممکنه شما بفرمایید تغییر نسبت گردش میل لنگ به گردش چرخ اتومبیل را در این نوع گیر بکس چی صدا میکنند ؟ همونش خرابه ،لطفا اگر پاسخی برای تاپیک ندارید از زدن پست های بی ربط به تاپیک خودداری کنید

  16. #11


    زمان پیوستن
    14 Jun 2008
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    903
    تشکر شده:
    1798

    پیش گزیده

    براي اينكه دوستان درك بهتري از CVT يا همون ‍Continuously Variable Transmission داشته باشن يه عكس از CVT مي ذارم كه شك دارم همون گيربكس مورانو باشه
    همونطور كه مي بينيد دو پولي در اين سيستم وجود داره كه پولي ها دو تيكه هستند و با فاصله گرفتن اين دو تيكه از هم شعاع موثر پولي تغيير مي كنه
    مثلا با كم شدن شعاع موثر يكي از پولي ها بايد شعاع پولي ديگه زياد بشه تا تسمه همواره در حالت كشيده بمونه و حداكثر گشتاور منتقل بشه
    تغيير قطر پولي ها بوسيله بازوهايي كه با نيروي هيدروليك كار مي كنن انجام ميشه و فرمانها رو هم از واحد الكترونيكي گيربكس كه با ECU در ارتباطه مي گيرن
    تسمه استفاده شده هم تسمه اي مسلح هست كه با تسمه هاي معمولي تفاوت داره و از الياف فلزي تشكيل شده تا بتونه در مقابل كشش زياد مقاومت كنه





  17. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی parsa s به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    amir_af (27 August 2011), mohammadrezaef (3 December 2009), فروزنده (9 October 2010)

  18. #12


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    نوشته‌ها
    1,157
    تشکر شده:
    1763

    پیش گزیده

    این لینک که 5 تایی به ما سود رساند شاید به درد بقیه هم بخورد
    http://s77.eu.rapidbaz.com/get/_RlcM...oManuals07.zip
    پارسا عزیز ظاهرا اون تسمه ها از تیتانیوم استفاده میکنند .

  19. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Glimpser به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mohammadrezaef (4 December 2009), parsa s (4 December 2009)

  20. #13


    زمان پیوستن
    05 Dec 2008
    نوشته‌ها
    68
    تشکر شده:
    60

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط parsa s مشاهده گفتگو
    براي اينكه دوستان درك بهتري از CVT يا همون ‍Continuously Variable Transmission داشته باشن يه عكس از CVT مي ذارم كه شك دارم همون گيربكس مورانو باشه
    همونطور كه مي بينيد دو پولي در اين سيستم وجود داره كه پولي ها دو تيكه هستند و با فاصله گرفتن اين دو تيكه از هم شعاع موثر پولي تغيير مي كنه
    مثلا با كم شدن شعاع موثر يكي از پولي ها بايد شعاع پولي ديگه زياد بشه تا تسمه همواره در حالت كشيده بمونه و حداكثر گشتاور منتقل بشه
    تغيير قطر پولي ها بوسيله بازوهايي كه با نيروي هيدروليك كار مي كنن انجام ميشه و فرمانها رو هم از واحد الكترونيكي گيربكس كه با ECU در ارتباطه مي گيرن
    تسمه استفاده شده هم تسمه اي مسلح هست كه با تسمه هاي معمولي تفاوت داره و از الياف فلزي تشكيل شده تا بتونه در مقابل كشش زياد مقاومت كنه



    اون مقاله ای که من راجع به CVT خوندم همین بود فکر میکنم چون عکس اولی رو یادمه توش

    نقل قول نوشته شده توسط Glimpser مشاهده گفتگو
    دوستان اگر امکانش هست یک مکانیک وارد که بتواند گیربکس این ماشین را تعمیر کند در تهران معرفی کنند.
    دنده ها بد تعویض میشوند و یک وقتهایی هم دنده را عوض نمیکند و دور موتور یک وقتهایی خود بخود کم میشود . نمایندگی با دیاگ تست کرده و کد خطا را پاک کرد ولی 100 کیلومتر نشده دوباره مشکل پیش امده طرف میگه گیربکس باید عوض بشه لطفا اگر تعمیرکار وارد میشناسید معرفی کنید .
    فکر میکنم عبارت تعویض شدن دنده برای کسانی که مورانو رو روندن (من جمله خودم) چیز عجیب و غیر قابل درکی باشه ، برای خودتون اینو گفتم که حداقل مشکلتون رو طوری مطرح کنید تا دیگران هم متوجه بشن و بتونن بهتر کمک کنن
    با تشکر

  21. کاربر زیر از دوست گرامی padkin به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    JBF (10 January 2011)

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد