تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 24

نام گفتگو: گفتگو با لاله صدیق

  1. #1


    زمان پیوستن
    22 Jul 2005
    گوشی موبایل
    ندارم
    نوشته‌ها
    1,376
    تشکر شده:
    2463

    پیش گزیده گفتگو با لاله صدیق

    - چهره به چهره با لاله صديق؛ راننده‌ترين زن ايران:
    او در مسابقات سرعت در پيست آزادي تنها زني بود كه در كلاس 1600 شركت كرد و اول شد


    پیچ اول
    از بچگي دوست داشتم كارهاي بزرگ‌ترها را انجام بدهم. از 13 سالگي رانندگي را ياد گرفتم. پدرم رانندگي را يادم داد، حالا از دستم عذاب مي‌كشد. سر نترسي داشتم. خيلي زود ياد گرفتم. خيلي هيجان داشتم. همه چيز را هم امتحان مي‌كردم. دور زدن در سرعت، دستي كشيدن و... تا اين كه پايم به رالي باز شد. در دانشگاه يكي از بچه‌ها از رالي گفت. من اصلا نمي‌دانستم رالي چي هست و چه‌طوري برگزار مي‌شود. پي‌گير شدم و ثبت نام كردم. رالي سه روزه تهران- همدان- اصفهان بود.


    با يك خانم نقشه‌خوان در مسابقه شركت كردم. تجربه خيلي خوبي بود. تا آن زمان كوير را نديده بودم. چه برسد به اين كه در كوير رانندگي كنم. در آن مسابقه مقامي نياورديم، ولي به خاطر اين كه تنها راننده خانم اين مسابقات بودم، از من تقدير كردند و يك كاپ يادگاري هم جايزه دادند.


    پیچ دوم
    از تصادف جاده‌‌اي خيلي مي‌ترسم. من كه از خودم مطمئن هستم، ولي نمي‌دانم طرف مقابل در چه سطحي است. ممكن است در يك پيچي من با سرعت بپيچم، ولي او نتواند ماشين را جمع كند و فاجعه‌اي به وجود آيد. در رانندگي هميشه وجدانم حاضر است. دلم نمي‌خواهد به خاطر تفريح و سرگرمي من، كسي تصادف كند و آسيب ببيند. خوشبختانه تا حالا كه وجدانم ناراحت نيست، از اين به بعد هم نمي‌شود.
    پيش آمده كه كسي مرابشناسد و براي رو كم‌كني، جلوي ماشينم بپيچد، ولي من هميشه كوتاه مي‌آيم. در يك تصادف خياباني، فقط دو تا ماشين كه به هم برخورد مي‌كنند، آسيب نمي‌‌بينند. ممكن است چند تصادف ديگر هم بشود، به همين دليل هميشه كوتاه مي‌آيم. سرعتم را كم مي‌كنم تا فكر كند ترسيده‌ام. اين جوري خيلي بهتر است.


    پیچ سوم
    من عاشق سرعتم. رالي‌هاي ايران ديگر ارضي‌ام نمي‌كند. عاشق پيست‌هاي فرمول هستم، اين كه گاز بدهم و جلو بروم. وقتي باخبر شدم بحرين مسابقه فرمول برگزار مي‌كند، هر كاري كردم تا به آرزويم برسم. البته اولين بار فقط براي آشنايي با شرايط، پيست و برآورد هزينه‌ها رفتم. خيلي هم مرا جدي نمي‌گرفتند. مثل روزهاي اولي كه در رالي شركت مي‌كردم. بيشتر مردها مي‌گفتند تو را چه به رالي، آن هم رالي بيابان و كوير. وقتي ديدند از همه آن‌ها زودتر به خط پايان رسيدم، زبان شان بند آمد و ديگر هيچ حرفي نزدند. در بحرين هم همين مشكل را داشتم، ولي وقتي در تمرينات از همه جلو زدم، تشويقم كردند كه در مسابقات شركت كنم.


    پیچ چهارم
    در هفت دوره مسابقات فرمول سه شركت كرده‌ام و در شش دوره آن روي سكو بوده‌ام، يا دوم مي‌شدم يا سوم. البته اگر تمريناتم بيشتر بود و با پيست آشنا بودم، مي‌توانستم روي سكوي اولي هم بايستم. پيست اتومبيل‌راني بحرين، پيچيده‌ترين پيست است. بايد از روي تپه مارپيچ رد شوي. قلق پيست دستم نيامده بود. من پيست آزادي را مثل كف دستم مي‌شناسم. مي‌دانم كجا بايد ترمز كنم، كجا بپيچم و كجا با چه سرعتي بروم، با اين وجود خيلي راضي‌ام. مسوولان مسابقه‌ها هم خيلي راضي بودند، به عنوان تنها خانمي كه در اين مسابقات شركت كرده، از من تقدير كردند. يك كاپ كريستال هم جداي كاپ‌هاي مقام‌هايم، به من اهدا كردند.


    پیچ پنجم
    تا حالاچند بار دنده‌ام شكسته، ولي بدترين تصادف، سه ماهي خانه‌نشين‌ام كرد. گردنم به بدترين شكل ممكن شكست، تا يك ماه مشكوك به قطع نخاع بودم و انگشتان دست و پايم را نمي‌توانستم تكان بدهم. سه ماه تمام روي تخت بودم، فقط چشمانم تكان مي‌خورد. كمرم هم، به خاطر اين كه روي آسفالت پيست كشيده شده بود، زخم شد. وضعيت خيلي بدي داشتم، به خاطر همين هم هست كه مادرم هميشه با كارهاي من مخالف است. ولي من خيلي پوست كلفت هستم. گفتم كه من سر نترس دارم.


    پیچ ششم
    فعلا هم خيال خداحافظي ندارم. مسابقه در ايران كه اصلا راضي‌ام نمي‌كند. تازگي‌ها يك دعوت‌نامه از فرانسه به دستم رسيده، كه براي شركت در رالي فرانسه، به مراكش دعوت شده‌ام. اين رالي 10 روز تا دو هفته طول مي‌كشد. آن‌جا ديگر رالي واقعي است، حالا مرد مي‌خواهم كه در اين مسابقات شركت كند و مقام بياورد. مسابقه بزرگي است. از اوايل فروردين ماه برگزار مي‌شود. همه هزينه‌ها هم با خودشان است؛ ماشين و تيم فني. نقشه‌خوان فرانسوي هم دارم. خانمي است كه تا حالا دو دوره در اين رالي شركت كرده و با تجربه است. مسابقه محشري است. همه چيز حرفه‌اي و سطح اول جهان است. 70 شبكه تلويزيوني اين مسابقات را به صورت زنده، پخش مي‌كنند. آرزويم شركت در اين رالي است.
    Welcome To where Time Stands


    No One Leaves And No One Will


  2. 11 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Safir به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Abolfazl2006_p (30 December 2006), Ehsan_Met (26 November 2007), حسام 61 (13 January 2007), matin61 (9 January 2007), Navid_Aref (25 August 2008), Nazanin (29 January 2007), paymanonline (1 January 2007), saras (14 November 2007), shahram2006_m (30 December 2006), zidane010 (6 December 2007), z_qz54 (18 January 2007)

  3. #2


    زمان پیوستن
    24 Aug 2006
    شهر
    tehran
    اتومبيل
    مرسدس بنز w124
    نوشته‌ها
    25
    تشکر شده:
    60

    پیش گزیده

    سلام
    با اینکه میدونم فقط واسه تبلیغات حکومتی و مثلا گفتن آزادی تو مملکت و ... اینها رو میارن تو پیست و با اینکه قبلا ازش بدم میومد ولی حالا اخلاقش بهتر شده و کمتر خودشو میگیره
    ولی واسش آرزوی موفقیت میکنم و رانندگیش رو از نزدیک دیدم و قبول دارم
    یکبار به راحتی تو پیست بعد تایم زدن و روز مسابقه گفتن ما لطف کردیم تا حالا گذاشتیم شرکت کنی و حالا نمیذاریم!

    زهره وطنخواه هم خوب میرونه ولی خیلی وقت بود پیست نمیومد و این آخر ها 29 دی 85 رو شرکت کرد و یک سالی نبودش ولی لاله صدیق اکثرا میاد پیست

    موفق باشه به هر حال کلیزحمت کشیده و کلی خرج کرده
    www.TuningTalk.com
    Persian Automotive Community & Discussion Forum

  4. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی masoud911 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    amirdubai (29 September 2008), Safir (25 January 2007), zidane010 (6 December 2007)

  5. #3


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    شهر
    Tehran
    اتومبيل
    206 Type3
    گوشی موبایل
    iPhone 6
    نوشته‌ها
    6,488
    تشکر شده:
    15481

    پیش گزیده

    دست‌فرمونش خداييش خوبه، ديروز توي شماره‌گذاري ديدمش، با يه ريسر سفيد. يه‌دفعه هم توي صدر خواستم باهاش بندازم ولي پا نداد! :-)




  6. 5 نفر از کاربران ، از دوست گرامی PAYAM به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Abolfazl2006_p (25 January 2007), abs-e1000 (1 March 2007), eCom2001 (13 November 2007), El Padrino. (1 February 2007), zidane010 (6 December 2007)

  7. #4


    زمان پیوستن
    30 Jun 2006
    شهر
    کرمان
    اتومبيل
    آوانته اتوماتیک - ماتیز
    گوشی موبایل
    HTC P3350
    نوشته‌ها
    2,039
    تشکر شده:
    1748

    پیش گزیده

    چرا توی خبر گذاری ها ازش خبری نیست !!

  8. کاربر زیر از دوست گرامی El Padrino. به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    z_qz54 (18 March 2007)

  9. #5


    زمان پیوستن
    02 Feb 2006
    گوشی موبایل
    motorola
    نوشته‌ها
    2,635
    تشکر شده:
    1694

    پیش گزیده

    لاله صدیق قهرمان مسابقات اتومبیلرانی به مدت یکسال از شرکت در مسابقات رسمی کشور محروم شد .







    به گزارش خبرنگار carnp ، لاله صدیق به علت تقلب در مسابقه سرعت جام پارس خودرو به مدت یکسال از سوی کمیته انضباطی سازمان تربیت بدنی از شرکت در تمامی مسابقات اتومبیلرانی محروم شد .

    گفتنی است در پی مسابقه سرعت جام پارس خودرو که در تاریخ یازدهم آبان ماه برگزار شد ، لاله صدیق با اتومبیل 2400 سی سی قصد شرکت در کلاس 1600 سی سی را داشت که با برخورد مسولین کمیته فنی روبه رو شد و از شرکت وی جلوگیری به عمل آمد . در ادامه " صدیق " بنابر تشخیص مسولین فدراسیون قصد شرکت در کلاس آزاد را داشت که با مخالف مسول پیست " کیا برهان " رو به رو شد . به اعتقاد مسول پیست این کار خلاف قوانین بود .

    خودروی مورد بحث پراید زرد رنگ تیم سایپا است که سال گذشته در مسابقات کلاس آزاد شرکت می کرد و برای این مسابقه کاملا به شکل خودروی لاله صدیق در کلاس 1600 رنگ آمیزی شده بود .

    دو روز پس از انجام مسابقه ، ریاض مفیدی ناظر فدراسیون و رامین وطن دوست مسول کمیته فنی به محل تعمیرگاه خودرو مراجعه کردند که خودروی مورد بحث همچنان در تعمیرگاه برادران کلهر وجود داشت .

    این حکم ساعتی پیش از سوی کمیته انظباطی صادر شد .

    گزارشگر : شاهین نوبری
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۱
    ۱۷:۵۰

  10. 3 نفر از کاربران ، از دوست گرامی ar1358 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    kingdariush (16 November 2007), Safir (13 November 2007), saramb (12 April 2008)

  11. #6


    زمان پیوستن
    01 Sep 2004
    نوشته‌ها
    210
    تشکر شده:
    32

    پیش گزیده

    سلام. اگر هم اين كا رو كنن اشتباهه. وقتي اجازه شركت كردن نداشته، ديگه حرفشون چيه؟
    علاوه بر اين فقط قصدشون اينه، يعني هنوز اين حكم تاييد نشده. اصل خبر هم بعد از كمي صحبت با آقاي نوبري، به خواست خود ايشون از سايت منبع برداشته شد!

  12. کاربر زیر از دوست گرامی Top RPM به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Safir (13 November 2007)

  13. #7


    زمان پیوستن
    02 Feb 2006
    گوشی موبایل
    motorola
    نوشته‌ها
    2,635
    تشکر شده:
    1694

    پیش گزیده

    تایید خبر محکومیت لاله صدیق
    حکم محکومیت لاله صدیق در مسابقه اتومبیلرانی جام پارس خودرو توسط نایب رئیس فدراسیون تایید شد .







    به گزارش Carnp ، کمیته انظباطی سازمان تربیت بدنی در جلسه روز دوشنبه 21 آبان ماه ، حکم محرومیت صدیق از کلیه مسابقات را صادر کرده بود که البته به علت عدم اعلام رسمی این خبر از سوی فدراسیون اتومبیلرانی ، " Carnp " ناچار به حذف خبر انتشار یافته در روز مذکور شد .

    شهریاری ، نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی در مصاحبه با روزنامه 90 ، خبر محکومیت لاله صدیق را تایید کرد و افزود : " این حکم هنوز توسط قلعه بانی ، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی امضا نشده است . ایشان تخلف کردند و اعتراف هم کردند . چون ماشینی که برای شرکت در مسابقه معرفی کرده اند برای شرکت در کلاس 1600 جی تی مناسب است ولی خودرویی که به پیست آوردند برای کلاس آزاد مناسب بود . "

    وی ادامه داد : " وقتی ماشینی خراب می شود راننده آن خودرو باید به مدیر برگزاری اعلام کند از طرفی ایشان همان روز نمی تواند با ماشین جدید در مسابقه حاضر شود و باید ده روز قبل ثبت نام کند . "

    شهریاری افزود : " خانم صدیق با توجه به داشتن مدارک مورد نظر می توانست در کلاس آزاد رانندگی کند اما بر اساس شرایط و قوانین باید قبلا خبر می داد و تا لحظه آخر موضوع را مسکوت نمی گذاشت . اگر ایشان مراحل اداری را طی می کرد ، می توانست در کلاس آزاد شرکت کند اما چون در روز مسابقه ماشین ناشناخته بود تخلف محسوب می شود . در جلسه کمیته انظباطی هم موضوع بررسی شد و اعضا به نتیجه رسیدند . "

    نایب رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که خودشان اجازه شرکت در کلاس آزاد را به صدیق داده اند گفت : " من تا ظهر مسابقه هیچ صحبتی با ایشان نکرده ام و از این که می خواهد در کدام کلاس براند خبر نداشته ام . "

    وی یادآور شد : " ماشینی که صدیق برای شرکت در مسابقه آورده بود برای مسولان ناشناخته بود و کسی خبر نداشت . "

    حسین شهریاری در پایان گفت : " باز هم ارتباط تلفنی با صدیق را تکذیب می کنم . "

    همچنین پیگیری های خبرنگار Carnp از کمیته انظباطی نیز حاکی از آن بود که حکم محرومیت در همان روز دوشنبه به تایید اعضا حاضر رسیده بوده است .

    لاله صدیق در مسابقه سرعت جام پارس خودرو که در تاریخ 11 آبان ماه برگزار شد ، با اتومبیل 2400 سی سی قصد شرکت در کلاس 1600 جی تی را داشت که از حضور وی جلوگیری به عمل آمد . قابل ذکر است به گفته حاضران در روز تایم گیری نیز او با همین خودرو به ثبت زمان پرداخته که این کار ظاهرا از دید مسئول چک فنی خودروها به دور مانده است .

    گزارش : شاهین نوبری
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۴
    ۱۸:۴۳

    http://www.carnp.com/newsdetail-fa-842.html



  14. کاربر زیر از دوست گرامی ar1358 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    zidane010 (6 December 2007)

  15. #8


    زمان پیوستن
    19 Mar 2004
    شهر
    Tehran
    اتومبيل
    206 Type3
    گوشی موبایل
    iPhone 6
    نوشته‌ها
    6,488
    تشکر شده:
    15481

    پیش گزیده

    خیلی وقت بود که می‌خواستند زیرآب لاله صدیق رو بزنن، ورود لاله صدیق به مسابقات رانندگی مردان تنها در دوره‌ای صورت گرفت که علیزاده نامزد ریاست جمهوری شده بود و احتیاج به این ژست‌ها داشت...
    علی‌آبادی یکی از اولین دستورهایی که بعد از انتصاب به ریاست ترتبیت بدنی داد، ممنوع کردن مسابقات مختلط بود (نه که حالا همه ورزش‌هامون مختلط بوده!) که خب تنها ورزش‌هایی که این شامل این قانون می‌شد شطرنج و اتومبیل‌رانی بود که بساط اولی رو برچیدن منتهی این دومی رو بخاطر مقام‌ها و شهرتی که لاله صدیق داشت نتونستن انجام بدن که مثکه خدا رو شکر با جور کردن یه بهانه به خواست‌شون رسیدن و یکی از مشکلات بزرگ فراروی کشورمون حل شد!




  16. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی PAYAM به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    ماندانگاس (22 November 2007), eastern (17 January 2008), eCom2001 (17 November 2007), saras (17 November 2007)

  17. #9


    زمان پیوستن
    01 Nov 2007
    نوشته‌ها
    25
    تشکر شده:
    19

    پیش گزیده

    و دقیقا" این جالبه که هیچ کجا دفاعیه ای از ایشون دیده نشده!!!

  18. کاربر زیر از دوست گرامی Silver Idol به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    PAYAM (18 November 2007)

  19. #10


    زمان پیوستن
    17 Feb 2006
    شهر
    TEHran
    اتومبيل
    GLX 405
    گوشی موبایل
    Nokia
    نوشته‌ها
    1,365
    تشکر شده:
    2225

    پیش گزیده

    شوماخر ایران متقلب از آب درآمد!
    لاله صديق، چهره‌ی شناخته‌شده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی در ایران، به خاطر تقلب در پنجمين مسابقه‌ی سرعت قهرمانی کشور یک سال از اتومبيلرانی محروم شد.

    Tue / 20 11 2007 / 11:47


    اعتماد: مهدی امير پور

    داستان برمی گردد به پنجمين مسابقه سرعت قهرمانی کشور در پيست استاديوم آزادی؛ جايی که لاله صديق در کلاس GT1600 با رانندگان مرد رقابت می کرد، اما هر قدر که به پدال گازش فشار آورد، دست آخر نتوانست بين سه راننده برتر کلاس از خط پايان بگذرد. پس از پايان مسابقه که کارشناسان فدراسيون اتومبيلرانی يک به يک موتور اتومبيل ها را چک می کردند، فهميدند که لاله صديق در پيست نمانده و رفته. همه آن را به حساب ناراحتی صديق از شکست گذاشتند اما محمدرضا پازند يکی از رانندگان کلاس GT1600 که در مسابقه صدای عجيبی از موتور اتومبيل صديق شنيده بود، اعتراض می کند که صديق تقلب کرده و اصلاً برای همين از تست کارشناسی آخر مسابقه فرار کرده. اعتراض پازند به جايی کشيد تا کارشناسان فدراسيون اتومبيلرانی قانع شوند به پارکينگ اختصاصی صديق بروند؛ پارکينگی در چند کيلومتری مجموعه ورزشی آزادی. وقتی کارشناسان فدراسيون به آن پارکينگ می رسند، می بينند که دو اتومبيل يک شکل در آنجا پارک شده. اتومبيلی که پيش از مسابقه GT1600 تست شده و موتور آن را پلمب کردند و اتومبيلی که موتور آن تقويت شده است. نمايندگان فدراسيون از سر و وضع اتومبيل ها می فهمند که صديق با اتومبيل تقويت شده آن روز مسابقه داده و اصلاً اتومبيل GT1600 آن ساعت در پارکينگ بوده.

    محمدرضا پازند رقيب صديق در آن مسابقه می گويد؛ «به خاطر اينکه مسابقات از شبکه سوم مستقيم پخش می شود، پيش از آغاز مسابقه کارشناسان فدراسيون وقت نمی کنند موتورها را چک کنند. برای همين روز پيش از مسابقه کارشناسان فدراسيون تمام اتومبيل ها را بازرسی می کنند و پس از بازرسی موتور تمام اتومبيل ها پلمب می شود تا روز مسابقه پس از گذشتن از خط پايان باز هم کارشناسان می روند و پلمب اتومبيل ها را چک می کنند تا تقلبی اتفاق نيفتاده باشد.» اما روز يازدهم آبان ماه نه تنها صديق پس از پايان مسابقه اجازه نداد موتورش را چک کنند که حتی در مجموعه ورزشی آزادی هم نماند و پس از آن بازرسان فدراسيون فهميدند که او اتومبيلش را عوض کرده. در دنيای اتومبيلرانی وقتی کسی دست به اين کار زده باشد، يک جور «دوپينگ» به حساب می آيد و برای همين پس از گذشت بيست وپنج روز از آن مسابقه بالاخره کميته انضباطی فدراسيون اتومبيلرانی او را برای يک سال از حضور در مسابقات اتومبيلرانی محروم کرد. وطن دوست مسوول کميته فنی فدراسيون که در جلسه کميته انضباطی هم حضور داشته می گويد؛ «هم خود خانم صديق و هم مکانيک ايشان اعتراف کردند که در مسابقه يازدهم آبان تقلب کردند. کار آنها بی شباهت نيست به اينکه در مسابقات کشتی يک کشتی گير ۶۸ کيلويی روز وزن کشی روی باسکول برود و در وزن ۶۸ کيلوگرم قرار بگيرد، ولی روز مسابقه يک کشتی گير 90 کيلوگرمی جای او روی تشک بيايد.» با اين حساب او در کميته انضباطی محکوم می شود و البته چند روز بعد رئيس فدراسيون اتومبيلرانی و موتورسواری حکم محروميت يک ساله او را امضا می کند. حکمی که هنوز به دست رسانه های عمومی نرسيده ولی در فدراسيون همه از آن باخبر هستند.

    اين در وضعی است که پيش از اين رسوايی هم، رانندگان پيست ايران در سال های گذشته به تقلب های لاله صديق اعتراض داشتند ولی اين اعتراضات هيچ وقت از سوی فدراسيون جدی گرفته نمی شد. حتی در مسابقات رالی هم که ديگر رانندگان پس از جمع امتيازات مثبت و منفی رده بندی می شوند و کسی پس از پايان رالی نمی داند چندم شده، همه رانندگان به پارتی بازی داوران برای مقام آوردن صديق اعتراض داشتند. به هر حال با اين اتفاقات احتمال اينکه ديگر لاله صديق از اتومبيلرانی ايران اوت شود، کم نيست.

    احمد قلعه‌بانی رئيس فدراسيون اتومبيلرانی، مديرعامل شرکت خودروسازی سايپاست. حسين شهرياری نايب رئيس فدراسيون هم در هيات مديره باشگاه سايپا عضويت دارد و با توجه به اينکه صديق در زمانی که عضو تيم سايپا بوده دست به اين تقلب زده، اصلاً عجيب نيست مقامات فدراسيون که از مديران سايپا هم هستند، به خاطر بدنام نشدن شرکت شان او را از اين ورزش کنار بگذارند. نبايد فراموش کرد صديق دو سال پيش هم ادعا کرد در مسابقات جهانی فرمول سه شرکت کرده ولی پس از پيگيری همه فهميدند که او تنها در پيست فرمول سه بحرين رکوردگيری کرده و هيچ مدرکی بابت حضور او در مسابقات فرمول سه وجود نداشت. اين اتفاقات در وضعی افتاده که حتی ديگر دختران اتومبيلرانی ايران چندان دل خوشی از صديق ندارند. او کسی است که ادعا داشت آمده تا حق زنان را در اتومبيلرانی از مردان بگيرد. ولی حالا پس از مدت کوتاهی همه فهميدند که او با تقلب دنبال اين کار بوده و حتی اين اتفاق باعث شده که ديگر رانندگان زن خواستار حذف او از مسابقات سرعت ايران شوند. به هر حال اين پايان کار برای دختری است که ارتباط خوبی هم با رسانه ها دارد و شايد برای همين باشد که دوستان مطبوعاتی او فعلاً چندان علاقه يی به انتشار خبر تقلب او ندارند.


    منبع : ایران امروز

  20. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Abolfazl2006_p به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    Ehsan_Met (26 November 2007), kingdariush (22 November 2007)

  21. #11


    زمان پیوستن
    22 Jul 2005
    گوشی موبایل
    ندارم
    نوشته‌ها
    1,376
    تشکر شده:
    2463

    پیش گزیده

    "لاله صدیق " : به رای فدراسیون معترضم

    اتومبیلران زن تیم سایپا تهران که در جریان مسابقات سرعت قهرمانی ایران با تعویض موتور اتومبیل خود تخلف کرده‌بود به رای کمیته انضباطی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره محرومیت خود اعتراض کرد.


    فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی وی را یکسال از شرکت در مسابقات محروم کرده است.

    " لاله صدیق " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : این حکم کاملا مغرضانه صادر شده و پایه و اساس درستی ندارد ، اگر من دلایلم را در هر محکمه‌ای بازگو کنم متوجه می‌شوند که نه تخلفی و نه تقلبی صورت گرفته است.

    وی گفت : کار من تخلف نبوده اگر کار من تخلف بوده پس چرا حضور شرکت- کنندگان بدون ماشین پلمپ شده در کلاسهای آزاد تخلف محسوب نمی‌شود.

    این راننده زن تصریح کرد: اتومبیل من بعد از تایم‌گیری دچار ایراد شد و تعمیرکاران نتوانستند آن را آماده کنند و مجبور شدم با ماشین دیگری در مسابقه حضور پیدا کنم.

    صدیق تاکید کرد: من تا آخرین لحظات در پیست بودم و به‌رغم جنجال‌های صورت گرفته مبنی بر خروجم در خلال مسابقه این امر نشان می‌دهد همه چیز غرض ورزی بوده است .

    وی گفت : طبق کدام قانون مرا محروم کرده‌اند.

    وی افزود: برای رفع این محرومیت هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم و از فدراسیون می‌خواهم از کارشناسانی که دانش کافی دارند برای رسیدگی به این موضوع استفاده کند.

    وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های نادرست مسوولان فدراسیون اظهارداشت :
    انتخاب برخی از افراد فاقد شرایط لازم برای شرکت در کلاسهای آموزشی خارج از کشور باعث می‌شود فدراسیون ، قهرمانان خود را از دست بدهد افزون بر آن میان ورزشکاران دودستگی ایجاد شود.

    این راننده زن تاکیدکرد: اتومبیلرانی هوادار چندانی نداشت اما در پی حضور خانم‌ها دراین رشته توجه رسانه‌ها به آن بیشتر جلب شد و اکنون موضوع محرومیت یک راننده حل نخواهدشد تا فدراسیون ضمن قانونمند شدن از افراد با تجربه و متخصص در کمیته فنی استفاده کند.

    صدیق گفت : با توجه به اینکه‌نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می- دهند ، پس باید به فکر سلامتی آنان و ایجاد زمینه حضورشان در ورزش بود .
    Welcome To where Time Stands


    No One Leaves And No One Will


  22. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Safir به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    saras (28 November 2007), secondphoenix (27 November 2007)

  23. #12


    زمان پیوستن
    02 Feb 2006
    گوشی موبایل
    motorola
    نوشته‌ها
    2,635
    تشکر شده:
    1694

    پیش گزیده

    لاله صديق از رقابت محروم شد
    به تصميم فدراسيون اتومبيل راني - سه شنبه 6 آذر 1386 [2007.11.27]

    lalehsadigh.jpg

    ‏فريدون شيباني ‏
    fereydoun.sheybani@gmail.com

    خبرگزاري دولتي جمهوري اسلامي ديروزاعلام کرد لاله صديق، نامدارترين اتومبيل ران بين المللي ايران، از سوي ‏فدراسيون اتومبيل راني به مدت يک سال از رقابت در اين رشته محروم شده است. علت اين تنبيه "تعويض موتور ‏اتومبيل سايپا در جريان پنجمين دوره مسابقه هاي سرعت قهرماني ايران در آبان ماه گذشته و شکستن پلمپ آن" اعلام ‏شده است.‏

    لاله صديق که متولد سال 1355 و دانشجوي دکتراي توليد‌ است، يکي از دو نام ايراني است که در کتاب "مشهور‌ترين ‏زنان جهان" به ثبت رسيده است.مسئولين ورزش ايران با وجودي که او بارها در مسابقات داخلي و خارجي بر مردان ‏اتومبيلران برتري يافته است و بسياري از رسانه هاي بين المللي تصويري و نوشتاري، از جمله سي ان ان، گزارش ‏هاي ويژه اي از او تهيه کرده اند، و به "شوماخر" ايران شهرت يافته، بارها به بهانه هاي مختلف، مانع حضور وي در ‏رقابتها شده اند.‏

    ‏ اين اتومبيلران با اعتماد به نفس و داراي شرايط خوب مالي و تحصيلي، که با حمايت پدرش در تهران به فعاليت در ‏رشته مورد علاقه اش پرداخته، بارها با آرامش و بدور از جنجالهاي مرسوم در چنين شرايطي، به ايجاد موانع بر سر ‏راهش به اعتراض قانوني دست زده و موانع حضور در مسابقه ها را يکي پس از ديگري از سر راه برداشته است. او ‏اين بار هم اعتراض خود را که مبتني بر مقررات بين المللي اتومبيلراني است، اعلام کرده.‏

    تعويض موتور اتومبيل سايپا در جريان پنجمين دوره مسابقه هاي سرعت قهرماني ايران در آبان ماه گذشته و شکستن ‏پلمپ آن، خطاي بزرگ خانم صديق اعلام شده است. خبرگزاري جمهوري اسلامي هفته گذشته در مطلبي با عنوان ‏‏"تصميم فدراسيون اتوموبيلراني درباره صديق كي اعلام و اجرا‏‎ ‎مي ‌شود؟" نوشت: "اقدام لاله‌صديق، اتوموبيلران تيم ‏سايپا جامعه ورزش اين‎ ‎رشته را در انتظار تصميم فدراسيون قرار داده است. صديق قصد داشت با‎ ‎اتوموبيلي شركت كند ‏كه بدون اطلاع مسئولان، موتور آن را تعويض كرده و پلمپ آن را نيز‎ ‎شكسته بود".‏

    نويسنده اين گزارش در عين ابراز نگراني از تاخير در اعلام محروميت و به مرور زمان سپردن آن، يادآور شده بود که ‏جلسه رسيدگي تشکيل شده و محروميت خانم صديق بين شش ماه تا يک سال است و بايد به تاييد رييس فدراسيون ‏اتوموبيلراني برسد. ‏

    پس از اعلام راي محروميت يک ساله، لاله صديق در گفت و گويي اعلام کرد: "اين حكم‎ ‎كاملا مغرضانه صادر شده و ‏پايه و اساس درستي ندارد. اگر من دلايلم را در هر‎ ‎دادگاهي بازگو كنم متوجه مي ‌شوند كه نه تخلفي صورت گرفته است ‏و نه تقلبي. اگر كار من تخلف بوده پس چرا حضور شركت كنندگان‎ ‎بدون ماشين پلمپ شده در كلاسهاي آزاد تخلف ‏محسوب نمي ‌شود؟اتومبيل من بعد از تايم ‌گيري دچار ايراد شد و‏‎ ‎تعميركاران نتوانستند آن را آماده كنند و مجبور شدم با ‏ماشين ديگري در مسابقه حضور‏‎ ‎پيدا كنم. من تا آخرين لحظه ها در پيست بودم و جنجال‌هاي راجع به خروجم در خلال ‏مسابقه، همه از روي غرض ورزي بوده است‏‎.‎‏"‏‎ ‎

    به نوشته ايرنا خانم صديق در مورد تصميم ‌گيري ‌هاي نادرست مسوولان فدراسيون اتوموبيلراني نيز گفت: "انتخاب‎ ‎برخي از افراد فاقد شرايط لازم براي شركت در كلاسهاي آموزشي خارج از كشور، باعث‎ ‎مي ‌شود فدراسيون ، ‏قهرمانان خود را از دست بدهد و ميان ورزشكاران دودستگي ايجاد شود‏‎. ‎‏"‏

    اين راننده زن تاكيد كرد: "اتومبيلراني هوادار چنداني نداشت اما در پي حضور‎ ‎خانم‌ها دراين رشته توجه رسانه‌ها به آن ‏بيشتر شد."‏

    اين اتوموبيلران‎ ‎‏ 31 ساله ايراني قصد دارد مغرضانه بودن راي محروميت را پي گيري کند. صدور اين حکم با توجه به ‏مطرح بودن نام خانم صديق در عرصه بين المللي، پي آمدهاي ناخوشايندي براي اين ورزش خواهد داشت. ورزشي که ‏در سالهاي نخستين پس از انقلاب به بوته فراموشي سپرده شد و سپس با زحمات شبانه روزي و عاشقانه بزرگان اين ‏رشته، چون حسين خداپرست، حسين گازراني، اسفندياري و... از "هيچ" بار ديگر شکلي مطلوب بيرون کشيد


  24. کاربر زیر از دوست گرامی ar1358 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    Suba_sa (27 November 2007)

  25. #13


    زمان پیوستن
    26 Apr 2006
    شهر
    tehran
    اتومبيل
    206 تیپ 5 ,زانتیا
    گوشی موبایل
    P990I,nokia6131
    نوشته‌ها
    829
    تشکر شده:
    180

    پیش گزیده

    « ترجيح می دادم به من بگويند لاله ايران و نه شوماخر ایران»
    فرین عاصمی


    لاله صديق، قهرمان اتومبيلرانی و راننده شماره يک ايران در گفت و گویی با رادیو فردا در مورد مسایل مختلف از جمله خبر محرومیت یکساله اش از شرکت در مسابقات و تجربه رانندگیش سخن گفته است.

    در هفته های اخير، نام لاله صديق بار ديگر مطرح شد اما اين بار بر خلاف دفعات پيش، خبرها حاکی از محروم شدن لاله از رقابت های اتومبيلرانی به مدت يک سال بود.

    خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز دوشنبه، ۷ آذرماه، اعلام کرد لاله صديق، نامدارترين اتومبيلران بين المللی ايران، از سوی فدراسيون اتومبيلرانی به مدت يک سال از رقابت در اين رشته محروم شده است.

    علت اين تنبيه «تعويض موتور اتومبيل سايپا در جريان پنجمين دوره مسابقه های سرعت قهرمانی ايران در آبان ماه گذشته و شکستن پلمب آن» اعلام شده است.

    لاله صديق، ۳۱ ساله، در گفت و گو با راديو فردا می گويد چنين تخلفی انجام نداده است و اين تنبيه را «توطئه» عليه خود می داند.

    از سوی فدراسيون اتومبيلرانی به مدت يک سال از رقابت در اين رشته محروم شده ای. اين خبر درست است و قبول داری که تخلفی صورت داده ای؟

    اين شايعه ای است که هم اکنون پراکنده شده اما موضوع اين است که به خاطر تخلفی که من انجام نداده ام، اين تصميم را گرفته و اخبار آن را پخش کرده اند. من در رسانه های داخل ايران اعتراض خود را در اين باره اعلام کرده ام.

    آن را تنها يک «توطئه» می دانم و آن را در کنار تمام مسايلی که به طور مغرضانه برای من پيش آورده اند، می گذارم.

    اين مسايلی که اشاره می کنی از سوی چه کسانی صورت گرفته است؟

    اگر بخواهيم ريشه يابی کنيم به يکی دو نفر از کسانی که در فدراسيون سمتی دارند، باز می گردد. ناظر فدراسيون و مسوول کميته فنی فدراسيون شايد در لوای قانونمند کردن فدراسيون آمده اند يک موضوعی را که اصلا تخلف نبوده، به عنوان تخلف مطرح کرده اند.

    اين موضوعی است که شايد هميشه اتفاق می افتد و ورزشکارانی که ماشين آنها خراب می شود، ماشين خود را کنار می گذارند و با ماشين دوم خود به تناسب حجم موتوری که ماشين دوم دارد، يکی از کلاس ها و گروه ها را انتخاب کرده و مسابقه می دهند.

    پيش از اين هم برای يکی دو نفر از آقايان همين مشکل پيش آمده بود و با ماشين دوم خود در مسابقه شرکت کرده اند. به دليل مشکلی که برای ماشين آنها پيش آمده بود، صبح روز مسابقه ماشين آنها حاضر شد و موتور آنها پلمب نشده بود و مسابقه قبلی همين کسانی که ناظر مسابقه و مسوول کميته فنی هستند و تاييديه دادند که يکی دو نفر از آقايانی که موتورشان پلمب ندارد، در مسابقه شرکت کنند.

    بيشتر درباره مشکلی که پيش آمد و منجر به اين مساله شد که اعلام شود تقلب کرده ای توضيح می دهی؟

    روز پنجشنبه دهم آبان ماه بعد از تايم گيری برای ماشينم مشکلی پيش آمد که تعمير کاران نتوانستند آن مشکل را مرتفع کنند. تا جمعه يازدهم آبان و روز مسابقه هم اين مشکل حل نشد و در نتيجه من اصلا در آن کلاس شرکت نکردم و با ماشين ديگری که ماشين تمرين من بود و حجم آن متعارف بود که در کلاس آزاد شرکت کند، در کلاس آزاد در مسابقه شرکت کردم و اين کار را با اجازه لفظی مسوولان انجام دادم.

    دقيقا به نکاتی ايراد گرفته اند و آن را تخلف ناميده اند که همين اتفاق در مسابقه قبلی برای دو نفر از آقايان رخ داده بود و مسوولان از آن ها حمايت کردند.

    اعتراض من اين است که اگر اين کار تخلف بوده، چرا در مسابقه قبلی که آقايان آن را انجام داده اند، تخلف محسوب نشده است و چرا پيگيری نشده و اگر تخلف نيست و آنها اين کار را بدون هيچ مشکلی انجام داده اند، پس من هم بايد بتوانم به همان روال در مسابقه شرکت کنم و برای من هم تخلف محسوب نشود.

    موضوع ديگری هم که به اشتباه مطرح کرده اند اين است که من با موتور قوی تر در کلاس ضعيف تر شرکت کرده ام در صورتی که من اصلا در آن کلاس شرکت نکرده ام.

    شبکه سوم تلويزيون فيلم اين مسابقه را به صورت مستقيم پخش کرده است. اين فيلم موجود است و مشخص می کند که من در چه کلاسی شرکت کرده ام. به هر حال هر مسابقه ای تماشاگرانی هم دارد که شاهد اين موضوع بودند.

    در مسابقه روز يازدهم آبان ماه در چه کلاسی مسابقه دادی؟

    در «کلاس آزاد» مسابقه دادم که هيچ تعريفی برای حجم يا قدرت موتور وجود ندارد و بلامانع است که هر ماشينی با هر حجم موتوری در آن شرکت کند. من هم همين کار را کردم، کاری که حق مسلم هر ورزشکاری است.


    «چرا ورزشکاران آقا که تا به امروز تعدادشان هم کم نبوده و ثابت شده که تخلف هايی هم داشته اند، که ثابت شده است، از شرکت در مسابقات محروم نشده اند و با پرداختن جريمه نقدی توانسته اند در مسابقات شرکت کنند؟»

    لاله صدیق

    اعتراضم اين است که چرا اسم اين کار را خلاف گذاشته اند و سوال ديگری که از دونفری که در فدراسيون اتومبيلرانی ايران اين موضوع را مطرح می کنند که من تقلب کرده ام، اين است که طبق چه آيين نامه و مصوبه ای می گويند که اگر کسی تخلف کرده است، چنانچه که ثابت هم شود، يک سال از شرکت در مسابقات محروم شود؟

    چرا ورزشکاران آقا که تا به امروز تعدادشان هم کم نبوده و ثابت شده که تخلف هايی هم داشته اند، که ثابت شده است، از شرکت در مسابقات محروم نشده اند و با پرداختن جريمه نقدی توانسته اند در مسابقات شرکت کنند؟ امسال من از بقيه رانندگان گروه امتيازم بيشتر است و همين طور اگر پيش می رفت احتمال قهرمانی من زياد بود.

    چرا با اين حالت مغرضانه با من برخورد می کنند. سرنوشت ورزشی من به مخاطره افتاده است.

    آيا به صورت رسمی شکايت کرده ای؟

    من و پدرم به دنبال شکايت رسمی هستيم و چون عضو تيم سايپا هم هستم، باشگاه و وکيل سايپا اين شکايت را دنبال خواهند کرد. فعلا به صورت کتبی به من رايی ابلاغ نشده است.

    من نمی دانم چرا حالا بعد از گذشت نزديک به يک ماه اين موضوع را مطرح می کنند و همان زمان بعد از مسابقه اين موضوع مطرح نشد.

    لاله تو به عنوان «شوماخر ايران» لقب گرفته ای. چه احساسی داری از اينکه توانسته ای به اين مرحله برسی؟

    اين اسمی است که برخی از دوستان به مزاح به من لقب داده اند، من ترجيح می دادم به من بگويند لاله ايران و نگويند شوماخر ايران.

    چون فکر می کنم کاری که من انجام دادم که برای اولين بار توانستم در مسابقات سرعت با آقايان شرکت کنم، بهتر بود اسم خودم را مطرح می کردند تا اينکه اسم يک راننده ای که ايرانی نيست مطرح شود.

    از اينکه توانسته ام اين موفقيت ها را به دست بياورم خوشحالم اما اين مشکلاتی که برای من پيش آمده را ناشی از تنگ نظری يک عده می دانم و فکر می کنم که پيشرفت کرده ام که اين تنگ نظری ها نسبت به من بوجود آمده است.

    نسبت به اين تنگ نظری ها حس منفی دارم اما از اينکه پيشرفت کرده ام و تعداد خانم ها در اين رشته افزايش پيدا کرده خوشحالم چون من بخاطر همين مساله تا اينجا پيش آمده ام.

    حالا به غير از اين مشکلاتی که به آنها اشاره کردی، رفتار مردم با تو چطور است؟


    «غير از برخی از آقايان که خود را به عنوان رقيب من در پيست اتومبيلرانی می دانند، رفتار بقيه افراد باعث دلگرمی و تشويق من می شود. چه در محيط کار و چه در دانشگاهی که تدريس می کنم همه مرا تشويق می کنند.»

    لاله صدیق

    غير از برخی از آقايان که خود را به عنوان رقيب من در پيست اتومبيلرانی می دانند، رفتار بقيه افراد باعث دلگرمی و تشويق من می شود. چه در محيط کار و چه در دانشگاهی که تدريس می کنم همه مرا تشويق می کنند و با ديد مثبت به اين قضيه نگاه می کنند. اين مساله خيلی برای من خوشايند است.

    فکر می کنم بهتر است کمی به عقب برگرديم. به اينکه چند ساله بودی که رانندگی ياد گرفتی و وقتی برای اولين بار پشت ماشين نشستی فکر می کردی که به صورت حرفه ای رانندگی را دنبال کنی؟

    من سيزده ساله بودم که رانندگی ياد گرفتم. پدرم به من آموزش داد چون بچه انرژيکی بودم و دوست داشتم کارهای هيجان انگيز انجام دهم. وقتی که گواهينامه گرفتم کاملا رانندگی را بلد بودم.

    در ابتدای کار به رانندگی به عنوان کاری هيجان انگيز و برای تخليه انرژی نگاه می کردم. هيچ وقت فکر نمی کردم بتوانم حرفه ای بشوم. اما وقتی کم کم در مسابقات شرکت کردم و رقابت کردم، کمکم مقام آوردن ها شروع شد و من موضوع را جدی تر گرفتم و به اينجا رسيدم.

    برخی معتقدند که رانندگی خانم ها از آقايان بدتر است، اين مساله را قبول داری؟

    اصولا خانم ها مقداری ملاحظه کارتر هستند. يکسری ريسک هايی را کمتر قبول می کنند. اما نمی شود گفت که مهارت در رانندگی رابطه مستقيم با جنسيت دارد. برخی از آقايان هم هستند که رانندگی آنها افتضاح است.

    به نظر من مهارت در رانندگی فقط به خوش فکری، اعتماد به نفس و تصميم گيری در کوتاه ترين زمان ممکن بستگی دارد و ارتباطی به جنسيت ندارد. کما اينکه می بينيم که تعداد خانم ها در پيست اتومبيلرانی درست است که کمتر از آقايان است اما واقعا با تکنيک های خوب و با توان پيش می روند و خيلی بهتر از آقايان رانندگی می کنند.

    قدرت ريسک کردن تو چقدر است؟ تا کنون شده ريسک کرده باشی و بعد از آن پشيمان شده باشی؟


    «به نظر من مهارت در رانندگی فقط به خوش فکری، اعتماد به نفس و تصميم گيری در کوتاه ترين زمان ممکن بستگی دارد و ارتباطی به جنسيت ندارد.»

    لاله صدیق

    برای موفقيت های بزرگ احتياج است که آدم ريسک های متعارف کند. من اصولا از آنجا که به دنبال هيجان هستم، ريسک هم می کنم. در مسابقات اتومبيلرانی ريسک می کنم ولی معمولا در روال عادی زندگی سعی می کنم کمتر ريسک کنم چون نمی شود نتيجه يک ريسک را قطعا در نظر گرفت که مثبت است يا منفی است.

    تا حالا تصادف کرده ای؟

    نمی توانم بگويم به اندازه موهای سرم ولی به اندازه يک پنجم موهای سرم تصادف کرده ام.

    تصادفی داشته ای که خيلی خاطره بدی برايت به جا گذاشته باشد؟

    خوب اکثر تصادف ها ناخوشايند هستند و هيچوقت کسی نمی تواند بگويد که از تصادف خاطره خوبی دارد. اما تصادف هايی که منجر به صدمه جسمی می شوند، ناخوشايند تر از تصادف هايی هستند که صرفا خسارت مالی بر جای می گذارند.

    من يک بار در کنار پيست اتومبيلرانی ايستاده بودم و تماشاچی بودم ولی خيلی نزديک به پيست ايستاده بودم. يکی از ماشين هايی که مسابقه می داد، از کنترل راننده خارج شد و با من برخورد کرد که منجر به شکستن گردنم شد و بدترين خاطره تصادفم بود.

    تا حالا پيش آمده خودت پشت رل باشی که تصادف بدی برايت رخ داده باشد؟

    بله . يک بار در شهر رانندگی می کردم و منجر به شکستن پايم شد. باعث اين مساله اشتباه از جانب يک راننده مينی بوس بود که تصادف خيلی بدی بود.

    تا حالا پيش آمده که در شهر مشغول رانندگی باشی و بخواهی مهارتت را به کسی نشان بدهی؟

    شايد سال های قبل اين کار را می کردم چون هيجانم تحت کنترل خودم نبود. ولی به موازات اين که حرفه ای تر شدم، سعی کردم از مهارت هايم در پيست اتومبيلرانی استفاده کنم. اکنون هم ترافيک آنقدر زياد است که نمی شود در شهر کسی از مهارت های رانندگی اش استفاده کند. حدود سه چهار سال است که در شهر کاملا معقول و با رعايت تمام قوانين راهنمايی و رانندگی، می رانم.

    جريمه هم می شوی؟


    «متاسفانه يا خوشبختانه چيزی به نام ترس در وجود من نيست و من تا حالا نترسيده ام.»

    لاله صدیق

    از زمانی که قانون زوج و فرد شدن ماشين ها وضع شده، گاهی بخاطر اينکه به کارهايم برسم جريمه می شوم. گاهی هم به دليل صحبت کردن با موبايل به هنگام رانندگی جريمه می شوم. ولی قانون شکنی ديگری نمی کنم.

    ماشين خودت چيست وماشين مورد علاقه ات چيست؟

    دوست دارم سوال دوم را اول پاسخ بدهم. ماشين مورد علاقه من «بوگاتی ويرون» است که البته سريع ترين ماشين شهری است که تا کنون درست شده است.چهارصد و هفت کيلومتر سرعت آن است. ماشين شهری من هيوندای سوناتااست و دوست دارم معمولا بين خانواده بنز يا بی.ام.و ماشين داشته باشم.
    سرعت چه حسی به تو می دهد؟

    اگر راه باز باشد در خد متعارف سريع رانندگی می کنم چون عاشق سرعت هستم و وقتی سرعتم زياد می شود يعنی سرعتم بيش از دويست و بيست يا دويست و چهل کيلومتر می شود، احساس می کنم که جوان تر می شوم و اکسير جوانی در بدنم پيدا می شود و احساس می کنم به عقب برمی گردم و جوان تر می شوم.

    از چيزی هم می ترسی؟

    متاسفانه يا خوشبختانه چيزی به نام ترس در وجود من نيست و من تا حالا نترسيده ام.

    حتی از سوسک هم نترسيده ای؟

    سوسک که موجود بی آزاری است. من سوسک را با دستم می گيرم. اما از حيوانی که می ترسم و بدم می آيد، مار است. از آدم های مار صفت هم بدم می آيد . چون بی سر و صدا می آيد و آسيبی می زند که نمی فهمی از کجا و چه زمانی آسيب ديده ای.

    در ورزش اتومبيلرانی تا کنون مخالفتی از جانب خانواده ات با تو شده است؟

    هميشه توصيه ای که خانواده ام به من می کنند اين است که سلامتی ام را حفظ کنم و از خودم مراقبت کنم و به سلامت ديگران آسيب نرسانم. در رابطه با اينکه بخواهند در مورد مسابقه دادن برايم محدوديتی ايجاد کنند، هيچوقت نبوده و هميشه تشويق و حمايتم کرده اند و هر وقت مشکلی پيش آمده خانواده ام با صبوری در جهت حل مشکل به من کمک کرده اند.

  26. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی persianking62 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    far55om (5 December 2007), saramb (12 April 2008)

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد