تبليغات در پي‌هالز





نمایش نتایج 1 به 7 از 7

نام گفتگو: مقایسه بین 4 ماشین سمند - ال 90 - کیا اسپکترا و چری آمولت

  1. #1


    زمان پیوستن
    09 Aug 2007
    نوشته‌ها
    20

    پیش گزیده مقایسه بین 4 ماشین سمند - ال 90 - کیا اسپکترا و چری آمولت

    تو سایت روسی به آدرس
    http://www.autoreview.ru/archive/200...ase_id=2587920
    آدرس ترجمه به انگلیسی
    http://translate.google.com/translat...3958%26hl%3Den

    یک مقایسه و بررسی کامل بین 4 ماشین سمند LX - لوگان( ال 90 ) - کیا اسپکترا(که با موتور 1600 16 سوپاا از ریو سرتره ) و چری Amulet کرده و این چهار ماشین رو به خاطر قرار داشتن تو رنج قیمت 10 تا 15 هزار دلار انتخاب کرده




    امتیاز دهی و بررسی های این سایت که نسبتا معتبر هست و خیلی جاهاش از سمند نقد هم کرده به ترتیبی هست که میبیند




    اگر با گوگل به انگلیسی دست پا شکسته تبدیل کنید مقاله قشنگی هست که چند تا نکته اش رو میارم


    اول بحث نوع موتور و قیمت در روسیه بر حسب دلار :




    *************************موتور ************ قیمت پایه ******* قیمت فول
    سمند ال ایکس *****1800 - 8سوپاپ 100 اسب ***** 10950 ***** 13300

    لوگان( ال 90 ) ***** 1600 - 8سوپاپ-90 اسب***** 12449 *****14139

    کیا اسپکترا***** 1600 - 16سوپاپ-101 اسب***** 12970***** 15690

    چری آمولت***** 1600 - 8سوپاپ-94 اسب***** 9000 *****12650


    بحث بعدی امتیاز دهی هست. جالبه که این سایت قبل از اینکه چند تا ماشین رو با هم مقایسه کنه از افراد نظر سنجی میکنه که قبل از این تست 6970 نفر رای داده اند و به نظر اونا ماشینها به این ترتیب برنده میشدند :

    لوگان( ال 90 ) 45.82 %

    کیا اسپکترا 39.35%

    سمند ال ایکس 12.34%

    چری آلموت 2.48%



    Here's how to vote as:
    Renault Logan 45.82%
    Kia Spectra 39.35%
    Iran Khodro Samand 12.34%
    Chery Amulet 2.48%
    Voted 6970 people
    ولی بر اساس پارامترهای که تعریف کرده ال نود و سمند بیشترین امتیاز یعنی 750 و بعد چری با 695 و کیا آخر با 685 امتیاز شده . جالب اینکه تو بیشتر پارامترها مثل سهولت رانندگی، طراحی بیرون و داخل ، سطح امکانات و ... سمند اول و ال 90 رتبه بعد را کسب کرده و تو بعضی پارامترها برعکس و جالبتر اینکه تو اینجا هم از نظر ترمز سمند با 65 امتیاز اخر و ال 90 با 90 امتیاز اول شده (از 100 امتیاز). و برای من جالب بود که وزنی که برای هر پارامتر تعیین کرده متفاوت هست و مثلا برای ترمزها بیشترین سطح امتیاز یعنی 100 تعیین کرده .






    یک قسمت جالب دیگر این مقاله، تست المپیک هست که هر ماشین باید روی سطح آسفالت خیس یک مسیر مارپیچ رو با سرعت 65 کیلومتر طی کنه و هر ماشین توسط پنج راننده آزمایش میشه و در صورت برخورد به موانع پلاستیکی یا کاهش سرعت تست مردود خواهد شد. نمودار مسیر حرکت









    در این تست سمند برنده شد ولی با اختلاف بسیار. یعنی از 5 راننده 4 راننده موفق شدند مسیر رو راحت طی کنندکه نوشته سمند تو این مورد بسیار دقیق عمل میکنه و چرخها بدون لیز خوردن و انحراف به دقت حرکتهای راننده رو اجرا میکنه که نتیجه ش عدم موفقیت تنها یک راننده بوده


    در حالیکه رتبه بعدی برای ال 90 بود که در نقطه مقابل یک نفر از پنج نفر موفق شده بود و نوشته هر کی میخواست سماجت به خرج بده و مسیر رو طی کنه اکثرا به لیز خوردن چرخهای عقب مواجه میشدند و منحرف میشدند و برای دو ماشین بعدی هیچکدوم موفق به طی صحیح مسیر نشدند و یه چیزای نوشته بو که خیلی متوجه نشدم ولی بیشتر بحث ش رو عدم فرمان پذیری این ماشینا بود که بیشتر راننده ها بخاطر لیز خوردن چرخها یا منحرف شده بودن یا کاهش سرعت داده بودند.




    تو عکس زیر فشار وارده رو کیا ملاحظه میشه






    دو تصویر زیر هم توزیع وزن و ابعاد ماشنها رو نشون میده











    و جزئیات مقاله و تصاویر بیشتر رو هم خودتون میتونید در صورت علاقه از آدرس سایت اصلی نگاه کنید



    و یک آزمایش هم بین تندر - فیات و یه ماشین دیگه که الان یادم نیست کرده که فرصت شد خلاصه اون رو هم میزارم



    و آخر نظر خودم اینکه قبلا 206 داشتم و الان هم یک سال هست یک سمند معمولی 83. باید بگم بعد از 90 هزار کیلومتر راضی هستم . البته بحث تکراری هست ولی همه میدونیم یه ماشین با تمام معیارها زیر 30 میلیون پیدا نمیشه.


    و حالا اگر بخواهیم بین 10 تا 15 میلیون انتخاب کنیم میایم به فاکتورهامون نمره میدیم.


    فاکتورهای من به ترتیب عبارت بودند از هندلینگ و پایداری بعد ایمنی و داشتن قدرت کافی - خدمات کافی و وفور قطعات و مکانیک - - فضای مناسب سرنشینان و ص عقب - امکانات مناسب و کافی (ضد سرقت بودن - شیشه عقب برقی - گرمکن عقب - اجزا بیرونی همرنگ بدنه - کامپیوتر سفریو...) - داشتن سرعت بالای مطمئنه که بعد از تمام اینها سمند رو انتخاب کردم و الان هم راضیم


    و مشکلش هم یکی اینکه برای حرکت اولیه مثل 206 فرز و چابک نیست هر چند قدرتمند حرکت میکنه به هر حال یه موتور 16 سوپاپ خیلی بیشتر بش میاد و دید عقبش و یا دنده عقب با وجود آئینه های خوب اصلا مشکلی نداره و ترمزش هم برای من خوب هست و ABS بودن به قدرت ترمز کمکی نمیکنه




    به هر حال نظر هر کس برا خودش محترمه و من در پی نفی یا اثبات چیزی نبودم (علی الخصوص اعتبار دادن به ایران خودرو بخاطر ) فقط بررسی یک سایت معتبر که تستهای زیادی تو این زمینه ها انجام داده برام جالب بود و برای آگاهی بیشتر این مطلب رو نوشتم

  2. #2


    زمان پیوستن
    26 Mar 2007
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    لوگان E2LP + پرايد + ريو
    نوشته‌ها
    1,734

    پیش گزیده

    البته اين مقايسه يه كم قديميه ولي از آنجاييكه كه قرار تو خيابونهاي ما پر بشه از سمند و تندر بد نيست تامل بيشتري به اين مقايسه بشه.
    بايد در نظر داشت كه تندر ايران داراي موتور 1600 سي سي 16 سوپاپ ميباشد و موتور K4M رنو جز موتورهاي با تكنولوژي روز رنو محسوب شده و 105 اسب بخار قدرت داره. اين در حالي است كه موتور لوگان در اين آزمون 8 سوپاپ بوده و 90 اسب قدرت داشته. بنابراين مي توان حدس زد كه اگه تندر با موتور فعلي عرضه شده در كشور ما در اين قياس شركت مي كرد قطعا امتياز بالاتري نسبت به سمند LX كسب مي كرد.
    من هم كاملا با شما موافقم كه هر فرد بايد با توجه به نياز و مورد استفادش از خودرو و بودجه اش نسبت به انتخاب خودرو اقدام كنه، هر چند محدوده انتخاب ما در كشور به خاطر عدم تنوع محصولات خيلي كمه.

    من خودرويي نياز دارم كه پرقدرت، پر شتاب و فرز در شروع حركت باشه، ترمز قوي و ضد قفل و كيسه هوا داشته باشه و مصرف سوختش در شرايط كنوني كم باشه. قطعاتش هم به راحتي گير بياد. ضمنا فضاي كافي براي 5 نفر داشته باشه و راحت در سفر باشه.
    حالا اينكه آيينش برقي نباشه و مجبور باشم با دست تنظيم كنم برام در اولويت نيست و امكاناتي از اين دست.

    كسانيكه همش ميگن تندر قرار بود 7 ميليون باشه يه نگاه به قيمت لوگان بندازن. تازه اين در خود روسيه توليد شده و موتور ضعيف تري روش نصبه. تو خود سايت رنو من لوگان فول رو كه تقريبا معادل E2+LP خودمون ميشه رو 10590 يورو ديدم. حالا تبديل كنيد ببينيد چند در مياد.

    البته اگر قرار باشه تندر توليدش محدود بشه و بعد قطع بشه ( به خاطر تحريم احتمالي) انتخاب بعدي من سمند خواهد بود به شرطي كه موتور ملي ( FEV آلمان) روش نصب بشه.
    ضمنا اين بحث بهتر بود در تالار مقايسه خودروها ايجاد ميشد

  3. #3


    زمان پیوستن
    29 Aug 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Lifan 620
    گوشی موبایل
    imate
    نوشته‌ها
    327

    پیش گزیده

    منم این تست و قبلا دیدم باید پذیرفت LX واقعا ماشین خوبییه و با قیمتایی که تو خارج می فروشن ( اگر نمی گید خارجیها احمقن و یا این حرفا دروغن ) باید پذیرفت بهترین انتخاب در این حدود قیمته .

  4. #4


    زمان پیوستن
    09 Aug 2007
    نوشته‌ها
    20

    پیش گزیده

    ضمن تشکر از دوست عزیز که تذکر دادند در صورتیکه
    از مدیران فروم کسی میتونه این بحث رو به تالار مقایسه خودروها منتقل کنه
    ممنون میشم

  5. #5


    زمان پیوستن
    29 Jul 2008
    شهر
    همین نزدیکا
    اتومبيل
    L90
    نوشته‌ها
    44

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط reza engine مشاهده گفتگو
    البته اين مقايسه يه كم قديميه ولي از آنجاييكه كه قرار تو خيابونهاي ما پر بشه از سمند و تندر بد نيست تامل بيشتري به اين مقايسه بشه.
    بايد در نظر داشت كه تندر ايران داراي موتور 1600 سي سي 16 سوپاپ ميباشد و موتور K4M رنو جز موتورهاي با تكنولوژي روز رنو محسوب شده و 105 اسب بخار قدرت داره. اين در حالي است كه موتور لوگان در اين آزمون 8 سوپاپ بوده و 90 اسب قدرت داشته. بنابراين مي توان حدس زد كه اگه تندر با موتور فعلي عرضه شده در كشور ما در اين قياس شركت مي كرد قطعا امتياز بالاتري نسبت به سمند LX كسب مي كرد.
    من هم كاملا با شما موافقم كه هر فرد بايد با توجه به نياز و مورد استفادش از خودرو و بودجه اش نسبت به انتخاب خودرو اقدام كنه، هر چند محدوده انتخاب ما در كشور به خاطر عدم تنوع محصولات خيلي كمه.

    من خودرويي نياز دارم كه پرقدرت، پر شتاب و فرز در شروع حركت باشه، ترمز قوي و ضد قفل و كيسه هوا داشته باشه و مصرف سوختش در شرايط كنوني كم باشه. قطعاتش هم به راحتي گير بياد. ضمنا فضاي كافي براي 5 نفر داشته باشه و راحت در سفر باشه.
    حالا اينكه آيينش برقي نباشه و مجبور باشم با دست تنظيم كنم برام در اولويت نيست و امكاناتي از اين دست.

    كسانيكه همش ميگن تندر قرار بود 7 ميليون باشه يه نگاه به قيمت لوگان بندازن. تازه اين در خود روسيه توليد شده و موتور ضعيف تري روش نصبه. تو خود سايت رنو من لوگان فول رو كه تقريبا معادل E2+LP خودمون ميشه رو 10590 يورو ديدم. حالا تبديل كنيد ببينيد چند در مياد.

    البته اگر قرار باشه تندر توليدش محدود بشه و بعد قطع بشه ( به خاطر تحريم احتمالي) انتخاب بعدي من سمند خواهد بود به شرطي كه موتور ملي ( FEV آلمان) روش نصب بشه.
    ضمنا اين بحث بهتر بود در تالار مقايسه خودروها ايجاد ميشد
    خلاصه چی شد ما کدوم رو بگیریم البته این رو هم بگم که یکی از اقوام L90 داره و از نمایندگی در مورد قطعاتش سوال کرده بود گفت که فقط سپر جلوی اون000/300 هزار تومان هستش .

  6. #6


    زمان پیوستن
    22 Dec 2007
    شهر
    شاهین شهر
    اتومبيل
    ریو
    گوشی موبایل
    SE w810i - HTC WildFire S
    نوشته‌ها
    2,051

    پیش گزیده

    به نظر من لوگان خودروی بروز تریه و قیمت مناسب ولی الان سمند به صورت کیفیت پایین تولید میشه.
    سمندی که دست خارجیها میدن کجا و سمندی که به ما میدن کجا.
    سمند توی ایران خودرو حروم شد بنده خدا.
    ولی خوب ال ایکسش بهتر از معمولیشه و قابل قبول تر.

  7. #7


    زمان پیوستن
    03 Dec 2008
    اتومبيل
    TONDAR90
    گوشی موبایل
    nokia E900
    نوشته‌ها
    923

    پیش گزیده

    به نظر من تندر از سمند بهتره چون سمند نه ترمز درستی داره ونه ایربگ داره وموتورشم مصرفش بالاست وتو شتاب در مقابل تندر90حرفی برای گفتن ندارد

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد