تبليغات در پيهالز



تبليغات در پيهالز



نمایش نتایج 1 به 13 از 13

نام گفتگو: روش هاي تشخيص رنگ شدگي اتومبيل ؟

  1. #1
    زمان پیوستن
    06 Feb 2006
    نوشته‌ها
    102
    سپاس
    45
    از ایشان 45 بار و در 22 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده روش هاي تشخيص رنگ شدگي اتومبيل ؟

    با سلام
    دوستان اگر كسي در مورد نحوه تشخيص رنگ شدگي "بدون قلم" اطلاعات مفيدي داره لطفا اينجا ذكر كنه . من چند نكته را در اين مورد در طي چند تجربه ياد گرفتم ولي سوالات مختلفي هم برام پيش اومده.

    نكته هايي كه ياد گرفتم : 1- لبه هاي كاپوت و صندوق عقب و دربهاي اتومبيل كه فابريك كارخانه هستند داراي "موم" مي باشند و اگر اين قطعات تعويض شوند (به صورت خام از بازار خريداري شوند) فاقد موم هستند و يا اگر "موم كشي" بشوند موم آنها به تميزي و يكپارچگي كارخانه در نمي آيد ، لذا مشخص ميشه كه تعويض شدند. 2- رنگ هاي متاليك روشن مثل نقره اي اگر از زاويه 160 درجه نگاه كنيم (در سايه و نه زير آفتاب) بايد كاملا يكنواخت باشند و در صورت مشاهده اندك سايه و روشن نشان دهنده رنگ شدگي است. 3- پيچ هاي گلگير ها (كه به شاسي پيچ شدند) بايد داراي رنگ كاملا يكنواخت با شاسي باشند وگرنه نشان دهنده آچار خوردن پيچ است 4- كيلر پاشيده شده توسط كارخانه داراي شكلي به صورت شش ضلعي هاي منظم با ساختار ريز است كه اگر با زاويه 160 درجه به آن نگاه كنيم متوجه اين شش ضلعي ها مي شويم. ولي اگر اين كيلر كاملا صاف (مثل شيشه) بود بايد بدانيم كه اين كيلر مجدد روي رنگ پاشيده شده.

    حالا سوالات من : 1- دستگاهي كه به اسم قلم تشخيص رنگ است و شامل يك آهنرباي متصل به فنر است در مواقعي كه رنگ روي رنگ پاشيده شده (مثلا مواردي كه در اثر پاشش اسيد و يا سوختگي يك رنگ پريدگي اتفاق افتاده و بدون بتونه رنگ پاشيده شده) و در مواردي كه مثلا گلگير كاملا عوض شده و بدون بتونه كاملا آستر و رنگ شده كاربرد دارد ؟
    2- تفاوت رنگ هاي الكترو استاتيك با رنگ هاي عادي چيست (از نظر ظاهر كه بتوان تشخيص داد). البته اين نكته را مي دانم كه در اين روش رنگ و بدنه باردار مي شوند و سپس رنگ پاشيده شده و كاملا به صورت يكنواخت جذب بدنه مي شود و در ضمن رنگ كمتري مصرف مي شود (چون كمتر در هوا پراكنده مي شود). ولي از نظر ظاهري براي ما تفاوتي دارد؟
    3- رنگ هاي كوره اي چه مكانيزمي دارند و چه فرقي با رنگ هايي كه در هواي عادي خشك مي شوند از " نظر ظاهر" مي كنند. آيا اين روش فقط در مورد رنگ هاي روغني وجود دارد و يا در مورد رنگ هاي فوري هم كوره استفاده مي شود؟
    4- شايد اين سوالم كمي بچه گانه باشد ، آيا كيلر اتومبيل فقط روي رنگ هاي فوري (مثل متاليك) پاشيده مي شود و يا روي رنگ هاي روغني (مثل سفيد) هم پاشيده مي شود؟ چون رنگ هاي روغني بر خلاف رنگ هاي فوري به خودي خود براق هستند ولي آيا براي براقيت بيشتر و يا محافظت بيشتر روي آنها كيلر
    هم مي زنند؟

  2. 9 نفر از کاربران ، از دوست گرامی vahidpsr به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Alireza_g (2 June 2009),haftsin (8 June 2009),mads_7454 (6 June 2009),mehrdad_zero (8 June 2009),mohammadrezaef (2 June 2009),mortezagipsy (6 June 2009),Nomad (8 June 2009),Senator (5 December 2009),SMN (28 November 2009)

  3. #2
    زمان پیوستن
    09 Mar 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Megane Antique-206 V8-Grand Vitara-R5-Logan E2 LP
    گوشی موبایل
    HTC Desire HD
    نوشته‌ها
    426
    سپاس
    3,271
    از ایشان 619 بار و در 280 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط vahidpsr مشاهده گفتگو
    با سلام
    دوستان اگر كسي در مورد نحوه تشخيص رنگ شدگي "بدون قلم" اطلاعات مفيدي داره لطفا اينجا ذكر كنه . من چند نكته را در اين مورد در طي چند تجربه ياد گرفتم ولي سوالات مختلفي هم برام پيش اومده.

    نكته هايي كه ياد گرفتم : 1- لبه هاي كاپوت و صندوق عقب و دربهاي اتومبيل كه فابريك كارخانه هستند داراي "موم" مي باشند و اگر اين قطعات تعويض شوند (به صورت خام از بازار خريداري شوند) فاقد موم هستند و يا اگر "موم كشي" بشوند موم آنها به تميزي و يكپارچگي كارخانه در نمي آيد ، لذا مشخص ميشه كه تعويض شدند. 2- رنگ هاي متاليك روشن مثل نقره اي اگر از زاويه 160 درجه نگاه كنيم (در سايه و نه زير آفتاب) بايد كاملا يكنواخت باشند و در صورت مشاهده اندك سايه و روشن نشان دهنده رنگ شدگي است. 3- پيچ هاي گلگير ها (كه به شاسي پيچ شدند) بايد داراي رنگ كاملا يكنواخت با شاسي باشند وگرنه نشان دهنده آچار خوردن پيچ است 4- كيلر پاشيده شده توسط كارخانه داراي شكلي به صورت شش ضلعي هاي منظم با ساختار ريز است كه اگر با زاويه 160 درجه به آن نگاه كنيم متوجه اين شش ضلعي ها مي شويم. ولي اگر اين كيلر كاملا صاف (مثل شيشه) بود بايد بدانيم كه اين كيلر مجدد روي رنگ پاشيده شده.

    حالا سوالات من : 1- دستگاهي كه به اسم قلم تشخيص رنگ است و شامل يك آهنرباي متصل به فنر است در مواقعي كه رنگ روي رنگ پاشيده شده (مثلا مواردي كه در اثر پاشش اسيد و يا سوختگي يك رنگ پريدگي اتفاق افتاده و بدون بتونه رنگ پاشيده شده) و در مواردي كه مثلا گلگير كاملا عوض شده و بدون بتونه كاملا آستر و رنگ شده كاربرد دارد ؟
    2- تفاوت رنگ هاي الكترو استاتيك با رنگ هاي عادي چيست (از نظر ظاهر كه بتوان تشخيص داد). البته اين نكته را مي دانم كه در اين روش رنگ و بدنه باردار مي شوند و سپس رنگ پاشيده شده و كاملا به صورت يكنواخت جذب بدنه مي شود و در ضمن رنگ كمتري مصرف مي شود (چون كمتر در هوا پراكنده مي شود). ولي از نظر ظاهري براي ما تفاوتي دارد؟
    3- رنگ هاي كوره اي چه مكانيزمي دارند و چه فرقي با رنگ هايي كه در هواي عادي خشك مي شوند از " نظر ظاهر" مي كنند. آيا اين روش فقط در مورد رنگ هاي روغني وجود دارد و يا در مورد رنگ هاي فوري هم كوره استفاده مي شود؟
    4- شايد اين سوالم كمي بچه گانه باشد ، آيا كيلر اتومبيل فقط روي رنگ هاي فوري (مثل متاليك) پاشيده مي شود و يا روي رنگ هاي روغني (مثل سفيد) هم پاشيده مي شود؟ چون رنگ هاي روغني بر خلاف رنگ هاي فوري به خودي خود براق هستند ولي آيا براي براقيت بيشتر و يا محافظت بيشتر روي آنها كيلر
    هم مي زنند؟
    با سلام

    با تشکر از تاپیک مفید شما دوست عزیز من که خودم کلی چیز از صحبتاتون یاد گرفتم!
    یه راه تشخیص (البته اگر دست خیلی حساسی داشته باشید) اینه که ماشین رو کاملا بشویید سپس اگر رنگ بدنه رو لمس کنید (دستتون رو رو ماشین بکشید) اگر جایی رنگ شده باشه می تونید تفاوتشو حس کنید (از این کار برای تشخیص صاف شدگی هم میشه استفاده کرد).
    این روش برای من مفید بوده ولی غیر علمی است و همه جا جواب نمیده.

    با تشکر

  4. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Alireza_g به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    haftsin (8 June 2009),mohammadrezaef (2 June 2009)

  5. #3
    زمان پیوستن
    29 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    BMW 320i 2006
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,227
    سپاس
    14,509
    از ایشان 8,509 بار و در 2,181 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    [quote=vahidpsr;716773]با سلام
    دوستان اگر كسي در مورد نحوه تشخيص رنگ شدگي "بدون قلم" اطلاعات مفيدي داره لطفا اينجا ذكر كنه . من چند نكته را در اين مورد در طي چند تجربه ياد گرفتم ولي سوالات مختلفي هم برام پيش اومده.

    نكته هايي كه ياد گرفتم : 1- لبه هاي كاپوت و صندوق عقب و دربهاي اتومبيل كه فابريك كارخانه هستند داراي "موم" مي باشند و اگر اين قطعات تعويض شوند (به صورت خام از بازار خريداري شوند) فاقد موم هستند و يا اگر "موم كشي" بشوند موم آنها به تميزي و يكپارچگي كارخانه در نمي آيد ، لذا مشخص ميشه كه تعويض شدند. 2- رنگ هاي متاليك روشن مثل نقره اي اگر از زاويه 160 درجه نگاه كنيم (در سايه و نه زير آفتاب) بايد كاملا يكنواخت باشند و در صورت مشاهده اندك سايه و روشن نشان دهنده رنگ شدگي است. 3- پيچ هاي گلگير ها (كه به شاسي پيچ شدند) بايد داراي رنگ كاملا يكنواخت با شاسي باشند وگرنه نشان دهنده آچار خوردن پيچ است 4- كيلر پاشيده شده توسط كارخانه داراي شكلي به صورت شش ضلعي هاي منظم با ساختار ريز است كه اگر با زاويه 160 درجه به آن نگاه كنيم متوجه اين شش ضلعي ها مي شويم. ولي اگر اين كيلر كاملا صاف (مثل شيشه) بود بايد بدانيم كه اين كيلر مجدد روي رنگ پاشيده شده.

    حالا سوالات من : 1- دستگاهي كه به اسم قلم تشخيص رنگ است و شامل يك آهنرباي متصل به فنر است در مواقعي كه رنگ روي رنگ پاشيده شده (مثلا مواردي كه در اثر پاشش اسيد و يا سوختگي يك رنگ پريدگي اتفاق افتاده و بدون بتونه رنگ پاشيده شده) و در مواردي كه مثلا گلگير كاملا عوض شده و بدون بتونه كاملا آستر و رنگ شده كاربرد دارد ؟
    2- تفاوت رنگ هاي الكترو استاتيك با رنگ هاي عادي چيست (از نظر ظاهر كه بتوان تشخيص داد). البته اين نكته را مي دانم كه در اين روش رنگ و بدنه باردار مي شوند و سپس رنگ پاشيده شده و كاملا به صورت يكنواخت جذب بدنه مي شود و در ضمن رنگ كمتري مصرف مي شود (چون كمتر در هوا پراكنده مي شود). ولي از نظر ظاهري براي ما تفاوتي دارد؟
    3- رنگ هاي كوره اي چه مكانيزمي دارند و چه فرقي با رنگ هايي كه در هواي عادي خشك مي شوند از " نظر ظاهر" مي كنند. آيا اين روش فقط در مورد رنگ هاي روغني وجود دارد و يا در مورد رنگ هاي فوري هم كوره استفاده مي شود؟
    4- شايد اين سوالم كمي بچه گانه باشد ، آيا كيلر اتومبيل فقط روي رنگ هاي فوري (مثل متاليك) پاشيده مي شود و يا روي رنگ هاي روغني (مثل سفيد) هم پاشيده مي شود؟ چون رنگ هاي روغني بر خلاف رنگ هاي فوري به خودي خود براق هستند ولي آيا براي براقيت بيشتر و يا محافظت بيشتر روي آنها كيلر
    هم مي زنند؟[/0quote]

    سلام
    من دستگاه اکسپرت (تشخیص رنگ شدگی) را دارم قطعات تعویضی رو به هیچ عنوان نشون نمیده
    کیلر هم برای رنگهای روغنی استفاده میشه و هم متالیک
    نکته های که گفتید جالب بود اما الان با استفاده از دستگاه های مخصوص قطعات رو موم پاشی میکنند!!
    این روشهایی که گفتید فقط برای قسمتهایی مثل گلگیرها و کاپوت و درها خوب هست!!!در مورد سقف و گلگیرهای عقب چندان کاربردی ندارد!!!
    الا خیلی از صافکار ها با استفاده از وسیله ای مخصوص ولی با قیمت بالا خیلی از قطعات رو به صورت کوره ای رنگ میکنند



  6. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Alireza_g (2 June 2009),haftsin (8 June 2009),vahidpsr (3 June 2009)

  7. #4
    زمان پیوستن
    04 May 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    E2-LP ++ آزرا فول تیپ 4
    گوشی موبایل
    W7OO-D780-N82
    نوشته‌ها
    1,283
    سپاس
    1,127
    از ایشان 2,522 بار و در 1,311 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    سلام
    دوست عزیز این وسیله ای که شما میگی در اصطلاح بهش میگن اکسپرت وسیله خوبیه ولی چندان دقیق نیست و
    نمیشه بهش اطمینان کرد اگر قطعه ای تعویضی باشه نشون نمیده یا مثلا ماشینایی مثل زانتیا و مگان که بعضی از
    قطعاتشون فایبر گلاس هست با این دستگاه نمیشه فهمید که رنگ شدند

  8. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی shahramyou به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Alireza_g (3 June 2009),haftsin (8 June 2009),PowerMode (11 November 2009)

  9. #5
    زمان پیوستن
    06 Feb 2006
    نوشته‌ها
    102
    سپاس
    45
    از ایشان 45 بار و در 22 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    همانطور كه گفتم موم كشي خارج از كارخانه هم انجام ميدهند ولي مثل كارخانه تميز و يكدست نيست. مخصوصا موم هاي داخل دوبل كاپوت و صندوق عقب.

  10. کاربر زیر از دوست گرامی vahidpsr به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Alireza_g (3 June 2009)

  11. #6
    زمان پیوستن
    16 Apr 2009
    شهر
    Esfahan
    اتومبيل
    Nissan Roniz
    گوشی موبایل
    Nokia 1202
    نوشته‌ها
    1,236
    سپاس
    9,301
    از ایشان 3,272 بار و در 1,057 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط shahramyou مشاهده گفتگو
    سلام
    دوست عزیز این وسیله ای که شما میگی در اصطلاح بهش میگن اکسپرت وسیله خوبیه ولی چندان دقیق نیست و
    نمیشه بهش اطمینان کرد اگر قطعه ای تعویضی باشه نشون نمیده یا مثلا ماشینایی مثل زانتیا و مگان که بعضی از
    قطعاتشون فایبر گلاس هست با این دستگاه نمیشه فهمید که رنگ شدند
    سلام
    دوست من
    میشه بگین کجای زانتیا فایبر گلاسه
    مگان رو که خبر دارم از گلگیرهای جلوش فایلبر گلاسه
    یه سوال دیگه : واسه این نمونه از قطعات راه تشخیصش چیه؟!
    با سپاس
    چه بخشنده خداي عاشقي دارم،که مي خواند مرا با اينکه ميداند گنهکارم
    دلم گرم است و ميدانم بدون لطف او تنهاي تنهايم
    اي دوست،برايت من خدا را آرزو دارم

  12. #7
    زمان پیوستن
    29 May 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    BMW 320i 2006
    گوشی موبایل
    htc chacha-iPhone 4
    نوشته‌ها
    2,227
    سپاس
    14,509
    از ایشان 8,509 بار و در 2,181 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط haftsin مشاهده گفتگو
    سلام
    دوست من
    میشه بگین کجای زانتیا فایبر گلاسه
    مگان رو که خبر دارم از گلگیرهای جلوش فایلبر گلاسه
    یه سوال دیگه : واسه این نمونه از قطعات راه تشخیصش چیه؟!
    با سپاس
    سلام
    با اجازه ایشون من پاسخ میدم
    haftsinجان درب صندوق عقب زانتیا از جنس فایبر گلاس هست
    برای زانتیا هم تنها راه ممکن دقت کردن به موم کشی بین درب صندوق و سقف هست چون به محض اینکه تصادف کنه از اون ناحیه دچار ضعف میشه و موم کشی فابریکش از بین میره



  13. کاربر زیر از دوست گرامی mohammadrezaef به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    haftsin (9 June 2009)

  14. #8
    زمان پیوستن
    13 Jul 2008
    شهر
    فسا...نرسیده به رسیده سر نبش تیر چراغ برق...زیر سایه جلوی آفتاب
    اتومبيل
    پژو 206 تیپ 3 ، پارس ELX
    گوشی موبایل
    (HTC TyTnll & Nokia N91(8g
    نوشته‌ها
    393
    سپاس
    228
    از ایشان 131 بار و در 87 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    دوستان رنگهای کوره ای هم میشه فهمید که ماشین رنگ شده ؟؟؟ چون یکی از دوستان یک ریو صفر چپ کرد و کاپوت و موتور کاملا سالم اما اتاق ماشین کاملا نابود شده....حالا اومده یک اتاق نو خریده و میگه اگه رنگ کوره ای بخوره اصلا معلوم نمیشه که چپی بوده و جای نو میشه فروخت..........

  15. #9
    زمان پیوستن
    04 May 2009
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    E2-LP ++ آزرا فول تیپ 4
    گوشی موبایل
    W7OO-D780-N82
    نوشته‌ها
    1,283
    سپاس
    1,127
    از ایشان 2,522 بار و در 1,311 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Mehdi-HTC مشاهده گفتگو
    دوستان رنگهای کوره ای هم میشه فهمید که ماشین رنگ شده ؟؟؟ چون یکی از دوستان یک ریو صفر چپ کرد و کاپوت و موتور کاملا سالم اما اتاق ماشین کاملا نابود شده....حالا اومده یک اتاق نو خریده و میگه اگه رنگ کوره ای بخوره اصلا معلوم نمیشه که چپی بوده و جای نو میشه فروخت..........
    سلام
    ببخشید شماره اطاق رو چکار میکنه تا جایی که من اطلاع دارم باید با اجازه راهنمایی و رانندگی اطاق عوض بشه وگرنه میشه مثل یکسری ماشینهای تصادفی که میخریدند بعد یکی مثل اون میدزدیدند شماره اطاق و موتور رو هم استادانه جعل میکردند ولی آخرش گیر افتادند

  16. کاربر زیر از دوست گرامی shahramyou به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    PowerMode (11 November 2009)

  17. #10
    زمان پیوستن
    13 Jul 2008
    شهر
    فسا...نرسیده به رسیده سر نبش تیر چراغ برق...زیر سایه جلوی آفتاب
    اتومبيل
    پژو 206 تیپ 3 ، پارس ELX
    گوشی موبایل
    (HTC TyTnll & Nokia N91(8g
    نوشته‌ها
    393
    سپاس
    228
    از ایشان 131 بار و در 87 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    میدونم گفت شماره شاسی و همه چیز رو درست میکنه......ولی انگی که یه ماشین چپی داره اصلا بهش نمیخوره.....و جای نو میشه فروخت با یکی 2میلیون کمو زیاد..........

  18. #11
    زمان پیوستن
    12 Oct 2009
    نوشته‌ها
    340
    سپاس
    568
    از ایشان 276 بار و در 131 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    والا من هم شنیدم که بصورت کوره ای رنگ می کنند که اصلا ئ ابدا معلوم نمیشه !!! ولی تا به حال رنگ کردن به روش کوره ای را ندیدم اگر کسی اطلاعی داره ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

  19. #12
    زمان پیوستن
    12 Oct 2009
    نوشته‌ها
    340
    سپاس
    568
    از ایشان 276 بار و در 131 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    کسی خبر نداره؟

  20. #13
    زمان پیوستن
    12 Oct 2009
    نوشته‌ها
    340
    سپاس
    568
    از ایشان 276 بار و در 131 نوشته سپاسگزاری شده است

    پیش گزیده

    چند وقت پیش راجب رنگ کوره ای سوال کردم که متاسفانه کسی خبری نداشت . خیلی اتفاقی امروز پژو 405 یکی از آشنایان دوستم که چند سال بود تو پارکینگ خوابیده بود {بعلت فوت صاحب ماشین } ماشین مدل 83 هست و دوساله که توی پارکینگ خوابیده و حالا این دوست ما مامور شده تا این ماشین رو بفروشه .
    خلاصه سرتان را درد نیارم بچه های بی تربیت دور تا دور ماشین رو با میخ خط کشی کرده بودند هر صافکاری ایشان برده بودند نتونسته بودن خط ها رو پاک کنه تا این که مجبور شده بود چهار تا در ماشین رو داده تو یکی از نمایندگی های تهران کوره ای کامل رنگ کردن بعد از گذشت حدود 6 ماه امروز ماشین رو برای فروش بردیم چند نمایشگاه درست حسابی هیچ کدوم متوجه رنگ نشدن تا حتی از این قام های تشخیص رنگ شدگی هم زدن ولی جواب نداد و ضخامت رنگ رو صحیح نشون میداد .

  21. کاربر زیر از دوست گرامی arvin1 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    baris (4 December 2009)

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد