صفحه 7 از 8 اولاول 12345678 آخرآخر
نمایش نتایج 79 به 91 از 102

نام گفتگو: سمند سورن ای اف 7 توربو

  1. #79
    زمان پیوستن
    28 Oct 2007
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    Peugeot 206 1.6 Sedan
    گوشی موبایل
    W902
    نوشته‌ها
    3,558
    سپاس
    1,691
    از ایشان 5,735 بار و در 2,140 نوشته سپاسگزاری شده است

    Arrow

    نقل قول نوشته شده توسط Raminium2001 مشاهده گفتگو
    از پست 76 به بعد تمامی بحثهای بی ارتباط به تاپیک (در مورد سمند SE) پاک شد. لطفا بیشتر دقت کنید.

    در جواب دوست عزیز جناب Warrior-- هم عرض کنم که اگه اینجا واقعا در مورد موتور توربو بحث بشه خوبه که تاپیک جداگانه داشته باشه و قطعا طرفدارای خاص خودش رو هم داره. ولی با روندی که الان داره کاملا حرف شما درسته و باید تاپیک قفل بشه.
    رامین جان می شود آن پست های Samand SE را به تاپیک خودش منتقل کنید؟ چون بلاخره بحث به صورت کلی مفید بودند بود در موردش.
    در مورد تاپیک هم من نظرم این بود که چون فقط همین یک نوع اتومبیل را با موتور توربو شارژ دار داریم شاید بهتر باشد آن را با تاپیک Soren ELX یکی کنید.

  2. #80
    زمان پیوستن
    02 Mar 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    به نظر شما چقدر مهمه؟
    گوشی موبایل
    Galaxy Ace
    نوشته‌ها
    1,326
    سپاس
    3,135
    از ایشان 8,462 بار و در 1,384 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    شنبه ، 20 شهریور 1389





    دنیای‌خودرو- نگار صادقی: قرار بود موتور ملی پرخوران بر روی خودروی سورن با پایه گاز‌سوز به دست مشتری برسد؛ اما از آنجا که این خودروی لوکس به گفته معاون شرکت ایپکو نیازی به مشتری گاز سوز ندارد؛ بنابراین دی ماه با پایه بنزین روانه بازار می‌شود.
    طی سه سال گذشته پروژه ساخت موتور ملی پرخوران (توربوشارژ) با این که سه بار توسط مقام‌های رسمی کشور برای نمونه‌های تحقیقاتی رونمایی شد، اما کلید صنعتی سازی این موتور که قرار است بر روی سورن جا خوش کند 8 ماه پیش زده شد. براساس برنامه ریزی‌های اولیه در سال 1385 قرار شد موتور طراحی شده با عنوان موتور ملی در سه نوع 1700 سی‌سی تنفس طبیعی با ظرفیت 110 اسب بخار، 1700 سی‌سی پرخوران با ظرفیت 155 اسب بخار و 1400 سی‌سی تنفس طبیعی با ظرفیت 90 اسب‌بخار طراحی شود.
    موتور ملی 1700 سی سی با ظرفیت 110 اسب‌بخار بر روی خودروی سمند مدتی پیش با دو پایه گاز‌سوز و بنزین سوز روانه بازار شد. به گفته طراحان، این موتور از لحاظ عملکردی یعنی رعایت مولفه‌های زیست‌محیطی، کاهش آلودگی و کیفیت در برخی از بخش‌ها نمونه است و کمتر پیش آمده که مصرف‌کنندگان اعتراضی نسبت به آن داشته باشند. با این که سوخت اصلی این موتور سی ان جی است؛ اما مشتری می‌تواند پایه سوخت خودروی خود را انتخاب کند. بنزین مورد استفاده موتور ملی نیز باید سوپر باشد.
    جدید بودن محصول و نداشتن جزییات نقشه کار از جمله مشکلاتی بود که باعث شد اولین موتور ملی در مرحله اول با تاخیر به بهره‌برداری برسد. از آنجا که در نمونه‌های قبلی ساخت موتور اگر قطعه ای با مشکل کیفی روبرو می‌شد بلافاصله نمونه خارجی آن سفارش داده می‌شد بنابراین نگرانی نیز از بابت کمبود قطعه وجود نداشت؛ اما این بار در تولید موتور ملی هیچ قطعه جایگزینی وجود نداشت و اگر مشکلی در ساخت آن به وجود می‌آمد احتمال توقف خط تولید بسیار زیاد بود همه این عوامل دست به دست هم دادند تا این پروژه با تاخیر به بهره‌برداری برسد.


    پرخوران بنزینی در راه

    موتور پرخوران نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است سال 1389 با پایه گاز‌سوز بر روی خودروی سورن عرضه شود.
    با این که قرار بود موتور پرخوران با پایه گاز سوز عرضه شود، اما بالاخره مسوولان شرکت ایران خودرو تصمیم گرفتند که فعلاً از گزینه گاز صرف نظر کرده و از سوخت بنزین استفاده کنند؛ اگرچه پایه گاز‌سوز این موتور نیز به گفته مسوولان ایران‌خودرو نیز تولید خواهد شد.
    پدرام اسلامی‌نژاد، معاون شرکت ایپکو در خصوص علت صرف نظر کردن از تولید موتور پرخوران با پایه گاز سوز به دنیای‌خودرو می‌گوید: همان طور که می‌دانید این موتور بر روی خودروی سورن که خودرویی لوکس و گران قیمت است نصب می‌شود، مطالعات بازار نشان داد که فعلاً این خودرو نیازی به مشتری گاز‌سوز ندارد.
    وی با تاکید بر این که موتور ملی پرخوران قطعاً با پایه گاز‌سوز نیز تولید می‌شود و هیچ مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد ادامه می‌دهد: مطالعاتی که گروه بازار ایران‌خودرو در مورد بازاریابی خودروی سورن با موتور پرخوران (توربوشارژ) انجام داد، حاکی از این بود که برای خریدار این نوع خودرو، مهم نیست که حتماً باید از سوخت گاز استفاده کند.
    اسلامی‌نژاد البته می‌گوید: مطالعات بازار نشان می‌دهد که اگر سورن با موتور پرخوران با پایه گازسوز عرضه شود، با استقبال چندانی از سوی خریداران مواجه نمی‌شود.
    مطالعات صورت گرفته در مورد استقبال از خودروی سورن با موتور پرخوران (توربوشارژ) با پایه بنزین یا گاز در حالی امروز بر علاقه مشتری‌ها از سوخت بنزین تاکید می‌کند که از همان ابتدای طراحی قرار بود با پایه گازسوز به مشتری‌ها عرضه شود. اما بعد از سه سال رونمایی، حال که کمتر از شش ماه دیگر وارد فاز صنعتی می‌شود، گفته شده این موتور با پایه بنزین عرضه می‌شود.
    یکی از دلایل مخالفت با تولید موتور پرخوران با پایه گاز‌سوز در فاز اول، نداشتن توجیه فنی و اقتصادی از سوی ایران‌خودرو اعلام شده است؛ چراکه ایران‌خودرو معتقد است از آنجا که سورن یک خودروی اسپرت و لوکس است، بنابراین اقتصادی نیست که فعلاً با پایه گاز‌سوز عرضه شود.
    این در حالی است که برخی شنیده‌ها نیز حاکی از این است که نگرانی از کمبود سی‌ان‌جی، صف‌های طولانی برای گاز زدن به خودرو و کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی مهم‌ترین دلیل عدم انتخاب این گزینه با وجود دارا بودن مزیت بیشتر آن است.
    از جمله ویژگی‌های موتور پرخوران (‌توربوشارژ‌) که 155 اسب بخار قدرت‌ داشته و حجم موتور آن نیز 1648 سی‌سی است می‌توان به کاهش مصرف سوخت این خودرو اشاره کرد، ضمن این که هم حجم موتور کوچک می شود و هم این که می‌توان آن را روی خودروهای بزرگ نصب کرد. از آنجا که استفاده از این موتور بر روی خودرو در ایران کاملاً جدید است و بر روی خودروی سورن نیز نصب خواهد شد، بنابراین این نگاه که موتور پرخوران مورد استفاده خودروهای اسپرت است در بین بازاریابان ایران خودرو باعث بروز یک نوع چالش میان گروه مهندسی طراحی این موتور و بازاریابان شده است.
    گروه بازاریابی معتقد است از آنجا که سورن یک خودروی اسپرت است بنابراین فروش آن هم کم خواهد بود، و هزینه ساخت قطعاتش نیز به مرور افزایش می‌یابد. به این ترتیب توجیه فنی و اقتصادی ندارد که از همان ابتدا این موتور را با پایه گاز‌سوز در اختیار مشتری‌ها قرار داد. این درحالی است که اسلامی نژاد در این ارتباط می گوید: بررسی‌های گروه مطالعات بازار نشان می‌دهد که به محض ورود این خودرو به بازار، با استقبال مشتری‌ها مواجه خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد. یکی از مهم ترین مولفه‌ها در طراحی موتور ملی توجه به ارتفاع و عرضه یک خودروی قوی تر بدون افزایش مصرف سوخت و حجم موتور است، چرا که 80‌درصد مناطق ایران روی فلات قرار دارد، ارتفاع شهرهای اصلی کشور هم بیش از هزار متر و شهر تهران نیز بیش از 1200 متر است. به این ترتیب به ازاء هر هزار متر 12 درصد از قدرت موتور کم می‌شود.
    با این که به گفته طراحان موتور پرخوران، قدرت این موتور در صورت استفاده از سوخت گاز بسیار بیشتر از بنزین بوده و حتی قابلیت رانندگی با آن نیز افزایش می‌یابد؛ اما زمانی که پای سود و هزینه به میان می‌آید باید قید مصرف کمتر و افزایش قابلیت رانندگی را زد.



    .

    بسپاريم بر سنگ مزارمان تاريخ نزنند؛ تا آيندگان ندانند بيعرضگانِ اين برهه از تاريخ ما بوده ايم...!
    خسرو گل
    سرخي

  3. 6 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohajer_137860 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    haftsin (18 September 2010),imanrio (18 September 2010),mohammad1983 (18 September 2010),mortezagipsy (19 September 2010),sarir007 (19 September 2010),Validator (20 September 2010)

  4. #81
    زمان پیوستن
    08 Apr 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Land Cruiser GXR & L90 E2+LP
    گوشی موبایل
    iPhone5 & Nokia C2-01
    نوشته‌ها
    655
    سپاس
    363
    از ایشان 596 بار و در 285 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    آیا قیمت این خودرو بیش از 20 میلیون تومان است؟
    از این وبلاگ لطفا دیدن کنید www.carpatogh.blogfa.com

  5. #82
    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,401
    سپاس
    2,821
    از ایشان 1,677 بار و در 779 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mohajer_137860 مشاهده گفتگو
    شنبه ، 20 شهریور 1389





    دنیای‌خودرو- نگار صادقی: قرار بود موتور ملی پرخوران بر روی خودروی سورن با پایه گاز‌سوز به دست مشتری برسد؛ اما از آنجا که این خودروی لوکس به گفته معاون شرکت ایپکو نیازی به مشتری گاز سوز ندارد؛ بنابراین دی ماه با پایه بنزین روانه بازار می‌شود.
    طی سه سال گذشته پروژه ساخت موتور ملی پرخوران (توربوشارژ) با این که سه بار توسط مقام‌های رسمی کشور برای نمونه‌های تحقیقاتی رونمایی شد، اما کلید صنعتی سازی این موتور که قرار است بر روی سورن جا خوش کند 8 ماه پیش زده شد. براساس برنامه ریزی‌های اولیه در سال 1385 قرار شد موتور طراحی شده با عنوان موتور ملی در سه نوع 1700 سی‌سی تنفس طبیعی با ظرفیت 110 اسب بخار، 1700 سی‌سی پرخوران با ظرفیت 155 اسب بخار و 1400 سی‌سی تنفس طبیعی با ظرفیت 90 اسب‌بخار طراحی شود.
    موتور ملی 1700 سی سی با ظرفیت 110 اسب‌بخار بر روی خودروی سمند مدتی پیش با دو پایه گاز‌سوز و بنزین سوز روانه بازار شد. به گفته طراحان، این موتور از لحاظ عملکردی یعنی رعایت مولفه‌های زیست‌محیطی، کاهش آلودگی و کیفیت در برخی از بخش‌ها نمونه است و کمتر پیش آمده که مصرف‌کنندگان اعتراضی نسبت به آن داشته باشند. با این که سوخت اصلی این موتور سی ان جی است؛ اما مشتری می‌تواند پایه سوخت خودروی خود را انتخاب کند. بنزین مورد استفاده موتور ملی نیز باید سوپر باشد.
    جدید بودن محصول و نداشتن جزییات نقشه کار از جمله مشکلاتی بود که باعث شد اولین موتور ملی در مرحله اول با تاخیر به بهره‌برداری برسد. از آنجا که در نمونه‌های قبلی ساخت موتور اگر قطعه ای با مشکل کیفی روبرو می‌شد بلافاصله نمونه خارجی آن سفارش داده می‌شد بنابراین نگرانی نیز از بابت کمبود قطعه وجود نداشت؛ اما این بار در تولید موتور ملی هیچ قطعه جایگزینی وجود نداشت و اگر مشکلی در ساخت آن به وجود می‌آمد احتمال توقف خط تولید بسیار زیاد بود همه این عوامل دست به دست هم دادند تا این پروژه با تاخیر به بهره‌برداری برسد.


    پرخوران بنزینی در راه

    موتور پرخوران نیز براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است سال 1389 با پایه گاز‌سوز بر روی خودروی سورن عرضه شود.
    با این که قرار بود موتور پرخوران با پایه گاز سوز عرضه شود، اما بالاخره مسوولان شرکت ایران خودرو تصمیم گرفتند که فعلاً از گزینه گاز صرف نظر کرده و از سوخت بنزین استفاده کنند؛ اگرچه پایه گاز‌سوز این موتور نیز به گفته مسوولان ایران‌خودرو نیز تولید خواهد شد.
    پدرام اسلامی‌نژاد، معاون شرکت ایپکو در خصوص علت صرف نظر کردن از تولید موتور پرخوران با پایه گاز سوز به دنیای‌خودرو می‌گوید: همان طور که می‌دانید این موتور بر روی خودروی سورن که خودرویی لوکس و گران قیمت است نصب می‌شود، مطالعات بازار نشان داد که فعلاً این خودرو نیازی به مشتری گاز‌سوز ندارد.
    وی با تاکید بر این که موتور ملی پرخوران قطعاً با پایه گاز‌سوز نیز تولید می‌شود و هیچ مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد ادامه می‌دهد: مطالعاتی که گروه بازار ایران‌خودرو در مورد بازاریابی خودروی سورن با موتور پرخوران (توربوشارژ) انجام داد، حاکی از این بود که برای خریدار این نوع خودرو، مهم نیست که حتماً باید از سوخت گاز استفاده کند.
    اسلامی‌نژاد البته می‌گوید: مطالعات بازار نشان می‌دهد که اگر سورن با موتور پرخوران با پایه گازسوز عرضه شود، با استقبال چندانی از سوی خریداران مواجه نمی‌شود.
    مطالعات صورت گرفته در مورد استقبال از خودروی سورن با موتور پرخوران (توربوشارژ) با پایه بنزین یا گاز در حالی امروز بر علاقه مشتری‌ها از سوخت بنزین تاکید می‌کند که از همان ابتدای طراحی قرار بود با پایه گازسوز به مشتری‌ها عرضه شود. اما بعد از سه سال رونمایی، حال که کمتر از شش ماه دیگر وارد فاز صنعتی می‌شود، گفته شده این موتور با پایه بنزین عرضه می‌شود.
    یکی از دلایل مخالفت با تولید موتور پرخوران با پایه گاز‌سوز در فاز اول، نداشتن توجیه فنی و اقتصادی از سوی ایران‌خودرو اعلام شده است؛ چراکه ایران‌خودرو معتقد است از آنجا که سورن یک خودروی اسپرت و لوکس است، بنابراین اقتصادی نیست که فعلاً با پایه گاز‌سوز عرضه شود.
    این در حالی است که برخی شنیده‌ها نیز حاکی از این است که نگرانی از کمبود سی‌ان‌جی، صف‌های طولانی برای گاز زدن به خودرو و کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی مهم‌ترین دلیل عدم انتخاب این گزینه با وجود دارا بودن مزیت بیشتر آن است.
    از جمله ویژگی‌های موتور پرخوران (‌توربوشارژ‌) که 155 اسب بخار قدرت‌ داشته و حجم موتور آن نیز 1648 سی‌سی است می‌توان به کاهش مصرف سوخت این خودرو اشاره کرد، ضمن این که هم حجم موتور کوچک می شود و هم این که می‌توان آن را روی خودروهای بزرگ نصب کرد. از آنجا که استفاده از این موتور بر روی خودرو در ایران کاملاً جدید است و بر روی خودروی سورن نیز نصب خواهد شد، بنابراین این نگاه که موتور پرخوران مورد استفاده خودروهای اسپرت است در بین بازاریابان ایران خودرو باعث بروز یک نوع چالش میان گروه مهندسی طراحی این موتور و بازاریابان شده است.
    گروه بازاریابی معتقد است از آنجا که سورن یک خودروی اسپرت است بنابراین فروش آن هم کم خواهد بود، و هزینه ساخت قطعاتش نیز به مرور افزایش می‌یابد. به این ترتیب توجیه فنی و اقتصادی ندارد که از همان ابتدا این موتور را با پایه گاز‌سوز در اختیار مشتری‌ها قرار داد. این درحالی است که اسلامی نژاد در این ارتباط می گوید: بررسی‌های گروه مطالعات بازار نشان می‌دهد که به محض ورود این خودرو به بازار، با استقبال مشتری‌ها مواجه خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد. یکی از مهم ترین مولفه‌ها در طراحی موتور ملی توجه به ارتفاع و عرضه یک خودروی قوی تر بدون افزایش مصرف سوخت و حجم موتور است، چرا که 80‌درصد مناطق ایران روی فلات قرار دارد، ارتفاع شهرهای اصلی کشور هم بیش از هزار متر و شهر تهران نیز بیش از 1200 متر است. به این ترتیب به ازاء هر هزار متر 12 درصد از قدرت موتور کم می‌شود.
    با این که به گفته طراحان موتور پرخوران، قدرت این موتور در صورت استفاده از سوخت گاز بسیار بیشتر از بنزین بوده و حتی قابلیت رانندگی با آن نیز افزایش می‌یابد؛ اما زمانی که پای سود و هزینه به میان می‌آید باید قید مصرف کمتر و افزایش قابلیت رانندگی را زد.



    .
    به نظرم توجیهشون منطقیه. اما
    این موتور در صورت استفاده از سوخت گاز بسیار بیشتر از بنزین بوده و حتی قابلیت رانندگی با آن نیز افزایش می‌یابد
    جدا" ؟! من فکر می کردم با گاز ضعیفتر باشه .. البته قبلا" اعلام شده بود هم با گاز و هم با بنزین توانش 155 اسب بخاره !
    چه اطلاع رسانی قوی ای !

  6. #83
    زمان پیوستن
    08 Apr 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Land Cruiser GXR & L90 E2+LP
    گوشی موبایل
    iPhone5 & Nokia C2-01
    نوشته‌ها
    655
    سپاس
    363
    از ایشان 596 بار و در 285 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mohammad 1991 مشاهده گفتگو
    آیا قیمت این خودرو بیش از 20 میلیون تومان است؟
    آقا به ما نگفتین قیمت این ماشین بالای 20 تومنه یا خیر؟
    از این وبلاگ لطفا دیدن کنید www.carpatogh.blogfa.com

  7. #84
    زمان پیوستن
    15 Dec 2009
    شهر
    شهر دود
    اتومبيل
    پرشیا
    گوشی موبایل
    سامسونگ f480
    نوشته‌ها
    556
    سپاس
    635
    از ایشان 1,364 بار و در 454 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mohammad 1991 مشاهده گفتگو
    آقا به ما نگفتین قیمت این ماشین بالای 20 تومنه یا خیر؟
    آقا خودت فکر کن ببین وقتی سورن با داشبورد سمند و موتور 405 18 ملیونه اونوقت elx سورن با

    داشبورد جدید و ایر بگ شاگرد و توربو و موتور جدید میشه زیر 20 ملیون باشه ؟

    حداقل 22 حداگثر 25 ملیون

  8. کاربر زیر از دوست گرامی IMIRAN . به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    IMIRAN . (10 October 2010)

  9. #85
    زمان پیوستن
    08 Apr 2010
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Land Cruiser GXR & L90 E2+LP
    گوشی موبایل
    iPhone5 & Nokia C2-01
    نوشته‌ها
    655
    سپاس
    363
    از ایشان 596 بار و در 285 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط IMIRAN . مشاهده گفتگو
    آقا خودت فکر کن ببین وقتی سورن با داشبورد سمند و موتور 405 18 ملیونه اونوقت elx سورن با

    داشبورد جدید و ایر بگ شاگرد و توربو و موتور جدید میشه زیر 20 ملیون باشه ؟

    حداقل 22 حداگثر 25 ملیون
    25 میلیون تومن wow چه خبره بعد سورن توی سایت ایران خودرو 16.900 هست از کجا 18 تومن قیمت گرفتی؟
    از این وبلاگ لطفا دیدن کنید www.carpatogh.blogfa.com

  10. #86
    زمان پیوستن
    02 Mar 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    به نظر شما چقدر مهمه؟
    گوشی موبایل
    Galaxy Ace
    نوشته‌ها
    1,326
    سپاس
    3,135
    از ایشان 8,462 بار و در 1,384 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    چهارشنبه 16 شهريور 1390

    سورن با موتور توربوشارژ به بازار خواهد آمد

    ایکوپرس- مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام كرد: 10 هزار دستگاه سورن با موتورEF7 توربوشارژ در سال آينده توليد مي‌شود و اين ميزان تا پنج سال بعد، به سالانه 20 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت. جواد نجم‌الدين گفت: تا كنون 11 دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ توليد شده كه تا پايان سال اين تعداد به 50 دستگاه شامل 30 دستگاه براي تست و صنعتي‌سازي و 20 دستگاه براي پليس و مشتريان خاص، افزايش مي‌يابد.

    وي اظهار كرد: با آغاز توليد انبوه موتورEF7 توربو شارژ در سال آينده اين موتور برروي سورن و دنا نصب خواهد شد.
    مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، گفت: موتور توربوشارژEF7، داراي 1700 سي سي گنجايش، 215 نيوتن متر گشتاور و 155 اسب توان است. وي موتورEF7 توربو شارژ را داراي استاندارد آلايندگي يورو 4 با اي.او.بي.دي. عنوان كرد و گفت: تست‌هاي سخت گيرانه گوناگوني برروي موتور و سيستم‌هاي خاص گيربكس، اكسل و ترمز كه متاثر از موتور است، انجام خواهد شد.
    نجم‌الدين، بهينه سازي طراحي دسته موتورها، تغيير مسيرهاي ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اينتركولر براي سيستم هواي ورودي و تعويض لوله‌هاي اگزوز را از جمله تغييراتي عنوان كرد كه به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ايجاد شده است و افزود: به اين موارد، بايد تغيير مدار خلأ ترمز و تغيير تمام سيستم‌ها براي سازگاري با قدرت و گشتاور بالايي موتور را نيز افزود. وي اضافه كرد: حداكثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ، نزديك به 210 كيلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن حدود 9 ثانيه است كه در مقايسه با سورن فعلي با شتابي برابر 13 ثانيه چشمگير خواهد بود.



    .

    بسپاريم بر سنگ مزارمان تاريخ نزنند؛ تا آيندگان ندانند بيعرضگانِ اين برهه از تاريخ ما بوده ايم...!
    خسرو گل
    سرخي

  11. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohajer_137860 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    imanrio (7 September 2011),Mgh122 (8 September 2011)

  12. #87
    زمان پیوستن
    14 Jun 2008
    شهر
    تهران
    نوشته‌ها
    903
    سپاس
    425
    از ایشان 1,798 بار و در 576 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    +

    وي حفظ مشخصات عملکردي موتور در ارتفاعات را ديگر مزيت عمده اين موتور خواند و گفت: براي جلوگيري از کاهش بازدهي تنفسي موتور در اثر رقيق شدن هوا، فشار هواي تزريقي به آن به کمک کمپرسور افزايش مي يابد و در نتيجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دريا يکي است.
    وي اظهار داشت: در اين موتور، علاوه بر افزودن توربو، پيستون و شاتون تقويت شده و شمع و سوپاپ هاي دود، واشر سرسيلندر و بدنه سيلندر و منيفولد اگزوز تغيير کرده است.
    نجم الدين افزود: تمامي سيستم هاي خودروي مجهز به موتور توربوشارژ در يک مسافت 20 تا 160 هزار کيلومتر در شرايط اقليمي و جاده اي مختلف تست مي شود. تست هاي خنک کاري، نويز، ترمز، رايد و هندلينگ در ايران خودرو و مواردي که توان و امکانات لازم براي آن در ايران نيست، در مراکز تست خارج از کشور انجام مي شود.
    وي توربوشارژ را يک فناوري جديد در ايران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغيير گيربکس براي سازگاري با توربوشارژ، پروژه تقويت گيربکس براي تحمل گشتاور بالا در موتورهاي توربوشارژ و ديزل تعريف شده است.

  13. کاربر زیر از دوست گرامی parsa s به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Mgh122 (8 September 2011)

  14. #88
    زمان پیوستن
    10 Apr 2011
    اتومبيل
    سمند ال ایکس مولتی پلکس، پراید GLXi
    گوشی موبایل
    Nokia
    نوشته‌ها
    311
    سپاس
    257
    از ایشان 219 بار و در 146 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    با این اوصاف قیمتش هم لابد 40-50 میلیون میشه.

  15. #89
    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,401
    سپاس
    2,821
    از ایشان 1,677 بار و در 779 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    این عکس مربوط به موتور توربوشارژ EF7TC هست دوستان:



  16. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mortezagipsy به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mahdi13 (16 November 2011),moje90 (16 November 2011),vahidbaq (16 November 2011)

  17. #90
    زمان پیوستن
    10 Apr 2011
    اتومبيل
    سمند ال ایکس مولتی پلکس، پراید GLXi
    گوشی موبایل
    Nokia
    نوشته‌ها
    311
    سپاس
    257
    از ایشان 219 بار و در 146 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    این قراره تولید بشه؟ چرا خروجی توربوش روبه پایین هست؟

  18. #91
    زمان پیوستن
    24 May 2011
    شهر
    مشهد
    اتومبيل
    Nissan MAXIMA
    گوشی موبایل
    SG Gio
    نوشته‌ها
    2,308
    سپاس
    6,320
    از ایشان 4,788 بار و در 1,742 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    شاید قرار اینتر کولر هم داشته باشه

  19. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mahdi13 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    mortezagipsy (16 November 2011),vahidbaq (16 November 2011)

صفحه 7 از 8 اولاول 12345678 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد