تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 24

نام گفتگو: هر آنچه یک کاربر باید در مورد سمند بداند

  1. #1


    زمان پیوستن
    07 Nov 2005
    نوشته‌ها
    26
    تشکر شده:
    8

    پیش گزیده هر آنچه یک کاربر باید در مورد سمند بداند

    دو سوال در مورد سمند lx واسم پیش اومده چون می خوام یه lx بخرم.
    1.آیا کیفیت سیستم ترمز lx که abs هست(فابریک کارخونه) خوبه منظورم اینه که از جنس با کیفیت و مارک مرغوب و خوب کاریه یا نه ؟
    2.آیا ارتقاع کیفیتی که قراره تو سمندهای 84 باشه رو lx هم اعمال میشه یا قبلا اعمال شده؟(مثلا همین ارتقاع سیستم تعلیق برای کم کردن سر و صدا یانرمتر شدن ماشین با نصب کمکهای پرشرایز)

  2. #2


    زمان پیوستن
    03 Aug 2005
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    206
    گوشی موبایل
    htc incridible s
    نوشته‌ها
    539
    تشکر شده:
    432

    پیش گزیده

    جواب سوال اول يكي از دوستام كه داره خيلي از ترمزاش راضيه ولي خوب از اينور اونور يه چيزايي در باره يعمل نكردن ترمزاش شنيده ميشه
    ولي جواب سوال دومت كاملن هستش و دقيقن همينتوره








  3. #3


    زمان پیوستن
    26 May 2004
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    samand LX
    گوشی موبایل
    N86,N85,N73 M,6100,3310
    نوشته‌ها
    964
    تشکر شده:
    247

    پیش گزیده

    در مورد سوال اول چون ايران علم طراحي ABS را ندارد سيستم مذكور را با كمك كشور آلمان طراحي كرده و ساخته است.گويا اين شركت آلماني سيستم ترمز abs ماشينBMW هم طراحي و توليد مي كند.

  4. #4


    زمان پیوستن
    12 Apr 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پاهام+مترو+تاكسي+اتوبوس!!
    گوشی موبایل
    k700i
    نوشته‌ها
    1,512
    تشکر شده:
    1942

    پیش گزیده هر آنچه یک کاربر باید در مورد سمند بداند

    با سلام خدمت دوستان خوبم
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    همونطور که قول داده بودم در هر بخش قرار است اطلاعاتی کلی از اتومبیل مورد بحث در بخش فوق قرار گیرد تا کاربران راحتر بتوانند به بحث بپردازند و هم اینکه بار علمی سایت بالاتر خواهد رفت
    تا به اینجا یک تاپیک تنها برای 206ایجاد شده که حتی مدلهای تیپ2و3هنوز مونده
    در هر حال اونها هم همین روزها اماده خواهد شد
    دومین خودرو مورد بحث ما سمند است
    نمای ظاهری:
    سمند در نمای ظاهری خودرویی تقریبا ناشناخته و تقریبا شناخته شده است
    وقتی کسی به جلوی این خودرو نگاهی میکند یاد خودروهای کمپانی ائودی-ب ام و –میوفتد ولی وقتی نگاهی به عقب این خودرو میکنی بیشتر فکر میکنی ماشین داره گریه میکنه در واقع عقب این خودرو کاملا ناشناخته بودش و در واقع اصلا تا هیچ جا این طرح نبود
    در هر حال اونجا بود که ایرانخودرو مجبور شد که اشتباهات رو بپذیره و سمند lxرو تحویل بده که در نمای عقب بهتر و قابل تحملتر بود و همچنین ارتفاع این خودرو رو هم کم کرد
    در مورد طرح این خودرو نظرات بسیاری بین مردم هست
    برای همین بنده بین مردم رفتم و در این مورد ازشون پرسیدم( تو سایت خودمون نه ها بیرون از سایت )حالا دعوت میکنم که گفته های مردم رو بخونید:
    1-این خودرو متعلق به فورد هست
    2-این خودرو متلق به مالزی هست
    3-این خودرو طرح فرانسه هست
    4-این خودرو طرح خودمون هست
    5-این خودرو برای المان هست
    6-..........................
    انقدر نظره که نگو
    ولی بچه ها واقعیت سمند چیه؟!
    درست موقعی که این سوال برای مردم در اوایل تولید سمند پیش اومده بود خبرگزاری ایسنا شروع کرد به پخش مقاله ای به عنوان واقعیتهای سمند(نمیخواد برید گوگل سرچ کنید همین جا میزارمش)
    در واقع من زیاد از این مقاله نمیگم و اونو در انتهای این پست قرار خواهم داد
    هندلینگ-تعلیق-داخل اتومبیل
    هندلینگ این ماشین در ابتدای تولید به دلیل خشکی که داشت خیلیا رو عاصی کرد تا جایی که باز هم ایرانخودرو مجبور شد از کمکها ی نرمتر و بهتری استفاده بکنه
    از اون به بعد بود که تقریبا مردم رازی شدند و ایرانخودرو هم بی دردسر شروع به تولید این خودرو کرد
    تعلیق این ماشین در واقع متعلق به خودروی پژو405هست که توسط مهندسین بلند پایه ی ایرانخودرو و همچنین با کمک مهندسان خارجی تصیح شد تا بتونه روی سمند قرار بگیره
    داخل اتومبیل
    وقتی شما وارد اتومبیل میشین با طرحی جدید (البته در داخل کشور) روبرو میشین
    طرح داشبورد زیبا طراحی شده و طرحی نو در داخل کشوره
    البته خود ایرانخودو اقرار کرد که این طرح برای ائودی هست و شرکتهای مختلف این طرح رو به ایرانخودرو دادن
    وقتی پشت صندلی میشینی زیاد از حد میری داخل صندلی که فکر میکنم این از بزرگترین ایرادئات صندلی هست چون سریع ادمو خسته میکنه
    جا برای همه ی سرنشینان اندازه و کافی هست و هیچ کم وکاستی نیستش و همه براحتی میتونن در اطاق خودرو قرار بگیرن
    موتور-توانایی ها-ایمنی
    وقتی ماشین رو استارت میزنی با صدای موتوری قدیمی که به دهه ی 90برمیگرده و روی زانتیا faceliftنشده و 306قرار گرفته شده میوفتی
    موتوری 1800سی سی حجم داره و با 4سیلندر و 8سوپاپ فقط توانایی 99اسب رو داره
    شتاب 0-100این خودرو حدودا 13ثانیه هست
    جالب اینجاست که سایت تولید کننده شتاب سمند رو 11.8میدونه که به نظر من اصلا امکان نداره
    شتاب 405که با وزن کمتر و اصطهلاک کمتر 12.9هست اونوقت سمند با وزن1200کیلوگرم این شتاب رو داره
    در هر حال دوستان در این مورد میتونن نظر خودشونو بگن
    توانایی ها
    این خودرو به نظر بنده توانایی های بسیار زیادی داره
    یکی از بزرگترین محاسن این خودرو وزنش هست
    یادم میاد یه مقاله خوندم در مورد تصادف
    توی این مقاله میگفت مهمترین موضوع توی تصادفت شاخ به شاخ وزن هست
    در واقع هر خودرویی که دارای وزن کمتری باشه بیشتر اسیب میبینه
    در هر حال وز این خودرو و به کارگیری میله های فولادی در درهای این خودرو اونو هم ایمن هم مطمئن در سرعتهای بالا تبدیل کرده است
    از دیگر توانایی های سمند که میشه جزو امکانات هم گفت جای زیاد و ارتفاع اون از زمینه
    معمولا کم پیش میاد که با وزع جاده های ما ماشین کفش به زمین گیر نکنه ولی تا حالا برای من که پیش نیومده کف سمند با زمین ارتباط برقرار کنه
    جاداری اون هم به خانواده های ایرانی اجازه ی همه کار رو داده است
    امکانات-معایب-محاسن
    ازامکانات این ماشین میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم
    1-چراغ نقشه خوان
    2-بخار گیر اینه های جانبی و شیشه ی پشت
    3-مه شکن جلو و عقب
    4-تنظیم 4 حالت صندلی برای راننده
    5-دسترسی به صندوق عقب
    6-چراغ داخل با خاموشی تاخیری
    7-کامیوتر(یا همون کامپیوتر سفری)
    8-شیشه بالابرقی جلو وعقب
    9-سیستم و کد ضد سرقت
    معایب:
    از معایب این خودرو میتونیم به صدای بیش از حد درها اشاره کنیم
    در اوایل تولید سمند مهمترین مشکل ترمز بود که رفع شد
    همچنین دید نداشتن به عقب خودرو از دیگر ایرادات این اتومبیل میباشد
    محاسن :
    خدمات پس از فروش خوب-ارزانی نسبی قطعات-جاداری خوب-و.....
    به نظر بنده این خودرو با قیمت فعلی که ارزان تر از 405هست خیلی عالی است و میارزد
    حالا دعوتتون میکنم مقاله ای که ایسنا نوشته بود رو بخونین :




  5. 15 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash p mbz bmw به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    *nvidia* (4 December 2006), abdi55 (19 January 2009), amirinline (30 July 2010), armk_53 (21 April 2007), kasra_masiha (4 February 2007), mehdi2006 (28 June 2006), mi_ra52 (26 June 2006), MUSTANG2010 (23 October 2010), rezasmile (30 October 2006), shahram2006_m (25 June 2006), vahidbaq (11 April 2011), web (14 September 2006), zxccxz (12 September 2006), z_qz54 (25 June 2006)

  6. #5


    زمان پیوستن
    12 Apr 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پاهام+مترو+تاكسي+اتوبوس!!
    گوشی موبایل
    k700i
    نوشته‌ها
    1,512
    تشکر شده:
    1942

    پیش گزیده

    اما سمند چگونه متولدشد؟
    سمند چگونه متولد شد؟ سوالي است كه هنوز هم در ذهنبسياري از افراد به صورت نقطه ابهامي باقي مانده است.
    از اواسط دهه 70 كه چند سالي از واردات خودرومي‌گذشت و خودروهاي كره‌اي به تعداد فراوان و با مدل‌هاي متنوع وارد شدند. اين سوالدر ذهن افكار عمومي مطرح بود كه چگونه صنعت خودروي كره كه همزمان با ايران كارش راشروع كرده بود حالا داراي مدل‌هاي متنوعي است اما هنوز پيكان در صنعت خودروي ايرانبدون تغيير توليد مي‌شود و اين باعث شد فشار افكار عمومي بر روي اين صنعت سنگينيكند.
    * آغازي پس از يك دههركورد
    صنعت خودروي ايران پس از پايان جنگ يك دهه ركوردرا تجربه كرده بود و همه از آن به عنوان صنعت مرده نام مي‌بردند و بسياري نيز عقيدهداشتند، كارخانه‌هاي خودروسازي بايد تعطيل شوند و ضرورتي براي حضور صنعت خودرو دركشور وجود ندارد. در اين ميان اين صنعت دوباره راه خود را با پيكان شروع كرد و حالپس از واردات خودرو و ورود خودرو‌هاي متنوع كره‌اي فشار دوباره‌اي بر روي اين صنعتتشديد شده بود و اين سوال مطرح شد:« چرا ما نمي‌توانيم خودرو طراحي كنيم و چرا حتيقيافه پيكان نيز مدت‌هاست تغيير نكرده است؟» از همه جالب‌تر آن بود كه پژو 405 كهدر ابتدا به صورت مونتاژ كامل وارد بازار مي‌شد، حتي اطلاعات فني‌اش در اختيارمهندسان ارشد ايران‌خودرو نيز قرار نمي‌گرفت.
    طرح خودروي ملي كه ايده آن نيز چندان در ايرانتازه نبود، دوباره پس از پايان واردات خودرو براي توليد يك پيكان جديد آغاز شد تابه همه اثبات شود ما هم مي‌توانيم مانند كره خودمان به طراحي خودرو بپردازيم. نخستين بار مردم در حاشيه بازي‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 96 شاهد تيزري بودند كهنشان مي‌داد، طراحي خودروي ملي آغاز شده است. اما تا پيش از توليد سمند در سال 81از خودروي ملي خبري نبود.
    * طراحي خودرو ملي كار بزرگيبود
    در آغاز طرح خودروي ملي چندان مشكل به نظرنمي‌رسيد اما پس از شروع طرح عظمت آن كاملا مشخص شد. براي آغاز كار طراحي پلت‌فرممطرح شد، هرچند در ابتدا اين كار غيرممكن به نظر مي‌رسيد، اما روش پروتن مالزي كهخودروي خود را با طراحي بدنه روي پلت‌فرم ميتسوبيشي قرار مي‌داد، انتخاب شد.
    بعد از مدتي مشخص شد حتي طراحي بدنه نيز كار بسياردشواري است در همين زمان در كشور تايوان شركت “فرست‌اتوميتو” انگلستان طراحي نمونهاوليه خودرويي بر روي شاسي و قواي محركه خودرو پژو 405 براي توليد در شركت تايوانيرا به پايان رسانده بود، ناگهان شركت تايواني ورشكست شد و شركت فرست اتوميتو كهبراي طراحي خودرو بسيار هزينه كرده بود، اين طرح را به شركت‌هايي در ايران،آرژانتين و چين پيشنهاد كرد.
    * از طرحي ورشكسته تا طراحي خودروييملي
    اين پيشنهاد با اقدامات اوليه براي توليد خودرويملي همزمان بود و ايران‌خودرو اين طرح را با اشتياق پذيرفت، مركز تحقيقاتايران‌خودرو با جمع‌آوري فارغ‌التحصيلان ممتاز دانشگاه‌هاي اميركبير، صنعتي شريف وچند دانشگاه صنعتي ديگر در ايران طراحي خودرو ملي را در كنار مشاوران خارجي شروعكرد.
    طراحي شركت فرست‌اتوميتو براي ايران معايب فراوانيداشت. اين خودرو اتاق نسبتا كوچك و ارگونومي متناسب با افراد كوتاه قد شرق آسياداشت. كارشناسان مركز تحقيقات ايران خودرو در كناركارشناسان فرست‌اتوميتو و بعضيكارشناسان خارجي ارگونومي و تا حدودي سيستم تعليق را دوباره طراحي كردند، اين طرحرا حتي تا امروز شايد بتوان جدي‌ترين طرح كارآموزي كارشناسان داخلي در زمينه طراحيخودرو قلمداد كرد.
    در طرح سمند مهندسان ايراني به صورت مشترك با تيمخارجي به بررسي محاسبات مهندسي خودروي سمند پرداختند و طراحي بدنه با گروهفرست‌اتوميتو انگليسي و با همكاري گروهي از مهندسان آلماني، اتريشي، كره‌اي وايراني آغاز شد. طراحي قالب در كره و داشپورت آن نيز با الهام از خودروهاي گروهفولكس‌واگن از سوي تيمي مشترك از مهندسان آلماني، اتريشي و ايراني طراحي شد.
    در نهايت تغييراتي نيز در سيستم فنربندي و فرمانخودرو به دليل تغيير گرانيگاه‌ها و ايجاد تعادل انجام شد. خودروي سمند در ابتداقرار بود، پيكان جديد باشد و جايگزين اين خودرو با همان قيمت شود اما با ادامه كارو مشخص شدن هزينه‌هاي فراوان قيمت خود را به گونه‌اي افزايش يافت كه ديگرنمي‌توانست جايگزين پيكان شود. در ضمن بايد تيراژ اين خودرو براي رسيدن قيمت آن بهحول و حوش 9 ميليون تومان به 200 هزار دستگاه در سال مي‌رسيد.
    تيراژ اين خودرو بعد از سه سال به يك‌چهارم 200هزار دستگاه رسيده است و در نهايت اسم آن به X7 و سمند تغيير كرد. اين خودرو بهدليل نشان ايراني آن مورد قضاوت‌هاي مختلفي قرار گرفت. عده‌اي آن را خودروياسطوره‌اي مي‌دانند و عده‌اي براين عقيده‌اند پژو 405 بسيار بهتر است اما به دليلاطلاع‌رساني نامناسب مدل‌هاي جديد خودرو معمولا اطلاعات درستي از خودروهاي جديدوجود ندارد. اين در حالي است كه مدل‌هاي جديد خودرو در اروپا بارها از سويرسانه‌هاي مختلف امتحان مي‌شود.
    * اما واقعيت‌هاي فني سمندچيست؟
    بدنه خودرو 5/1 برابر بيشتر از پژو 405 نقطه جوشدارد. وزن خودرو نيز حدود 200 كيلوگرم سنگين‌تر از پژو 405 است. پلات‌فرم پژو 405 وسمند تقريبا مشابه است اما درخودروي سمند پلات‌فرم در زمينه سيستم فرمان و تعليق تاحدودي اصلاح و توسعه يافته‌تر است. اين خودرو در انگلستان از سوي شركت “مايرااستانداردهاي ايمني را كسب كرده و به گفته بعضي از كارشناسان ايران‌خودرو سمندآيروديناميك‌تر از پژو 405 است. البته عده ديگر معتقدند كه اين خودرو در سرعت بالاي 140 كيلومتر در ساعت تعادل ندارد اما فرمان‌پذيري آن از نظر قدرت مانور بسياربالاتر از پژو 405 بوده و در پيچ‌ها با سرعت بالا قدرت مانور دارد به همين دليل ازسوي نظرسنجي‌هاي اخير بهترين سيستم فرمان را حتي بين خودروهايي مانند زانتيا وماكسيما از آن خود كرده است.
    اشكال اصلي اين خودرو بر روي ترمز و اشكالترمزگيري و صداي ناشي از ترمزگيري است. البته ايران‌خودرو مدعي است كه سمندهاي مدل 83 اين مشكل را ندارند. بدنه اين خودرو در سال‌هاي گذشته سر صداي زيادي داشت كه علتهم مهار نكردن قاب ستون‌هاي كناري بود.
    شركت ايران‌خودرو همچنين عنوان مي كند كه اين مشكلرا هم در سال 83 حل كرده است. ارگونومي خودروي سمند نيز مشكلاتي دارد؛ به عنوانمثال صندلي اين خودرو زياد مناسب نيست. در حالت تعويض دنده نيز دست در مواردي بهكنسول مياني برخورد مي‌كند. ديد اين خودرو در جلو كمي كمتر از پژو 405 است و ديدعقب خودرو نيز تا حدودي كور است كه مسوولان ايران‌خودرو مي‌گويند با سنسور دنده عقباين مشكل كمي بهبود يافته است.
    سيستم فنربندي اين خودرو نسبت به پژو 405 سخت‌تراست، حال آنكه ايمني آن نيز بيشتر از پژو 405 است. البته بعضي از ايرادات از جملهكمك فنر، ياتاقان‌زدن موتورها jpk و ايرادات ترمز در مدل قبل از 83 تا حدودي درستاست كه در مدل‌هاي جديد با استفاده از موتور L3 و برقي شدن صندلي در سمند LX تاحدودي برطرف شده صداي بدنه نيز با مهار قاب ستون‌ها كنترل شده اما شايد بزرگترينعيب و يا مزيت آن نشان ايراني اين خودرو باشد كه اين خودرو را در كانون توجه قرارداده است!
    * بزرگترين عيب و يامزيت؟
    اين خودرو با آنكه نخستين تجربه ايران در زمينهطراحي بوده ولي با مشاركت مهندسان ايراني در كنار مشاوران خارجي سبب كارآموزي جديشده است. ساخت داخل بالاي اين خودرو در ابتدا و انتخاب بهترين قطعه‌سازان و حركتآنها براي توليد قطعات اين خودرو و طراحي بعضي از قطعات به صورت مجدد در كنارقطعه‌سازان داخلي جهشي را در صنعت خودروي ايران به وجود آمد. همين خودرو با ساختداخل بالاي 70 درصدي توليد شد به اين دليل بهترين قطعه‌سازان داخلي انتخاب شدند ودر اين زمينه سرمايه‌گذاري هنگفت نيز انجام شد. براي طراحي خطوط توليد كارهاي عجيبو در عين حال طاقت‌فرسايي صورت گرفت، پردازنده‌هاي كامپيوتري به كار رفته درماشين‌آلات عظيم كارخانه آن‌قدر قوي بود كه فروش آنها به خاطر ممنوعيت فروشتكنولوژي با كاربردهاي نظامي منوط به تاييد كابينه انگلستان شد.
    خط رباتي با همكاري كارخانه‌هاي كره‌اي ساخته شدهو امكانات نرم‌افزاري و قطعات الكترونيك آن نيز از شركت زيمنس تامين شد.
    خودروي سمند كه در سال 1381 وارد بازار شد، قراراست مدل سال 85 را با شكلي كاملا جديد و پلات‌فرمي جديد وارد بازار كند. شركتتحقيقات موتور ايران خودرو نيز براي طراحي مجموعه مولد قدرت از جمله طراحي گيربكس وموتورهاي گوناگون طرح‌هايي را به صورت مشترك با مركز تحقيقات آلمان انجام مي‌دهد. آنچه مسلم است هم‌اكنون ايران داراي دانش طراحي بدنه روي پلات‌فرم بدنه است وليداراي دانش طراحي پلات‌فرم هنوز نيست. طرح ”نيوپيكان” يا پيكان جديد كه خودرويي برروي پلات‌فرم 206 طراحي شده بود به دليل مخالفت پژو براي دادن اين پلات‌فرم شكستخورد. از طرفي ايران هنوز دانش ساخت درست پلات‌فرم را ندارد و به همين دليل بر اساسمهندسي معكوس و كپي‌كاري در بسياري از بخش‌هاي صنعت خودرو توليد صورت مي‌گيرد و بههمين دليل كيفيت خودروهاي ايراني پايين است.
    * طراحي پلات‌فروم و دانشساخت
    سوالي كه مطرح است اين است كه براي آنكه هم دانشساخت به دست آيد و هم داراي طراحي پلات فورم شويم چه راهكاري لازم است؟ راهي كهرفتن در آن بهتر به نظر مي‌رسد، انجام كارهاي تركيبي است. در كشور كره خودروهايفورد به صورت مشترك با كياموتورز ساخته شده بود و به اين روش كره دانش ساخت خودرو وورود به زنجيره جهاني خودرو را به دست آورد و با كارهاي مشاوره‌اي با شركت‌هاياروپايي طراحي خودرو را نيز به تدريج به دست آورد.
    شايد راه‌حل صنعت خودرو ايران هم اين باشد كه دركنار توليد محصولات مشترك با شركت‌هاي خارجي به صورت سرمايه‌گذاري خارجي هم وصل بهزنجيره جهاني خودرو شويم و دانش ساخت خودرو را بدست آوريم تا هم قطعه با تكنولوژيروز توليد شود و هم صادرات قطعه انجام شود. از طرفي با ادامه طرح سمند دانش طراحيخود را كامل كنيم. شايد به همين دليل طرح ال90 و سمند بتوانند در آينده به صورتمكمل به پيشرفت صنعت خودروي ايراني كمك كند.




  7. 12 نفر از کاربران ، از دوست گرامی arash p mbz bmw به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abdi55 (19 January 2009), armk_53 (21 April 2007), emroozi83 (27 April 2007), miladpeiky (7 August 2009), mi_ra52 (26 June 2006), Mr.Mohamad (17 August 2006), MUSTANG2010 (23 October 2010), shahram2006_m (25 June 2006), SLS (21 August 2006), vartanian (19 February 2009), zxccxz (12 September 2006), z_qz54 (25 June 2006)

  8. #6


    زمان پیوستن
    30 Jan 2006
    اتومبيل
    سمند پژو
    گوشی موبایل
    پاکت پی سی
    نوشته‌ها
    2,852
    تشکر شده:
    4381

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط ebadian مشاهده گفتگو
    عمده مشکل سمند ترمز ضعیف ان می باشد که با تعویض بوستر تا حدودی می توان ضعف ان را رفع کرد
    در کل خودروئی با اینهمه امکانات نیاز به ترمز ABSدارد

    http://tamiratchi.blogfa.com
    جناب ebadian پست شما به دلیل گزاشتن لینک در پست پاک شد. و اگر این کار شما ادامه پیدا کنید ، این روند ما نیز ادامه خواهد داشت.

  9. کاربر زیر از دوست گرامی z_qz54 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    arash p mbz bmw (3 December 2008)

  10. #7


    زمان پیوستن
    02 Sep 2006
    شهر
    استكهلم
    اتومبيل
    پرايد- سمند ال اكس- تيلر
    نوشته‌ها
    315
    تشکر شده:
    337

    پیش گزیده

    در مورد ترمز هاي سمند سال ال اكس ايرادي نمي توان گرفت و واقعا عملكرد خوبي دارن و حتي اي بي است اين خودرو با اينكه عقب كاسه اي است بسيار عالي عمل مي كنه... از كسي كه سوار داره ميشه بشنويد ولي درمورد كمك فنر ها الان نمي تونم نظر بدم.
    روزگار غريبيست نازنين...

  11. #8


    زمان پیوستن
    29 Aug 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    Lifan 620
    گوشی موبایل
    imate
    نوشته‌ها
    327
    تشکر شده:
    388

    پیش گزیده

    ترمزها واقعا خوبه (lx سال) و ebd هم کامل عمل می کنه اما از کمکها راضی نیستم نمی دونم چرا میگن بهتر شده اگه کسی ار تغییرات سیستم تعلیق اطلاع داره ممنون می شم بگه

  12. #9


    زمان پیوستن
    15 Apr 2006
    شهر
    مشهد
    اتومبيل
    سمند LX 85
    گوشی موبایل
    6630 بود، شد P990i
    نوشته‌ها
    766
    تشکر شده:
    835

    پیش گزیده

    من هم بعد از این 6 ماهی که دارم سوار میشم، ترمزها عالی. EBD هم به وضوح وجود دارد و عمل هم میکند، ABS که جای خود دارد. البته در مورد سمند سال ها! ولی تعلیق خشک، مزخرف و کوبنده!! است. (حالا نه به این شدت! ) مال من که از سمندهای معمولی اطرافم هم حتی خشک تره

  13. #10


    زمان پیوستن
    03 Aug 2005
    شهر
    اهواز
    اتومبيل
    206
    گوشی موبایل
    htc incridible s
    نوشته‌ها
    539
    تشکر شده:
    432

    پیش گزیده

    ایرانخودرو در حال حاضر از 3 نوع کمک روی سمند استفاده میکنه که خوب کاملن بستگی به شانس داره که زیر ماشین هر کس چه نوع کمکی بیوفته
    1_کمک فنر کوشاوران کمکهای کاملن خشک و مزخرف که زودهم خراب میشن روش تشخیصش هم اینه مه وقتی از داخل گلگیر به کمک نگاه میکنید یه گردگیر لاستیکی هست که اگه اونو بالا بزنید ارم کمک فنر رو که کوشاوران هست رو میبینید
    2_کمک فنرهای کوفاپ که بهترین کمک ها هستند و عملکردشو واقعن رضایتبخشه و در واقع بهترین کمک فنر برای سمند هستند روی این کمکها هیچگونه برچسب و آرم قابل رویتی نیست
    3_کمک های فرا صنعت شمال که خیلی خشک هستند و جدیدن ایرانخودرو داره روی سمند سوار میکنه که با یه برچسب بزرگ و تابلو روی پایه کمک دیده میشه








  14. 4 نفر از کاربران ، از دوست گرامی pesaremelli به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    abdi55 (19 January 2009), حسام الدین (5 April 2007), Raminium2001 (24 April 2007), z_qz54 (4 April 2007)

  15. #11


    زمان پیوستن
    30 Apr 2007
    نوشته‌ها
    1
    تشکر شده:
    0

    پیش گزیده

    چطور ميشيه كه صداي داشبورد سمند را گرفت؟
    آيا شما جايي رو ميشناسيد كه بتونه اين ايراد برطرف كنه؟
    با تشكر.

  16. #12


    زمان پیوستن
    13 Aug 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    L90 LP
    گوشی موبایل
    C905
    نوشته‌ها
    1,137
    تشکر شده:
    1618

    پیش گزیده ابراز تمايل پليس اتيوپي به استفاده از سمند!!

    ستاد خبری ايران خودرو 30/2/1386
    بازسازي ناوگان پليس اتيوپي با استفاده از سمند در دستور كار قرار دارد.

    آقاي خبده ماريم يكي از فرماندهان ارشد پليس كشور اتيوپي در جريان بازديد از غرفه محصولات ايران خودرو در نمايشگاه بين المللي آديس آبابا پايتخت اين كشور با بيان اين مطلب گفت : پليس اتيوپي تلاش مضاعفي را براي انتخاب خودرويي مناسب در ناوگان پليس خود آغاز كرده و در اين ميان اعتقاد دارد خودروي سمند مي تواند يك گزينه بسيار مناسب در اين راستا به شمار آيد.

    وي تصريح كرد: استحكام بدنه و برخورداري اين خودرو از مزيت هاي مطلوب فني و رفاهي موجب شده است تا دست اندركاران پليس اتيوپي براي خريد اين خودرو مذاكره با شركت ايران خودرو را با جديت دنبال كنند.

    وي ابراز اميدواري كرد كه در صورت مساعدت شركت ايران خودرو در آينده نزديك مي توان شاهد بود كه سمند از سوي پليس كشور ما مورد استفاده قرار گيرد.

    ماريم به اين نكته اشاره كرد: در ميان خودروهاي عرضه شده از سوي شركت هاي مختلف در اين نمايشگاه مي توان به طور مشخص سمند را انتخاب كرد زيرا اين خودرو داراي قيمت و كيفيت مناسب است .

    يادآوري مي شود شركت ايران خودرو در تلاش براي توسعه بازارهاي صادراتي در بخش هاي مختلف جهان ، در نمايشگاه بين المللي خودروي شهر آديس آبابا پايتخت اتيوپي كه از 27 ارديبهشت ماه به مدت 5روز جريان دارد فعالانه حضور يافت .

    ايران خودرو در اين نمايشگاه، سمندپليس ، سمند معمولي ، روآ و وانت موسوم به باردو را عرضه كرده است .

    ايران خودرو در سال گذشته نيز در نمايشگاه بين المللي اتيوپي حضوري فعال را تجربه كرد.

  17. کاربر زیر از دوست گرامی FARZAD_1975 به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    z_qz54 (27 May 2007)

  18. #13


    زمان پیوستن
    27 Jun 2004
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    سوناتا
    گوشی موبایل
    نوكيا
    نوشته‌ها
    662
    تشکر شده:
    254

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط Mohsen Zarei مشاهده گفتگو
    چطور ميشيه كه صداي داشبورد سمند را گرفت؟
    آيا شما جايي رو ميشناسيد كه بتونه اين ايراد برطرف كنه؟
    با تشكر.
    صدا گيري سمند را جستجو كنيد چون قبلا مواردي براي راهنمايي آورده شده بود
    آخرین ویرایش به وسیله z_qz54 : 27 May 2007 در 03:39 PM دلیل: وارد کردن نقل قول در پست!

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد