تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 25

نام گفتگو: آیا فن رادیاتور بعد از خاموش شدن ماشین باید کار کند؟

  1. #1


    زمان پیوستن
    31 Jan 2005
    نوشته‌ها
    11
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده آیا فن رادیاتور بعد از خاموش شدن ماشین باید کار کند؟

    سلام
    یه سوال برام پیش اومده و اون اینه که آیا فن رادیاتور 405 باید بعد از خاموش کردن ماشین هم کار کنه و روشن بمونه تا یه مدت یا نه ؟
    اگه ماشین زیاد گرم شده باشه چی؟
    چون پراید اینطوریه ..
    در ضمن پسر عموی من که پرشیا داره میگفت باید کار کنه و ماشین تو که کار نمیکنه ایراد داره..!
    لطفا منو راهنمایی کنید.
    ممنون از همه شما
    به سراغ من اگر میایی ، پشت هیچستانم.

  2. #2


    زمان پیوستن
    08 Apr 2008
    شهر
    Tehran
    نوشته‌ها
    74
    تشکر شده:
    56

    پیش گزیده

    وقتي كه ماشين را خاموش ميكنم، فن آن هم خاموش ميشود، ولي اگر لازم باشد، بعد از چند دقيقه دوباره روشن ميشود.

  3. کاربر زیر از دوست گرامی modjtabaf به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    behnam_banell (31 May 2009)

  4. #3


    زمان پیوستن
    23 May 2008
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    Hyosung GT250R & Pulsar 220 & پارس ELX
    گوشی موبایل
    Apple iphone 4
    نوشته‌ها
    2,874
    تشکر شده:
    3292

    پیش گزیده

    سلام . شما وقتی خاموش کنی اگر لازم باشد روشن می ماند و البته توی ماشین من به 10 ثانیه نمیرسه که خاموش میشه . حتی مثل امروز که 4 ساعت توی شهر مدام کولر گرفتم و حدود 1.5 ساعتش هم در حال ایست بود فن رفته بود روی high ( میدونید که 2 حالت داره . دور کند و تند که از صداش میشه فهمید )ولی در پارکینگ که وایسادم تا رفتم تو پارکینگ خاموش شد .
    خريد از كليه سايت هاي خارجي توسط Visa Card براي شما با كمترين قيمت


  5. کاربر زیر از دوست گرامی farzad_Sh_2020 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    behnam_banell (31 May 2009)

  6. #4


    زمان پیوستن
    26 Mar 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    لوگان E2LP + پرايد + ريو
    نوشته‌ها
    1,734
    تشکر شده:
    4755

    پیش گزیده

    تو كاربراتوري ها وقتي موتور گرم بود تا ماشين رو خاموش مي كردي فن همچنان كار مي كرد و معمولا هم مدت طولاني تا دماي آب رادياتور كمتر بشه و خاموش ميشد.
    ولي تو انژكتوري ها به محض خاموش كردن ماشين خاموش ميشد و معمولا هم نسبت به كاربراتوري ها به ندرت روشن ميشد. اون هم در مواقعي كه دماي آب خيلي بالا بود و معمولا بعد از چند دقيقه از خاموش كردن ماشين.

    روشن شدن فن هم فقط به كمتر شدن آب درون رادياتور كمك مي كنه و چون آب از چرخش افتاده، آبي كه تو موتور هست همچنان گرم هست. تا اينكه به تدريج خنك بشه.

    اگر خواستيد بعد از خاموش كردن ماشين همچنان فن ها كار كنند مي تونيد سوييچ رو باز كنيد تا برق پشت آمپر بياد ( ماشين رو روشن نكنيد) و بعد كليد كولر رو بزنيد. در اين حالت فن هاي دور كند كار مي كنند.

  7. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی reza engine به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    arash_2006 (2 June 2009), behnam_banell (31 May 2009)

  8. #5


    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,404
    تشکر شده:
    1683

    پیش گزیده

    من فقط يك بار تو 405 انژكتوري ديدم كه فن روشن موند و اون هم وقتي بود كه با يه مسير 10 كيلومتري سر بالايي رو با دور 5000 اومدم و دماي موتور بالاي 110 بود ! وقتي سوييچ رو در آوردم فن روشن موند ...

  9. کاربر زیر از دوست گرامی mortezagipsy به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    behnam_banell (31 May 2009)

  10. #6


    زمان پیوستن
    11 Apr 2008
    اتومبيل
    زانت
    گوشی موبایل
    3310
    نوشته‌ها
    269
    تشکر شده:
    193

    پیش گزیده

    تو ماشین های کاربراتوری که ما هم یکی شو داشتیم تقریبا تو 90 درصد حالات حدود 10 دقیقه فن بعد از خاموش کردن ماشین روشن میموند. اما تو ماشین های انژکتوری این اتفاق خیلی به ندرت میوفته .
    یادمه اون زمانها خیلی با این سنسور فن و دور تند 405 مشکل داشتیم و مشکل هم این بود که دور تند اصلا کار نمیکرد و یا تند تند خاموش روشن میشد . یادمه یه سنسور که به سر سیلندر پیچ شده بود رو واسه مون عوض کردن که قیمتش حدود 35 تومن بود (10 سال پیش) .
    الان که زانتیا دارم تا حالا ندیدم که فن بعد از اینکه ماشین رو خاموش کردم روشن بمونه حتی زمانی که خیلی به ماشین فشار اومده باشه ( البته فن با یه تاخیر 3 ال 5 ثانیه بعد از خاموش کردن ماشین خاموش میشه ) اما تو مگان 1 بار دیدم که فن حدود 10 دقیقه بعد از خاموش کردن ماشین روشن بمونه .
    ای بابا

  11. #7


    زمان پیوستن
    12 Aug 2008
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پرايد
    گوشی موبایل
    6630
    نوشته‌ها
    52
    تشکر شده:
    16

    پیش گزیده

    این از شانس خوب شما است که روشن نمی شه چون موتور داغ نمی کنه




    وبلاگي متفاوت براي انهايي كه به خودرو علاقه دارند

  12. #8


    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,404
    تشکر شده:
    1683

    پیش گزیده

    راستي كسي مي دونه توان مصرفي فن هاي 405 در حالت دور كند و تند چند واته ؟ (اگه ماشينهاي ديگه رو هم مي دونين بگين)

  13. #9


    زمان پیوستن
    05 May 2005
    شهر
    Green Hell
    اتومبيل
    SD V1
    گوشی موبایل
    N95 8G
    نوشته‌ها
    139
    تشکر شده:
    70

    پیش گزیده

    اشتباه مي كنيد ... به تاپيك آیا فن رادیاتور بعد از خاموش شدن ماشین باید کار کند؟ مراجعه كنيد.


    خب من ماشينم 405 انژكتور هست ( مدل 82 ) وقتي ماشين رو خاموش ميكنم و مشغول مثلا تميز كردن و اينا ميشم ( شايد 5 دقيقه بعد از
    خاموش شدن ماشين ) يك دفعه خود فن روشن ميشه و 4-5 دقيقه اي كار ميكنه. و از اول هم همينطور بوده و هنوز هم همينطور هست. يك پرشيا هم داشتيم همينطور بود. خب حالا مشكل چيه؟
    bye

  14. کاربر زیر از دوست گرامی noisymind به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    mortezagipsy (12 June 2009)

  15. #10


    زمان پیوستن
    31 Jan 2009
    نوشته‌ها
    991
    تشکر شده:
    1385

    پیش گزیده

    در مدلهاي قديمي 405 بعد از خاموش كردن موتور هم فن روشن مي شد اما در مدلهاي جديد 405 و سمند و پرشيا ديگه اينطوري نيست كه بنظر من هم بهتره چون با روشن شدن فن آمپر بسيار زيادي از باطري كشيده مي شد وچون موتور هم خاموش بود دينام هم باطري راشارژ نمي كرد نتيجه اش معلومه باطري خيلي زودمرخص مي شد و زمان استارت زدن شما را نا اميد مي كرد .

  16. #11


    زمان پیوستن
    22 Apr 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    سوناتا 2008 و رنو لوگان (E2 LP)
    گوشی موبایل
    Nokia Lumia 925
    نوشته‌ها
    2,260
    تشکر شده:
    2592

    پیش گزیده

    البته اگه باطری سالم باشه مشکلی براش پیش نمیاد چون مصرف فن خیلی هم بالا نیست. به علاوه اینکه وقتی ماشین می ایستد، دمای آب خصوصا اطراف سیلندرها به شدت بالا میره (چون آب در گردش نیست و فن کار نمیکنه تا تبادل گرمایی داشته باشه) و کار کردن فن پس از خاموشی ماشین میتونه تاثیر بسیار مناسبی در کاهش اصطحلاک قطعات موتور و سیستم خنک کاری داشته باشه.

    ولی خوب ایران خودرو خودش میدونه که از چه باطری روی ماشینهاش استفاده می کنه که این خصوصیت رو حذف کرده. من زمانی که 405 داشتم (آخر 84) دوبار در کمتر از یکسال باطری رو با گارانتی عوض کردم که آخرم مجبور شدم باطری خشک بذارم.
    آخرین ویرایش به وسیله Raminium2001 : 12 June 2009 در 11:10 AM دلیل: توضیح

  17. #12


    زمان پیوستن
    08 Sep 2006
    شهر
    کاشان
    اتومبيل
    V8 و EF7 Petrol
    گوشی موبایل
    SAMSUNG Galaxy S GT-I9000
    نوشته‌ها
    1,404
    تشکر شده:
    1683

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط noisymind مشاهده گفتگو
    خب من ماشينم 405 انژكتور هست ( مدل 82 ) وقتي ماشين رو خاموش ميكنم و مشغول مثلا تميز كردن و اينا ميشم ( شايد 5 دقيقه بعد از
    خاموش شدن ماشين ) يك دفعه خود فن روشن ميشه و 4-5 دقيقه اي كار ميكنه. و از اول هم همينطور بوده و هنوز هم همينطور هست. يك پرشيا هم داشتيم همينطور بود. خب حالا مشكل چيه؟
    چه جالب ... ماشين باباي من هم 405 انژكتوري مدل 82 هست و هيچ وقت بعد از خاموش كردن ماشين فنش روشن نمي شه يا روشن نمي مونه ... اما همونطور كه گفتم يكبار كه در سربالايي خيلي به ماشينش فشار آوردم و دماي آب 110 درجه بود، وقتي ماشين رو خاموش كردم فن روشن موند. فقط همين يك بار ...!
    راستي تو چه دمايي اين اتفاق مي افته ؟

    نقل قول نوشته شده توسط Raminium2001 مشاهده گفتگو
    البته اگه باطری سالم باشه مشکلی براش پیش نمیاد چون مصرف فن خیلی هم بالا نیست. به علاوه اینکه وقتی ماشین می ایستد، دمای آب خصوصا اطراف سیلندرها به شدت بالا میره (چون آب در گردش نیست و فن کار نمیکنه تا تبادل گرمایی داشته باشه) و کار کردن فن پس از خاموشی ماشین میتونه تاثیر بسیار مناسبی در کاهش اصطحلاک قطعات موتور و سیستم خنک کاری داشته باشه.
    با شما موافق نيستم. وقتي مثلا" با دماي 95 درجه ماشين رو خاموش مي كنيم، ديگه دما از 95 بالاتر كه نمي ره ! بالاخره بايد از يه جايي اين انرژي تامين بشه و وقتي موتور خاموشه ...
    بعدش هم فن كه موتور رو خنك نمي كنه، آب رادياتور رو خنك مي كنه ! وقتي هم آب رادياتور گردش نداشته باشه و به موتور نرسه اين خنك كردن آب رادياتور بي فايده هست.
    نكته ي ديگه اين كه مصرف فن خيلي بالا هست ! به عنوان مثال فن 206 300 وات هست، 405 هم كه تازه دو تا فن داره ...

  18. #13


    زمان پیوستن
    05 Mar 2009
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    sd v8
    گوشی موبایل
    nokia n73
    نوشته‌ها
    36
    تشکر شده:
    48

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط mortezagipsy مشاهده گفتگو

    با شما موافق نيستم. وقتي مثلا" با دماي 95 درجه ماشين رو خاموش مي كنيم، ديگه دما از 95 بالاتر كه نمي ره ! بالاخره بايد از يه جايي اين انرژي تامين بشه و وقتي موتور خاموشه ...
    بعدش هم فن كه موتور رو خنك نمي كنه، آب رادياتور رو خنك مي كنه ! وقتي هم آب رادياتور گردش نداشته باشه و به موتور نرسه اين خنك كردن آب رادياتور بي فايده هست.
    نكته ي ديگه اين كه مصرف فن خيلي بالا هست ! به عنوان مثال فن 206 300 وات هست، 405 هم كه تازه دو تا فن داره ...
    ولی خلاف حرف شما را در عمل ثابت میشه چون خود من در 206 وقتی بخصوص رانندگی سریع دارید و موتور را هرچند با دمای 90 خاموش میکنید ولی 2-3 دقیقه بعد مشاهده میکنید که دما تا 110 هم میرسد اون دمای 90 در هنگام کار کردن فن هست و مثل این هست که شما مثلاً دمای واقعی فلز 110-120 هست با زور آب دما را تا 90 پایین می آورید و در وافع دمای 90 دمای آب هست نه سیلندر وقتی گردش آب حذف می شود طبق برقراری تعادل گرمایی دمای فلز سیلندر مثلاً از 130-120 به 110 میرسه و دمای آب هم از 90 به 110 میرسه و این هم منبع تامین اون گرمایی که مد نظر شما بود.
    و ضمناً فن حداقل در 206 که بعد از خاموش شدن ماشین کار میکند البته بعضی از اوقات نه همیشه .
    یک نکته اینکه این حالت کار کردن فن بعد از خاموش شدن 2 حالت دور کند و تند دارد که خود من صرفاً زمانی کار کردن فن را حس میکردم که دور تند راه میافتاد که خب زمان کمی هم بود جدیداً مشاهده کردم که دور کند فن که شاید خیلی به نظر نیاد خیلی اوقات بعد از خاموش شدن ماشین حتی 2-3 دقیقه بعد شروع به کار کردن میکنه(حالات فوق در 206 بود)

  19. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی RAMIN66 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Alireza_g (3 July 2009), mortezagipsy (12 June 2009), Raminium2001 (12 June 2009), reza_118 (25 June 2009)

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد