تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 86 123456781151 ... آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 1113

نام گفتگو: اخبار مربوط به قیمت گذاری و سهمیه بندی بنزین

  1. #1


    زمان پیوستن
    03 May 2006
    اتومبيل
    ندارم!
    گوشی موبایل
    Sagem 411X
    نوشته‌ها
    1,195
    تشکر شده:
    1891

    پیش گزیده اخبار مربوط به قیمت گذاری و سهمیه بندی بنزین

    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: انرژي

    ثابت گذاشتن قيمت‌ بنزين در سال‌هاي اخير كار درستي نبوده و بايد همين طور كه نرخ تورم در اين سال‌ها افزايش مي‌يافت، قيمت‌ آن نيز افزايش مي‌يافت.

    ابوالقاسم امام زاده - رييس دانشكده نفت تهران - با بيان اين مطلب به خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: ثابت نگه داشتن قيمت بنزين در سال‌هاي اخير را نمي‌توان لطف به مردم دانست و در حال حاضر نيز كه قيمت‌ها افزايش يافته نبايد اين افزايش به صورت يك‌باره انجام شود.

    وي خاطرنشان كرد: اين تصور نادرستي است كه با قيمت 150 تومان براي بنزين بتوان جلوي مصرف بالاي آن را گرفت. در واقع، اين اقدامي است كه در نهايت به افزايش تورم نيز خواهد انجاميد.

    وي با بيان اين كه افزايش قيمت يكي از راهكارهاي منطقي كردن قيمت سوخت است، تصريح كرد: در اين ميان چندين عامل ديگر نيز دخيل هستند. براي صرفه‌جويي در مصرف سوخت ابتدا بايد محل مصرف شناسايي شود و در همه كشورها نيز كه قصد صرفه‌جويي در اين زمينه را دارند يك مديريت تقاضا وجود دارد كه كشور ما از چنين مديريتي بي‌بهره است.

    امام زاده اضافه كرد: بحث صرفه‌جويي در مصرف انرژي از حدود 10 سال پيش مطرح است، ولي بايد بدانيم كه اين صرفه‌جويي از طرف عرضه كننده نيست و مديريت تقاضا بايد متولي آن باشد؛ بنابراين نياز است كه چنين مديريتي با كمك مركز تحقيقات مجلس و ساير مراكز تحقيقاتي و پژوهش تشكيل شود و چنين مديريتي است كه مي‌تواند در خصوص قيمت بنزين نظر بدهد و محل مصارف آن را شناسايي و در خصوص صرفه‌جويي در سوخت نظرات خود را ارايه دهد.

    وي در پايان تاكيد كرد: اين خيلي خوشبينانه است كه با دو برابر شدن قيمت بنزين مصرف آن به نصف كاهش يابد و قضاوت در مورد اين مساله با گذشت زمان مشخص مي‌كند.

    به گزارش ايسنا، در جلسه هفته گذشته كميسيون تلفيق مجلس، با موافقت 23 نماينده، قيمت هر ليتر بنزين براي سال آينده 150 تومان تعيين شد. البته اين قيمت، قيمت قطعي بنزين نيست و آنچه كه در كمسيون تصويب شد، در جلسه‌ي علني مجلس نيز بايد تصويب شود و شوراي نگهبان نيز بايد نظر خود را در اين باره اعلام كند تا به صورت قانون ابلاغ شو

  2. #2


    زمان پیوستن
    07 Jan 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    MAZDA 3
    گوشی موبایل
    Apple Iphone 4S
    نوشته‌ها
    1,801
    تشکر شده:
    1145

    پیش گزیده

    میدونید چه فاجعه ای رخ میده اگه 150 تومن بشه ؟
    تاکسی بالای 1000
    آژانس بالای 10000
    نون 500
    مواد غذایی 2 برابر
    زندگی زیر صفر
    اتوبوس = تونل وحشت
    مردم تو خیابون تو ایستگاههای اتوبوس همدیگر رو میکشن برای سوار شدن مخصوصا موقع شلوغی
    فشار = فقط بر مردم پایین مخصوصا طبقه متوسط که دیگه نمیتونن تاب بیارن زیر این فشار و به طبقه پایینتر جامعه هل داده میشن


    از همه مهم تر تورم 2 برابر اونم فقط در عرض یک ماه یعنی ایران میشه بدتر از سومالی

  3. #3


    زمان پیوستن
    27 Mar 2006
    شهر
    کرمانشاه
    اتومبيل
    پرایدو 132 - پژو 207i
    گوشی موبایل
    1110i - N72-5800 XM-1202
    نوشته‌ها
    827
    تشکر شده:
    418

    پیش گزیده

    جالبه چند وقت پیش اعلام کردن تا سال 89 بنزین گرون نمیشه تازه قبلا وقتی میخواست گرون بشه حداکثر 20 تومان گرون میشد الان قراره 2 برابر بشه !!!
    I Believe In HARVEY DENT

  4. #4


    زمان پیوستن
    05 Feb 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    BMW 320i - sonata
    گوشی موبایل
    HTC Touch HD
    نوشته‌ها
    1,123
    تشکر شده:
    1816

    پیش گزیده

    پس تورم هم 2 برابر میشه !
    تازه قیمت خودروهای 6 سیلندر افت شدید خواهد داشت !

  5. #5


    زمان پیوستن
    26 Jun 2004
    گوشی موبایل
    3650-7710
    نوشته‌ها
    258
    تشکر شده:
    214

    پیش گزیده

    قیمت مسکن که 2 شماره کشید بالا...و این یعنی اجاره خونه که بخش اعظمی از هزینه زندگیه ....؟!
    و اولین گام برای افزایش تورم بود
    بالاکشیدن قیمت بنزین هم یعنی به قولی دومین گام جنون آمیز دیگر؟؟!!
    به قول معروف

  6. #6


    زمان پیوستن
    24 Jun 2005
    شهر
    Brisbane
    اتومبيل
    Nissan Qashqai
    گوشی موبایل
    iPhone 6S
    نوشته‌ها
    1,888
    تشکر شده:
    6714

    پیش گزیده

    با سلام
    آقا شهرام این حقیقته که میخوان به ماشین های مدل ماشین پایین کارت هوشمند ندهند و یک قیمت کلی برای بنزین تعیین کنند و سهمیه بندی هم نشود

    ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید برای بنده بگذارید تا پایانی به شایعات داده بشه

    یا حق

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    نخواندیم و نشنیدیم ، بخوان و بشنو
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



  7. #7


    زمان پیوستن
    03 May 2006
    اتومبيل
    ندارم!
    گوشی موبایل
    Sagem 411X
    نوشته‌ها
    1,195
    تشکر شده:
    1891

    پیش گزیده

    دوستان الان خیلی زوده برای این حرفا فعلا هیچی معلوم نیست.پس بیخود خودتون رو اذیت نکنین تا طرح توی مجلس تصویب نشده

  8. #8


    زمان پیوستن
    03 May 2006
    اتومبيل
    ندارم!
    گوشی موبایل
    Sagem 411X
    نوشته‌ها
    1,195
    تشکر شده:
    1891

    پیش گزیده دولت با افزايش قيمت بنزين و تك‌نرخي شدن آن مخالفت نكرد

    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: مجلس

    عادل آذر با بيان اين‌كه دولت با افزايش قيمت بنزين و تك‌نرخي شدن آن در جلسه‌ي كميسيون تلفيق مخالفتي نكرد، گفت: دولت براي افزايش قيمت بنزين رغبت دارد.

    عضو كميسيون برنامه و بودجه و تلفيق مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص قيمت پيشنهادي دولت براي بنزين، خاطرنشان كرد: دولت در لايحه‌ي بودجه‌ي 86 در خصوص بنزين همچنان بند و تبصره 13 كه در بودجه 85 هم آمده بود را تكرار كرده بود. بر اساس اين بند، دولت پس از گسترش حمل و نقل عمومي به سهميه‌بندي بنزين يا قيمت‌گذاري مناسب آن بپردازند.

    وي ادامه داد: معني اين كار اين است كه اگر كارت هوشمند به طور كامل استقرار يافت، بتوانند در پرداخت بنزين به متقاضيان و مصرف‌كنندگان بر اساس نياز و به صورت سهميه‌بندي بنزين دهند.

    آذر افزود: معني ديگر اين كار اين است كه بنزين توليد داخل 43 ميليون ليتر در روز، بر اساس سهميه‌بندي به متقاضيان با ليتري 80 تومان تحويل شود و ما به التفاوت آن را كه وارد مي‌كنيم حدود 550 تومان بفروشيم.

    عضو كميسيون تلفيق، با بيان اين‌كه دولت در مقابل افزايش قيمت بنزين و تك‌نرخي شدن آن مخالفتي نشان نداد، گفت: دولت در جلسه‌ي كميسيون فقط قاچاق بنزين، مصرف، توليد و واردات 30 ميليون ليتر بنزين در روز را تشريح كرد.

    آذر با اشاره به اين مطلب كه دولت براي افزايش قيمت بنزين رغبت دارد و با تك نرخي شدن آن مخالفت ندارد، يادآور شد: برخي دوستان معتقدند اگر قرار باشد بنزين گران شود بايد به قيمت واقعي‌اش گران شود نه 150 تومان چون قيمت 150 تومان هم آثار رواني و تورمي دارد و هم باعث كاهش مصرف بنزين نمي‌شود.

    آذر گفت: نظر دولت در جلسه‌ي كميسيون اين بود كه اگر قرار باشد بنزين را به قيمت ليتري 80 تومان بفروشيم بهتر است سهميه‌بندي مطلق داشته باشيم و 5/2 ميليارد دلار براي واردات بنزين در نظر بگيريم كه كميسيون با اختصاص اين مبلغ موافقت كرد و قيمت بنزين را 150 تومان در نظر گرفت تا به اندازه‌ي نياز تامين شود و مردم براي تهيه‌ي آن در صف نايستند

  9. #9


    زمان پیوستن
    23 Jun 2006
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    سمندLX.XU7
    گوشی موبایل
    N93
    نوشته‌ها
    90
    تشکر شده:
    20

    پیش گزیده

    من از یکی کار دست شنیدم که نمیشه
    همون80تومن

  10. #10


    زمان پیوستن
    03 May 2006
    اتومبيل
    ندارم!
    گوشی موبایل
    Sagem 411X
    نوشته‌ها
    1,195
    تشکر شده:
    1891

    پیش گزیده رييس كميسيون انرژي مجلس: 150 توماني شدن قيمت بنزين به نفع كشور نيست

    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: انرژي

    150 توماني شدن قيمت بنزين به نفع كشور نيست و به احتمال زياد اين موضوع در كميسيون تلفيق مجلس بازنگري شده و برگشت داده مي‌شود.

    كمال دانشيار ـ رييس كميسيون انرژي مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه قيمت 150 توماني بدون سهميه‌بندي بنزين در دستور كار مجلس شوراي اسلامي‌ است، اظهار كرد: به منظور حل مشكل قيمت بنزين، پيشنهاد داده‌ايم كه بنزين را به نرخ آزاد به مردم بدهيم و سپس مابه‌التفاوت نرخ آزاد و يارانه‌اي را به آن‌ها برگردانيم تا از اين طريق از قاچاق، افزايش آلودگي هوا و مصرف بي رويه بنزين جلوگيري كنيم. همچنين ارائه بنزين دو نرخي با طرح نرخ‌هاي دولتي و وارداتي از ديگر راهكار‌هاي در دست بررسي است

  11. #11


    زمان پیوستن
    17 Feb 2006
    شهر
    TEHran
    اتومبيل
    GLX 405
    گوشی موبایل
    Nokia
    نوشته‌ها
    1,365
    تشکر شده:
    2225

    Exclamation عضو كميسيون تلفيق مجلس: هرگونه تصميم در رابطه با بنزين 150 توماني خطايي تاريخي اس



    خبرگزاري فارس: عضو هيات رئيسه مجلس با تاكيد بر اين كه كميسيون تلفيق بايد از تصميم خود در مورد افزايش قيمت بنزين برگردد،گفت: هر گونه تصميم در رابطه با بنزين 150 توماني خطايي تاريخي است.
    حميد رضا حاجي‌بابايي عضو كميسيون تلفيق بودجه سال 86 در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس با انتقاد از تصميم كميسيون تلفيق مجلس در خصوص بنزين با قيمت ليتري 150 تومان گفت: تا زماني كه شرايط آماده نشده است و دولت و مجلس امكانات لازم را در جهت حمل و نقل عمومي شهري آماده نكرد‌ه‌اند، سخن گفتن از بنزين ليتري 150 تومان سخن گفتن از موضع غير مردمي و نشناختن توانمندي‌ها و خواسته‌هاي مردم است.
    وي اظهار داشت: گرچه قيمت واقعي بنزين بسيار بالا است، اما قيمت كار مردم هم بالا است و ما بايد در تصويب قيمت بنزين كار مردم و افزايش قيمت بنزين را با هم ببينيم زيرا نمي‌شود قيمت بنزين را واقعي و به دلار ديد، اما قيمت كار مردم را غيرواقعي و به ريال ديد.
    عضو هيات رئيسه مجلس خاطرنشان كرد: اقتصاد به مانند قيافه انسان است كه بايد همه اندام با يكديگر متوازن باشند، زيرا هرگونه عدم توازن مساوي با بدقيافگي آن فرد است، بنابر اين گران كردن قيمت بنزين گرچه از نظر عقلاني درست است اما از نظر اقتصادي درست نيست.
    وي افزود: زماني مي‌توان قيمت بنزين را افزايش داد كه دولت بخواهد همه يارانه‌ها را حذف كند و ما به‌التفاوت اين درآمدها را در اختيار مردم قرار بدهد آن وقت است كه قيمت واقعي در برابر كار واقعي قرار مي‌گيرد.
    حاجي‌بابايي با تاكيد بر اين كه كميسيون تلفيق بايد از تصميم خود در مورد افزايش قيمت بنزين برگردد،گفت: كميسيون تلفيق يا بايد جبران گراني‌هاي بنزين را در بودجه سال 86 پيش‌بيني كند و يا از راي خود در خصوص قيمت 150 توماني بنزين برگردد.
    عضو كميسيون تلفيق مجلس در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه چنانچه كميسيون تلفيق بر نظر خود در مورد قيمت بنزين اصرار كند، مجلس چه تصميمي خواهد گرفت،تصريح كرد: به اعتقاد من اگر كميسيون تلفيق وضعيت اجتماعي را لمس نكند صحن مجلس در اين رابطه تصميم‌گيري خواهد كرد.
    عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس امكان تجديد نظر در كميسيون تلفيق در مورد قيمت بنزين را يك ضرورت اجتناب‌ناپذير خواند و گفت: كميسيون تلفيق يا بايد در مورد قيمت 150 توماني تجديد نظر كند يا جبران خسارت اجتماعي را بكند.
    نماينده همدان عدم توازن در درآمدها و هزينه‌ها، رشد تورم، افزايش و ايجاد شكاف بين هزينه‌ها و درآمدها و تاثير قيمت بنزين بر افزايش قيمت ديگر اجناس و كالاها را آثار ناگوار اين تصميم در جامعه خواند كه براي جبران آن در لايحه بودجه 86 چيزي پيش بيني نشده است.
    به گفته وي تصميم گيري در مورد بنزين ليتري 150 تومان تصميم‌گيري در خلاء است
    .

  12. #12


    زمان پیوستن
    03 May 2006
    اتومبيل
    ندارم!
    گوشی موبایل
    Sagem 411X
    نوشته‌ها
    1,195
    تشکر شده:
    1891

    پیش گزیده بنزين150توماني آغازي بر پلكاني كردن قيمت آن است

    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: انرژي

    اقدام دولت مبني بر ارائه قيمت 150 تومان براي بنزين، آغازي بر پلكاني كردن قيمت آن است.

    مهران امير معيني ـ مدير پژوهش موسسه مطالعات بين‌المللي انرژي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر بنزين به يك معضل جدي براي دولت تبديل شده است و فقط جنبه واردات آن مطرح نيست. زيرساخت‌هاي وارداتي نيز با محدوديت مواجه است و در حال حاضر به دليل محدود بودن ظرفيت تخليه اين ميزان واردات بنزين، هزينه‌هاي سنگيني بابت جريمه ديركرد به اقتصاد كشور تحميل و موجب افزايش قيمت بنزين وارداتي مي‌شود.

    وي خاطرنشان كرد: البته افزايش قيمت بنزين لزوما در كوتاه‌مدت صرفه‌جويي در مصرف را به دنبال نخواهد داشت و به تشديد تورم نيز كمك خواهد كرد.

    او با بيان اين كه ثابت ماندن قيمت بنزين در سال گذشته منطقي نبود، گفت: البته در اينجا فقط قيمت بنزين مطرح نيست و اين مساله در مورد فرآورده‌هاي ديگري همچون گازوئيل و نفت سفيد نيز صدق مي‌كند و تا زماني كه قيمت‌ها منطقي نشود بحث صرفه‌جويي انرژي معنايي نخواهد داشت؛ ضمن اين كه تخصيص منابع نيز با مشكل مواجه مي‌شود.

    وي با بيان اين كه افزايش قيمت نسبي انرژي منجر به توجيه‌پذيري اقدامات صرفه‌جويي انرژي مي‌شود و تخصيص مجدد منابع را در پي خواهد داشت، تصريح كرد: افزايش قيمت بنزين به دليل فشاري است كه بر بودجه دولت مطرح است. سال گذشته شش ميليارد دلار واردات بنزين داشتيم كه بخشي از آن از حساب ذخيره ارزي تامين شد؛ در حالي كه اين سرمايه مي‌توانست در اين حساب باقي مانده و به اولويت‌هاي ديگر اختصاص يابد.

    وي ادامه داد: بهترين توجيه براي افزايش قيمت بنزين اين است كه ميانگين وزني قيمت وارداتي و داخلي را ملاك قرار دهيم كه قيمت 150 تومان براي هر ليتر بنزين با توجه به اين معيار باز هم يارانه‌اي است.

    او در پاسخ به اين سوال مبني بر اين كه آيا قيمت 150 توماني بنزين منجر به افزايش نرخ تورم خواهد شد؟ اظهار كرد: تورم وجود خواهد داشت. سال‌هاي گذشته نيز كه قيمت بنزين را افزايش مي‌داديم، همين رقم 14 تا 15 درصد تورم وجود داشت، ولي بالاخره اگر بپذيريم كه اين قيمت‌ها نمي‌توانند منطقي باشند كه كارشناسان نيز بر اين مساله اتفاق نظر دارند، بايد قيمت‌ها اصلاح شود؛ ولي اختلاف نظر بين آن‌ها در اين است كه قيمت‌ها در چه بازه زماني افزايش يابد و نكته مهم‌تر اين كه وظيفه دولت در قبال افزايش قيمت چه خواهد بود.

    وي تصريح كرد: دولت بايد در كنار افزايش قيمت بنزين اقداماتي در جهت كاهش تورم و افزايش سطح رفاه مردم از طريق توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي‌ و جايگزيني خودرو‌هاي فرسوده، افزايش درآمد‌هاي سرانه و مشوق‌هايي براي سرمايه‌گذار يا مصرف‌كننده بدهد كه به دنبال صرفه‌جويي حركت كند.

    مدير پژوهش موسسه مطالعات بين‌المللي انرژي يادآور شد: در كوتاه مدت قيمت‌هاي بالاي بنزين صرفه‌جويي در مصرف را به دنبال نخواهد داشت و خواه ناخواه به تورم نيز منجر خواهد شد. در اين رابطه دولت بايد تسهيلات ارزان قيمت ارائه دهد كه مصرف‌كننده تشويق به صرفه‌جويي در انرژي شود.

    وي با تاكيد بر تصحيح قيمت‌ها در راستاي واقعي كردن قيمت سوخت اظهار كرد: اگر به دنبال اين امر نباشيم، نمي‌توانيم نياز‌هاي آتي خود را پوشش دهيم و با قيمت‌هاي فعلي نيز اقدامات صرفه‌جويي توجيه اقتصادي ندارند. اصلاح قيمت سوخت و به ويژه بنزين نيازمند تصميم جسورانه و يك اقدام شجاعانه است، ولي اين كه اين تغيير در چه بازه زماني رخ دهد مهم است و اعتقاد دارم كه نبايد اين امر به يك باره صورت گيرد.

    او درباره ارتباط افزايش قيمت بنزين و اهدافي كه براي كارت هوشمند سوخت در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: به اعتقاد من كارت هوشمند كارايي نخواهد داشت و اصولا سيستم‌هاي دوگانه معمولا فساد به دنبال خواهند داشت؛ ضمن اين كه زيرساخت‌هاي مربوط به كار نيز فراهم نشده و امكان پوشش كامل و خدمات همه جانبه وجود ندارد، ولي وقتي قيمت‌ها تك نرخي باشد مطمئن هستيم فسادي در پي نخواهد داشت.

    مدير پژوهش موسسه مطالعات بين‌المللي انرژي در خصوص تصميم دولت جديد مبني بر تاكيد بر ثبات قيمت كالا‌هاي اساسي از آغاز كار خود خاطرنشان كرد: دولت‌ها بايد اين شجاعت را داشته باشند كه به تصميم اشتباه خود اعتراف كنند و در پي اصلاح آن باشند. اصولا برخي تصميمات در شرايط خاص خود اتخاذ مي‌شود، ولي اگر با كار كارشناسي به اين نتيجه برسيم كه تصميم اشتباه بوده، هيچ اشكالي ندارد كه حرف خود را پس بگيريم.

    وي در پايان اظهار كرد: قيمت 150 تومان براي بنزين چندان هم غير منطقي نيست؛ به شرط آن كه هم زمان با آن قيمت ساير فرآورده‌ها نيز اصلاح شود. البته دولت مي‌تواند در مورد برق و گاز حذف يارانه را در مدت زمان بيشتري اعمال كند، زيرا اعمال نرخ‌هاي متفاوت در مورد اين دو حامل انرژي امكان‌پذير ا

  13. #13


    زمان پیوستن
    17 Aug 2006
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    ریو ---> 207i
    گوشی موبایل
    DesireZ P990i w810 E310
    نوشته‌ها
    744
    تشکر شده:
    425

    پیش گزیده

    من دیروز تو تلوزیون دیدم که سخن گوی دولت گفت : مخالف هرگونه بالارفتن و تغییر قیمت بنزین هست ولی ....!!!
    جدیدترین وصیتنامه لقمان حکیم به فرزندش

    پسرم! هیچ گاه دنبال به کرسی نشاندن حرفت در فروم ها مباش و همه جا سر هر صحبتی را بازمکن. بگذار تو را نادان بدانند

صفحه 1 از 86 123456781151 ... آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد