تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 9 12345678 ... آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 112

نام گفتگو: هر آنچه باید یک کاربر در مورد 405وپارس بداند

  1. #1


    زمان پیوستن
    22 Apr 2004
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    vitara T8
    گوشی موبایل
    8800
    نوشته‌ها
    501
    تشکر شده:
    448

    پیش گزیده پژو جي ال ايكس

    با توجه به قدمت طراحي بدنه پيكان و خارج از رده بودن تكنولوژي ساخت آن و نياز شديد به سرمايه گذاري مجدد براي قالب هاي بدنه و تجهيزات مورد نياز .ايران خودرو تصميم گرفت از سال 1368 پژو 405 را در مدل هاي GL و GLX توليد كند. اين خودرو در سال 1987 ميلادي با مدنترين تكنولوژي به عنوان جديدترين مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال 1988 ميلادي به عنوان بهترين اتومبيل سال در اروپا و همچنين به عنوان اتومبيل وارداتي به آمريكا انتخاب شده بود.خطوط جديد توليد پژو 405 نيز در تاريخ 13/9/1369 توسط رئيس جمهور كشورمان افتتاح شد.

    از سال 1369 مونتاژ و توليد انواع اتومبيل سواري پژو (از جمله پژو 405 جي ال ، پژو 405 جي ال ايکس 1580 و 2000 سي سي و پژو 405 جي ال ايکس اتوماتيک 2000 سي سي) در خطوط توليد سواري سازي به انجام رسيده است.

    ساخت داخلي قطعات اين محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پايان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتي که حاصل تلاش صنعتگران ايراني مي باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامي که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتي به پژو فرانسه اعلام شده است ، ميزان ساخت قطعات داخل اين خودرو به 89% بالغ خواهد گرديد.

    بررسي هاي به عمل آمده حاکي از اين بود که از ميان قطعات مورد استفاده در توليد پژو 405 مي بايست 35 قطعه به کلي تغيير مي يافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جديد شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزييناتي ، طراحي و ساخته مي شد و اين مبناي فعاليت فشرده طراحان و مهندسين مرکز تحقيقات ايران خودرو قرار گرفت.

    کليه محاسبات و اقدامات اجرايي اين پروژه در مرکز تحقيقات ايران خودرو انجام شده و خودروي پژو 405 تشريفاتي (ليموزين) به عنوان اولين دستاورد اين مرکز تحقيقاتي محقق شد.

    اعمال دقت و ظرافت در ساخت اين خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتي کارشناسان بين المللي خودرو گرديده و با اختصاص جايگاهي در موزه پژوي فرانسه به خودروي تشريفاتي ساخت ايران ، توانمندي صنعتگران ايراني به قضاوت جهانيان گذاشته شد. اين خبر در جرايد و محافل خارجي انعکاس وسيعي داشته و يکي از مجلات فرانسوي زبان از موفقيت ايران با تعبير "وقتي پژو مرسدس بنز را مات مي کند" ياد کرده است.

    پژو 405 ايران بهترين اتومبيل توليدي در خاور ميانه

    يکي از موفق ترين اتومبيلهاي کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسياري از مجلات معتبر اتومبيل به عنوان اتومبيل سال انتخاب گشت ، اتومبيل پژو 405 مي باشد.

    انواع مدلهاي پژو 405 که علاوه بر فرانسه در انگلستان نيز ساخته مي شود فقط به صورت سدان ( 4 در ) و استيشن بوده و موتور به صورت عرضي در امتداد پلسها نصب گشته است. در سالهاي گذشته پژو با موتور 1.4 ليتري نيز توليد مي گشت ولي به دليل محدوديتهاي کنترل گازهاي خروجي از اگزوز اين موتور از روي اتاق 405 حذف گرديد. سال 1995 پژو با موتورهاي تکنولوژي بالا و راندمان خوب به بازار عرضه مي شد ، از جمله موتور 1.8 ليتري با قدرت 101 اسب بخار و تورک 153 نيوتن متر ، موتور دو ليتري با 121 قوه اسب و تورک 176 نيوتن متر که همگي مدلهاي نامبرده به صورت 2 سوپاپ براي هر سيلندر مي باشد. در رديفهاي بالاتر موتورهاي چهار سوپاپ 2 ليتري با 2 ميل سوپاپ بالايي با 150 اسب قدرت و 183 نيوتن متر و همچنين موتورهاي اخير با کمک سيستم توربو MI16 قدرت خود را به 196 اسب بخار و 196 نيوتن متر و رينگهاي 16 اينچي و لاستيکهاي 205 خود که T16 ناميده مي شود ، مي تواند شتاب صفر تا صد خود را به 7 ثانيه برساند و حداکثر سرعت 230 کيلومتر را به دست آورد. پژو 405 همچنان با موتور ديزل 1905 سي سي نيز عرضه شده که مدل معمولي با قدرت 68 اسب بخار و مدل توربو با 90 اسب بخار اتومبيل بسيار کم مصرفي مي باشند.

    پژو 405 در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و يکي از بهترين اتومبيلهاي مونتاژ شده در ايران مي باشد. بدنه پژو 405 ايران در عين زيبايي و جاداري با طرح آئروديناميک و با ضريب 31% در برابر جريان هوا مقاومت ناچيزي دارد

    فاصله دو محور عقب و جلو از هم 2669 ميليمتر بوده که مانند تمامي مدلهاي پژو از حد متوسط کلاس خود فراتر مي باشد. اکسل پژو 405 مجهز به بازوهاي عرضي و فنرهاي مارپيچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهاي دو جهته مي باشد. سيستم تعليق هر يک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که سبب راحتي سرنشينان و چسبندگي بهتر در جاده و در مانورها مي گرد.

    سيستم فرمان از نوع دنده شانه اي بوده که به صورت وضعيت بالا و پايين مي توان بر حسب قد راننده آن را تنظيم نمود . تعداد دور غربال فرمان 4.1 دور و شعاع گردش 5.5 متر است. توضيح آن که تعداد دور قفل در قفل در مدل GLX که مجهز به کمک هيدروليک است 3.1 دور مي باشد.

    پژو 405 ايران داراي دو گاردان بوده و ديفرانسيل جلو مي باشد و از اين نقطه نظر تقسيم وزن 1020 کيلوگرمي خالص آن 605 کيلوگرم در جلو و 415 کيلوگرم بر روي اکسل عقب مي باشد که نسبت تقسيم 59.3% در جلو و 40.7% در عقب فراهم مي آورد. توضيح آنکه مدل جي ال ايکس پژو که وسايل آسايش بيشتري چون کولر ، فرمان هيدروليک ، قفل مرکزي ، شيشه هاي برقي براي سرنشينان جلو و شيشه رنگي را فراهم مي آورد ، وزني حدود 10 کيلوگرم سنگين تر از مدل GL دارد.

    حداکثر سرعت پژوي 405 ايران 177 کيلومتر در ساعت بوده که اين اتومبيل مي تواند شتاب صفر تا يکصد کيلومتر را در زمان 12 ثانيه بپيمايد.


    جزئيات

    کارايي
    مدل موتور : XU9 2C TR
    حجم موتور : 1905cc
    سيستم سوخت رساني : كاربراتور
    حد اکثر سرعت : 182 KM/HR
    نسبت تراکم : 8
    تعداد سيلندر : 4
    حداکثر توان موتور : 98 HP در5750 دور بر دقيقه
    حداکثر گشتاور: 15.4 kgm در 2750 دور در دقيقه
    شتاب از 0 تا 100 کيلومتر در ساعت : 11.20 ثانيه
    مصرف (ليتر در صد کيلومتر)
    با سرعت 90 کيلومتر در ساعت : 6.5 کاربراتور , 6 انژکتوري
    با سرعت 120 کيلومتر در ساعت : 8.1
    داخل شهر : 10.6
    گيربکس : دستي 5 سرعته
    نسبت دنده 1 : 0.2894
    نسبت دند ه 2 : 0.5384
    نسبت دنده 3 : 0.7812
    نسبت دنده 4 : 1.0512
    نسبت دنده : 1.3428
    دنده عقب : 0.3000
    : 19×79 نسبت دنده خروجي
    كلاچ
    نوع كلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
    وزن
    وزن خودرو : 1090 (KG)
    وزن روي اکسل جلو : 670 (KG)
    وزن روي اکسل عقب : 420 KG)
    حداکثر وزن مجاز خودرو : 1550 KG)
    حداکثر وزن مجاز خودرو با تريلر : 2750 KG)
    ظرفيت مخزن سوخت: 70 ليتر
    سيستم الکتريکي
    باطري : 55 Ah
    دينام : 80 A
    استارت : 1.1 Kw
    سيستم فرمان
    قطر دايره دوران : 11 متر
    جعبه فرمان هيدروليک - شانه اي
    تعليق
    مک فرسون : جلو
    فنر پيچشي : عقب
    سيستم ترمز
    ديسکي پره دار : ترمز جلو
    کاسه اي : ترمز عقب
    اندازه لاستيکها : 175/70 R14

    ايمني

    بادشکنهاي جلو ،لبه سپر ، برف پاک کنهاي متناسب با شيشه هاي جلو و عقب ، درها با واشرهاي لاستيکي خميده که به کاپوت کاملا کيپ شده است ، کناره هاي خميده تحتاني ، دستگيره هاي در داخل قرار داده شده ، آينه هاي ديد عقب با دو زاويه پهن جهت رسيدن به بهترين وضعيت ايمني تعبيه شده اند. سيستم ترمزها با نوع موتور و نه با ميزان تجهيزات هماهنگي دارد . ترمزهاي ديسکي با ابزار اندازه گيري شناور در قسمت جلو ، ترمز کاسه اي عقب ، مدار هيدروليک با شکل X و فرمان هيدروليک ، ضربه گيرهاي کناري تمام درها ، ايمني در کوچکترين جزئيات درنظر گرفته شده است.دربهاي مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگي ضربات کناري افزايش مي دهند.

    کيفيت ، بهبود و آسايش ، سه نکته کليدي که بر مفهوم 405 سايه افکنده است در تمامي جنبه هاي آن اعمال شده است. هر کدام از بازبيني ها جهت داشتن بهترين تمرکز راننده تعبيه شده است و تمامي ملزومات در خصوص آسايش و ايمني را در بر دارد

    چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
    برف پاک کن با تايمر
    چراغ مه شکن عقب
    نوارهاي محافظ اطراف بدنه
    آينه داخلي ديد در شب (قابل تنظيم)
    زبانه قفل کودک در درهاي عقب
    سيستم قفل مرکزي با درب اتاق بار يا درب صندوق
    کمربند ايمني صندلي عقب*
    *. درصورت سفارش همانند پارس قابل نصب است

    نماي خارجي

    ابعاد
    طول کلي : 4408mm
    عرض کلي : 1694mm
    ارتفاع کلي : 1410mm
    فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو : 2669mm
    فاصله بين مرکز چرخهاي جلو از يکديگر: 1450mm
    فاصله بين مرکز چرخهاي عقب از يکديگتجهيزات : 1443mm
    نوارهاي محافظ اطراف بدنه
    شيشه هاي رنگي

    نماي داخلي

    چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
    چراغ اخطار پايين بودن سطح روغن ترمز
    چراغ اخطار درگير بودن ترمز دستي
    چراغ اخطار فشار روغن موتور
    صندلي جلو مجزا با قابليت تنظيم پشتي
    سيستم تهويه مجهز به فن
    سيستم کولر مجهز به گاز R134
    تجهيزات راديو شامل :
    سيم کشي بلندگوهاي جلو ، آنتن ، راديو پخش
    زيرسري صندلي هاي جلو
    زير سري صندلي عقب*
    زيرآرنجي صندلي عقب*

    * درصورت سفارش همانند پارس قابل نصب است
    چون وفاق آمد رنجي نخواهد بود ، ما چنين كرديم و شد.

    چه بسيار مردمي که به خاطر سر باز زدن از پذيرش دين بيگانه ، بدست اقوام پيروز تاريخ به خاک افتاده اند و چه بسيار معابدي که توسط فاتحان با خاک يکسان گشته اند. در چنين دنيايي بود که کوروش پرچم آزادي اديان را برافراشت



  2. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Kave به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    XredMan (17 August 2008), پیمان ق (9 April 2007)

  3. #2


    زمان پیوستن
    12 Apr 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پاهام+مترو+تاكسي+اتوبوس!!
    گوشی موبایل
    k700i
    نوشته‌ها
    1,512
    تشکر شده:
    1942

    Post هر آنچه باید یک کاربر در مورد 405وپارس بداند

    با سلام خدمت دوستان عزیزم
    اینبار اطلاعات کلی در مورد پارس و 405 رو در اختیار شما قرار میدیم تا بهتر با این دو خودرو آشنا بشین.
    اول میریم سراغ 405
    405
    این خودرو رو در واقع میتونیم مادر تولیدات ایرانخودرو بدونیم
    اگر این خودرو نبود هیچوقت پرشیا نبود یا هیچوقت آردی نبود و حتی ممکن بود تولید 206در ایران هم شروع نشه
    در هر حال این خودرو خیلی به ایرانخودرو کمک کرد تا پیشرفت کنه
    405خودرویی هست که در بین مردم از پرطرفدارترین خودروها بود و هنوزم کم و بیش طرفدار خودشو داره
    این خودرو در زمان خودش طراحی منحصر بفرد و بی مشکلی رو داشت طوری در سال 89-90بهترین خودروی سال اروپا شد.
    برای طراحی این خودرو راههای طولانی طی شد که خود پژو هم بارها اونا رو به زبون میاورد
    برای طراحی این ماشین اکثر بزرگمردان طراحی کمپانی پژو دور هم جمع شدن تا ماشینی تحویل کشورشون بدن که کمترین مشکل و ایراد رو داشته باشه
    برای همین 405در طراحی از دقت بالایی برخوردار بود
    اونا حتی به میزان صدا در اطاق خودرو و یا خیلی از موضوعات ریز توجه فراوونی داشتن و اونا رو یک به یک زیر نظر میگرفتن .
    این خودرو در سالهای اولیه ی تولید در فرانسه طرفداران بسیاری پیدا کرد و در چندین مدل مختلف 1.6-2.0-(1.4)تولید مشید
    ایران اون اوایل مدل glیا 1.6رو تولید میکرد که وقتی دید واقعا مردم استقبال کردن مدل2.0رو نیز تولید کرد
    این ماشین در واقع شروع همکاری ما با فرانسویها بود
    این خودرو در تمامی سیستم ها بسیار عالی بود
    از تعلیق گرفته تا سیستم فرمان و موتور
    تعلیق این خودرو کمی خشک بود و به اسپرتی بودن ماشین کمک میکرد ولی برای خانواده و مصارف خانوادگی اصلا بد نبود
    موتور این خودرو یکی از موتورهایی بود که بسیار با تکنولوژی قدیمی طراحی شده بود و مصرف بالا و الایندگی بسیاری داشت
    تا انچا که ایرانخودرو مجبور شد دوباره از پژو کمک بگیره اونهم برای تولید 405با موتور جدید
    در واقع موتور 405کاربراتوری بود و با اینکه حجمی بالغ بر 2000سی سی داشت ولی تنها 100اسب میتونست تحویل صاحب خودش بده
    همچنین این موتور مصرف بالایی هم داشت
    خلاصه پژو به ایرانخودرو موتوری رو داد که باز هم قابل تحملتر بود
    این موتور با اینکه برای دهه های 90بود ولی باز هم بهتر عمل میکرد و همچنین مشکلات اون رفع شده بود
    این موتور که 1.8بود در ابتدا بر روی یکی از مدلهای سیتروئن نصب بود که بعد از اون برای 306قرار گرفت و بعد هم به ایران داده شد
    این موتور مصرف کمتری داشت و انژکتوری بود و همچنین با اینکه در حجم 200سی سی از موتور قدیمی کم داشت ولی باز هم توانایی تولید 99اسب رو داشت
    وضعیت 405فعلی
    متاسفانه هم اکنون حدود 16 سال از عمر 405میگذره و همچنان این خودرو داره تولید میشه
    دیگه همه این نظر رو دارن که باید تولید 405متوقف بشه ..........
    ایا این خودرو که یه روز در ذهن مردم به عنوان اسطوره بود ممکنه تولیدش متوقف شه؟!!
    باز هم باید بگیم که متاسفانه ایرانخودرو در مونتاژ این خودرو خیلی کوتاهی میکنه
    ایرانخودرو دیگر به قولی حوصله ی 405رو نداره و محصولات مهمتری رو برای تولید داره
    تا جایی که حالا بیشتر 405ها در خط اردی مونتاژ میشن............
    حدودا 95%قطعات این ماشین ایرانی هست و حتی میتونیم بگیم به جرات بی کیفیت ترین قطعات رو 405 بسته میشه
    امکانات و توانایی های 405
    این خودرو اگر حالا رو بخوایم بگیم امکانات ضعیفی نسبت به دیگر خودروها داره
    از مهمترین امکانات:
    مه شکن عقب-شیشه های برقی جلو-بخارگیر شیشه ی عقب-فرمان با حالت تنظیم ارتفاع-اینه های جانبی برقی-سپر همرنگ بدنه و.............
    کد موتور این خودرو(XU7JP/L3)که بیشتر به موتور L3معروفه
    شتاب 0-100این خودرو 12.9هست وزن تقریبی این خودرو1070کیلوگرم هست
    توانایی های این خودرو رو جاده زیاد در مقابل رقبا به نظر نمیاد چون که این خودرو رقبای سرسختی چون:
    ریو-سمند-گل-206و حتی ورنا رو داره
    این هم یه تاریخ از یه ماشینی که تقربا داراه میره توی تاریخ خودروسازی
    امیدوارم کامل بوده باشه
    پارس چیست و از کجا امد؟!!
    این خودرو از دیگر خودروهای بی هویت ایرانخودرو هست که همچنان تاییدیه از پژو فرانسه نداره
    این خودرو پیچ و خم های زیادی رو گزروند تا به اینجا رسید
    ایرانخورو حدودا سر این خودرو 3سال فکر کرد که این خودرو ارزش تولید دارد یا نه؟؟
    تیرانخودرو اومد و با FACELIFTکه روی 405انجام داد پارس یا پرشیا رو خلق کرد
    اون اومد و موتور همون 405 رو روی این خودرو گذاشت ولی از لحاظ امکانات خیلی کاملترش کرد
    فرقهای 405وپارس در چیست؟!!
    سر این موضوع خیلی بحثها شده
    خیلیا این عقیده رو دارن که اصلا این دو خودرو هیچ تفاوتی با هم ندارن
    خیلیا هم این عقیده رو ندارن
    حالا بریم ببینیم کدوم درستر میگن...
    از لحاظ فنی
    این دو خودرو از لحاظ موتوری هیچ تفاوتی نستند و باهم از یک موتور بهره میبرن
    گیرباکس این دو خودرو نیز یکی است و در نیرومحرکه تولید میشه
    از لحاظ سیستم فرمان این دو خودرو با هم فرق دارند
    تنها فرقشون اینه که پرشیا سیستم فرمانش 3نقطه ای هست (اگر اشتباه نکنم )
    از لحاظ امکانات داخلی و خارجی
    پرشیا از لحاظ امکانات داخلی خیلی از 405بهتر و به روز تر میباشد
    این خودرو از لحاظ امکاناتی دارای تحولات زیر شد:
    مه شکن عقب و جلو-استفاده از صندلیهای راحتر –دسترسی به صندوق عقب-چراغ نقشه خوان-بلندگو های عقب و چراغ سوم-راهنمای بغل-داشبورد با طرح چوب و......
    از لحاظ قیافه نیز پرشیا دارای تحولی بسیاراست و به نظر خیلیا زیباتر از 405 میباشد
    نتیجه
    این دو خودرو رو میتوان به کلمات زیر سپرد:
    405:فرسوده و در حال نابودی
    پرشیا:پسر جدید 405که میتونه جای 405رو بگیره
    هر دوی این خودروهای در حال حاضر خودروهای بدی نیستند ولی از لحاظ قیمتی خیلی تفاوت دارن که اونهم بر میگرده به سیاست گذاری های کمپانی ایرانخودرو
    امیدوارم کامل و جامع بوده باشه




  4. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash p mbz bmw به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    ehsan.geg (14 May 2010), realmadrid (21 November 2008), پیمان ق (9 April 2007)

  5. #3


    زمان پیوستن
    25 Nov 2005
    شهر
    اصفهان / تهران
    اتومبيل
    زانتیا-206-مگان
    گوشی موبایل
    N85
    نوشته‌ها
    1,743
    تشکر شده:
    2325

    پیش گزیده

    سلام

    در مورد طراحی پرشیا این ماشین توسط همکاری خود پژو فرانسه ساخته شد و بر خلاف تصور ایرن خودرو نقش خیلی کمی توی این طراحی این خودرو داشت
    همانطور که می دانید اگرطراحی ایران بود تا حالا ایران خودرو خود کشی کرده بود دقیقا" مثل SD ولی دیدیم هیج وقت پرشیا جزو افتخارات طراحی ایران خودرو نیست در حالی که ار دی هست اس دی سمند و .... هست

  6. #4


    زمان پیوستن
    12 Apr 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پاهام+مترو+تاكسي+اتوبوس!!
    گوشی موبایل
    k700i
    نوشته‌ها
    1,512
    تشکر شده:
    1942

    پیش گزیده

    دوست خوبم
    هیچوقت پژوی فرانسه نیومد و پرشیا رو مانند sdتایید نکرد
    طبق اخرین اطلاعاتی که بنده دارم همچنان پرشیا تاییدیه لازم از پژو رو نداره
    در واقع این خودرو که دوباره طراحی نشده که ایرانخودرو بخاد به خودش بباله
    بلکه این خودرو حال faceliftشده ی 405هست




  7. #5


    زمان پیوستن
    04 May 2006
    نوشته‌ها
    16
    تشکر شده:
    14

    پیش گزیده

    مرسی از مطالب زیباتون

  8. #6


    زمان پیوستن
    23 Mar 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    E350 - Prado10 - Sonata2011
    گوشی موبایل
    NOKIA N8
    نوشته‌ها
    631
    تشکر شده:
    302

    پیش گزیده

    این خودرو از دیگر خودروهای بی هویت ایرانخودرو هست که همچنان تاییدیه از پژو فرانسه نداره

    بازدوباره به پر و پاچه این پرشیای زبون بسته پیچیدی؟

    موتور پرشیا در همون زمانی که طراحی شد مثل الان کمپلت از فرانسه وارد شد و تا اون موقع این موتور رو هیچ یک از ماشین های ایرانی نبود و همون موتور پژو 406 فرانسه بود و ایرانخودرو که دید موتور خیلی باحالیه با خودش گفت که چرا روی 405 و سمندش این موتورو نذاره واین کارو کردنو خودشونو راحت کردن
    طرحشم که بر گرفته از همین مدل پژو406 بود و دلیل این که اسمش رو 406 نذاشتن این بود که پژو فرانسه اجازه نداد ولی این به این معنی نیست که این خودرو تائید نشه
    طراحیه این ماشین به دلیل خساست صاحب نظرانشان طوری بوده که حد اقل تغییرات در قالب ها به وجود بیاد (چراغ های جلو عقب - سپر ها-درب کاپوت و صندوق) از نظر داخلی هم همون اطاق 405 استفاده شد.

    ایران خودرو باید پرشیا رو با نام 405 مثلا (405 مدل 79 ) به بازار میداد و این تنها اشتباهشون بود که در ادامه تواید پرشیا ، 405 هنوز تولید میشه البته 15سال دیگه باید تولید بشه چون در غیر این صورت ممکنه ضرر کنن مثل پیکان که بعد از بیش از 30سال بازم با ناراحتی تولیدشو متوقف کردن و تازه هنوز وانت پیکانشو دارن میزنن (انگار وانت با سواریش فرقی میکنه)
    saber2q

  9. #7


    زمان پیوستن
    12 Apr 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پاهام+مترو+تاكسي+اتوبوس!!
    گوشی موبایل
    k700i
    نوشته‌ها
    1,512
    تشکر شده:
    1942

    پیش گزیده

    صابر عزیزم
    موتوری که الان شما مشاهده میفرمایید موتور خودروی 306هست که در سال 90بر روی اجداد زانتیا نسب بود
    در انموقع PSAتصمیم گرفت این موتور رو به 306بده و بعد هم به ایرانخودروی
    در مورد هویت
    دوست خوبم پارس FACELIFTشده ی 405هست و اصلا به اطاق 406ربطی نداره که.......
    بنده هم خبر موثق دارم که این خودرو تاییدیه نداره مگرنه به مانند 206SDبواسطه ی موقعیت پژو پارس رو هم به اروپا میفرستاد
    با سپاس




  10. #8


    زمان پیوستن
    23 Mar 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    E350 - Prado10 - Sonata2011
    گوشی موبایل
    NOKIA N8
    نوشته‌ها
    631
    تشکر شده:
    302

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط arash p mbz bmw
    صابر عزیزم
    موتوری که الان شما مشاهده میفرمایید موتور خودروی 306هست که در سال 90بر روی اجداد زانتیا نسب بود
    در انموقع PSAتصمیم گرفت این موتور رو به 306بده و بعد هم به ایرانخودروی
    در مورد هویت
    دوست خوبم پارس FACELIFTشده ی 405هست و اصلا به اطاق 406ربطی نداره که.......
    بنده هم خبر موثق دارم که این خودرو تاییدیه نداره مگرنه به مانند 206SDبواسطه ی موقعیت پژو پارس رو هم به اروپا میفرستاد
    با سپاس
    درسته که هیچ قطعه ای از 406 روی این ماشین نیست ولی همون facelift از روی 406 برگرفته شده، من نمیدونم شما دنبال کدوم تائیدیه هستی ولی اینو بدون که اگه این ماشین به هیچ عنوان مورد تائید پژو فرانسه نبود، به هیچ عنوان اجازه نمیدادن که اسم پژو روی این ماشین گذاشته بشه ولی خب تائیدیه ها یکی نیستند شاید شما یه تائیدیه خاصی رو میگی (مثلا یه سری از استاندارد های اروپا که هیچ یک از ماشین های ایرانی ندارن)....؟
    این موتور در همون زمان که اولین بار به ایران وارد شد (6-7 سال پیش) موتور روز بود و همون موقع 406 هم خودرویی بود که 2-3سال از ورودش به بازار میگذشت و همین موتور روش نصب بود. اینو من همون موقع تو سایت پژو دیده بودم که مشخصاتش دقیقا همین بود و خودم هم شنیده بودم
    saber2q

  11. #9


    زمان پیوستن
    12 Apr 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پاهام+مترو+تاكسي+اتوبوس!!
    گوشی موبایل
    k700i
    نوشته‌ها
    1,512
    تشکر شده:
    1942

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط saber2q
    درسته که هیچ قطعه ای از 406 روی این ماشین نیست ولی همون facelift از روی 406 برگرفته شده، من نمیدونم شما دنبال کدوم تائیدیه هستی ولی اینو بدون که اگه این ماشین به هیچ عنوان مورد تائید پژو فرانسه نبود، به هیچ عنوان اجازه نمیدادن که اسم پژو روی این ماشین گذاشته بشه ولی خب تائیدیه ها یکی نیستند شاید شما یه تائیدیه خاصی رو میگی (مثلا یه سری از استاندارد های اروپا که هیچ یک از ماشین های ایرانی ندارن)....؟
    این موتور در همون زمان که اولین بار به ایران وارد شد (6-7 سال پیش) موتور روز بود و همون موقع 406 هم خودرویی بود که 2-3سال از ورودش به بازار میگذشت و همین موتور روش نصب بود. اینو من همون موقع تو سایت پژو دیده بودم که مشخصاتش دقیقا همین بود و خودم هم شنیده بودم
    دوست خوبم
    faceliftبدین معنی نیست که یه چیز جدید خلق کنی یا اینکه بیای از روی یه محصول دیگه یه چی رو کپی کنی
    در واقعfaceliftبدان معناست که فقط بیای و ایرادات در ظاهر خودرو رو بر طرف کنی
    در مورد موتور هم بنده مطمئن هستم
    البته حرف شما هم متینه




  12. #10


    زمان پیوستن
    14 Dec 2004
    شهر
    Texas & Big Apple
    اتومبيل
    my shoes
    گوشی موبایل
    5310XpressMusic
    نوشته‌ها
    1,928
    تشکر شده:
    2086

    پیش گزیده

    دوستان سلام کسی مدار الکترونیکی یا سیم کشی و سیستم برق 405 رو داره بهم بده؟؟؟

    Love thy neighbor As thyself


  13. #11


    زمان پیوستن
    25 Nov 2005
    شهر
    اصفهان / تهران
    اتومبيل
    زانتیا-206-مگان
    گوشی موبایل
    N85
    نوشته‌ها
    1,743
    تشکر شده:
    2325

    پیش گزیده

    سلام

    تاجائی که من خبر دارم

    یکی از نزدیکان بنده جزو تیم طراحی ایران خودرو واسه پارس بود

    خود فرانوسی اکثر طراحیش را انجام دادند و داخلی ها فقط تماشا م یکردند
    جالبیش اینجا بود
    مثلا" تعریف می کرد به ما نقشه آیرودینامیک و تست ها را می دادن نزدیک 6 ماه کار کردیم متوجه شدیم همش اشتباه هست ! و پژو به ما اطلاعات غلط داده

    خط تولید پژو پارس هم در مصر قرار هست شروع بشه !

  14. #12


    زمان پیوستن
    14 Jan 2006
    اتومبيل
    206
    گوشی موبایل
    . 5700 N80.6630.6600 . 33
    نوشته‌ها
    389
    تشکر شده:
    175

    پیش گزیده

    پارس که قیافش خیلی به 406 میخوره .البته اگه اسمش درست گفته باشم
    [SIGPIC][/SIGPIC] 5700

  15. #13


    زمان پیوستن
    30 Jul 2006
    شهر
    اصفهان
    اتومبيل
    پارس elx
    گوشی موبایل
    w810i
    نوشته‌ها
    74
    تشکر شده:
    38

    Lightbulb

    مشخصات فنی پژو 405
    موتور



    نوع XU7JP/L3)


    ظرفيت موتور:۱٧٦۱


    عداد سيلندر :٤


    موتور : ۲/۹۹ اسب بخار در ٦٠٠٠ دور در دقيقه


    نسبت تراكم :۳/۹:۱



    انتقال قدرت



    گيربكس : د ستی ۵ دنده جلو


    كلاچ :كنترل كابل نوع منفرد خشك



    فرمان



    جعبه فرمان:نوع شانه ای هيدروليك


    شعاع چرخ :۱۱۵/۵ متر



    ترمز



    جلو :ديسكی پرده دار


    عقب : كاسه ای



    تعليق



    جلو : حالت معكوس McPherson با محور ضد لغزش


    عقب :مستقل و از نوع فنر پيچشی



    تجهيزات الكتريكی



    استارت (۱/۱ كيلو وات ) دينام (٨٠ آمپر) باطری ۱۲ولت ۵۵Ah



    ابعاد



    طول كلی : ٤٤٠٨ ميلی متر


    عرض كلی :۱٦۹٤ ميلی متر


    ارتفاع كلی :۱٤۱٠ ميلی متر



    اوزان



    وزن خالص خودرو : ۱٠٧٠ كيلوگرم


    لاستيك :175/70R1484T از نوع بدون تيوپ


    ظرفيت مخزن سوخت :٧٠ ليتر


    وزن مجاز خودرو : ۱۵٠٠ كيلوگرم



    مصرف سوخت



    ميانگين مصرف (داخل وخارج شهر) استانداردECE R101 :در ۱٠٠ كيلومتر 0/9 ليتر


    سرعت ثابت ۹٠ كيلومتر در ساعت استاندارد ECE R84 :در ۱٠٠ كيلومتر7/8ليتر


    سرعت ثابت۱۲٠ كيلومتر در ساعت كيلومتر استاندارد ECE R84 : در ۱٠٠ كيلومتر۳/۱٠ليتر

    ESF

صفحه 1 از 9 12345678 ... آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد