تبليغات در پي‌هالز





صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمایش نتایج 1 به 13 از 22

نام گفتگو: روش اصولی تعویض دنده در 405

  1. #1


    زمان پیوستن
    30 May 2006
    نوشته‌ها
    30
    تشکر شده:
    10

    پیش گزیده تعويض دنده در 405

    با سلام ،
    بعدازديدن گفتگوي مربوط به تعويض دنده در 206 ، اين سوال درمورد 405 نيز برايم پيش آمده . درمورد ماشين خودم اگر براي مثال از دنده 2 به 3 در دور 2500 تا 3500 دنده عوض نمايم ، هر چقدر هم دقت كنم باز هم مختصر تكاني دارد.درحالي كه در دور پايين تر ماشين ،تعويض دنده خيلي نرم وبدون تكان است .آيا من برداشت غلطي دارم ويااينكه روش ومتد ديگري بايد اعمال كنم؟ اصولا روش چگونه است ؟

  2. #2


    زمان پیوستن
    30 May 2006
    نوشته‌ها
    30
    تشکر شده:
    10

    پیش گزیده روش اصولی تعویض دنده در 405

    با سلام
    از دوستان عزیز در مورد روش اصولی تعویض دنده در 405 راهنمایی می خواهم . اگر این موضوع در تاپیک دیگری مطرح شده ، لطفا راهنمایی فرمایید . البته خودم گشتم ولی چنین چیزی پیدا نکردم .

  3. #3


    زمان پیوستن
    30 May 2006
    شهر
    رشت
    اتومبيل
    405
    گوشی موبایل
    ساژم myx300
    نوشته‌ها
    25
    تشکر شده:
    5

    پیش گزیده

    دور موتور =1000 برو دنده 2
    دور موتور =2500 برو دنده 3
    سرعت = 80_85 برو 4

  4. کاربر زیر از دوست گرامی بهروزخان به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده است :

    javid-43 (11 June 2006)

  5. #4


    زمان پیوستن
    04 Nov 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    سمند
    گوشی موبایل
    P1i
    نوشته‌ها
    170
    تشکر شده:
    101

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط بهروزخان
    دور موتور =1000 برو دنده 2
    دور موتور =2500 برو دنده 3
    سرعت = 80_85 برو 4
    دوست من، دور موتور بیشتر از 4000 باعث افزایش استهلاک موتور می شه. بهترین دور موتور برای تعویض دنده بین 3000 و 4000 هست. دورهایی که شما نوشتید درست نیست چرا که تعویض دنده و استفاده از دنده سبکتر باعث کاهش دور موتور می شود و همانطور که گفتم باید سعی بشه دور موتور بیشتر از 4000 نشه حالا توی هر دنده و سرعتی. اگر که زیر 3000 بری دنده سبکتر به موتور فشار می آد.
    اگه بخواهیم دور 1000 بریم دنده 2 میشه همون دنده مرده! که فشار زیادی به موتور می آره. و اصولا دور مناسب برای تعویض دنده به خود دنده بستگی نداره (اونطور که شما گفتید)
    آخرین ویرایش به وسیله Srfazel : 12 June 2006 در 10:18 PM
    براي آنکه به راه خود ایمان داشته باشیم، لازم نیست ثابت کنيم که راه دیگران نادرست است. کسی که چنین می پندارد، به گامهای خود نیز ایمان ندارد .
    (پائولو کوئلیو)

  6. 2 نفر از کاربران ، از دوست گرامی Srfazel به دلیل این نوشته سودمند سپاسگزاری کرده اند :

    آریو (13 June 2006), kevin_m_bb (23 June 2006)

  7. #5


    زمان پیوستن
    05 Apr 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    دوو سی یلو و موهاوی
    گوشی موبایل
    Apple Iphone 4 16Gb
    نوشته‌ها
    2,930
    تشکر شده:
    4008

    پیش گزیده

    فکر کنم شما به قول دوست بالایی اگه رو دور موتور 4000 تا 5000 هزار تا عوض کنی بهتر میتونی از قدرت ماشینت استفاده کنی !

  8. #6


    زمان پیوستن
    04 Nov 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    سمند
    گوشی موبایل
    P1i
    نوشته‌ها
    170
    تشکر شده:
    101

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط payam_fadavi
    فکر کنم شما به قول دوست بالایی اگه رو دور موتور 4000 تا 5000 هزار تا عوض کنی بهتر میتونی از قدرت ماشینت استفاده کنی !
    من هم کاملا موافقم منتها من از نظر کاهش استهلاک موتور گفتم ولی همانطور که شما اشاره کردین بهترین دور برای تعویض دنده و استفاده بهینه از قدرت موتور 4000 تا 5000 هست اما باز هم بهتره که در دور بالای 4000 یا 4500 به صورت مداوم رانندگی نکنید که کم کم فاتحه موتور خونده می شه.
    براي آنکه به راه خود ایمان داشته باشیم، لازم نیست ثابت کنيم که راه دیگران نادرست است. کسی که چنین می پندارد، به گامهای خود نیز ایمان ندارد .
    (پائولو کوئلیو)

  9. #7


    زمان پیوستن
    02 Dec 2004
    شهر
    شهر باران
    اتومبيل
    مزدا Mazda3
    گوشی موبایل
    sony xperia go
    نوشته‌ها
    507
    تشکر شده:
    288

    پیش گزیده

    كم كم فاتحه موتور خونده ميشه ؟
    مگه اسباب بازي هست كه خراب بشه ؟!
    اين چه حرفيه ؟

  10. #8


    زمان پیوستن
    05 Apr 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    دوو سی یلو و موهاوی
    گوشی موبایل
    Apple Iphone 4 16Gb
    نوشته‌ها
    2,930
    تشکر شده:
    4008

    پیش گزیده

    راست میگه !!
    البته گاهی لازمه که تئ این دور موتورها راه بریم !!!

  11. #9


    زمان پیوستن
    04 Nov 2005
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    سمند
    گوشی موبایل
    P1i
    نوشته‌ها
    170
    تشکر شده:
    101

    پیش گزیده

    نقل قول نوشته شده توسط sina1808
    كم كم فاتحه موتور خونده ميشه ؟
    مگه اسباب بازي هست كه خراب بشه ؟!
    اين چه حرفيه ؟
    دوست عزيز من
    از نظر اصول علمي اينطور هست و كاملا هم صحيح است . دور موتور بيشتر باعث افزايش اصطكاك اجزا، بالا رفتن دما و استهلاك موتور مي‌شه (در دراز مدت). بنده فوق‌ليسانس مهندسي مكانيك هستم و به قول معروف رو هوا حرف نزدم. خيلي ها دغدغه‌شون اينه كه دور موتورشون رو چطور ببرن توي محدوده قرمز و ... اينا ديگه سليقه‌اي هست ولي دور موتور بالا در دراز مدت (يعني اگه بخواين تقريبا هميشه اينطور رانندگي كنيد) فاتحه موتور رو مي‌خونه. حالا اگه نمي‌خواهيد قبول كنيد ديگه خودتون مي‌دونيد اين چيزي هست كه وجود داره.
    موتورهاي قدرتي (مثل نسل پژو) كه دور بالايي دارند استهلاك بالاتري هم دارن، اما ماشينهاي كره‌اي (مثل پرايد، ريو، و ...) يا سيلو كم دورتر هستند و به خاطر همين هم استهلاك موتور كمتري دارند، مصرف سوختشان هم پائين‌تر هست. موتور ماشين اسباب‌بازي نيست، تا يه ذره بهش فشار بياد هم قرار نيست اتفاقي براش بيافته ولي احتياج به مراقبت داره (اگه بخواين براي چند سال خيالتون راحت باشه) اينكه ما مراقبش نيستيم و تاثيرش رو در كوتاه مدت نمي‌بينيم دليل نمي‌شه كه بگيم براي موتور ضرر نداره. كاملا هم درسته كه بعضي وقتها لازمه با دور بالا رانندگي كرد ولي لطفا دقت كنيد كه اگه هميشه بخواهيد تو دور بالا رانندگي كنيد موتور ماشينتون خيلي زود به مشكل مي‌خوره.
    آخرین ویرایش به وسیله Srfazel : 13 June 2006 در 07:54 AM
    براي آنکه به راه خود ایمان داشته باشیم، لازم نیست ثابت کنيم که راه دیگران نادرست است. کسی که چنین می پندارد، به گامهای خود نیز ایمان ندارد .
    (پائولو کوئلیو)

  12. #10


    زمان پیوستن
    02 Dec 2004
    شهر
    شهر باران
    اتومبيل
    مزدا Mazda3
    گوشی موبایل
    sony xperia go
    نوشته‌ها
    507
    تشکر شده:
    288

    پیش گزیده

    من قصد جسارت نداشتم
    موافق اين قضيه هم هستم كه اگه دور موتور به محدوده قرمز برسه به موتور فشار مياره اما 4000-4500 كه محدوده قرمز نيست ؟ نميدونم شايد توي 405 محدوده قرمزه ؟!!!
    توي 206 كه شما صداي موتور رو از 4000 به بالا ميتونيد درست حسابي بشنويد ! در ضمن هميشه كه دور موتور اون بالا بالا ها سير نميكنه .. در هر حال دنده ها دونه دونه پر ميشه و ميرسه به دنده 5 كه ميشه با دور موتور 3000 تا 3500 حدود 120 تا سرعت رفت !

  13. #11


    زمان پیوستن
    26 May 2006
    شهر
    شیراز
    اتومبيل
    206a sd
    گوشی موبایل
    a1200
    نوشته‌ها
    172
    تشکر شده:
    69

    پیش گزیده

    به نظرمن بستگی به این داره که ماشین روبرای چندسال می خواهید نگهدارید!
    ولی معمولا درست رانندگی کنیدوقتی مجبورشدید دیگه کاری به قرمز و این چیزهانداشته باشید فکرخرابی هم نباشید بعدا که خراب شد به فکرتعمیرش باشید!
    مسخره هست می دونم
    ولی هست

  14. #12


    زمان پیوستن
    01 Mar 2006
    شهر
    Ahwaz
    اتومبيل
    Peugeot 405 & Avante
    گوشی موبایل
    N80
    نوشته‌ها
    95
    تشکر شده:
    52

    پیش گزیده

    به دلیل پایین امدن شدید فشار روغن در موتور های خانواده پژو در دور پایین استهلاک بیشتری در بر داره و حتی باعث روغن سوزی به علت کمبود روغنکاری و در نتیجه ضعیف شدن رینگ های پیستون میشود
    بهتر است زمانی دنده را تعویض نمایید که دور موتور بعد از تعویض 1000 تا 1500 پایین بره
    برا 405 بهتره رو دوره 4000 و با سرعت کافی دنده عوض بشه
    برای اغاز حرکت هم دور روی 2000 باشه و بعد اغاز به حرکت کنید
    تا به صورت بهینه از اسب های بخار ماشینتون استفاده ببرین

  15. #13


    زمان پیوستن
    13 Mar 2006
    شهر
    تهران
    اتومبيل
    پراید
    گوشی موبایل
    نوکیا 6630
    نوشته‌ها
    17
    تشکر شده:
    5

    پیش گزیده

    دنده 1 رو 3500
    دنده 2 رو 3000
    دنده 3 رو 3500
    دنده 4 رو 3000

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

نشانک‌گذاری

نشانک‌گذاری

قوانین ایجاد گفتگو در تالار

  • شما نمی‌توانید گفتگوی جدید ایجاد کنید
  • شما نمی‌توانید پست جدید ارسال کنید
  • شما نمی‌توانید پیوست اضافه کنید
  • شما نمی‌توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
  • BB code ها روشن هستند
  • شکلک‌ها روشن هستند
  • کد [IMG] اکنون روشن می‌باشد
  • کد [VIDEO] اکنون روشن مي‌باشد
  • HTML کد خاموش می‌باشد